4 of 8 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
The Color Purple naar NL
  [ # 46 ] 06 March 2018 08:46 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Volgende week is de perspresentatie…

  [ # 47 ] 06 March 2018 09:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ben benieuwd naar beelden daarvan. Was niet al te zeer onder de indruk van het optreden van de hoofdrolspeelster bij Tijd voor Max, laatst…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 48 ] 07 March 2018 10:03 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Was misschien niet gelijk het beste optreden 😊

https://youtu.be/CLpeqqehhDk

  [ # 49 ] 07 March 2018 11:41 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik ben nog niet overtuigd om naar Amsterdam af te reizen voor deze voorstelling.. En het filmpje bij Max helpt er niet bij. Ik vind het helemaal niks. Maar ja dat ene optreden zegt natuurlijk niet zo veel..

  [ # 50 ] 07 March 2018 12:00 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Als ik de filmpjes die ik tot nog toe heb gezien vergelijk met de filmpjes van de Broadway versie dan hou ik m’n hart vast in NL. Terwijl ik me juist zo had verheugd op deze productie….
Blijft het ook jammer vinden dat het niet in het Zonnehuis is

  [ # 51 ] 10 March 2018 09:20 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Koningin Máxima aanwezig bij première The Color Purple

Koningin Máxima zal aanwezig zijn bij de première van The Color Purple op maandag 16 april 2018. Dit maakte de Rijsvoorlichtingsdienst (RVD) vanochtend bekend. The Color Purple, geproduceerd door OpusOne, is gebaseerd op het boek van Alice Walker. Na een verfilming door regisseur Steven Spielberg en een musical bekroond met elf Tony nominaties, komt de Broadway hitmusical nu voor het eerst naar Nederland. Vanochtend is de cast begonnen met repeteren en de try-outs starten op 12 april.

Het verhaal The Color Purple vertelt het tijdloze levensverhaal van drie zwarte vrouwen in het zuiden van Amerika aan het begin van de 20e eeuw, een tijd waarin slavernij is afgeschaft maar de gevolgen nog sterk voelbaar zijn. Hoofdpersoon Celie leidt een leven dat gedomineerd lijkt door armoede, misbruik en geweld. Maar Celie maakt zich vrij door haar eigenwaarde te vinden en op te komen voor haar persoonlijk geluk. Ze wordt daarbij geholpen door haar schoonzusje Sofia en door Shug Avery, een rondreizende zangeres. Gedrieën staan zij op tegen een eeuwenoud onrecht.

NDSM-Loods De productie heeft haar thuisbasis gevonden op de bloeiende NDSM-werf. De loods zal compleet worden omgetoverd tot een theater met plek voor een kleine 500 bezoekers. Door de plaatsing van de tribune, stoelen en het decor heeft iedere plek een perfect zicht op het toneel. OpusOne werkt voor The Color Purple met een prijssysteem waarin in de eerste speelweken de kaarten voor de beste prijs beschikbaar zijn.

Praktische informatie The Color Purple is vanaf 12 april tot en met 14 mei 2018 te zien in de NDSM Loods in Amsterdam-Noord. Kijk voor meer informatie en kaartverkoop op http://www.colorpurplemusical.nl

Cast en Creatives Cast: Ana Milva Gomes, Carlos de Vries, Carmen van Mulier, Edwin Jonker, Elindo Avastia, Jeannine la Rose, Jennifer Norden, Jerrel Houtsnee, Joanne Telesford, Kenneth Herdigein, Malaika Elvers en Naomi van der Linden | Regie & vertaling: Koen van Dijk | Choreografie: Carolien Canters | Muzikale leiding & arrangementen: Menno Theunissen | Decor: Eric Goossens | Kostuums: Joost van Wijmen | Geluid: Tobias Stolk | Licht: Benno Barends

  [ # 52 ] 10 March 2018 06:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vond het optreden ook niet denderend. Heb ook het idee dat de vertaling nog niet klaar is want op veel punten loopt het niet.

  [ # 53 ] 15 March 2018 06:40 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld bezocht de cast van The Color Purple en maakte een videoreportage. Naast enkele songs zie je ook interviews met hoofdrolspelers Naomi van der Linden, Edwin Jonker, Ana Milva Gomes e.a.

De video is te zien onder Artikelen.

  [ # 54 ] 16 March 2018 11:43 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik lees op de website van de Volkskrant dat we voor 1 scene Jerrel Houtsnee ‘whiteface’ gaat?
https://www.volkskrant.nl/opinie/blackface-in-het-theater-kan-wel-niet~a4581086/

Het is een tijd terug dat ik de voorstelling op Broadway zag, maar kan me niet herinneren dat er een blank personage in de voorstelling zat?

  [ # 55 ] 27 March 2018 10:55 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2014-02-08

Jammer dat dit een kleine productie betreft. Had het zo in de Lamar zien staan. Wie weet..

  [ # 56 ] 12 April 2018 09:31 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

De eerste voorstelling is pas vanavond, maar er is nu al een reprise aangekondigd. Vanaf 12 oktober op tournee door Nederland.

💜 WEGENS SUCCES OP TOURNEE 📣

The Color Purple gaat in het najaar van 2018, in samenwerking met Stichting Theateralliantie, op tournee langs de Nederlandse theaters. Na een succesvolle start van de kaartverkoop van de slechts vijf weken durende reeks in het pop-uptheater in de NDSM-Loods, kon een verlenging niet uitblijven. Naast dit grote succes staat The Bridges of Madison County deze zomer slechts drie weken in het DeLaMar Theater. Wegens de grote vraag reist deze zinderende zomermusical vanaf april 2019 door Nederland.

Bron: Facebookpagina OpusOne

  [ # 57 ] 12 April 2018 09:50 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Iemand geweest vanavond? Ben benieuwd naar de reacties!

  [ # 58 ] 13 April 2018 03:02 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ik ga vanavond.. Ben heel erg benieuwd! Iemand een idee hoe lang de show duurt?

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 59 ] 13 April 2018 04:07 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Gisteravond liepen we 23.05 naar buiten, het begon ook wat later.

  [ # 60 ] 14 April 2018 10:15 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ikzelf ben gisteren geweest en vond het prachtig! Heftig, rauw en ontroerend. Qua spel was het echt top, maar qua zang niet overal even sterk bij sommige castleden. Naomi heeft een mooie lage stem, maar ze acteert beter dan dat ze zingt. Nu begreep ik dat ze voornamelijk actrice is en nog niet veel qua zang heeft gedaan. Had me erg verheugd op het nummer I’m here, maar dat had door Naomi bij lange na niet de uitwerking op mij die Cynthia Erivo bijvoorbeeld wel heeft. Maargoed, misschien moet ik beide dames ook niet teveel vergelijken.

Ergens hier boven las ik over dat Jerrel volledig whiteface gaat. Dat was niet het geval. Hij en 2 andere castleden gaan in 1 scène gedeeltelijk whiteface omdat ze dan de rol van 3 witte mensen spelen.

Overigens mijn complimenten voor het taalgebruik van Koen van dijk tijdens de inleiding. Hij heeft echt gesproken met mensen van kleur was duidelijk te horen. Hij sprak over witte mensen ipv blanke mensen en over tot slaaf gemaakte mensen ipv slaven.

Al met al een mooie avond en ik ga zeker nog een keer kijken!

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 8