5 of 6 | ‹ First  < 3 4 5 6 > 
Musical Awards 2018
  [ # 61 ] 25 January 2018 07:26 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Ik vond het een matig gala. Het geluid was echt de hele show waardeloos, bijna amateuristisch. Hoe kan iemand de musical dan serieus nemen?
Optredens vond ik rommelig, de award winnaars vaak onverwacht. Hulde voor Renee van Wegberg en Simone Kleinsma. Sowieso fijn dat zijn die award heeft gewonnen.

Ik vond het overigens echt zielig voor Simone dat ze haar tekst een paar keer vergat tijdens de Laatste Dans. Wat zal ze zich ellendig gevoeld hebben. Zou het zo gerepeteerd zijn dat William kwam mee zingen of kwam hij haar helpen?

  [ # 62 ] 25 January 2018 08:26 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Het was vooral heel saai, met optredens die we allemaal al een keer gezien hadden. Dat Simone haar tekst kwijt was en Thomas Acda die terugliep, zijn de enige dingen die je je onthoudt.

En dat geluid… tja…

  [ # 63 ] 25 January 2018 08:48 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Ik heb een blog over de afgelopen avond geschreven. Te lezen via deze link:
http://mixblog.nl/alles-ademt-en-leeft-musical/

  [ # 64 ] 25 January 2018 09:11 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Ik had de hele avond het gevoel alsof ik naar de Musical Awards van een jaar of vijftien terug zat te kijken. Zoveel hernemingen, zoveel dingen die we al hebben gezien, zoveel matige kwaliteit.

In elk geval weet ik nu wel 100% zeker dat ik ANATEVKA oversla. Thomas Acda’s speech was grappig maar zijn ‘Als ik toch eens rijk was’ een zware tegenvaller.

Daarnaast blijf ik het onderscheid tussen grote en kleine musicals raar vinden (hebben ze in Londen en New York ook niet) en is zo’n special award altijd wat dubieus. Als een musical dan toch niks kan winnen dan verzinnen ze wel iets. Net als destijds met Pia Douwes. Die greep telkens naast de prijs voor beste vrouwelijke hoofdrol en toen werd eenmalig de award voor beste presentatie in het buitenland in het leven geroepen.

Als ze dan toch iets nieuws willen verzinnen… Graag een award voor meeste creatieve producent.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 65 ] 25 January 2018 09:15 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik vond het echt een gare, voorspelbare avond. Sommige optredens vond ik qua performance wel prima (Fiddler en My Fair Lady bijvoorbeeld), maar daar viel dan niet eens van te genieten omdat het geluid of het camerawerk zo matig was. Albert Verlinde noemde in zijn speech dat er 2 dagen in het theater is gerepeteerd… dat is dus veel te weinig, zo blijkt.

Over het theater gesproken, ik denk dat het Circustheater eigenlijk te groot is om als galatheater te gebruiken. Sowieso deed het podium bij de optredens soms vrij leeg aan, maar ook als de zaal in beeld werd genomen kreeg ik dat gevoel. Beetje te onpersoonlijk ofzo. En pleeease, ga underscores en een goeie voice-over gebruiken. De complete stilte tijdens aankondigingen en de droge overgangen sloegen de sfeer er telkens uit. Als je geen echte showman of -vrouw als (gast)presentator hebt moet je dat wel een beetje compenseren.

Qua awards vond ik er niet echt grote verrassingen bij zitten, sowieso had ik de toebedeling van de 4 hoofdrol-awards wel zo verwacht. Waren ook gelijk de enige winnaars die een beetje redelijk konden speechen. Ok, van Thomas’ humor moet je houden maar dit was volgens mij wel het eerste grappige wat er op de avond gebeurde. En toen was de avond al bijna voorbij 😉

Er was inderdaad veel te veel oud nieuws. Het gala was oorspronkelijk toch bedoeld om het afgelopen seizoen te eren en naar het nieuwe uit te kijken? Laat dat maar weer het doel zijn.

  [ # 66 ] 25 January 2018 09:27 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Vraagje, kwam het nummer van Alex uit Showponies of was het alleen bedoelt als intro tot de eenmalige award?
(Ja het was Dont Rain on My Parade)

  [ # 67 ] 25 January 2018 11:24 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Wat ik pas zielig voor Simone vond was na het gala toen ze voor SBS Shownieuws op het podium werd geïnterviewd en de interviewer alleen maar vragen stelde als:

“Het was wel een zwaar jaar voor je he?”  “ Wat ging er door je heen toen je speechte” “ Ik kan me voorstellen dat je je man dan extra mist”

Allemaal naar de bekende weg sensatie vragen! Laat die vrouw met rust! Ze heeft net al een verrekte moeilijke speech gehouden en dan ga je nog eens zout op de wonden gooien! Verschrikkelijk Knap dat ze zo professioneel bleef…

  [ # 68 ] 25 January 2018 12:19 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Ik vond de show best wel voorspelbaar bij sommige awards. Simone echt terrecht dat zij won, en ik merkte dat naarmate de show vorderde zij beter in haar vel zat, had zij nog tijdens de laatste dans een hapering en op het eind van het gala een smile op haar gezicht. Thomas Acda verschrikkelijk dat hij gewonnen heeft, ik gunde het William Spaaij. De versie die Thomas zong van de klassieker If I where a rich man klonk echt niet, geef me dan maar de oude vertaling van Lex Goudsmit, maar dat is ieder zijn smaak. Het geluid was ook niet al te best bij de meeste optredens.

  [ # 69 ] 25 January 2018 12:27 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Klaske - 25 January 2018 09:27 AM

Vraagje, kwam het nummer van Alex uit Showponies of was het alleen bedoelt als intro tot de eenmalige award?
(Ja het was Dont Rain on My Parade)

Ik heb het nog even teruggekeken en Frits kondigt het aan als een speciaal geschreven ode aan alle ensembles. Showponies was daarvoor al genoemd, dus het heeft volgens mij niks met elkaar te maken.

  [ # 70 ] 25 January 2018 08:21 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik heb het net terug zitten kijken, met name voor de optredens. Ik heb zelf dit seizoen niet genoeg musicals gezien om te kunnen oordelen over de awards. Stanley met Mr Bojangles vond ik echt goed. In dit soort rollen is hij zo goed! Ik had al het idee dat Simone haar tekst vergat bij haar optreden. Wat sneu. Maar wat een ontroerende speech gaf ze bij het ontvangen van haar award.
Het optreden van On your feet had wel energie. Heb het nog niet in het theater gezien, maar Vajen overtuigt toch wel als latina.. Waarom Tommie en geen Jim? Dat vroeg ik me nog wel even af..

Ik had toch ook graag voorproefjes gezien van wat kleinere shows. Iets van Opus One of de Addams Family ofzo. The Full Monty was er dan weer wel. Leuke cast is dat ook.

Goed dit waren even wat random gedachtesprongetjes..

  [ # 71 ] 25 January 2018 09:13 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Jim had, om het zo maar te zeggen, geen zin.. Vanmorgen verteld op Qmusic.. Hij ziet het liever op tv.. Hij was zelf toch niet genomineerd en had ook niet verwacht award voor beste musical te winnen.. Hij kent het ‘circus’ nou wel..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 72 ] 25 January 2018 10:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Tja, en hoewel Jim en Tommie de rol officieel alterneren, zullen veel mensen toch vinden dat Jim eerste cast is en Tommie zijn understudy. Dan is zo’n awardgala wel een mooi moment om ook Tommie extra in the picture the zetten.

Vond het een redelijk tamme avond en om iets te vinden van de mensen die al dan niet gewonnen hebben voor de rol waarvoor ze zijn genomineerd, heb ik (nog) te weinig van de genomineerden gezien. Had bijvoorbeeld wel Esmée Dekker een award gegund, hoewel ik haar in A Chorus Line sterker vond dan in My Fair Lady.

Je merkt aan de nominaties en de optredens heel erg dat er geld betaald moet worden. Ergens snap ik dat ook wel, maar het beperkt zo. Stage maakt het niet uit, die trekt de portemonnee wel. Maar kleine musicals en kleine producenten zijn bij voorbaat al kansloos. Bij de publieksprijs mogen ze van mij echt het aantal voorstellingen en bezoekers gaan meewegen in het afgelopen jaar, want ik denk dat we nu toch richting een soort haasje over van Soldaat en de grote Stage musicals gaan zien.

[ Gewijzigd: 26 January 2018 08:49 AM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 73 ] 26 January 2018 05:12 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Laush - 25 January 2018 09:15 AM

Het gala was oorspronkelijk toch bedoeld om het afgelopen seizoen te eren en naar het nieuwe uit te kijken? Laat dat maar weer het doel zijn.

June - 25 January 2018 10:09 PM

en om iets te vinden van de mensen die al dan niet gewonnen hebben voor de rol waarvoor ze zijn genomineerd, heb ik (nog) te weinig van de genomineerden gezien.

Allebei goede redenen om het gala voortaan weer aan het einde van het seizoen plaats te laten vinden.

Overigens begrijp ik niet waarom ze và³à³r het bekendmaken van de winnaar al een paar zinnen voorlezen uit het juryrapport. Soms weet je namelijk al meteen om wie het gaat. Het lijkt me toch dat je bij een awardshow ook een bepaalde spanning wil opbouwen (en helemaal als die ook op tv wordt uitgezonden).

  [ # 74 ] 26 January 2018 09:04 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Magic - 26 January 2018 05:12 AM
Laush - 25 January 2018 09:15 AM

Het gala was oorspronkelijk toch bedoeld om het afgelopen seizoen te eren en naar het nieuwe uit te kijken? Laat dat maar weer het doel zijn.

June - 25 January 2018 10:09 PM

en om iets te vinden van de mensen die al dan niet gewonnen hebben voor de rol waarvoor ze zijn genomineerd, heb ik (nog) te weinig van de genomineerden gezien.

Allebei goede redenen om het gala voortaan weer aan het einde van het seizoen plaats te laten vinden.

Niet alle shows spreken me aan, en anderen (zoals Annie MG en From Sammy…) moet ik nog zien.

Maar ik snap ergens dat de het gala niet aan het begin van het seizoen doen, omdat daar de sing-a-long ook al zit. Nu heb je verspreid over het jaar twee grote musicalevents op tv, in plaats van allebei binnen een paar weken en de rest van het jaar niks. Het is waarschijnlijk om dezelfde reden dat we maar een paar keer per jaar een grote campagne van Soldaat van Oranje zien: ik kan me goed voorstellen dat deze opzet in elk geval twee keer per jaar een boost betekent voor de kaartverkoop.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 75 ] 26 January 2018 10:18 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Van 2000 t/m 2010 was het Gala aan het eind van het seizoen (eind april tot begin juni). Je hebt dan de mogelijkheid om previews te laten zien van de musicals van komend seizoen. Veel nieuwe optredens dus, dat maakt het artistiek interessant. Helaas kwam het wel eens voor dat een optreden wegens gebrek aan voorbereiding (immers men repeteerde nog niet structureel) wat tegenviel, toch denk ik met veel genoegen terug aan optredens uit Drie Musketiers of Man van La Mancha.

Afgelopen woensdag hebben we weinig nieuwe optredens gezien. Deze versie van Full Monty was nieuw, maar het optreden had qua performance zo uit de versie van 2009 kunnen komen.

Artistiek gezien was het gala dus minder interessant, commercieel wel, want het publiek kan de gelauwerden nu nog in hun gewonnen rol gaan bekijken.

‹ First  < 3 4 5 6 > 
5 of 6