3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Uitmarkt 2018
  [ # 31 ] 26 August 2018 09:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Ik trap graag even af…
Hoewel op de chat ongetwijfeld al de nodige sneren zijn uitgedeeld 😉

Voor het eerst sinds jaren een Uitmarkt Musical Sing-a-long waar ik eens niet compleet gemengde gevoelens aan over houdt. Het punt is en blijft dat je af en toe dingen ziet waardoor musicalhaters op hun wenken bediend te worden en daarmee het stereotype bevestigen: mensen die soms een ‘niet al te lekker’ geluid produceren met té blije fake lachjes en liedteksten waarvan je soms écht denkt: man, dit hoeft serieus niet gezongen te worden. En met het jaar komen er meer van dat soort producties bij. Dat is en blijft jammer.
Dat gezegd hebbende…

Ik heb toch echt een fijne Sing-a-long gezien. Techniek blijft een punt, maar als ik dat buiten beschouwing laat, heb ik toch een fijn uurtje TV gehad.

TOPPERS:
Evita - Kwaliteit loont, dat blijkt maar weer. Ik zat er meteen in. Wat heerlijk om René van Kooten ‘Oh wat een circus’ te horen zingen. Kan niet wachten om zijn Ché te zien. En dan Brigitte…Daar stond een actrice, en wat voor een. Je kunt heel braaf ‘Huil niet om mij, Argentina’ zingen met dramatische blikken, maar Brigitte voegde echt een extra laag toe. Je ziet dat ze veel zelfverzekerder is dan tien jaar geleden en duidelijk gegroeid als actrice en zangeres. Ik was meteen betoverd. Heerlijk om naar te kijken en te luisteren.

The Addams Family - Zà³ doe je een promo optreden. Je stelt de familie voor waar het om draait met veel spektakel -  en dat doe je met kwalitatief goede acteurs en zangers. Kraaijkamp gaat nog groeien als Gomèz, dat weet ik zeker, maar ik vond hem nu al leuk om naar te kijken (en dat heb ik niet snel). Verder veel kwaliteit op het toneel: Marjolein Teepen, Irene Kuiper, Raymond Paardekooper (geweldige Lurch!), Tony Neef en natuurlijk - met schitterende entree als Morticia - Pia Douwes. Ik verheug me op deze productie! Al hoop ik dat dit niet te ‘vreemd’ en ‘Amerikaans’ is voor Nederland…

Mamma Mia! - Ik werd er heel vrolijk van. Wat is Jolijn een plaatje, even wennen aan een niet-blonde Sophie, maar ze zingt prachtig en is helemaal het type. Energiek, goed ensemble en ik vond de Dynamo’s ook al lekker klinken. De prijzen zijn abominabel hoog, maar ik overweeg toch echt om serieus kaarten te bestellen…voor de try-outs 😉

The Color Purple - Het is niet helemaal mijn show, maar mijn God, wat een heerlijke zang en wat sprankelt Naomi van der Linden in alle opzichten!


VERRASSINGEN:
Expeditie Eiland - Verrassend leuk en energiek. Jammer dat alleen Joey Schalker zijn microfoon fatsoenlijk openstond en dat de rest nauwelijks boven het orkest uitkwam. Verder fijne energie en toch wel een erg fijne cast!

Soldaat van Oranje - Anders dan anders, wat een verfrissing. Ze hebben het niet nodig om hier te staan, maar toch fijn om even te zien. Erg fijne ‘Erik’s’ de komende tijd!

Charley - Wat ik tot nu toe van de muziek had gehoord, vond ik het wat saai, maar live vond ik - mede door Jon’s energie - het geheel al beter tot zijn recht komen. Fijne Broadwaysound, leuk om te horen. Ik heb al kaarten en ga ongetwijfeld een fijne avond hebben. Maar ik hoop dat ze het succes van het wereldberoemde toneelstuk kunnen overtreffen; geen makkelijke taak!

 

 


MWOA..OOK LEUK. OF IN IEDER GEVAL OKà‰:
The Lion King - Het nummer gaat nooit vervelen, het feit dat het altijd met een accent wordt gezongen zo onderhand wel. Prachtige stemmen, maar ik zou er veel voor geven om het nummer te horen zoals ik het ken uit de film; met een degelijke Nederlandse uitspraak. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik wat deze zangeressen presteren niet knap vindt, maar ik heb het misschien iets te vaak gehoord.

Op hoop van zegen - Ik ben er wel benieuwd naar, kan zo’n Hollandse klassieker wel waarderen, maar verzoop bijna tussen al het andere spektakel. Net iets te saai, maar dat ligt niet aan de cast.

Soof - Maike Boerdam vond ik geweldig; wat straalde ze en wat had ze een energie! Menig liedtekst is helaas voer voor musicalhaters (en ik begrijp het nog ook) en de musical aankondigen met ‘Leontien van Moorsel en de rest van de cast’ vond ik een schande. Ze kwam verdomme op het laatst met haar fiets oprennen en heeft niet eens één zin tekst. Heeft het dat nou echt nodig?

All Stars - Kan een mooie, ontroerende voorstelling worden. Jim zal dit met meer repetities beter doen. Nu was het oké, maar niet meer dan dat.

Annie M.G. - Normaal groot fan van Simone en ook nu op haar performance niets aan te merken, maar dit leek meer een liedjesprogramma. Als je dan alleen je hoofdrolspeler stuurt, trek de nummers dan niet zo uit hun context. Hoewel, het is een sing-a-long en geen musical awards gala, dus misschien moet ik niet zeuren…(“Zeur niet, zeur niet, zeur niet…”)

Pipo - Ongetwijfeld een leuke familievoorstelling. Fijne energie en knap als dat lukt zonder je doelgroep in het publiek.

Romy - Mooi gezongen. Meer niet. Maar hoeft ook niet, is een concert en geen musical. Het deed me niet zoveel, maar het is een prima performer en ze zal ongetwijfeld volle zalen trekken.

[ Gewijzigd: 26 August 2018 10:24 PM by Quin ]
  [ # 32 ] 26 August 2018 10:18 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2018-08-25

Ik moet met grote teleurstelling zeggen dat veel producties me erg tegenvielen. Ik hoorde veel valse noten en ook al is dat op zijn tijd niet heel erg, bij sommigen gebeurde het echt te veel. Vooral bij the Lion King schoot het op gegeven moment wel heel ver uit de bocht. Voor mijn gevoel werd de hoofdzangeres ook lichtelijk overstemt door de achtergrondzangers.


De opbouw van de avond vond ik wel goed gedaan, al had ik zelf misschien Mama Mia als opener gezet in plaats van Charley. De presentatoren voegden niet heel veel toe, maar ik vind het wel altijd leuk om Frits Sissing en zijn passie voor musicals te zien 😊

 

Ik waardeer het dat er best een aantal originele Nederlandse producties tussenzitten dit seizoen en ik ben benieuwd wat ze er allen van maken. Zo’n sprong in het diepe is toch altijd een financiële gok.


Het enige optreden waarbij ik naar mijn telefoon greep was dat van Romy Monteiro. Dat hoeft van mij niet zo, maar het is niet dat ik er daadwerkelijk hele sterke gevoelens bij krijg. Ik vond het simpelweg niet zo tussen de rest passen. Het werd al eens genoemd in het discussieforum over Chantal Janzen in het theater, maar ik zie haar ook liever als presentatrice voor deze gelegenheid.

 

De uitschieters in positieve zin vond ik Was Getekend, Evita, Op Hoop van Zegen en expeditie Eiland, dus er was zeker wel wat te zien. Er waren meer goede optredens maar dit zijn de producties waarvan ik op basis van het optreden zou overwegen een kaartje te kopen.

 

Voor mezelf trek ik niet te sterke conclusies uit de voor mij mindere optredens. Er zullen ook niet veel mensen zijn die werkelijk alle musicals leuk vinden. En Iemand kan immers natuurlijk een slechte dag hebben of andere technische problemen op een avond als deze, niet te vergeten.

 

Wat mij betreft is hier vanavond de ‘‘winnaar’’ Evita (ik geef meteen toe dat dit mede komt door het feit dat ik groot fan ben van de musical en Brigitte Heitzer, maar ik zou een slecht optreden ook niet goed hebben gepraat, het was goed). Het iconische nummer van de musical maar niet overdramatisch, zoals het hoort. Eva die het volk overtuigt en niet Brigitte die even komt laten zien hoe hard ze kan zingen. Er wordt slim gebruik gemaakt van Renee door hem energiek de opening te laten doen zodat we niet meteen komen te zitten met het toch wel verwachte Huil Niet om mij Argentina. Erg slim gedaan. Als ik nog geen kaarten had zou ik ze nu wel reserveren 😉.

[ Gewijzigd: 26 August 2018 10:30 PM by Fay ]
  [ # 33 ] 26 August 2018 10:51 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Hilke bierman zong in mamma Mia als lead de noten loepzuiver
Antje is een hype, snap niet dat Lone het niet nog eens doet

Adams Family heeft een sterk ensemble
Suzanne de Heij en Liss Walravens vielen op !

Expedie Eiland.
Lone kan zo in de reprise van Hij gelooft in mij FRIEDEL spelen

Soldaat van Oranje
Willemien Dijkstra is nog jong na eerder Bente van den Brand en Loes Haverkort als Charlotte

Op hoop van zegen
Jammer van Linda Veenhuizen dat ze wat schel klonk

Evita
René had ik (nog) meer van verwacht

Annie MG
Smakeloos om Simone de solo van Marjolein Touw te laten zingen

  [ # 34 ] 26 August 2018 11:23 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Ik vond vanavond een winnaar en dat was Evita, ik heb niet zoveel met die musical, maar wat een verademing dat daar twee mensen stonden die goed kunnen zingen en acteren. Ik had met mijzelf afgesproken niet heen te gaan, maar door dit optreden heb ik gelijk kaarten verkocht

Wat ik heel slecht vond was Adams familie.y. Ik snap ook niet waarom wij deze krijgen in Nederland. Het was een flop in Amerika en ik snap wel waarom. Wat een saaiheid was dit. Ik vond zelf Pia storend, zo jammer want ben normaal dol op Pia.

Ik vond trouwens Jim heel goed. Moet ik daarbij ook zeggen dat Jim per jaar knapper wordt. Echt een lekker ding,

Maar de grootste teleurstelling was voor mij mamma Mia. Waar had antje last van. Ze leek totaal niet gefocust en ik vond ze niet zo leuk staan daar met zijn drieën. Echt zo jammer, want ik had echt hoop, maar ga doordat optreden niet heen.

Ik vond de hele uitzending saai en er werd echt te vaak vals gezongen. Ook door Tony neef. Wie die man toch in musicals stopt. Ik snap het niet, echt niet

  [ # 35 ] 27 August 2018 07:31 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Ik vond Evita ook het beste optreden van de avond. Zoals hier al genoemd is, zat ik er bij dat optreden meteen in.

Mamma Mia heb ik niet zoveel mee, maar was wel een vrolijk optreden en snap dat ze die als laatste deden.

Ik vond Soof echt 3x niks, vond het eerste nummer op 1 of andere manier heel onprettig om naar te luisteren, beetje schel ofzo?

Verder was het een leuke avond en positief om te zien dat er wel veel nieuwe Nederlandse musicals gemaakt blijven worden. Al zal ik dus niet naar Soof gaan 😜

  [ # 36 ] 27 August 2018 07:35 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Evita als winnaar
Addams family, Johnny Kraaijkamp groeit nog wel in zijn rol, maar het begin is er.  Wel een beetje vreemde vertaling.
Op Hoop van Zegen, ik heb hem de vorige keer gemist, maar wil het dit jaar wel een kans geven.
Was Getekend, dit was meer ‘Simone zingt Annie’, en dat is wat de show zelf niet is.
Soldaat, allang blij dat er een ander nummer bij zat
Expeditie Eiland, WTF was dat?
All Stars, goed optreden
Mamma Mia, tja… ik ben wel uit ge’mamma mia’d
Soof, ik zou het wel een kans willen geven, als die kaartjes niet zo duur waren.  De zaal is nog totaal niet vol in mijn stad, en om dan in mijn eentje achteraan op het balkon te gaan zitten, dat brengt ook geen sfeer. En ik weet niet wat Leontien kwam doen.

  [ # 37 ] 27 August 2018 08:00 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik vond het een belabberde avond. Kan er niet meer van maken. Komt vooral door de hoeveelheid voorstellingen die er tussen zaten waar ik echt niks mee heb. Daardoor en doordat het allemaal zo snel en kort was en dan ook nog vaak 5 stukken van 30 sec in een nummer van 2,5 minuut gestopt. Heel rommelig en gejaagd. Ook de kwaliteit van het geluid, presentatie hielp niet en zoals bij eerdere jaren ook al besproken is, is de timing van de Uitmarkt voor de kwaliteit van het promo optreden niet bevorderlijk: dit jaar waren er vond ik wel erg veel casts waarbij het leek alsof ze ‘s middags voor het eerst een lapje tekst voor hun neus hadden gekregen.

Anyway, ik ga niet elk optreden af, dan wordt het een beetje een negatief gebeuren. Zal het bij de hoogtepunten en dieptepunten laten.

Absoluut hoogtepunt was Evita. Enige optreden voor mij waar de kwaliteit in alle opzichten vanaf spatte en dat mij onmiddellijk in het verhaal trok. Prachtig. Ik ben om en ga nu zeker kaarten kopen. Color Purple zat bezieling in en was op zichzelf geen slecht optreden. Maar het is simpelweg niet een voorstelling die op zo’n avond met 1 nummertje tot haar recht komt. Maar één van de betere optredens wat mij betreft. Simone is ook kwaliteit maar de liedkeuze veel te versnipperd. Laat haar 1 mooi nummer zingen en ze pakt iedereen in, nu gebeurde er voor mij niks. Maar het was in ieder geval goed gezongen. Ensemble van Mamma Mia en van Sophie spatte de energie vanaf en werd in vrolijk van. Jim zag er goed uit.

Dieptepunten waren er toch wel wat veel. Ik kan dat nep-nederlands bij The Circle of Life echt niet meer verdragen. Hoe kun je verwachten van iemand die duidelijk bij elke zin moet nadenken “welke klank ga ik nu voortbrengen” dat er nog iets van tekstbeleving van het nummer overkomt ? Stop met die onzin van die Rafiki’s uit Verwegistan die geen woord Nederlands spreken, hoe goed ze ook kunnen zingen. Enorm jammer want op zichzelf is het zo’n mooi nummer en kan het op zo’n avond een knaller zijn. Ik vond de Dynamo’s niet om aan te horen en zien .... vooral Antje was de weg echt een beetje kwijt ... ensemble was vele malen sterker dan de 3 dames .... ik pas voor deze Mamma Mia, wat zonde is voor het ensemble maar deze combi dames deed mij 3 keer niks. Last but not least (helaas de familie Monteiro komt er deze avond niet zo goed vanaf bij mij) : Waarom moet Romy een nummer zingen op zo’n avond ? Er zijn zovelen artiesten met liedjesprogramma ... en ook nog wel een aantal met een verdwaald musicalnummer erin ... als we die ook allemaal bij de Sing a Long laten meedoen, worden het helemaal optredens van 30 seconden. Dus waarom zij wel ? En als ze dan al zingt, zing dan met bezieling, maar mijn god, dit was de meest zielloze uitvoering van Colours of the Wind ever. 

Goed voor het overige houd ik me in, maar ik vond het dus helaas een dramatisch slechte avond, daar waar ik vorig jaar juist best aangenaam verrast was overigens. Nu ga ik even kaartjes voor Evita boeken.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 38 ] 27 August 2018 08:57 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Mixed feelings over de avond gisteren. Ik kijk elk jaar, maar soms denk ik weleens: dit moet niet op tv, want bij sommige producties komt het echt een voorstelling niet ten goede, eerder tegenovergesteld. Ik ga ze even vlug allemaal langs…

Evita:
Wauw! Heel sterk gedaan en ik denk dat Brigitte nu veel beter in haar rol zit dan 11 jaar geleden. Ze heeft nu veel meer (levens)ervaring. Blij dat ik al kaarten heb gekocht voor deze voorstelling!

The Addams Family
Ze moeten nog groeien in de productie, maar ik vond het best een goede promo voor de show. Vertaling nog een beetje twijfelachtig, maar ik ga zeker kaarten boeken.

Mamma Mia!
Jolijn was verrassend en heel sterk, ensemble heel energiek! Maar De Dynamo’s vond ik echt een verschrikking! Antje was totaal de weg kwijt en ik vond ze als drietal meer zo’n groepje vrouwen dat op camping de Zonnehoeve meedoet aan een bonte avond.

The Color Purple
Mooi, niets op aan te merken. Dit is echt typisch een voorbeeld van een voorstelling die in het theater veel meer tot z’n recht komt dan op tv.

Expeditie Eiland
Rommelig en druk. Joey Schalker vind ik een heel fijne zanger, maar vraag me nog steeds af hoe ze hier een verhaal van gaan maken.

Soldaat van Oranje
Goddank eindelijk een ander nummer erbij, maar de afsluiting was weer net zo verrassend als de voorgaande jaren. Niet dus!

Charley
Ik vond het leuk!! Denk wel dat ook dit veel leuker is in het theater dan op tv. Sowieso al omdat je nu de helft van de cast niet kon zien. Vera Mann en Anne-Mieke Ruyten zijn beide niet echt groot en vielen op tv helemaal weg achter de heren.

The Lion King
Ook ik stoor me aan het accent. Het irriteerde me enorm. Had liever gezien dat Gitty Pregers first cast was geworden voor deze rol.

Op hoop van zegen
Niet mijn ding. Ik heb de vorige versie niet gezien en zal ook deze niet gaan zien. Het optreden was ok, maar ik heb er persoonlijk gewoon niets mee.

Soof
Hoewel ik Maike Boerdam altijd goed vind en ze hier straalde vond ik het optreden echt niets. Het was rommelig en druk en de liedteksten vond ik echt tenenkrommend. Heel kinderlijk ook.

All Stars
Prima gedaan, niets op aan te merken. Twijfel nog of ik de show ga zien, want heb weinig beeld gekregen van hoe de show gaat worden met dit optreden.

Annie M.G.
Meer een Simone doet een Annie-Sing-a-long ipv een preview van de show. Prima gezongen overigens hoor, maar geeft niet echt een beeld van de voorstelling.

Pipo
Tja, ik ben met mijn leeftijd niet echt de doelgroep en vind het ook eigenlijk niet zo thuishoren in een sing-a-long….

Romy
Geen idee waarom dit er in moest. Het is geen musical, Maargoed dat was Elisabeth in Concert natuurlijk ook niet en dat nam in het verleden ook deel aan de sing-a-long. En dat is natuurlijk wel veel meer musical gerelateerd dan Romy nu. Vond het optreden ook niet zo heel sterk eerlijk gezegd

Frits vind ik een fijne presentator bij dit soort dingen. Hij is hier gewoon onlosmakelijk mee verbonden. Maar Romy….why? Ze presenteert altijd alsof ze verhaaltjes verteld aan een groepje kleuters. Ik irriteerde me er mateloos aan.

  [ # 39 ] 27 August 2018 09:22 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Ook even mijn 2 cents.

Evita was zonder twijfel het hoogtepunt van de avond. Zowel René als Brigitte waren top en zeker een visitekaartje voor de voorstelling. In tegenstelling tot de meeste reacties, vond ik The Lion King wel sterk. Fijn om Soldaat van Oranje eens in een andere opzet te horen. Minder solo’s en dus ook minder vals. Goed introducties ook van (vooral) The Addams Family en Expeditie Eiland. Bij Charley vrees ik de onderbroekenlol, maar daar is ook wel een markt voor. Het was fijn om Simone weer eens op de sing-a-long te zien. Zij is altijd goed, al geeft dit geen representatief beeld van de musical. 

Mamma Mia liet 2 gezichten zien; Jolijn ziet er niet alleen heel goed uit als Sophie, maar was goed bij stem. Prima gecast. Donna & The Dynamo’s leken een persiflage op zichzelf. Ze voegden helemaal niets toe aan het nummer en de kostuums. Dat wordt een voorstelling plannen waar Nurlaila opgaat, met liefst ook nog wat cover-Dynamo’s.

Jim was sterk met zijn nummer, maar zegt niet veel over de voorstelling.

Soof had wat mij betreft niet gemaakt hoeven worden. De fans van de film/serie zullen Lies teveel missen en als je geen fan bent, sla je dit sowieso over. Pipo, tja, waarom deze kindervoorstelling wel en andere niet?

Romy was matig als presentatrice en slecht in haar optreden. Wat een contrast met haar sterke optreden op de sing-a-long met The Bodyguard.

  [ # 40 ] 27 August 2018 09:26 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Aan de ene kant viel juist de valse noten me mee, aan de andere kant heb ik wel regelmatig weggezapt, dus was het kennelijk ook niet boeiend genoeg. Evita was inderdaad sterk, maar ook de enige die echt een goed visitekaartje afgaf. Bij Charley ging ik me afvragen waarom ik iets soms oubollig en soms tijdloos vind, kwam nu weer bij het eerste terecht namelijk. Soof leefde op toen Milan kwam, Soldaat bij het geijkte nummer. Addams Family wist me juist helemaal niet te pakken. Annie MG zo statisch deed me ook niets, Pipo viel wat in het niet, met de simpele pasjes. Op Hoop van Zegen klonk goed, maar zei weinig.
The Lion KIng was echt een dieptepunt, net als het optreden van de Donna’s binnen Mamma Mia. Color Purple is simpelweg niet mijn musical. Eiland en All Stars heb ik per ongeluk gemist, en Romy bewust.

  [ # 41 ] 27 August 2018 10:26 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik vond de sing-a-long over het geheel genomen vrij saai. Niet eens zoveel slechte optredens, maar het meeste deed me gewoon weinig. Komt misschien ook door het hoge aantal medleys, waardoor je nauwelijks een concreet idee van een voorstelling krijgt.

Charley:
Prima gedaan, goede performers. ‘t Is alleen niet mijn ding, het komt een beetje truttig op me over. Also, zou Vera Mann niet meedoen aan dit optreden?

The Lion King:
Tja, vrij underwhelming. Voor een voorstelling die het vooral van “het plaatje” moet hebben vond ik het niet echt een passende promo, al waren de vocals wel in orde. De verstaanbaarheid daarentegen…

Op Hoop van Zegen:
Een optreden hiervan kan nog zo goed zijn, ik heb echt niks met dit soort voorstellingen. Het enige wat me opviel aan dit optreden is dat Mariska wel ontzettend triest keek naast een handvol blank faces.

Soof:
Hahaha sorry, maar dit was écht vreselijk. Zingend kwam niemand goed uit de verf (Winston Post, is die nog na de vrijmibo gecast?!), de liedteksten waren tergend simpel en de muziek leek me meer geschikt voor underscores in een film dan voor verhalende musicalnummers. En die topsporters-gimmick, wat mà³eten we daarmee? Hoe serieus willen de producenten dat we deze musical nemen? Alright, misschien komt het in het theater beter over…

All Stars:
Mooi gezongen. Ik miste nog wel een stukje intensiteit, maar dat komt misschien zodra je het nummer in de context ziet. Wel jammer dat we geen nieuwe muziek hebben gehoord/de rest van de cast hebben gezien, maar ik snap de keuze voor dit nummer wel.

Soldaat van Oranje:
Voor het eerst in jaren leek het optreden van Soldaat van Oranje voorbij te vliegen (no pun intended). Eerste nummer vond ik leuk om te horen en te zien. Jammer dat dan bij Morgen is Vandaag alle energie en uitstraling verdwijnt, ondanks dat het qua vocale kwaliteiten prima was.

Pipo:
Voor de kleintjes (zonder clown- of ballonnenfobie) vast heel leuk, maar ik zou het zelf niet erg vinden als er voortaan geen kindervoorstellingen meer op de Sing-a-Long komen. Kijkt de doelgroep dan überhaupt nog tv?

The Color Purple:
Ja, mooi! Prachtige uitstraling van iedereen, maar met name van Naomi. Sterke samenzang.

Romy Monteiro:
Saaiste arrangement ever, middelmatige uitvoering (veel te veel onnodige riedels). Rare liedkeuze ook, doe dan een echt musicalnummer. Dan zou ik een promo van Romy’s concert nog iets meer kunnen rechtvaardigen dan nu.

Expeditie Eiland:
Zà³veel getalenteerde mensen op het podium, z೑n duf concept. Het nummer wat ze zongen was echt vlees noch vis. Geen idee wat deze voorstelling nu precies is, en ik ben door dit optreden ook niet bepaald eager geworden om erachter te komen.

Annie MG:
Echt heel saai. Waarom stond Simone daar in haar eentje? Haar poncho was wel mooier dan die de mensen in het publiek aanhadden.

Evita:
Net zoals zovelen vond ik dit het hoogtepunt van de avond, fantastisch! Was ook de enige medley die echt werkte. René was (zoals altijd eigenlijk) goed, maar Brigitte… wow! Wat een klasse, en wat een schitterend plaatje was het, zo in de regen.

The Addams Family:
Beetje rommelig optreden, maar ik heb hier wel vertrouwen in. Lekker dramatische opkomst van La Douwes haha. Vind haar er overigens fantastisch uitzien als Morticia.

Mamma Mia:
Jolijn is een plaatje en zingt prachtig, mooie casting. Spetterend ensemble ook. De Dynamo’s vond ik wel oké, maar wat blijven die pakken toch afschuwelijk. Sowieso mogen de kostuums van mij wel eens herzien worden. Maar goed, geslaagd optreden dus 😉

Frits & Romy:
M’n secondhand embarrassment-meter sloeg weer goed aan gisteravond. Ik weet dat ze niet over het bedenken van de teksten gaan, maar als je dan al voor elk optreden een halve spreekbeurt moet houden, doe het dan een béétje spontaan.

Ik blijf het ook jammer vinden dat er nooit een grote opening dan wel afsluiting is met alle deelnemende artiesten. En nee, dan niet met Let Me Entertain You maar gewoon een groot ensemblenummer uit een musical oid.

  [ # 42 ] 27 August 2018 10:35 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Laush - 27 August 2018 10:26 AM

Charley:
Prima gedaan, goede performers. ‘t Is alleen niet mijn ding, het komt een beetje truttig op me over. Also, zou Vera Mann niet meedoen aan dit optreden?

Ik zie dus nu dat ze er gewoon bij was. Goed opgelet weer :’)

  [ # 43 ] 27 August 2018 04:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

De techniek was weer ouderwets belabberd! Slechte cameraregie en te laat geopende microfoons…

Ik vond Evita erg sterk, misschien gaat Brigitte komend seizoen zichzelf overtreffen!

Dit optreden van SvO vond ik het beste SvO-optreden tijdens een Singalong. Dacht alleen dat Mathijs Pater de nieuwe Erik was. 😉

Addams Family vond ik wel prima, maakt mij wel nieuwsgierig.

Heb met verbijstering zitten kijken Expeditie Eiland, ik weet niet wat allemaal mis is gegaan in het creatieve proces.

Op Hoop van Zegen… behoorlijk blasé!

Van Soof begreep ik echt niet waar ik naar heb zitten kijken. Tekst, muziek, spel totáál niet te volgen.

  [ # 44 ] 27 August 2018 05:47 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ben blij dat ik nog niet geboekt heb voor Soof :red:

  [ # 45 ] 27 August 2018 06:46 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Ik heb een blog geschreven over deze bijzondere musical avond. Uiteraard weer te lezen via deze link:
http://mixblog.nl/mamma-mia-wat-een-optredens/

 < 1 2 3 4 > 
3 of 4