11 of 13 | ‹ First  < 9 10 11 12 13 > 
Aida in Concert 2019
  [ # 151 ] 20 June 2019 04:31 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Iemand gister al geweest? Ben benieuwd naar de ervaringen

  [ # 152 ] 20 June 2019 11:26 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  777
Geregistreerd  2010-11-03

Ik ben vanavond (gratis) geweest. Ben blij dat ik het heb gezien, maar ben ook heel blij dat ik geen €50 uit heb gegeven. En vorig jaar bij Elisabeth was het me elke cent waard…
In het kort: Willemijn was de grote ster, April was goed maar af en toe was het het net niet, Freek was nogal de weg kwijt (vaak vals en volgens mij een verkoudheid oid?), Tony maakte bij zijn eerste inzet/tekst een ongemakkelijke fout, Tjindjara was erg goed en Nigel was meh. Ik miste een duidelijk verhaal, want ik kende AIDA nog helemaal niet. Ik kon het nu dan ook niet helemaal volgen en vond het voelen als een opsomming van liedjes (dit gevoel had ik bij Elisabeth niet, maar ik ben dan ook groot fan van elisabeth). Geen idee of AIDA normaal doorgecomponeerd is? Zo voelde het nu niet, er was te weinig verhaal uit alleen de liedjes. Ik vond het ensemble sterk en het hele concept vind ik erg gaaf, maar het was het - voor mij - net niet helemaal.

  [ # 153 ] 21 June 2019 06:47 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Aida is niet doorgecomponeerd nee, kan me voorstellen dat als ze alle teksten tussenin weglaten het verhaal lastig te volgen is.

Weet iemand hoe het zit met parkeerplaatsen? Welke terreinen zijn daarvoor gereserveerd, alleen het terrein van Autotron zelf of ook er omheen?

  [ # 154 ] 21 June 2019 07:07 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2019-06-21

Ook gisteren geweest en vond niet Willemijn maar April de grote ster! Willemijn was natuurlijk ook heel goed. Met Freek heb en had ik meer moeite. Weet iemand trouwens waarom niet John Vooijs Radames speelt? Heeft hij nooit meegedaan aan de auditie als er een auditie is geweest, weet niet hoe dit werkt. Ik weet dat dit John lievelingsmusical was en hij heeft zelfs verwarrend bestaan gezongen in OZNJ. Echt jammer! Heb nooit de hele musical gezien en als ik het verhaal niet had gelezen had ik er niks van gesnapt. Je ziet de liefde niet ontstaan tussen Aida en Radames!

  [ # 155 ] 21 June 2019 07:31 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

hannetje - 15 January 2019 06:04 PM

Volgens Stage duurt de voorstelling 1 uur en 45 minuten.
De cd die ik thuis heb met alle nummers duurt 71 minuten. Dat betekent dat ze ergens nog een dik halfuur moeten vullen.
Dat kan toch niet allemaal opgaan aan heen en weer varende bootjes,....

Ik ben nu toch wel benieuwd hoe ze dit hebben opgelost.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 156 ] 21 June 2019 08:02 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Mochten mensen nog last minute willen gaan. Voor de show van zaterdag 22 juni om 15:00 staan de kaarten bij bosjes zowat gratis op Marktplaats. Vast weer allemaal gewonnen ergens.

  [ # 157 ] 21 June 2019 10:28 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2013-12-27

Weet iemand of er een fysieke kassa aanwezig is op het terrein?

  [ # 158 ] 21 June 2019 10:30 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld geeft drie sterren (van de vijf) aan AIDA IN CONCERT. Bekijk ons videoverslag en lees onze recensie onder Artikelen.

De videoreportage is ook te zien op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 159 ] 21 June 2019 10:36 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik kan niet over de show oordelen, maar ik vind het wel bijzonder om in de MW reportage te horen dat er zo’n korte repetitieperiode is ingeruimd voor een groot project als dit. Dan doe je als producent toch je cast, creatives en blijkbaar in sommige gevallen dus ook het publiek tekort (als ik de recensie zo lees).

  [ # 160 ] 21 June 2019 12:04 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

ik ben nu toch een beetje bang om te gaan morgen.. heb hem zelf toendertijd niet gezien..

  [ # 161 ] 21 June 2019 12:14 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Wat lijkt Willemijn ongelukkig bij het applaus en de video.. Of ligt dat aan mij?

Ik heb der wel eens meer zien stralen en genieten van applaus.

  [ # 162 ] 21 June 2019 12:43 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

berber15 - 21 June 2019 12:04 PM

ik ben nu toch een beetje bang om te gaan morgen.. heb hem zelf toendertijd niet gezien..

Even het verhaal wiki’en lijkt me het beste dan… Ik zie trouwens ook genoeg enthousiaste reacties op Facebook en IG voorbij komen hoor, dus ik zou er maar gewoon met een open blik naartoe gaan.

dokter_P - 21 June 2019 12:14 PM

Wat lijkt Willemijn ongelukkig bij het applaus en de video.. Of ligt dat aan mij?

De repetities voor Aïda waren volgens mij tegelijkertijd met de repetities van Vrouwen op de rand van… en de voorstellingen van Best of Broadway, dus het zou me niks verbazen als die vrouw gewoon doodop is 😉

  [ # 163 ] 22 June 2019 11:12 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Wij zijn net thuis.
Ik kende Aida niet dus ik heb van de muziek genoten.
Ik snap niet waarom ze een concert versie van Aida neer zetten… Het verhaal heb ik gelezen op wikipedia en is zo complex.. dit had ik met alles erop en eraan willen zien…
Jammer dat stage de laatste tijd geen oude klassiekers meer terug brengt.
Na Elisabeth en Aida zou je denken dat nederland hier wel naar smacht.

  [ # 164 ] 23 June 2019 09:00 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

June - 21 June 2019 07:31 AM
hannetje - 15 January 2019 06:04 PM

Volgens Stage duurt de voorstelling 1 uur en 45 minuten.
De cd die ik thuis heb met alle nummers duurt 71 minuten. Dat betekent dat ze ergens nog een dik halfuur moeten vullen.
Dat kan toch niet allemaal opgaan aan heen en weer varende bootjes,....

Ik ben nu toch wel benieuwd hoe ze dit hebben opgelost.

Niet, dat is ook precies de duur van de voorstelling. Maar voordat het daadwerkelijk begint is het praktisch 21:15, en met eindapplaus erbij is de show dan rond 22:30 afgelopen. Dus het is niet meer dan het volledige castalbum.

Dat terzijde:
Ik heb heel erg genoten, heb me wel van tevoren even ingelezen in het verhaal en ik ben blij dat ik dat gedaan heb, anders had ik er denk ik niet veel van begrepen. Willemijn, April en Freek waren heel goed, Tony hetzelfde als altijd (de enige waarvan ik bij iedere noot hoopte dat hij er niet naast komt te zitten), en de show was mooi gedaan met het licht, de effecten en de prachtige omgeving. Toch vond ik Elisabeth voorgaande jaren veel mooier - dat was echt meer een lopend verhaal en ik had het gevoel écht naar de show te kijken (gezien de originele cast, originele kostuums, bijpassende omgeving…). Ben natuurlijk wel een beetje bevooroordeeld, gezien Elisabeth ook mijn favoriete show is, haha.
Maar als je de kans hebt, zeker gaan kijken naar Aida. Alleen al voor de geweldige muziek en de kwaliteit van de cast en orkest.

  [ # 165 ] 23 June 2019 11:58 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ben gisteravond geweest. Volgende week zondag mag ik nog een keer, en dat is niet vervelend omdat er op zich iets heel goeds wordt neergezet.

Van de hoofdrolspelers steelt Willemijn absoluut de show; alles wat ze zingt en doet is raak. (En als dat niet zo was, dan wijt ik dat aan mijn subjectiviteit ten aanzien van Willemijn. 😉 )
April is een prachtige Aïda en ze zingt bijna alles goed weg, echter merk ik dat ze in het hoog vaak power mist en haar loopjes (in Gezegend Nubië voorop) zijn niet altijd helemaal zuiver.
Freek zingt zijn solo’s oké, maar gaat 100% nat in de meerstemmige stukken met April; ik ben absoluut beter van hem gewend en ik kan me goed voorstellen dat een en ander te maken heeft met de back-to-back planning met Best of Broadway en de korte repetitietijd. Daarnaast mis ik wat chemie met zijn tegenspelers en dan vooral April.
Tony zingt twee solonummers met ensemble, doet dat prima maar het is niet veel anders dan wat ik verder van hem gezien heb.
De performances van Tjindjara en Nigel als Nehebka en Mereb zijn degelijk; ze pakken de momenten die ze krijgen en gaan verder op in het krachtige ensemble.

Het verbaasde me eerst dat Musicalworld maar drie sterren gaf aan deze show, maar nu ik het gezien heb, snap ik het wel. Het doet me echter wel verlangen naar meer. Ik hoop echt dat Aida binnenkort een volwaardige revival krijgt, want deze concertante doet de musical denk ik niet echt recht (zeker niet tegen deze prijzen). Het maakt me eigenlijk niet echt uit of dat de originele productie is of een non-replica openluchtversie, maar hier kunnen ze meer mee doen en hadden ze eigenlijk ook moeten doen in plaats van deze ingekorte show. Als ze dat met deze cast (Willemijn!) doen, verhuis ik naar het theater in kwestie. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

‹ First  < 9 10 11 12 13 > 
11 of 13