6 of 7 | ‹ First  < 4 5 6 7 > 
Hello Dolly
  [ # 76 ] 08 March 2020 11:32 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

De première gaat gewoon door vandaag!

Bron: Instagram Hello Dolly en Medialane

  [ # 77 ] 09 March 2020 06:57 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

De eerste krantenrecensies zijn binnen.

AD ***: Simone is fantastisch maar de show zelf is te burgertruttig. Met als laatste zin ‘Er is zichtbaar zoveel geld en zoveel aandacht en energie aan deze productie besteed. Heel jammer dat de keuze op deze belegen show is gevallen, want alleen met Simone Kleinsma ben je er nog niet.’
https://www.ad.nl/show/ondanks-fantastische-simone-kleinsma-kan-burgertruttige-humor-hello-dolly-echt-niet-meer~a7660a8f/

Volkskrant ***: Simone en Paul zijn te bescheiden in hun rol, goed uitgevoerd, maar geen Bette Midler. En ook hier het verhaal is te ouderwets en vraagt de recensent zich af waarom deze show gekozen is.
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/ouderwetse-musical-hello-dolly-overtuigt-vooral-als-kleurrijk-spektakel~b75b79b1/

  [ # 78 ] 09 March 2020 07:08 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

4 sterren van Trouw: https://www.trouw.nl/cultuur-media/alles-aan-simone-kleinsma-is-perfect-in-overdadige-musical-hello-dolly~b511b783/

Beetje kritiek op de groots- en veelheid van alles, maar vooral veel lof voor Simone.

  [ # 79 ] 10 March 2020 12:17 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld was op de première van Hello, Dolly!

Bekijk de videoreportage en lees de viersterrenrecensie onder Artikelen.

De videoreportage is ook te zien op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 80 ] 10 March 2020 10:17 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Mooi geschreven recensie. Ik snap dat de oubolligheid van het verhaal in de recensies als kritiekpunt wordt aangehaald, maar bij sommige stukken pakt dat wel wat zurig uit.

  [ # 81 ] 19 June 2020 12:05 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Hello Dolly! keert niet terug, is vandaag aangekondigd.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 82 ] 19 June 2020 12:05 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Hello Dolly! keert niet meer terug in de theaters. Erg jammer.

Naar aanleiding van COVID-19 zijn de afgelopen weken alle mogelijke scenario’s bekeken en helaas hebben we moeten besluiten dat het niet mogelijk is om Hello, Dolly! terug te laten keren in het theater. Hello, Dolly! is geen voorstelling die binnen de anderhalvemetersamenleving veilig kan spelen. Er werken alleen al 53 mensen voor en achter de schermen en een voorstelling van deze grootte spelen voor 30 of 100 mensen in de zaal is onmogelijk. We hebben na een fantastische try-out periode en een geweldige eerste première slechts één voorstelling kunnen spelen. Dat is ontzettend verdrietig, want er is twee jaar lang keihard en met heel veel liefde gewerkt aan onze eerste musical Hello, Dolly!. Een moeilijk besluit dat we helaas hebben moeten nemen.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 83 ] 19 June 2020 12:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Wat jammer! In eerste instantie natuurlijk voor de direct betrokkenen. Dit was echt een voorstelling waar ik naar uitkeek. Hopelijk worden de decors en kostuums opgeslagen en is er, als alles hopelijk ooit weer normaal wordt, toch nog een kansje om de productie opnieuw op te starten.

  [ # 84 ] 19 June 2020 12:42 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

martijn-j - 19 June 2020 12:36 PM

Wat jammer! In eerste instantie natuurlijk voor de direct betrokkenen. Dit was echt een voorstelling waar ik naar uitkeek. Hopelijk worden de decors en kostuums opgeslagen en is er, als alles hopelijk ooit weer normaal wordt, toch nog een kansje om de productie opnieuw op te starten.

Ik denk dat het vooral lastig is om een aantal van de grote namen terug te krijgen (voor het komende seizoen) ik neem aan dat Jorgen en Paul al andere verplichtingen hebben, en Simone wellicht ook?

Ik vind het sneu voor de betrokkenen, maar ik vind Hello Dolly echt zo’n klassieker die vooral op de plank moet blijven liggen :) Niet mijn stuk, te oubollig voor 2020.

  [ # 85 ] 19 June 2020 01:27 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Wat ongelooflijk zuur voor alle betrokkenen! Voor iedereen wiens productie gecanceld is natuurlijk, maar hier is wel een bijzonder klein aantal voorstellingen van gespeeld. Het voelt een beetje verkeerd om iets zielig te vinden voor een groot bedrijf, maar ik vind het toch ook wel sneu voor MediaLane dat ze hun eerste grote musicalproject stop hebben moeten zetten (naast Waitress, uiteraard). Oubollig of niet, Hello Dolly leek me qua aanpak best een verrijking voor het musicallandschap (in een tijd van orkestbanden en sobere decors). Hopelijk komt er voor cast & crew inderdaad nog ergens een mogelijkheid om te herstarten, maar ik verwacht het eigenlijk niet.

  [ # 86 ] 20 June 2020 03:23 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

De digitale versie van het programmaboek staat op de website van de voorstelling.

Het schrappen van de voorstelling doet me heel erg terugdenken aan het stopzetten van De Producers in 2011. Ook zo’n prachtige, groots opgezette voorstelling die veel te weinig mensen hebben kunnen zien. Al waren de omstandigheden natuurlijk anders: De verkoop van Hello, Dolly! liep heel goed, die van De Producers rampzalig.

En toevallig heb ik van beide shows de laatste voorstelling gezien. Bij De Producers was dat heel bewust. Het was al bekend dat de verkoop slecht liep en dat die zondag (een week na de première) weleens de laatste voorstelling zou kunnen zijn. Toen heb ik maar het zekere voor het onzekere genomen en ben ik afgezakt naar het Chassé Theater (ik zou de voorstelling eigenlijk gaan bekijken in het Nieuwe Luxor Theater). En ik ben nog altijd hartstikke blij dat ik dat gedaan heb, want het was een geweldige middag.

Bij Hello, Dolly! was het puur toeval. Ik zou eigenlijk pas anderhalve week later op zaterdag gaan. Maar toen het speelschema uitkwam en bleek dat Paul de Leeuw niet zou spelen (die had toch mijn voorkeur boven Jörgen Raymann) heb ik maar voor die woensdag geboekt. Daar heb ik dus heel veel geluk mee gehad (zeker omdat het speelschema later werd aangepast en Paul de Leeuw alsnog op die zaterdag zou spelen). Want ik had deze fantastische voorstelling absoluut niet willen missen. Bij het verhaal kan je misschien nog je kanttekeningen plaatsen (het is inderdaad geen Shakespeare). Bij de waanzinnige uitvoering zeker niet.

  [ # 87 ] 21 June 2020 12:57 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Zonde, zo’n einde. Ik hoop dat als we weer een nieuwe lente hebben, het coronagevaar ver achter ons ligt en deze voorstelling opnieuw wordt geprogrammeerd. Snap dat bekende namen wel een pré zijn voor een herneming.

  [ # 88 ] 26 June 2020 11:12 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Magic - 20 June 2020 03:23 AM

De digitale versie van het programmaboek staat op de website van de voorstelling.

Als ik dit programmaboek zie, vind ik het nog meer zonde dat deze voorstelling is moeten stoppen. Niet alleen vanwege de pracht en praal, maar mijn God, wat spreekt uit dit magazine een grote liefde voor theater. Alles lijkt met een haast kinderlijk enthousiasme geschreven en in beeld gebracht: persoonlijke quotes van elk castlid (i.p.v. de biografieën die al online staan), verhalen hoe het is om op tour te zijn, met een castbus te reizen, hoe kostuums gemaakt worden.

Dit is een boek waar ik graag voor betaald zou hebben. Zó jammer dat Medialane niet met deze grootse voorstelling mag uitpakken.

  [ # 89 ] 26 June 2020 08:41 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

In de categorie nieuws (en op YouTube) staan ook nog zes ‘Making Of’ video’s.

  [ # 90 ] 01 July 2020 11:26 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

O wat erg… :-( dit lees ik echt met heel veel plaatsvervangend veel pijn in het hart!

https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/artikel/5159511/musical-hello-dolly-helemaal-gecanceld-door-coronacrisis

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

‹ First  < 4 5 6 7 > 
6 of 7