11 of 27 | ‹ First  < 9 10 11 12 13 >  Last ›
Theater en Coronavirus
  [ # 151 ] 30 April 2020 12:41 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

NOS:
Poppodia en nachtclubs moeten tot 1 september dicht blijven. De Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland heeft gisteren in een nieuwe noodverordening bepaald dat ze onder dezelfde regeling als evenementen vallen.

De coronamaatregelen waren voor de locaties onduidelijk omdat niet helder was of de sector onder horeca of evenementen valt. De horeca moet in ieder geval tot 20 mei dicht blijven en voor evenementen geldt een verbod tot 1 september. In de nieuwe verordening staat op verzoek van het Rijk een bredere definitie van evenementen. Daar valt nu “elke publiek toegankelijke verrichting van vermaak” onder.

Ga er dus maar van uit dat de theaters tot 1 september dicht zijn.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 152 ] 30 April 2020 01:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dat vind ik wel vreemd, want op de site van de Rijksoverheid staat heel duidelijk dat voor theaters voorlopig 19 mei als einddatum geldt. Dat het onduidelijk zou zijn of theater onder horeca of evenement valt klopt dus gewoon niet. Om dan nu te bepalen dat theaters nog zeker vier maanden dicht moeten vind ik heel raar.

  [ # 153 ] 30 April 2020 01:18 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik zie wel een verschil tussen een nachtclub/poppodia en een theater. In een theaterzaal is er tussen twee stoelen toch iets meer persoonlijke ruimte dan in zaal zonder stoelen. Daarbij zit je in een theater stil, in een nachtclub sta je te dansen.

Bij veel theaters loopt de planning tot en met juni, in juli en augustus zijn de theaters gesloten of slechts een handvol voorstellingen. Dus nu nog 2 maanden voorstellingen annuleren/verplaatsen, in de zomer gaan testen wat kan er, zowel op het toneel als in de zaal, en dan vanaf september de draad weer oppakken met een aantal voorstellingen voor publiek in aangepaste vorm. Pas als dat allemaal goed loopt en weer op de rit is, kijken naar de grote producties.

  [ # 154 ] 03 May 2020 04:37 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Er komt een benefietconcert voor het Polanentheater in Amsterdam, dat door de coronacrisis in moeilijkheden verkeert en 50.000 euro op probeert te halen. Ik kan niet vinden waar het gestreamd wordt, maar het concert is iig op 16 mei met medewerking van o.a. Willemijn Verkaik, René van Kooten en Anouk Maas. Frits Sissing presenteert.

bron: https://www.televizier.nl/amusement/sissing-presenteert-musicalbenefiet

  [ # 155 ] 04 May 2020 03:58 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Laush - 03 May 2020 04:37 PM

Er komt een benefietconcert voor het Polanentheater in Amsterdam, dat door de coronacrisis in moeilijkheden verkeert en 50.000 euro op probeert te halen. Ik kan niet vinden waar het gestreamd wordt, maar het concert is iig op 16 mei met medewerking van o.a. Willemijn Verkaik, René van Kooten en Anouk Maas. Frits Sissing presenteert.

bron: https://www.televizier.nl/amusement/sissing-presenteert-musicalbenefiet

Streaming via de Facebooksite van het Polanentheater: LINK.
Van 12.00 tot 18.00 uur.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 156 ] 04 May 2020 04:48 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2004-10-29

Laush - 03 May 2020 04:37 PM

Er komt een benefietconcert voor het Polanentheater in Amsterdam, dat door de coronacrisis in moeilijkheden verkeert en 50.000 euro op probeert te halen. Ik kan niet vinden waar het gestreamd wordt, maar het concert is iig op 16 mei met medewerking van o.a. Willemijn Verkaik, René van Kooten en Anouk Maas. Frits Sissing presenteert.

bron: https://www.televizier.nl/amusement/sissing-presenteert-musicalbenefiet

Kijk en doneer zeg ik!
Ik wil nog langer in het Polanentheater spelen, oefenen en repeteren :).

   Handtekening   

Zelfs in een orkaan blijft je suikerspin staan!

  [ # 157 ] 05 May 2020 01:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De theaters in Londen hebben de sluiting inmiddels verlengd tot en met 28 juni. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze na die datum al open gaan.

Cameron Mackintosh heeft al gezegd dat als er niet binnen nu en enkele weken duidelijkheid is zijn theaters pas weer in 2021 de deuren kunnen openen.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 158 ] 06 May 2020 04:49 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Hoopvol nieuws in de kranten

“ Restaurants mogen per 1 juni open. Maximaal dertig man mag naar binnen, uiteraard met inachtneming van de 1,5-metermaatregelen. Reserveren wordt verplicht. Gasten moet gevraagd worden of ze corona-klachten hebben.

Terrassen en strandtenten kunnen per 1 juni ook weer van start. Het is aan lokale autoriteiten om te bepalen in welke omvang.

Per 1 juni mogen ook musea, podia en bioscopen weer de deuren openen, onder dezelfde voorwaarden als de restaurants.”

  [ # 159 ] 06 May 2020 05:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik kan me niet voorstellen dat ze voor dertig mensen een grote productie als bijvoorbeeld Anastasia gaan opvoeren. Dat kost waarschijnlijk meer dan dertig verkochte kaartjes.

  [ # 160 ] 06 May 2020 05:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

martijn-j - 06 May 2020 05:15 PM

Ik kan me niet voorstellen dat ze voor dertig mensen een grote productie als bijvoorbeeld Anastasia gaan opvoeren. Dat kost waarschijnlijk meer dan dertig verkochte kaartjes.

Ik vermoed dat in zo’n geval dezelfde maatregel zal gelden als voor grotere evenementen; dus dat grotere producties tot 1 september niet doorgaan.

  [ # 161 ] 06 May 2020 05:40 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Tja, voor films is het misschien nog een beetje zinvol, maar voor uitvoerende kunsten absoluut niet. Hoewel, als ze “30 man in totaal” bedoelen, schiet je er nog niets mee op, als je bijvoorbeeld 10 zalen hebt. Als het per zaal 30 man is, kan je al wat meer mits je het goed kan plannen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 162 ] 06 May 2020 06:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Voor complexen met meerdere theater- en/of filmzalen komt het erop neer voorstellingen zo te plannen dat pauzes elkaar niet overlappen. Dat is lastig weet ik uit ervaring….je gaat als één van de eerste 10 naar buiten maar bij de tap staat al een rij van 100 man….Overigens is dit geen voorbeeld uit de corona periode.

Ik ben benieuwd wat Rutte straks allemaal gaat zeggen. Vind wat er nu al naar buiten is gekomen wel hoopgevend maar ook onduidelijk.

  [ # 163 ] 06 May 2020 07:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Die dertig mensen blijkt inclusief personeel te zijn, dus daar ga je al.

  [ # 164 ] 06 May 2020 07:45 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Het staat er al, maar hier een link naar het verwachte spoorboekje van het kabinet voor alle versoepelingen tot 1 september:
https://www.dvhn.nl/groningen/Dit-is-het-spoorboekje-van-het-kabinet-voor-de-versoepeling-van-de-coronamaatregelen-in-Nederland-25638379.html?utm_source=selligent&utm_medium=email&utm_campaign=nieuwsbrief-dagelijks&utm;_content=&utm_term=UITGELICHT&harvest_he=4947f596d42d16f99ade4ab98658bf471cd4f725310745e4f518737b219f916d

Maximaal 30 personen voor de bioscoop gaat nog, ik zit wel met minder mensen in de zaal.
Maar voor theaters is dit een aantal waarop een doorsnee voorstelling niet doorgaat en flopt.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 165 ] 06 May 2020 07:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De nu aangekondigde verruimingen voor theaters getuigt natuurlijk van geen enkele realiteitszin. 30 mensen inclusief personeel vanaf 1 juni, 100 personen vanaf 1 juli, maar dat alles nog binnen de norm van de anderhalve meter. Misschien dat het werkt voor solovoorstellingen in kleine theaters maar in mijn idee kunnen we grote producties in grote theaters voor lange tijd vergeten.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

‹ First  < 9 10 11 12 13 >  Last ›
11 of 27