12 of 27 | ‹ First  < 10 11 12 13 14 >  Last ›
Theater en Coronavirus
  [ # 166 ] 06 May 2020 08:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Theaters en bioscopen zullen moeten gaan bedenken of ze het ‘t waard vinden voor dertig gasten de deuren te openen. Kleinere bioscopen en theaters hebben dan nog de beste kaarten, mensen naar binnen vanaf een bepaalde tijd, film of voorstelling draaien, mensen naar buiten binnen een bepaalde tijd, schoonmaken, repeat. Het is beter dan niks. Grotere zalen kunnen het voorlopig wel vergeten. Ben benieuwd of het tweede steunpakket dat is aangekondigd hen voldoende zal helpen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 167 ] 06 May 2020 08:32 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

30 personen inclusief personeel. Wat hou je dan nog over qua betalende bezoekers? Niet heel veel. En zitten daar ook het orkest, de techniek en de artiesten (duh) bij ? Gaat ‘m niet worden.

Ik pleit voor alternatieve voorstellingen en optredens. One/two man/woman shows met een of twee musici erbij, zoals de koffieconcerten. Ik zou best wat meer willen betalen voor een privé concertje van deze of gene.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 168 ] 06 May 2020 09:48 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

hannetje - 06 May 2020 08:32 PM

Ik pleit voor alternatieve voorstellingen en optredens. One/two man/woman shows met een of twee musici erbij, zoals de koffieconcerten. Ik zou best wat meer willen betalen voor een privé concertje van deze of gene.

Ja, bijvoorbeeld zoiets als wat je op https://youtu.be/cMn5bZr9aV8 ziet dat zou nog wel kunnen denk ik.

  [ # 169 ] 07 May 2020 05:27 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Het lastige met theater is dat alles ver van tevoren moet worden gepland. Als het kabinet ineens tussentijds verder versoepelt dan kan bijv. de horeca er direct op in spelen door meer tafels en stoelen neer te zetten, musea kunnen meer mensen binnen laten etc. Voor theater geldt natuurlijk iets heel anders. Daar moeten veel meer dingen worden geregeld. Je kunt dan niet zeggen: ooh vanaf volgende week mag er ineens heel veel meer, dus hup op tournee met m’n voorstelling.
Heel even had ik gister de hoop dat we toch medio september weer volop in het theater konden zitten, maar ik vrees toch dat seizoen 20/21 grotendeels verloren zal gaan.

  [ # 170 ] 08 May 2020 11:49 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Het Luxortheater heeft dit op zijn site staan:
https://www.luxortheater.nl/nieuws/782/Graag_nog_even_uw_geduld/

En ik ging gisteren stuk om deze tweet:
“Theaters mogen dertig man inclusief personeel binnen laten.
Soldaat van Oranje moet dus eerst 3/4 van de cast ontslaan en dan mag er één technicus kijken.”

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 171 ] 09 May 2020 12:35 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Ja, die tweet las ik ook, moest ook hard lachen. Maar eigenlijk is het dieptriest natuurlijk.
Ik las vandaag op de website van de ‘collega’s’ van Musicalsites dat er betere mogelijkheden zijn.

https://musicalsites.nl/coronabrandhaard-uden-komt-met-capaciteit-verhogende-exit-strategie-voor-theaters/

Geen idee wat met dit initiatief gaat gebeuren, maar ik ben wel weer trots op de inventiviteit van deze branche!

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 172 ] 09 May 2020 01:34 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Natuurlijk is het triest!

Die animatie ziet er interessant uit. Hoopvol voor de branche.
Ik vraag me alleen af hoe het zicht wordt als je achter die schermen zit.
Lijkt me toch steeds een soort van ‘streep’ in beeld.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 173 ] 09 May 2020 11:41 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Een paar dagen Londen gaat ook lastig worden omdat Johnson vanaf begin juni aan alle reizigers die het Verenigd Koninkrijk betreden 14 dagen zelf-isolatie verplicht stelt. Geen idee hoe lang die maatregel gaat gelden, maar ik vrees voor het reisje in november voor ‘Frozen’,  ‘Cinderella’ en ‘Hello Dolly!’. Nou Londen tot ziens ergens in 2021 :-(

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 174 ] 09 May 2020 05:28 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  39
Geregistreerd  2016-04-17

Theo - 09 May 2020 11:41 AM

Een paar dagen Londen gaat ook lastig worden omdat Johnson vanaf begin juni aan alle reizigers die het Verenigd Koninkrijk betreden 14 dagen zelf-isolatie verplicht stelt. Geen idee hoe lang die maatregel gaat gelden, maar ik vrees voor het reisje in november voor ‘Frozen’,  ‘Cinderella’ en ‘Hello Dolly!’. Nou Londen tot ziens ergens in 2021 :-(

Die regel wordt wel iedere week herbekeken. Ik kan me niet voorstellen dat men dit lang kan volhouden, om iedereen 14 dagen in quarantaine te plaatsen.

  [ # 175 ] 11 May 2020 06:53 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Het Chassé Theater stelt alle voorstellingen tot en met 29 juni uit omdat ” ..de aangekondigde versoepeling per 1 juni .. helaas nog onvoldoende is om de zalen van het theater te openen ..”

Chassé Cinema gaat mogelijk wel eerder open. Nou ja kunnen we in ieder geval weer eens naar een film :-)

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 176 ] 11 May 2020 07:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Carré en Luxor hebben ook aangegeven dat het voor hun niet rendabel is. Gek genoeg lijkt er bij het DeLaMar niets aan de hand. Verkopen ook nog gewoon kaarten alsof de voorstellingen doorgaan.

  [ # 177 ] 12 May 2020 09:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Broadway blijft tot 6 september dicht.

https://www.broadwayworld.com/article/Breaking-Broadway-Shutdown-Extends-To-September-20200512

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 178 ] 12 May 2020 09:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik las een artikel in de krant dat producenten geen goed woord over hebben voor de minister die er ‘niets van snapt’.
Ze noemen de maatregel een ‘belediging voor het vak’.
Helaas weet ik niet meer waar ik het las; op een van de nieuwssites online.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 179 ] 13 May 2020 01:33 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

martijn-j - 11 May 2020 07:27 PM

Carré en Luxor hebben ook aangegeven dat het voor hun niet rendabel is. Gek genoeg lijkt er bij het DeLaMar niets aan de hand. Verkopen ook nog gewoon kaarten alsof de voorstellingen doorgaan.

DeLaMar is eigendom van Vandenendefoundation dus is min of meer geliëerd aan Stage Entertainment, een bedrijf dat momenteel flinke verliezen zal leiden. Verkopen van kaarten levert geld op en de klant krijgt uiteindelijk een voucher - evenveel waard in theorie maar je kunt er natuurlijk in het dagelijks leven veel minder mee doen! Kan pas opgeëisd worden als een bezoeker niet op de vervangende datum kan komen. Een manier om “gratis” geld te lenen voor tenminste een half jaar of langer.

Ik gun elke theaterproducent een mooie toekomst na de coronatijd en vind en hoop dat de overheid bij zal springen.

  [ # 180 ] 13 May 2020 04:11 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

In de podcastserie ‘Een-tweetje met Yves’ een interview met Albert Verlinde over de coronacrisis.

‹ First  < 10 11 12 13 14 >  Last ›
12 of 27