9 of 11 | ‹ First  < 7 8 9 10 11 > 
Les Miserables 2023
  [ # 121 ] 24 August 2023 03:53 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ik denk dat Dirk en Yoran vaker de rol zullen overnemen van Milan? Dat er geen alternate komt, maar dat ze Milan zijn vrije/ zieke dagen tussen hun 2 verdelen..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 122 ] 02 September 2023 11:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Vandaag voor de derde keer een geweldige voorstelling gezien van Les Mis in Rotterdam! Wat een heerlijk geluid heeft het Luxor Theater, weer op en top genoten! De gehele cast was in topvorm vanmiddag en de zaal is vocaal weggeblazen.

Twee vragen die mij nog bezig houden: degene die de rol van Fantine speelt (vanmiddag Isaura), speelt zij ook nog in het ensemble de rest van de show? Ik heb geprobeerd haar te vinden tijdens ensemble nummers, maar dat is mij niet gelukt.
En het viel mij weer op dat tijdens de laatste buigingen het ensemble gemend staat tussen de hoofdcast en dat hun posities elke show anders lijken te zijn (voorbeeld: Annefleur stond nu eerste rij naast Vajen, terwijl een paar shows geleden stond ze tweede rij in het midden). Is dit met de gedachte dat iedereen uit het ensemble ook eens hun “shine” mogen pakken?

  [ # 123 ] 03 September 2023 08:12 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

galinda met een ga - 02 September 2023 11:16 PM

Twee vragen die mij nog bezig houden: degene die de rol van Fantine speelt (vanmiddag Isaura), speelt zij ook nog in het ensemble de rest van de show? Ik heb geprobeerd haar te vinden tijdens ensemble nummers, maar dat is mij niet gelukt.
En het viel mij weer op dat tijdens de laatste buigingen het ensemble gemend staat tussen de hoofdcast en dat hun posities elke show anders lijken te zijn (voorbeeld: Annefleur stond nu eerste rij naast Vajen, terwijl een paar shows geleden stond ze tweede rij in het midden). Is dit met de gedachte dat iedereen uit het ensemble ook eens hun “shine” mogen pakken?

 

Fantine speelt in ieder geval mee tijdens de barricade. En het applaus is deels niet “gezet” omdat de creatives willen dat het er spontaan uit ziet. Ze staan dus altijd anders, maar niet met een specifieke reden. Bij een première of dernière wordt wel iemand naar voren geschoven, maar ook dat is niet gezet.

  [ # 124 ] 03 September 2023 11:33 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Gisteravond is de show niet doorgegaan.
Even na 8 uur kwam Mathijs Pater het podium opgelopen.
Hij vertelde dat Dirk en Yoran allebei ziek zijn.
Milan heeft een noten alergie maar had tijdens het avondeten toch iets met noten erin gekregen.

Er werd aangegeven dat je kunt omboeken naar een andere show in Rotterdam of je geld terug krijgt.

  [ # 125 ] 03 September 2023 12:05 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Dat is wel heel erg balen zeg voor al die mensen. Zeker omdat het zo op het laatste moment is. Ook vervelend voor Milan. Dirk is al een keer eerder last minute opgegaan door de notenallergie.

  [ # 126 ] 03 September 2023 12:54 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Vanmiddag gaat Yoran wel op als Jean Valjean.

[ Gewijzigd: 03 September 2023 03:45 PM by MusicalN ]
  [ # 127 ] 03 September 2023 09:49 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Oe daar ben ik wel benieuwd naar.. Iemand hem vanmiddag toevallig gezien?

  [ # 128 ] 03 September 2023 11:10 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2012-01-29

Ik heb vandaag Yoran gezien als Jean Valjean!
Ik heb de voorstelling één keer eerder gezien in Breda met Milan.

Ik baalde in eerste instantie best wel dat we geen eerste cast Jean Valjean hadden, en helemaal toen we hoorden dat dit de eerste keer was dat Yoran op ging als JvJ en dat hij blijkbaar nog geen doorloop heeft gehad? (tenminste dat zeiden de mensen achter ons).

Maar hij heeft mij absoluut verrast! Prachtige stem, zeker in de laagte. De hoge noten kunnen m.i. niet tippen aan die van Milan. Vooral bij breng hem thuis vond ik het verschil wel duidelijk. Qua spel vond ik Yoran ook echt overtuigend. Milan speelt de rol wat intenser ofzo… Yoran iets zachter. Ik vond zijn interactie met kleine Cosette mooi.
Mijn moeder zag de show voor het eerst en was erg onder de indruk van Yoran.

Edit: de verstaanbaarheid vandaag jn het nieuwe luxor was trouwens vele malen beter dan de vorige keer in het chasse

[ Gewijzigd: 04 September 2023 12:24 AM by Denise83 ]
  [ # 129 ] 04 September 2023 05:02 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Dankje voor je verslag! Leuk om te lezen dat je positief was verrast door Yoran. :-) Ik ga de voorstelling a.s. vrijdag weer zien. Ben benieuwd of Milan dan weer beter is.. Zouden Dirk en Yoran nu vaste dagen krijgen naast Milan?

  [ # 130 ] 06 September 2023 04:33 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Milan geeft op Instagram aan corona te hebben.

Vanavond wederom Yoran als Jean Valjean en waarschijnlijk nog wel meer dagen deze week.

[ Gewijzigd: 06 September 2023 05:08 PM by MusicalN ]
  [ # 131 ] 06 September 2023 06:06 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ai dan baal ik een beetje.. Ik ga vrijdag en had graag Milan nog eens gezien. Dan hoop ik wel Yoran te zien. Dirk heb ik al gezien en was ik niet heel erg van onder de indruk.. Of is Yoran nu soort van alternate en gaat Dirk enkel op als Milan en hij beiden niet kunnen?

  [ # 132 ] 07 September 2023 12:17 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2012-01-29

Ik begreep dat Dirk ook ziek is?

Ik wil heel graag nog een keer gaan, maar vanwege tijdgebrek gaat dat in Nederland niet meer lukken…

Ik overweeg nu om in Antwerpen te gaan. Ik zag dat alleen de Thenardiers, Javert en Eponine door Vlamingen worden gespeeld. De rest van de hoofdrollen en een groot deel van het ensemble komen uit de huidige Nederlandse cast.
(en als Yoran dan weer understudy voor Javert wordt, dan proberen op een dag te gaan dat hij op gaat 😊)
Of zou dat een teleurstelling worden? Sommige teksten waren in de vorige Belgische versie net iets anders vertaald, vooral Baas van t hele spul had een hele andere vertaling. En natuurlijk het vlaams accent… Maar misschien gebruiken ze deze keer de huidige Nederlandse vertaling.
Iemand die dit weet toevallig?

  [ # 133 ] 07 September 2023 01:21 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Gisterenavond in het Nieuwe Luxor voor de tweede keer naar deze fantastische show geweest. Wat fijn dat we deze musical in deze vorm in Nederland hebben mogen verwelkomen.

Een diepe buiging voor Yoran die erg sterk speelde voor zijn tweede keer als Jean Valjean. Zeker in de laagte heeft hij erg sterk gezongen. In de hoogte niet altijd helemaal overtuigend als Milan, maar zijn spel maakte grote indruk op mij. Zijn samenspel met kleine Cosette was aandoenlijk.

Gisteren was Sem op als Enjolras. Hij speelt de rol prima. Ik vind zijn stem veel aangenamer dan Mark Roy. Andere (grote) rollen waren first cast en werden weer solide neergezet. Wat een heerlijke stemmen staan daar op het podium. Samen met de muziek een aantal keer flinke kippenvel gehad.

Ik vond het geluid gisteren in het Nieuwe Luxor sowieso veel beter dan in het Chassé Theater. Ik kon echt bijna alles verstaan, iets wat in het Chassé echt niet zo was. Ik kon daardoor nu ook dingen veel beter volgen. Sommige ontwikkelingen tijdens de ‘tijdsprongen’ worden in een paar zinnen gezongen. Als je die als publiek niet kan verstaan, is het verhaal zeker voor de niet-kenners niet altijd even duidelijk te volgen.

Twee kleine technische foutjes gisteren:
- Een gedeelte van de barricade wilde het podium niet meteen verlaten. Na wat vertraging verliet ook de andere helft het podium. Daardoor kon de voorstelling gewoon doorgaan.
- Halverwege ‘Lege stoelen, lege tafels’ ging ineens het zaallicht aan in het achterste gedeelte van de zaal. Uitendelijk ging het tegen het einde van het nummer weer uit. Dat nam toch een deel van de beleving van het nummer weg.

  [ # 134 ] 09 September 2023 02:23 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Derde keer les mis, weer een andere Valjean, maar Milan nog steeds niet gezien. Het wil maar niet lukken.

  [ # 135 ] 09 September 2023 06:05 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ohwww dat is balen. Dan ‘helaas’ nog maar een keer. De laatste keer zag ik Dirk en wilde heel graag Milan nog een keer zien maar gisteren weer Dirk. Jammer dat Yoran gisteren niet speelde. Dan had ik alle 4 de Valjeans gezien.😄

‹ First  < 7 8 9 10 11 > 
9 of 11