8 of 11 | ‹ First  < 6 7 8 9 10 >  Last ›
Les Miserables 2023
  [ # 106 ] 19 June 2023 11:55 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Wat grappig. Nooit geweten. Ze viel me gisteren inderdaad wel op :-)

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 107 ] 21 June 2023 01:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Afgelopen zondagavond ‘Les Misérables’ gezien in het Chassé. Er waren voor drie rollen een understudy op : Isaura Kuyt als Fantine, Sjoerd Oomen als Thénardier en Brecht van Arnhem als Marius.

Maar dat deed aan de beleving van de voorstelling helemaal niets af. Ik heb enorm genoten en was na afloop diep onder de indruk. Het decor was groots en heb erg genoten van alle prachtige toneelbeelden. Het leek me allemaal wat meer duister dan toen in deze versie pas geleden in Londen zag.

Diepe buiging voor de prestatie van Milan van Waardenburg en zijn Jean Valjean. Ik heb de rol niet vaak zo mooi en overtuigend gespeeld zien worden. Hij slaagt erin om alle kleuren en facetten van het karakter geloofwaardig neer te zetten en neemt je op een indrukwekkende manier mee op z’n lange reis. Krachtig en vol vuur in de eerste scènes en prachtig fragiel en kwetsbaar in de laatste scène. Hij tilt de voorstelling echt naar het hoogste niveau.

Ze mogen heel trots zijn op deze prachtige ontroerende productie. Ik ben blij dat ik nog een paar bezoeken gepland heb.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 108 ] 21 June 2023 09:26 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik zag de voorstelling gisteren weer. Had voor deze datum al ver van te voren geboekt. Voor de rol van mevrouw Thenardier en Enjolras zouden understudies opgaan. Eenmaal in het theater zag ik dat ook voor de rol van Jean Valjean de understudie opging. Eerlijk is eerlijk ik was best wel teleurgesteld. Had me echt verheugd op de combinatie Milan en Freek als Jean Valjean en Javert. Maar ja het is niet anders. Even mijn mindset veranderen. Milan en Rene al gezien. Ook leuk om ook nog de understudie te zien in deze rol. En super leuk voor hem dat hij onverwacht op mag. Ok hij heeft het echt goed gedaan maar het verschil met Milan en ook Rene is groot vond ik. En dat is natuurlijk logisch maar toch vond ik het jammer. Hij mist (nog) de overtuiging in zijn spel en voorkomen. Hij had zeker een mooie stem en met momenten werd ik geraakt maar in bijv breng hem thuis miste ik Milan heel erg. Het kan ook zijn dat ik te veel vergelijk. Maar ik vind het moeilijk dat niet te doen.. Sowieso complimenten voor hoe hij het toch maar heeft gedaan. Onverwacht op en echt wel een moeilijke rol. De understudie voor Enjolras zag ik al eerder. Ik vond dat hij al was gegroeid in zijn rol. Vond dat hij het prima deed! En ook de understudie voor mw. Thenardier deed het goed. Vind die rol ook niet zo heel belangrijk.. Verder gewoon weer erg genoten van de voorstelling. Super goed. 😁 Helaas bleef ik er bij dat ik liever Milan had gezien dus ja misschien toch maar eens kijken of ik nog een keer kan gaan. Hè wat vervelend haha 😆

  [ # 109 ] 30 June 2023 05:47 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Gisteren weer geweest. Ik zag voor de tweede keer Yoshua van den Broek als Enjolras; duidelijk gegroeid en ik denk dat ik zijn stemgeluid liever heb dan van Mark Roy Luyx.

Ik zag ook Yoran als Javert. Hij doet m.i. absoluut niet onder voor Freek. En ik hou van zijn stemgeluid, zijn laagte is echt fantastisch.

Bij de jonge Eponine en Cosette vond tijdens de voorstelling een switch plaats. Cosette zong Castle on a Cloud en speelde de scène. Het meisje dat Eponine speelde, kwam vervolgens enige minuten later op met de “volle” emmer water. Ik ben niet zeker of het meisje dat aanvankelijk Cosette speelde, nou wel of niet de voorstelling heeft afgemaakt, of dat ze voor de resterende stukken en de curtain call een ander meisje hebben ingevlogen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 110 ] 04 July 2023 01:49 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Weet iemand toevallig wie er allemaal understudy zijn voor Valjean?

  [ # 111 ] 04 July 2023 02:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

In het programmaboek staan alleen Dirk van den Brand en Yoran de Bont als understudy Valjean vermeld.

[ Gewijzigd: 04 July 2023 02:34 PM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 112 ] 09 July 2023 07:53 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Weet iemand of in Carré bij Les Mis alleen rij 1 is weggehaald voor de orkestbak of rij 1 en 2?

  [ # 113 ] 09 July 2023 09:18 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  198
Geregistreerd  2008-07-19

De 1e rij is weggehaald.

  [ # 114 ] 11 July 2023 09:50 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

De voorstelling van Les Misérables op 30 augustus in het Luxor Theater komt te vervallen.

  [ # 115 ] 21 August 2023 10:21 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Gisteren de laatste voorstelling in Carré van ‘Les Misérables’ gezien. Wat een prachtige en enorm sterke versie is dit toch. Wederom intens genoten van alle aspecten. Indrukwekkend decor, de bijna sombere belichting, de stemmige projecties die alleen maar ten dienste staan van het vertellen van het tijdloze en emotionele verhaal van Victor Hugo.

We hadden het niet zo gepland, maar toevallig was het gisteren ook de allerlaatste voorstelling van René van Kooten en zijn afscheid van de rol van Jean Valjean. Hij speelde prachtig en intens. Het applaus na ‘Breng Hem Thuis’ was overweldigend. Ook enorm genoten van de rest van de cast en ensemble. Ik zag gisteren voor het eerst Yannick Plugers in een meesterlijke interpretatie van de rol van Thénardier en Channah Hewitt die een heel eigen kleur gaf aan de rol van Fantine in een prachtig gezongen ‘Mijn Droom’ en heel ontroerend was in de laatste scène. Net als Michael Muyderman intens overtuigend in zijn rol van Marius en Eponine die gisteren gespeeld werd door Janne Kolpa. Eerlijk gezegd vond ik haar mooier in de rol dan de eerste cast.

Aan het eind werd René nog even in het zonnetje gezet door producent Hans Cornelissen in een ietwat onhandig praatje.

De musical staat nog steeds als een huis en ik zou het beslist geen straf vinden om nog een keer te gaan ...

[ Gewijzigd: 21 August 2023 10:25 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 116 ] 21 August 2023 03:29 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ja prachtig en terecht open doekjes en lang applaus voor René!

  [ # 117 ] 23 August 2023 04:58 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Prachtige laatste van René afgelopen zondag. Ik ben blij dat ik erbij ben geweest!

  [ # 118 ] 24 August 2023 01:56 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Gaat de Vlaamse Javert ook mee naar de run in Heerlen? Want tussen alle Belgische data komt nog een run in Heerlen. Ben ook benieuwd wie Alternate JVJ wordt nu René stopt. Iemand suggesties>

  [ # 119 ] 24 August 2023 01:58 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Yoran de Bont is aan het repeteren voor JvJ

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 120 ] 24 August 2023 02:03 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Elphie1984 - 24 August 2023 01:58 PM

Yoran de Bont is aan het repeteren voor JvJ

Ja, hij is net als Dirk vd Brand Understudy toch?
Of wordt hij Alternate>

‹ First  < 6 7 8 9 10 >  Last ›
8 of 11