6 of 11 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
Les Miserables 2023
  [ # 76 ] 29 March 2023 08:29 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

In Almere was de pas wel gewoon geldig. Ik zou het ook maar vreemd vinden als producenten deze macht zouden hebben want het gaat inderdaad tegen het principe van de pas in. Heeft iemand al contact opgenomen met Orpheus?

  [ # 77 ] 29 March 2023 08:46 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik heb een klacht ingediend bij podiumpas. En het orpheus theater heb ik een mail gestuurd. Zal het hier plaatsen als ik een reactie heb.

  [ # 78 ] 29 March 2023 09:44 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  105
Geregistreerd  2010-07-31

martijn-j - 29 March 2023 08:29 PM

In Almere was de pas wel gewoon geldig. Ik zou het ook maar vreemd vinden als producenten deze macht zouden hebben want het gaat inderdaad tegen het principe van de pas in. Heeft iemand al contact opgenomen met Orpheus?

Deze informatie komt van het theater. Dit werd verteld toen we wilden boeken.

  [ # 79 ] 29 March 2023 09:45 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  105
Geregistreerd  2010-07-31

martijn-j - 29 March 2023 08:29 PM

In Almere was de pas wel gewoon geldig. Ik zou het ook maar vreemd vinden als producenten deze macht zouden hebben want het gaat inderdaad tegen het principe van de pas in. Heeft iemand al contact opgenomen met Orpheus?

Deze informatie komt van het theater. Dit werd verteld toen we wilden boeken.

  [ # 80 ] 06 April 2023 05:31 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

10 april ga ik Rene van Kooten als Valjean zien en Yoran de Bont als Javert. Ben heel benieuwd!

  [ # 81 ] 07 April 2023 09:47 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Extra voorstellingen aangekondigd:

Breda: 14 juni t/m 2 juli
Amsterdam: 5 juli t/m 20 augustus
Rotterdam: 30 augustus t/m 17 september

  [ # 82 ] 07 April 2023 02:46 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Heeft iemand Yoran al gezien in de rol van Javert?

  [ # 83 ] 07 April 2023 03:41 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Ja wij hebben Yoran afgelopen dinsdag als Javert gezien. We hadden de keer ervoor Freek en hoopten op Yoran, omdat we hem al geruime tijd kennen en volgen. Wij waren echt zwaar onder de indruk van Yoran. Ik was erg gecharmeerd van zijn invulling van deze rol! Zowiezo was de hele voorstelling nog beter dan de eerste keer. Hoewel ik dacht dat dit niet mogelijk was. Iedereen was nog meer ingespeeld en nam wat meer risico’s. Ik heb nog vaker gehuild dan de eerste keer……Verder was de volledige eerste cast op. Gelukkig mogen we in juni nog een keer in Den Haag!

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 84 ] 07 April 2023 04:44 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

Ik heb afgelopen dinsdag ook Les Mis gezien in Rotterdam. Yoran de Bont was een geweldige Javert. Ik snap niet dat ze hem geen eerste cast hebben gemaakt, waarschijnlijk alleen omdat Freek Bartels bekender is bij het grote publiek, maar voor de rest zingt en speelt Yoran veel meer naturel zonder cliché musicaltechniekjes.

Degene die me tegenviel die avond was Cosette, Sem Gerritsma. Ze zong en speelde haar rol prima, maar ik weet niet of ze een slechte avond had, of dat ze gewoon geen sopraan is. Haar slotnoot van ‘Mijn Hart Zingt Het Uit’ hing er erg onder, maar de slotnoot van de reprise was simpelweg tegenkrommend vals. Dat iemand af en toe een beetje naast een toon zit vind ik niet erg, het is live theater, maar zó erg verwacht je niet bij een professionele productie. Er ging een schokgolf door de zaal. Mijn vraag aan jullie: toen jullie haar zagen, zong ze deze noten toen wel zuiver? Ik ben zo benieuwd of het aan de avond lag.

  [ # 85 ] 07 April 2023 05:20 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ok leuk te horen dat Yoran een geweldige Javert was! Ik heb Freek 2 keer gezien als Javert en vond hem ook geweldig. Dat Freek alleen gekozen zou zijn vanwege bekendheid lijkt mij niet. Hij heeft gewoon auditie gedaan en het engelse team was hier nauw bij betrokken. Ik heb 1 keer Sem gezien en 1 keer haar understudie. Tijdens de voorstelling die ik zag heb ik niet dezelfde ervaring gehad. Ik vind de rol niet zo leuk maar dat ligt niet aan de vertolksters. Niet vals in ieder geval.

  [ # 86 ] 08 April 2023 06:40 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Goedemorgen, ik herken niet wat er gezegd wordt over de zang van sem Gerritse als cosette afgelopen dinsdag. Als er sprake was van een ingehouden adem in de zaal, dan was dat van mij uit vanwege haar mooie zang. Wij vonden haar ook beter dan de eerste keer dat we haar zagen. We twijfelde zelfs of ze het was maar ik dacht dat ze een andere pruik droeg dan de voorstelling die we voor de première nog in Amsterdam zagen.

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 87 ] 08 April 2023 07:38 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zag op jaar Insta dat ze inderdaad een andere pruik (en jurk) heeft nu.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 88 ] 10 April 2023 07:53 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

jas_sie - 08 April 2023 06:40 AM

Goedemorgen, ik herken niet wat er gezegd wordt over de zang van sem Gerritse als cosette afgelopen dinsdag. Als er sprake was van een ingehouden adem in de zaal, dan was dat van mij uit vanwege haar mooie zang. Wij vonden haar ook beter dan de eerste keer dat we haar zagen. We twijfelde zelfs of ze het was maar ik dacht dat ze een andere pruik droeg dan de voorstelling die we voor de première nog in Amsterdam zagen.

Haar zang was best prima, behalve die twee hoge slotnoten, die gingen echt flink mis. En dit is geen mening, dit is een feit. Bij de reprise hoort ze een hoge C te zingen, ik denk dat ze dichter bij een Bb zat. Mijn vriendinnen en ik keken elkaar aan van “Oei!!”. Het kan dat ze haar avond niet had, maar ze klonk sowieso niet erg klassiek geschoold, terwijl je die techniek wel nodig hebt bij zulke riskante hoge noten. Vandaar mijn vraag hoe ze op andere avonden dit zong.

  [ # 89 ] 10 April 2023 07:58 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2012-07-23

Wat ik mij afvraag, hoe vaak zijn er geweerschoten/schrikmomenten tijdens de voorstelling te horen? Is dit alleen tijdens de barricade?

  [ # 90 ] 10 April 2023 08:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Als ik mij niet vergis alleen in de tweede akte. Een deel van de schoten wordt gelost tijdens het gevecht om de barricade, maar dit zit onder de muziek en heeft m.i. minder “schrikeffect”, en dan heb je nog de dood van Gavroche, hij zingt acapella een lied terwijl hij achter de barricade loopt, en zijn laatste woord wordt vervangen door een schot en het schot in de lucht door Valjean, waarna hij Javert laat lopen. Dat is wat ik zo snel kan bedenken.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
6 of 11