4 of 11 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Les Miserables 2023
  [ # 46 ] 03 March 2023 12:41 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Vanavond Samen met manlief en moeders naar Carré in Amsterdam geweest voor de nieuwe versie van de musical les miserables van de Graaf en Cornelissen en dat was zo ontzettend geweldig. Wat een mooie nieuwe versie en wat een ontzettend getalenteerde cast. Deze show kan ik echt blijven zien. Heerlijk alle drama, bombast en miserables. Love it😍🥰😍. Ik ben er echt zwaar van onder de indruk en de zaal aan het applaus tussendoor en bij het slotapplaus te horen ook. Carre ging uit zijn dak en ik heb het echt op flink wat momenten niet droog kunnen houden en regelmatig huizenhoog kippenvel. Grappig de gavroche van vanavond hebben wij als Charlie gezien in die andere musical met een chocolade fabriek. Deed het erg goed in deze rol.

[ Gewijzigd: 03 March 2023 12:51 AM by jas_sie ]
   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 47 ] 05 March 2023 11:12 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Gisteren en vandaag zijn de scènefoto’s en de trailer gepost. Ik vind het er echt waanzinnig mooi uitzien, jammer dat ik nog even moet wachten tot ik het live kan aanschouwen.

  [ # 48 ] 05 March 2023 11:47 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Scènebeeld, kostuums enzo ziet er prachtig uit, maar de foto’s (eigenlijk de groepsfoto’s) vond ik enorm lelijk.  Het lijkt erop dat ze niet geposeerd zijn, wat het voor de fotograaf lastig maakt om echt goede plaatjes te schieten.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 49 ] 05 March 2023 12:05 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik snap wat je bedoelt, maar dat vind ik juist wel tof. Weer eens wat anders dan die cleane, Roy Beusker-esque scènefotografie (ook heel mooi, overigens).

  [ # 50 ] 05 March 2023 11:50 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Premiére is vandaag geweest, René van Kooten en Henk Poort zaten vandaag bij Humberto op zondag. Uiteraard wachtte ik of zo nog gingen zingen en dat gebeurde. Een klein stukje uit “Breng hem thuis”, misschien 30 seconden maar zó de moeite waard…
Ben benieuwd naar de recensies.

  [ # 51 ] 06 March 2023 12:33 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Hanstmf - 05 March 2023 11:50 PM

Ben benieuwd naar de recensies.

Die zijn tot nu toe behoorlijk goed: De VolkskrantAD, Het Parool, De Telegraaf & Metro.

Bij het lezen van de AD-recensie vroeg ik me door de laatste alinea wel af of deze recensent vaak naar theater/musical gaat, wat een ouderwets standpunt zeg.

[ Gewijzigd: 06 March 2023 12:40 PM by Laush ]
  [ # 52 ] 06 March 2023 01:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Enkele vragen die mij oproepen

- Heeft Freek Bartels geen alternate?
- Durft de producent het aan om na jaren eindelijk weer een CD te produceren?
- Verkoopt de producent tourmerchandise en zo ja wat? de gratis programmaboekjes de laatste jaren zijn aardig maar bij een titel als deze wens je toch meer?

  [ # 53 ] 06 March 2023 03:57 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

De schrijver van de AD recensie maakt nog een flinke fout in zijn recensie:

Kleine nuancering: de producenten nemen decor, belichting en muziek één-op-één over van de rechtenhouders die zetelen op West End in Londen en die zich tot op detailniveau met de Nederlandse uitvoering bemoeien. Dat gaan we de komende maanden vaker zien, met andere kaskrakers uit Londen en van Broadway die onze kant opkomen, zoals Disney’s Aida, The Bodyguard en Grease. Makers en cast van Les Misérables leggen de lat voor hun concurrenten in elk geval duizelingwekkend hoog met hun prestatie.

Geen van deze producties of versies komt van Broadway of London..
Grease en The Bodyguard zijn eigen versie en Aida is een nieuwe versie die gemaakt wordt met Broadway of Londin in het achterhoofd maar waarvan we nog niet weten hoe groots het precies gaat worden..

  [ # 54 ] 06 March 2023 05:49 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Luuk - 06 March 2023 03:57 PM

De schrijver van de AD recensie maakt nog een flinke fout in zijn recensie:

Helemaal mee eens en iets wat me meteen enorm stoorde. Kunnen zeg geen mensen vinden die wel enigszins verstand hebben van de musicalwereld?

  [ # 55 ] 07 March 2023 12:59 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

Laush - 06 March 2023 12:33 PM
Hanstmf - 05 March 2023 11:50 PM

Ben benieuwd naar de recensies.

Die zijn tot nu toe behoorlijk goed: De VolkskrantAD, Het Parool, De Telegraaf & Metro.

Hier de recensie van de Theaterkrant (met daaronder een bloemlezing van de krantenrecensies)

  [ # 56 ] 09 March 2023 10:08 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Gisteren de voorstelling voor het eerst gezien. Ik moet het nog een beetje laten bezinken.. Ik was blij met de tip hier om me van te voren een beetje in te lezen. Als ik dit niet zou hebben gedaan had ik het inderdaad niet goed kunnen volgen. Vond dit nu nog een beetje lastig en ben dan ook blij dat ik eind van de maand nog een keer ga en dan vanaf rij 5. Ik zat nu in de loge recht voor het podium. Prachtig overzicht wat voor deze voorstelling wel erg mooi was. Al denk ik dat het van dichtbij wel weer een hele andere beleving zal zijn. Ik vond dat er echt geweldig gespeeld en gezongen werd. Echt heel goed. Me echt inleven met de verschillende karakters lukte mij niet altijd. Bijvoorbeeld Fantine zingt in het begin een prachtig emotioneel lied maar ik heb dan pas net kennis gemaakt met dit personage en daarom raakt het mij dan minder.. Volgens mij zag ik 2 understudies: De rol van Cosette en Enjolras. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ze kwamen wat minder zeker over dan anderen. En toen de voorstelling was afgelopen zag ik deze twee spelers elkaar ook omarmen.. Dat kan ook gewoon natuurlijk haha. Wat heel storend was waren meerdere lichtschermen van mobieltjes die er her en der gedurende de voorstelling oplichten. En er was iets aan de hand met een man in een rolstoel. De persoon er naast was minutenlang met een zaklamp aan het schijnen. (Op zoek naar iets?) En de man in rolstoel reed heen en weer naar achter en terug. Dit was zeer storend waardoor ik echt een stuk heb gemist. Na de pauze zat de man er niet meer..

  [ # 57 ] 17 March 2023 05:08 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Beetje off-topic, maar ik zat aan de cast van 2008 te denken en vraag me ineens af: waar is Celine Purcell eigenlijk gebleven? Hoor/zie haar nooit meer in de theaters…

  [ # 58 ] 17 March 2023 07:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ze was wel bij de première in ieder geval, samen met Oren. Ik zag haar op de foto’s voorbij komen en vroeg me hetzelfde af. Sinds haar zwangerschappen is ze eigenlijk niet meer actief geweest… Wellicht dat ze zich volledig gestort heeft op het moederschap?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 59 ] 19 March 2023 07:05 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanmiddag Les Misérables gezien in Carré.

In zijn algemeenheid denk ik dat DGC flink zijn nek heeft uitgestoken door zich te storten op tourproducties, en om dat deze titel te brengen is eigenlijk gewoon een geniale zet. De kwaliteit is ook echt fantastisch.

De cast als groep is heel sterk. Verstaanbaarheid in de groepsnummers is retegoed. Bij de rollen moet ik zeggen dat ik Freek bij far het sterkste vond, al denk ik dat hij er vocaal nog meer uit kan halen (mn. bij Javerts suïcide).
René als Valjean was ook goed maar bij de random kopstemstukken is het zo’n harde overgang qua volume dat hij voor mij dan door de mand valt.
Bij Vajèn weet ik zangtechnisch nooit zo goed wat ze aan het doen is en of dat wel oké is. Voor mijn gevoel gebruikt ze veel te veel lucht overal terwijl ze in Heel alleen ook laat horen (maar pas op het eind) dat ze dat ook zonder kan. Eigen sound ja, maar soms ongemakkelijk om naar te luisteren.
Isaura Kuyt als Fantine (u/s) en Yoshua van den Broek als Enjolras (u/s) deden het prima, maar moeten denk ik nog wat meer ingespeeld raken.
Ik wist van te voren niet zo goed wat ik van Yannick Plugers moest verwachten maar hij deed het goed als Thenardier. Vocaal prettig, en niet té qua schmieren.
Van Michael Muyderman wil ik meer zien, hij speelt de boog van Marius interessant. Mooi duo met Sem Gerritsen.
Van de mannen op de barricade viel Yoran de Bont me in positieve zin op, ik ben heel benieuwd naar zijn Javert en hoop hem een keer in die rol te treffen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 60 ] 20 March 2023 10:49 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Ik was gisteren (ook) in Carré.

Niet op het castbord gekeken van te voren, dus ik heb mij laten verrassen door wie er op kwam. Pas achteraf gezien dat we u/s Fantine en u/s Enjolras hadden, dat is best een compliment waard, vooral voor Enjolras. Fantine moet nog wat meer meters maken, maar ik vond het heel aangenaam dat ze ‘gewoon’ de melodielijn volgde. Ik heb Channah zien/horen variëren eerder op t.v. en hoewel ik eigen interpretatie altijd toejuich, moet je dat in Les Mis niet met adlibs doen.

Hoewel ik nieuwsgierig was naar de Jean Valjean van Milan, zeker na alle positieve geluiden, was ik gewoon erg blij om René op te zien komen. Fantastische vertolking. Misschien stemtechnisch in de hoogte net wat minder sterk als in 2008, maar de levenservaring van 15 jaar maakt dat hij de rol wel/nog beter speelt.

Freek schittert als Javert. Kippenvel bij zijn beide solo’s. Zijn sprong van de brug vond ik alleen mwah qua uitvoering. Hij zwaait met zijn armen maar blijft verder staan. Ik vermoed dat dit technisch het hoogst haalbare is (ook met een reizende productie), maar in mijn beleving doen ze dit in Londen net een tikje dramatischer.

Verder dikke complimenten voor Marius en Éponine. Bij Vajèn was het voor mij de eerste keer dat ik niet haar een rol zag spelen, maar dat ze echt in het karakter kroop. Misschien heb ik haar te weinig gezien de afgelopen jaren.
Cosette zingt prachtig, maar ik heb dit karakter eigenlijk altijd het minst gevonden, een tikje nietszeggend, niet genoeg uitgediept. Ligt niet aan haar, maar aan Victor Hugo c.q. de interpretatie van zijn boek tot musical.
Ook zag ik een fantastisch herbergierskoppel, dat de lachers terecht op zijn hand kreeg, heerlijk schmierde maar nooit té.

Last but not least dikke complimenten voor het ensemble. Ja, het helpt dat ik zowel de Engelse als de Nederlandse score van voor tot achter ken, maar wat een goede verstaanbaarheid en samenspel!

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 11