2 of 7 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Grease (2023)
  [ # 16 ] 23 November 2022 10:08 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Esmée Dekker gaat Rizzo spelen, Jonathan Vroege de rol van Kenickie.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 17 ] 05 December 2022 11:41 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Vier maanden voor de première
Nu al vijftigduizend kaarten verkocht voor Grease

Ruim vier maanden voordat de musical Grease op 3 april 2023 in première gaat in het DeLaMar Theater in Amsterdam, heeft Albert Verlinde vandaag bekendgemaakt dat er voor deze musical inmiddels 50.000 kaarten zijn verkocht. ‘En dat terwijl nog niet bekend is wie de rollen van Danny en Sandy zullen gaan spelen,’ laat producent Albert Verlinde weten. ‘Dat is best uniek.’

Onbekend is dus nog wie de opvolgers van Jim Bakkum en Bettina Holwerda worden, die in het seizoen 2006-2007 de rollen van Danny en Sandy vertolkten. Wel is vandaag bekend geworden wie enkele andere rollen in de musical gaan spelen.

Marjolijn Touw zal de schooldirecteur spelen, William Spaaij wordt Vince Fontaine, Esmée Dekker vertolkt de rol van Rizzo en Jonathan Vroege kruipt in de huid van Kenickie. Een cast waar de producenten enorm trots op zijn. Voor deze musical werkt hij opnieuw samen met Servé Hermans, die die de voorstelling gaat produceren. De choreografie is in handen van Daan Wijnands, die vijf keer een Musical Award voor choreografie heeft gewonnen. Het decor van Grease wordt ontworpen door Joris van Veldhoven en de muzikale supervisie en de arrangementen zijn in handen van Ad van Dijk.

Grease gaat op 3 april in première in het DeLaMar Theater in Amsterdam.

Voor meer informatie en kaartverkoop: http://www.greasemusical.nl

En nu maar hopen dat ze een manier weten om het iconische maar stupide einde een eigentijdse draai te geven. In Engeland is dat niet gelukt.

  [ # 18 ] 08 December 2022 11:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Jury;
Maurice Wijnen
Jim Bakkum
Marlijn Weerdenburg
* Elke week een nieuw gast jurylid, Jamai als eerste

Dan na het zien van deze toch wel vreselijke trailer;
https://www.youtube.com/watch?v=sin-ySG6hQ8

Danny’s;
Shay Lachman
Jeffrey Zwaan
Tristan van der Lingen
Dylan Meischke
Jarno Korf
Davy Mitchell
Paul Morris
Victor Lammertijn

Sandy’s;
Danique Graanoogst
Aimee Vivian de Pater
Imahni Tsolakis
Melissa Laurenzia Peters
Magtel altijd Laat
Dominique de Bont
Wendela VS
Bwalya

Gedachtes?

  [ # 19 ] 09 December 2022 04:04 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

En een andere opzet voor de sing-off. Het wordt nu de kijker die met een extra stemronde bepaalt wie er gered wordt.

Vind ik wel jammer. Het Andrew/Willem/Pia-momentje hoort toch wel bij dit programma.

  [ # 20 ] 09 December 2022 04:55 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Magic - 09 December 2022 04:04 AM

Vind ik wel jammer. Het Andrew/Willem/Pia-momentje hoort toch wel bij dit programma.

Zou dit een bewuste keuze vooraf zijn geweest, of bij gemis aan iemand die geloofwaardig is in die rol.

  [ # 21 ] 11 December 2022 12:25 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Alfredje - 08 December 2022 11:35 PM

Jury;
Maurice Wijnen
Jim Bakkum
Marlijn Weerdenburg
* Elke week een nieuw gast jurylid, Jamai als eerste

Dan na het zien van deze toch wel vreselijke trailer;
https://www.youtube.com/watch?v=sin-ySG6hQ8

Danny’s;
Shay Lachman
Jeffrey Zwaan
Tristan van der Lingen
Dylan Meischke
Jarno Korf
Davy Mitchell
Paul Morris
Victor Lammertijn

Sandy’s;
Danique Graanoogst
Aimee Vivian de Pater
Imahni Tsolakis
Melissa Laurenzia Peters
Magtel altijd Laat
Dominique de Bont
Wendela VS
Bwalya

Gedachtes?

Van de Danny’s ben ik nog van niemand overtuigd. Ik hoop dat een aantal jongens het nichterige los kunnen laten om geloofwaardig over te komen.

Van de Sandy’s heb ik vertrouwen in Danique en laat Dominique in de trailer meteen een interessante kant zien.

Ben benieuwd!

  [ # 22 ] 11 December 2022 11:55 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Van de Danny’s ben ik nog van niemand overtuigd. Ik hoop dat een aantal jongens het nichterige los kunnen laten om geloofwaardig over te komen.

 

CHIQUE!! Jij durft. Nichterig….. sorry

[ Gewijzigd: 13 December 2022 09:01 AM by Luuk ]
  [ # 23 ] 11 December 2022 01:08 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Wat een slechte trailer, inderdaad. Raar concept, kandidaten die niet goed in beeld worden gebracht/verdwijnen in het licht, autotune + slechte playback… En dan moeten de liveshows nog beginnen 😁 Ik ben benieuwd hoe ze die in gaan richten. Duetten, solo’s? Danique valt alvast meteen positief op, maar zij is natuurlijk ook een bekend gezicht.

De jury lijkt me ok. Maurice heeft wel verstand van zaken, Marlijn zit er waarschijnlijk bij vanwege d’r AVROTROS-contract maar heeft ook veel podiumervaring en Jim… is Jim. Jammer dat Pia er niet bij is, misschien komt ze nog een keer langs als gastjurylid.

[ Gewijzigd: 11 December 2022 01:13 PM by Laush ]
  [ # 24 ] 12 December 2022 12:43 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  823
Geregistreerd  2011-03-21

Ik dacht het aan mij lag dat het filmpje niet synchroon liep met het geluid….  😁

Ben wel benieuwd, de meeste ken ik eigenlijk niet. Danique Graanoogst vond ik in Diana en Zonen wel erg goed. Aimee de Pater alleen vroeger gezien als Jane Banks in Mary Poppins, dus dat is alweer even geleden….

Ben sowieso niet heel enthousiast voor Grease…. Voor mijn gevoel is die nog maar net geweest…..

  [ # 25 ] 12 December 2022 01:43 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

musicalgoeroe - 11 December 2022 11:55 AM

Van de Danny’s ben ik nog van niemand overtuigd. Ik hoop dat een aantal jongens het nichterige los kunnen laten om geloofwaardig over te komen.

 

CHIQUE!! Jij durft. Nichterig….. sorry

Als een man te stoer wordt gevonden om een nerd(een bepaalde typering)  te spelen, mag dat gezegd worden. Maar als een man te nichterig(wat ook een typering is)  is om een stoer personage te spelen, is dat plots gedurfd. Ik zie het probleem niet.

[ Gewijzigd: 13 December 2022 09:03 AM by Luuk ]
  [ # 26 ] 12 December 2022 06:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Vandaar de naam Judas…..

  [ # 27 ] 16 December 2022 11:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

lisatjuh1995 - 12 December 2022 12:43 PM

Ben sowieso niet heel enthousiast voor Grease…. Voor mijn gevoel is die nog maar net geweest…..

Hier nog één. 2015 was de vorige als ik het me goed herinner.

Een Op Zoek Naar…. daarentegen is altijd leuk, zeker met de Musicalworld chat.

  [ # 28 ] 23 December 2022 08:35 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Over die chat gesproken: http://www.musicalworld.nl/chat

  [ # 29 ] 24 December 2022 01:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Gisteravond was de eerste liveshow met daarin de eerste optredens van de dames, volgende week de heren. Het format is daarbij wel wat aangepast en dat kan onverwachte consequenties hebben. Bij eerdere zoektochten was het Willem Nijholt of Pia Douwes die besloot welke kandidaat de sing-off had gewonnen, nu wordt dit ook door het publiek bepaald. De consequentie daarvan kan zijn dat wanneer iemand een slechte dag heeft of pech met de techniek, dat die er subiet door het publiek wordt uitgestuurd. Eén fout of domme pech kan dus fataal zijn.

Want ja de techniek, die liet het af en toe afweten, met zendertjes en oortjes die niet goed werkten,  en in het algemeen een luid spelende band (van prima kwaliteit uiteraard - dat dan weer wel).

Domme pech kan ook zijn als de liedkeuze niet erg past de verwachtingen van bij het kijkend en stemmend publiek. We hoorden gisteravond een breed palet van musicalliedjes en popliedjes. Hoogtepunt voor mij was Lya’s Out here on my own uit Fame. Op grond van de optredens had ik Wendela en Melissa in de sing-off verwacht. In plaats van Wendela bleek Dominique daar te staan, voor mij onverwacht. Uiteindelijk heeft zij de sing-off wel overleefd en ging Melissa naar huis.

Deze zoektocht bestaat uit zeven afleveringen, waarbij we van 16 naar uiteindelijk twee kandidaten gaan. Als de finale bestaat uit de laatste drie Sandy’s en de laatste drie Danny’s dan betekent dat, dat er in de 3e t/m 6e liveshow telkens een dubbele exit plaats zal gaan vinden. Ben benieuwd hoe ze dat doen: drie kandidaten naar de sing-off en dan twee naar huis? In de tijd van Joseph waren er in zo’n situatie nog twee sing-off’s.

Hoe dan ook, ik houd van dergelijke zoektochten…

  [ # 30 ] 24 December 2022 03:16 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik was gisteren het meest gecharmeerd van Magtel, Aimée, Lya en Imahni, Met Danique heb ik weinig maar haar performance was wel goed. Dominique had ik niet in de sing-off verwacht.

Wat me bij het stemmen vooral dwars zit is dat als je veel geld en/of vrienden hebt, de wedstrijd daarop beslist wordt, niet op hoe goed iemand is of past in de rol waarvoor ze worden gecast. Als je online stemt, kan dat maar één keer op één persoon. Bellen en sms’en gaat zovaak je wilt. Als liefhebber kan ik dan alleen maar hopen dat er voldoende mensen overblijven die met hun normale stemgedrag dit soort praktijken kunnen tegengaan met hun stem. Voor een programma op niet-commerciele zender dat er alles aan doet om (bv. met de liedkeuze) niet commercieel te doen, vindt ik dit stemsysteem behoorlijk commercieel.

In het kader hiervan vraag ik me af hoelang Wendela het redt, aangezien ze niet bekend is en - naar mijn mening - er niet tussenuit sprong met haar performance.

En inderdaad, de liedkeuze en technische omstandigheden kunnen voor het thuispubliek ook meespelen, terwijl het daar niet om gaat.

Volgens de reglementen is het verloop als volgt:
- afl. 1 en 2: sing-off met twee kandidaten
- afl. 3 en 4: sing-off met drie kandidaten
- afl. 5 en 6: sing-off met twee kandidaten per rol (vanaf aflevering 5 komen de twee groepen dus bij elkaar)
- afl. 7: gedurende de show valt één kandidaat per rol af, daarna een sing-off met de overgebleven kandidaten per rol. Ik heb zo niet het idee dat er heel erg naar chemie wordt gezocht, maar misschien het gewoon zo opgeschreven om de tekst zakelijk en overzichtelijk te houden.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 7
‹‹ #LOS      Lokroep ››