4 of 7 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Grease (2023)
  [ # 46 ] 15 January 2023 09:32 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

June - 31 December 2022 08:42 AM

Gisterenavond sprongen Paul, Tristan, Victor en Shay er voor mij in positieve zin uit.

Dit is eigenlijk niet echt veranderd, ondanks de uitglijder van Paul.

Ik ben benieuwd naar volgende week. Hopelijk wordt er dan meer duidelijk wie echte Danny’s en Sandy’s zijn, dat beeld heb ik nu nog niet echt. Er is een grote diversiteit binnen de twee groepen, maar vrees ergens toch dat de uiteindelijke keuze niet zo divers zal zijn.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 47 ] 16 January 2023 12:05 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Na 4 afleveringen is het voor mij wel duidelijk, Tristan vind ik de ideale Danny. Victor mag een van de T-Birds worden als kickstart voor een glansrijke carrière. Shay heeft het voor mij nog niet laten zien, heeft wel de looks. Jarno en Paul mogen zsm naar huis. Voor Sandy vind ik Magtel, Danique en Dominique geschikt, maar denk dat Danique het gaat winnen.

  [ # 48 ] 17 January 2023 07:07 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Ik ben het eens met Tristan als Danny. De Sandy’s weet ik nog niet.

  [ # 49 ] 18 January 2023 01:12 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Ik vind Tristan ook de beste en denk dat hij het ook wordt met Paul als tweede.
Magtel zie ik Sandy worden met Danique als tweede.

Vind het zelf echt een super gave serie en kijk met heel veel plezier!

  [ # 50 ] 18 January 2023 09:01 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

De duo’s voor vrijdag zijn bekend en de mooiste musicalduetten zijn uit de kast getrokken:

Imahni en Paul zingen I will always love you (uit The Bodyguard)
Dominique en Victor zingen The Lady is a Tramp (origineel uit Babes in Arms uit 1937)
Danique en Tristan zingen Rewrite the Stars (uit The Greatest Showman)
Aimee en Jarno zingen Zonder jou (van Paul de Leeuw en Simone Kleinsma)
Magtel en Shay zingen I knew you were waiting (for me) (van Arehta Franklin en George Michael)

Wordt er hier al enigszins voorgesorteerd?

En valt er gewoon 1 Danny en 1 Sandy af (met twee sing-offs?) of een duo?

  [ # 51 ] 20 January 2023 11:06 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  69
Geregistreerd  2008-02-10

Voor de eerste keer gekeken naar “Op zoek naar..”, en vrees dat het ook de laatste keer gaat worden. Behalve dat het wel een erg lang programma is geworden (was vroeger volgens mij een uur), heb ik niets met de jury die wel erg kritiekloos overkomt. Het afscheiddslied is ook niet echt een goede keuze (alhoewel de musical zelf waarschijnlijk geen betere optie heeft). Echter, bij geen enkele kandidaat had ik het idee dat dit de Danny of Sandy moest woden. De afvallers waren terecht en wat mij betreft gingen Shay en Aimee ook meteen naar huis. Van overblijvers was misschien alleen Tristan nog OK, maar echt warm wordt ik er niet van. Bij de Sandy’s geldt hetzelfde. NIet echt iemand waarvoor ik een kaartje zou kopen. Maar misschien heeft het format in zijn geheel zijn beste tijd gehad (of ik wordt te oud). In ieder geval wordt ik niet al te enthousiast over deze musical, Deze uitzending heeft mij in ieder geval bevestogd dat ik deze musical maar beter kan laten passeeren.

  [ # 52 ] 21 January 2023 11:04 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Danique heeft gisteren er een potje van gemaakt, als dat zo doorgaat mag Magtel Sandy worden. Zij heeft nu 2 toffe performances achter elkaar laten zien.
Dominique vind ik na 3 optredens goed en heel leuk on stage maar toch geen Sandy. Zij mag understudy Rizzo worden.

Voor Shay was het zijn beste optreden tot nu toe maar behalve de looks vind ik ‘m geen Danny. Maar die gaat een stabiele carrière er op na houden. Paul was wederom schandalig slecht en hij wordt maar de hemel in geprezen. Ik zie het niet.
Victor zoals eerder gezegd is heel goed maar geen Danny.
Tristan is voor mij de Danny, was weer zeer goed.

Nog even een shoutout naar Bettina voor haar waardeloze toevoegingen als gastjury. Wat een bullshit kraamde ze uit.

  [ # 53 ] 21 January 2023 12:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Van de Danny’s vond ik Tristan en Shay het sterkste en het meest Danny. Victor zou ik graag terugzien, en misschien is er een plek voor hem in Grease, maar niet als Danny. Paul is qua looks en stage presence absoluut een Danny, maar glijdt soms uit. Ik kan me voorstellen dat het uiteindelijk zal gaan tussen Tristan en Paul, en misschien is Tristan dan qua performance te perfect en qua looks te lief.

Van de dames overtuigt Magtel me het meest, ze is van alle dames tot nu het meest stabiel. De enige die het denk ik haar nog lastig kan maken is Danique. Aimee heeft na een dipje nu wat meer haar vibe gevonden, maar ik vind haar soms heel schel zingen en qua spel wat afstandelijk, niet erg aangenaam. Dominique is een beetje hetzelfde als Victor; gaat het denk ik niet redden voor Sandy.

Ik ben benieuwd hoe random de duo’s volgende week zijn. 😉

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 54 ] 21 January 2023 12:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

LJ01 - 20 January 2023 11:06 PM

Voor de eerste keer gekeken naar “Op zoek naar..”, en vrees dat het ook de laatste keer gaat worden. Behalve dat het wel een erg lang programma is geworden (was vroeger volgens mij een uur), heb ik niets met de jury die wel erg kritiekloos overkomt. Het afscheiddslied is ook niet echt een goede keuze (alhoewel de musical zelf waarschijnlijk geen betere optie heeft). Echter, bij geen enkele kandidaat had ik het idee dat dit de Danny of Sandy moest woden. De afvallers waren terecht en wat mij betreft gingen Shay en Aimee ook meteen naar huis. Van overblijvers was misschien alleen Tristan nog OK, maar echt warm wordt ik er niet van. Bij de Sandy’s geldt hetzelfde. NIet echt iemand waarvoor ik een kaartje zou kopen. Maar misschien heeft het format in zijn geheel zijn beste tijd gehad (of ik wordt te oud). In ieder geval wordt ik niet al te enthousiast over deze musical, Deze uitzending heeft mij in ieder geval bevestogd dat ik deze musical maar beter kan laten passeeren.

Ik haal hier vier dingenuit:
- programma is erg lang
- jury commentaar kritiekloos
- afscheidslied
- kandidaten
Ik vind het erg jammer dat het format in die zin is gewijzigd, dat nu ook het publiek bepaalt wie nog mag blijven en wie naar huis moet. In eerdere edities met Willem of Pia konden zij nog enigszins zorgen dat iemand die onterecht in de sing-off stond, mocht blijven. Nu dreigt het een wedstrijd te worden wie het leukste optreden heeft of het mooiste liedje zingt. Daar zijn andere talentenjachten voor (al zijn die momenteel niet te zien).

De lengte van het programma is niet veranderd. Echter vroeger zat er een duidelijke knip tussen de hoofdshow en de result show. In de eerste vier versies zat er zelfs een ander programma tussen. Als het aantal kandidaten toen verminderd was naar vijf, werden er twee soli gezongen. Meer liedjes in een uur betekent dat de jury minder tijd heeft om een oordeel te vellen, dat dwingt hen om puntiger te zijn. Gisteren met vijf duetten en twee groepsnummers was het jurycommentaar soms ellenlang en grotendeels nietszeggend. Jim bakt er niets van, Marlijn is iets beter en Maurice - natuurlijk jarenlang castingdirector bij Joop geweest - levert m.i. dan vaak nog wel commentaar waar iemand wat mee kan.

Het afscheidslied is een pijnlijk moment voor een afgevallen kandidaat, maar ook een kans om nog één keer een duidelijk visitekaartje af te geven, om nog één keer te knallen. Dit afscheidslied biedt die kans niet….zou niet echt een andere keuze uit Grease weten voor zowel de dames als de heren, waren het alleen dames dan zou “Hopelessly…” een goede kandidaat zijn.

NB Vroeger waren er wel vaker twee kandidaten die moesten afvallen, maar dan waren er twee sing-offs in één programma (Bij Joseph en Zorro) en dan werd het afscheidslied telkens door één kandidaat gezongen. Nu zingen de twee afvallers samen.

Wat betreft de kandidaten denk ik dat de vier naar huis gestuurde dames en heren terecht waren, al zie ik in geen van de overgebleven kandidaten echt een Sandy of een Danny. Bij de heren zullen m.i. Paul en Tristan de finale wel halen en dan verkies ik duidelijk Tristan boven Paul, bij de dames hoop ik Dominique (qua uitstraling) en Magtel (qua zang). We gaan het zien.

Wat zeker aan te bevelen is, als lid van Musicalworld is deelnemen aan de chat. Dat helpt je wel over de dode momenten in de show heen. De tijd vliegt dan.

  [ # 55 ] 21 January 2023 03:52 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Judaz - 21 January 2023 11:04 AM

Paul was wederom schandalig slecht en hij wordt maar de hemel in geprezen. Ik zie het niet.

Ik zie het ook niet. Of preciezer gezegd: ik zie in hem geen acteur/zanger, alleen een ‘popster’. Er gebeurt weinig qua tekstbehandeling. Hij was wellicht qua zang stabieler dan Imahni gisteren, maar lekker om naar te luisteren vond ik het ook niet.

Tristan, de andere topfavoriet, vind ik dan een veel fijnere stem en opener uitstraling hebben. Echter vind ik dat het bij hem ook schort aan gedegen liedinterpretatie. Voor Danny Zuko hoef je misschien geen acteur à la Jacob Derwig te zijn, maar ik wil wel íets meer zien gebeuren in die ogen. We want Willem Nijholt!

Judaz - 21 January 2023 11:04 AM

Nog even een shoutout naar Bettina voor haar waardeloze toevoegingen als gastjury. Wat een bullshit kraamde ze uit.

Vergeet inderdaad haar echtgenoot niet. Naar zijn gezwam (met random, niet goed onderbouwde kritiekpunten) moeten we helaas iedere week luisteren 😪 Van Marlijn had ik ook meer verwacht. Alleen Maurice geeft (bij tijd en wijle) heldere adviezen. We want Pia Douwes!

Overall vind ik Dominique en Victor eigenlijk de interessantste performers, maar deze zoektocht lijkt niet per se het juiste podium voor hen te zijn.Tristan en Magtel zijn (m.i.) voor Danny en Sandy dan de frontrunners, maar ik ben ook nog wel enigszins benieuwd naar Shay en Danique. Ik vind er echter niemand bij zitten die het nou écht een boeiende wedstrijd maakt. Dus:

Hanstmf - 21 January 2023 12:54 PM

Wat zeker aan te bevelen is, als lid van Musicalworld is deelnemen aan de chat. Dat helpt je wel over de dode momenten in de show heen. De tijd vliegt dan.

Zeer zeker!

  [ # 56 ] 26 January 2023 06:16 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  55
Geregistreerd  2010-06-06

Ik moest me gewoon even inloggen want ook komende week weer een liedje uit Moulin Rouge the musical alsof er niets anders een optie is. En ze verknallen elke week de liedjes ook. Dat helpt niet. En natuurlijk gaan ze niet op hetzelfde niveau zijn van Aaron Tveit maar de productie lijkt dat wel te willen pushen.
Het lijkt ook alsof ze gewoon niet willen kiezen voor Nederlandstalige liedjes. Daar is toch gewoon genoeg keuze in. Ik denk dat het heel verfrissend kan zijn als ze een aflevering alleen maar Nederlandstalige musical liedjes zingen. Om het nog raarder te maken gaat Paul een liedje van zijn neef zingen.

En dan ook nog al dat vals gezang. Kijk ik kan niet zingen maar ik sta daar ook niet. Het commentaar van een paar weken terug van Marlijn dat ook een musicalartiest wel eens vals zingt klopt toch geen hout van. Niemand betaald veel geld voor een musical om iemand vals te horen zingen als ik dat wil horen neem ik mezelf wel op.

En hier willen ze volle zalen meer trekken? Dat ze überhaupt kiezen voor nog een keer Grease snap ik al niet maar dan dit als visitekaartje helpt echt niets.

  [ # 57 ] 27 January 2023 08:43 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

Hoe kom ik in de chat? Via musicalworld.nl/chat lukt het niet (foutmelding na inloggen).

Update: gelukt!

[ Gewijzigd: 27 January 2023 08:46 PM by Maan° ]
  [ # 58 ] 28 January 2023 12:56 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Wat een fijn jurylid was William Spaaij! Goed, inhoudelijk commentaar en een uiterst sympathieke vent vind ik.
Volgende week Pia!

  [ # 59 ] 28 January 2023 03:50 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik was ook erg tevreden met de input van William.

Bijzonder dat Dominqiue en Victor het nu schoppen tot de finale terwijl ze aan het begin allebei in de sing-off stonden en niet super-positief commentaar kregen gedurende de wedstrijd. Maar wat mij betreft wel gegund. Hoewel ik hen niet zie in de hoofdrollen, denk ik dat dit voor hen allebei een fantastisch podium is. Idem voor Shay, jammer dat hij eruit moest.

Verder lijkt het me wel duidelijk dat Tristan en Magtel de gedoodverfde winnaars zijn. En dat zou ik ook wel prima vinden.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 60 ] 28 January 2023 05:24 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

June - 28 January 2023 03:50 PM

I
Verder lijkt het me wel duidelijk dat Tristan en Magtel de gedoodverfde winnaars zijn. En dat zou ik ook wel prima vinden.

Mee eens! Net als bij OZN Maria heeft de winnaar, of in dit geval (toekomstige) winnaars, in de hele serie niet in de gevarenzone gestaan!

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 7
‹‹ #LOS      Lokroep ››