6 of 7 | ‹ First  < 4 5 6 7 > 
Grease (2023)
  [ # 76 ] 03 February 2023 04:24 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  55
Geregistreerd  2010-06-06

Was er gedoe bij op zoek naar maria? Dat wist ik niet maar dan is er misschien wel een media wet waardoor het niet kan? Geld die wet alleen voor finales?

  [ # 77 ] 03 February 2023 05:44 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  148
Geregistreerd  2008-11-06

Het volgende staat op de site van het Commissariaat voor de Media:

“Publieke omroepen moeten aan bepaalde criteria voldoen om programma’s zoals ‘Op zoek naar…’ te mogen uitzenden. Het Commissariaat toetst deze programma’s hierop. Zo mogen deze programma’s geen exclusieve samenwerking met een theaterproducent hebben, moeten ze onafhankelijk worden gemaakt, en mag er geen overdreven of overdadige aandacht zijn voor de theaterproductie waarvoor auditie wordt gedaan. Een andere regel is dat er minimaal twee maanden tussen de laatste uitzending van het programma en het in première gaan van de theaterproductie moet zitten.”

En vanaf de uitslag hebben de winnaars een binding met de theaterproducent, dus wellicht dat het daarom niet mag. Hierbovenstaande kan ook de reden zijn dat er weinig Grease-liedjes inzitten. En waarom de première destijds uitgesteld werd van eind februari naar begin april.

  [ # 78 ] 03 February 2023 10:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik had nog helemaal niks van Op zoek naar… gezien en was van plan om de hele serie terug te kijken, maar toen ik las dat dat niet kan heb ik alleen het laatste stukje van de finale gezien. Ik vond Danique en Machtel in Hopelessly Devoted to You van vergelijkbaar niveau. Allebei zag ik ze wel voor me als Sandy. Mooie stemmen. Danique wellicht een iets originelere keuze, dus prima dat zij gewonnen heeft.

Bij de mannen was ik er sneller uit. Tristan en Victor zongen allebei niet geweldig, maar wat een verschil qua charisma. Tristan stond er een beetje verloren bij. Nul emoties in zijn ogen. Victor had duidelijk veel plezier in zijn optreden en dan vergeef ik een mindere stem al snel. Veel leuker om naar te kijken. In mijn ogen dan ook onbegrijpelijk dat Tristan heeft gewonnen. Misschien was hij de afgelopen weken gewoon beter en had hij een mindere dag, maar dat weet ik dus niet.

  [ # 79 ] 03 February 2023 10:49 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

martijn-j - 03 February 2023 10:37 PM

Bij de mannen was ik er sneller uit. Tristan en Victor zongen allebei niet geweldig, maar wat een verschil qua charisma. Tristan stond er een beetje verloren bij. Nul emoties in zijn ogen. Victor had duidelijk veel plezier in zijn optreden en dan vergeef ik een mindere stem al snel. Veel leuker om naar te kijken. In mijn ogen dan ook onbegrijpelijk dat Tristan heeft gewonnen. Misschien was hij de afgelopen weken gewoon beter en had hij een mindere dag, maar dat weet ik dus niet.

Je slaat wat mij betreft meteen de spijker op z’n kop hoor! Tristan heeft een aantal vocaal zeer sterke optredens neergezet gedurende de reeks, maar bleef m.i. qua tekstbehandeling vaak behoorlijk achter. Misschien voor Danny Zuko niet het allerbelangrijkst, maar wel zonde. Victor vond ik daarentegen eigenlijk altijd wel goed spelen, en hij heeft tijdens zijn optredens inderdaad zichtbaar lol in wat hij doet. Net als Marlijn had ik wel een beetje een zwak voor ‘m.

Op basis van deze finale had ik trouwens Magtel als Dani en Danique als Sandy de beste combinatie gevonden 😄 Opvallend trouwens hoeveel beter Danique vanavond was dan in de voorgaande weken! Ook pluspunten voor Dominique; Een Sandy is ze misschien niet, een mooi visitekaartje heeft ze wel afgegeven. Dat kan ik niet echt zeggen van Paul, die natuurlijk meteen 5-0 achterstond vanwege de al bestaande Gethsemane-vertolking(en). Wel heerlijk dat Pia er weer was. In de volgende reeks moet ze er gewoon iedere week bij zijn.

  [ # 80 ] 03 February 2023 10:51 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

Wat een bijzonder seizoen van OZN. Niet alle afleveringen gezien, maar mijn keuze lag deze finale eigenlijk bij Paul voor Danny. Ondanks verschrikkelijke versie van Gethsemane door regie en inkorten.

Tristan heeft een hele vervelende Engelse uitspraak, waar ik me aan ergerde. Ook krijg ik een beetje de kriebels van het perfecte hoofd, gebit en alles. Ongeloofwaardig.

Victor heb ik bij eerdere afleveringen op gestemd, maar kwam deze finale niet goed uit de verf. Was met liedkeuze een punt achter gezet. Slechte dictie, solo niet voldoende.

Magtel en Danique allebei zeker goed genoeg voor de rol. Deze finale had Danique de overhand, op basis van eerdere afleveringen zou Magtel mijn keuze zijn geweest.

  [ # 81 ] 03 February 2023 11:04 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Ik ga graag naar de komende producties van Magtel, Dominique en Victor. Grease sla ik over. 😊

  [ # 82 ] 03 February 2023 11:13 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

martijn-j - 03 February 2023 10:37 PM

Ik had nog helemaal niks van Op zoek naar… gezien en was van plan om de hele serie terug te kijken, maar toen ik las dat dat niet kan heb ik alleen het laatste stukje van de finale gezien. Ik vond Danique en Machtel in Hopelessly Devoted to You van vergelijkbaar niveau. Allebei zag ik ze wel voor me als Sandy. Mooie stemmen. Danique wellicht een iets originelere keuze, dus prima dat zij gewonnen heeft.

Bij de mannen was ik er sneller uit. Tristan en Victor zongen allebei niet geweldig, maar wat een verschil qua charisma. Tristan stond er een beetje verloren bij. Nul emoties in zijn ogen. Victor had duidelijk veel plezier in zijn optreden en dan vergeef ik een mindere stem al snel. Veel leuker om naar te kijken. In mijn ogen dan ook onbegrijpelijk dat Tristan heeft gewonnen. Misschien was hij de afgelopen weken gewoon beter en had hij een mindere dag, maar dat weet ik dus niet.

We hadden je idd gemist bij de chat. Tristan afgelopen weken vaak de meer aansprekende, maar ik had vanavond ook voor Victor gestemd. Danique was vanavond buitenklasse en Magtel eigenlijk alle afleveringen hoofdklasse, maar dit kan dus het verschil maken.

  [ # 83 ] 03 February 2023 11:17 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Judaz - 03 February 2023 11:04 PM

Ik ga graag naar de komende producties van Magtel, Dominique en Victor. Grease sla ik over. :)

Tristan en Danique zijn best oké maar ik sta ook niet te springen… Voor de rest helemaal eens.

  [ # 84 ] 04 February 2023 09:12 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Dat Tristan heeft gewonnen voor Danny verbaast me niet. Hij is de afgelopen weken erg stabiel geweest en past in het plaatje. Eens voor wat betreft de opmerkingen aangaande tekstbehandeling, in ieder geval gaf hij wat dat betreft niet een al te beste versie van “Sandy”. Ik wijt het maar aan de spanning van zo’n live-finale. Plus: hij begint net. Terwijl de recapjes liepen om nog de laatste stemmen te weven, bedacht ik me dat zijn zang best “hard” is, “aanwezig”. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.

Concurrentie had hij eigenlijk niet. Paul heeft laten zien dat hij best kan zingen, hij heeft de looks voor Danny maar overtuigt uiteindelijk niet. Hij kreeg met Gethsemane de opdracht een enorme belofte te vervullen, en m.i. lukte hem dat niet. Vocaal was het op het randje en hij moest er hard voor werken (bij bv. Freek Bartels of René van Kooten voelt het veel rustiger en eenvoudiger) en het kwam niet bij me binnen. Victor is op dit moment vocaal geen bedreiging voor de twee, wél qua zichtbaar spelplezier en inleving. Hij had veel moeite met zijn laatste solo, en dat lijkt me lastig op te lossen in een week of zes repeteren voor een show.

Bij de dames was Magtel de stabiele factor doorheen de weken, vocaal enorm sterk, en zeker omdat zij nog niet in een sing-off stond, had ik verwacht dat zij zou winnen. Ik heb een zwak voor Dominique, en ze heeft een fantastisch visitekaartje afgegeven, maar ik zie in haar geen Sandy. Dat Danique er uiteindelijk met de winst vandoor is gegaan, verbaast me enorm. Dansen kan ze, maar vocaal laat ze veel steken vallen. Ze zit vaak onder de toon en dat is extra hoorbaar in duetten, zoals ook gisteravond het winnaarsduet met Tristan. Waarom ze vorige week in de sing-off stond en nu wint, is me ook een raadsel. Misschien gaat ze verbazen, maar ik voel nu in ieder geval nog minder urgentie een ticket te kopen voor de show. Ik wacht wel op de aanbiedingen of op (hopelijk) speeldagen van Magtel als Sandy.

Al bij al denk ik dat we 16 frisse gezichten gezien hebben en een aantal hebben m.i. zeker de potentie een vaste waarde te worden in het musicallandschap, en misschien wel in het rijtje te komen van “vedettes”. En die hebben we nodig, want Simone, Pia en Stanley gaan ook een keer met pensioen.

Voor wat betreft het format denk ik dat de rek er ver uit is op de publieke omroep. AvroTros is al jaren dé omroep voor musical, maar uit angst om commericieel gevonden te worden, slaan ze de plank wat mij betreft heel erg mis in de liedkeuze. Wat is er mis met zeven weken een avond vol musicalnummers? Dán maak je mensen toch warm voor musical? En dan, naar naar mate de weken vorderen, ook meer Nederlandstalig? Dán geef je de kandidaten toch de beste mogelijkheid zich te laten zien? De jury mag meer zwaargewichten hebben en meer inhoudelijk commentaar geven. Meer backstage beelden van repetities of werksessies. … Het moet allemaal snel want stel je voor dat musicalprogramma langer duurt dan het sportjournaal… En het moet allemaal toegankelijk zijn, want stel je voor dat de normale mens zich verveelt en wegzapt…

Ik ben blij dat ze in de laatste weken ervoor gekozen hebben het stemmen per sms en telefoon te beperken, want dat onbeperkte stemmen vond ik nog het meest commerciële aan alles. Nou nog een oplossing vinden voor het verplichte nummertje van de Vriendenloterij.

[ Gewijzigd: 04 February 2023 09:24 AM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 85 ] 04 February 2023 11:30 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Overigens is de liveshow nog gewoon terug te kijken via bijvoorbeeld Ziggo Go

  [ # 86 ] 04 February 2023 01:22 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Wat betreft de finale gisteren was de grote verrassing voor mij de uiteindelijke winnares Danique bij de Sandy’s. Afgaand op de eerste zes shows had ik haar op de derde stek verwacht, maar verrassend genoeg waren haar optredens veel beter dan vorige weken.

Voor het eerst nu wel een winnaar of winnares van een OZN die tóch een keer in de singoff heeft gestaan. Ook bij de uiteindelijke nummer twee was dat alleen maar bij Joseph (John) en Zorro (Roman). Dat geeft toch wel te denken of er iets schort aan de begeleiding van de kandidaten of de liedkeuze… Maar goed, Magtel en Dominique hebben in de shows laten zien over voldoende talent te beschikken om het in dit vak ver te kunnen gaan schoppen.

Bij de Danny’s vond ik Tristan deze week minder overtuigen dan eerdere weken, maar uiteindelijk wel een terechte winnaar en gelukkig Victor als de nummer twee en niet Paul.

Gezien de achterblijvende kijkcijfers in vergelijking met eerdere reeksen is de vrijdagavond als uitzendavond misschien niet zo’n goede keuze, terug naar de zondag lijkt me beter. En de jury, daar zou iemand als Pia die er gisteren wél inzat als gastjurylid gewoon vast in moeten.

  [ # 87 ] 04 February 2023 03:08 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

Ik heb nu wekenlang dit programma gekeken, maar ik heb eerlijk gezegd geen Danny of Sandy gevonden hoor. Er werd ontzettend onzuiver gezongen door veel kandidaten, veel optreden waren haast amateuristisch. Tristan en Magtel waren qua zang het meest stabiel, maar toch totaal geen Danny of Sandy. Ze zijn allebei goed in dramatische power ballads, maar Grease is een feel good musical! Het is een soort parodie op de jaren 50, dus ik verwacht dat Danny zingt zoals the Everly Brothers/Bobby Rydell/the Platters/Elvis etc. Tristan zong het nummer ‘Sandy’ echt veel te serieus en te netjes op de tel. Bijna klassiek. Ik miste enorm de lekkere 50s vibe/humor/stoerheid. Grease is niet Les Miserables!!

  [ # 88 ] 05 February 2023 05:33 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

De cast is bekend. Uit ‘Op zoek naar…’ zitten alleen Davy en Imahni erbij. Maar misschien worden er ook nog alternates aan toegevoegd.

Vrij apart: bij de ensembleleden en de swings staat vermeld of ze man of vrouw zijn.

  [ # 89 ] 05 February 2023 11:10 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Magic - 05 February 2023 05:33 AM

Vrij apart: bij de ensembleleden en de swings staat vermeld of ze man of vrouw zijn.

Ja, dat viel mij ook op. Niet heel vooruitstrevend.

  [ # 90 ] 06 February 2023 08:13 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Marik - 05 February 2023 11:10 PM
Magic - 05 February 2023 05:33 AM

Vrij apart: bij de ensembleleden en de swings staat vermeld of ze man of vrouw zijn.

Ja, dat viel mij ook op. Niet heel vooruitstrevend.

Dat moet je lezen in de context van functie en niet van gender.
In principe is het normaal om je swings en ensemble aan te duiden met: male ensemble /male swing / female ensemble / female swing / cross swing

Is van hetzelfde principe als zang swing / dans swing / cross swing

[ Gewijzigd: 06 February 2023 08:17 AM by S7rin ]
‹ First  < 4 5 6 7 > 
6 of 7
‹‹ #LOS      Lokroep ››