3 of 7 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Grease (2023)
  [ # 31 ] 24 December 2022 04:14 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Voor nu klinkt het samenkomen vanaf aflevering 5 wel laat voor mij. In theorie zou dan ook het ‘beste’ duo er dan al uit kunnen liggen. Ben benieuwd naar het verloop. Het is in elk geval leuk dat het programma weer terug is en dat er weer publiek aanwezig is.

Overigens hadden we het in de chat gisteren ook over de nummerkeuze en of ze wel/niet zelf kiezen. Ik las in een interview met een van de kandidaten van “Op zoek naar Maria” het volgende terug.

De nummers die de kandidaten zingen, kiezen zij niet zelf uit. “Elke week is het dus weer spannend welk nummer je krijgt. Het ene ligt je natuurlijk veel beter dan het andere en sommige nummers zijn bijvoorbeeld ook populairder bij het publiek.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 32 ] 25 December 2022 05:12 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  17
Geregistreerd  2004-06-20

Zoals ik begreep leveren de kandidaten een lijst met nummers aan. Het productie team kiest elke week een song van die lijst.

  [ # 33 ] 31 December 2022 08:42 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Gisterenavond sprongen Paul, Tristan, Victor en Shay er voor mij in positieve zin uit.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 34 ] 31 December 2022 10:49 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik heb de uitzending net teruggekeken. Of ja gekeken, ik heb er een béétje doorheen geskipt. Naast dat terugkijken minder leuk is zonder chat vond ik sommige optredens nogal… moeilijk. Een aantal Danny’s was ook echt niet geholpen met de liedkeuze/enscenering, maar bij sommigen vind ik het nu al duidelijk dat de stem, het acteertalent en/of leading man-uitstraling er niet of nog niet voldoende is. Volgens mij vinden de juryleden dat soms ook, maar kletsen ze er omheen door te zeggen dat een optreden “knap gedaan” is ondanks alle zenuwen en wat te betogen over ‘het type’ Danny Zuko. Edwin Jonker vond ik wel een fijn gastjurylid, die kleedde zijn commentaar met net wat meer woorden in. Victor en Paul lieten wat mij betreft de meeste potentie zien, resp. qua performance en qua stem.

  [ # 35 ] 31 December 2022 12:21 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  198
Geregistreerd  2008-07-19

Het hoeft geen afkraak TV te worden maar wat mij betreft laten de juryleden volgende week de mantel der liefde thuis. Marlijn doet het beter als vorige week en probeert iedereen een punt van aandacht mee te geven. Jim is tot op heden niet meer als een ongeluk in een orkestbak. En Maurice… Ik vind dat er tot op heden weinig zinnigs uitkomt. Vorige week was de zang een aantal keren tenenkrommend. Nee, het was allemaal “diep respect” en “ga er maar aan staan”. En dan bij Tristan noemen, die veel bewoog en steady zong, dat hij zich aan het einde vergaloppeerde. Over vergalopperen gesproken. Het zou fijn zijn als hij op z’n minst zijn oren iets meer spitst en er niet omheen draait. Een andere optie is Maurice vervangen door Edwin.

  [ # 36 ] 31 December 2022 12:28 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  823
Geregistreerd  2011-03-21

Ik heb het ook teruggekeken cq een groot deel doorgespoeld….
Het zijn gewoon geen stoere mannen en de zang was nou niet geweldig….

Uiteindelijk heel erg teleurgesteld door alle Danny’s…

  [ # 37 ] 31 December 2022 12:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Laush - 31 December 2022 10:49 AM

Ik heb de uitzending net teruggekeken. Of ja gekeken, ik heb er een béétje doorheen geskipt. Naast dat terugkijken minder leuk is zonder chat vond ik sommige optredens nogal… moeilijk. Een aantal Danny’s was ook echt niet geholpen met de liedkeuze/enscenering, maar bij sommigen vind ik het nu al duidelijk dat de stem, het acteertalent en/of leading man-uitstraling er niet of nog niet voldoende is. Volgens mij vinden de juryleden dat soms ook, maar kletsen ze er omheen door te zeggen dat een optreden “knap gedaan” is ondanks alle zenuwen en wat te betogen over ‘het type’ Danny Zuko. Edwin Jonker vond ik wel een fijn gastjurylid, die kleedde zijn commentaar met net wat meer woorden in. Victor en Paul lieten wat mij betreft de meeste potentie zien, resp. qua performance en qua stem.

Ik heb gisteravond gekeken en ook in de chat gezeten die met 5 à 6 deelnemers niet erg druk was. Diverse vaste chatters werden node gemist. Na de eerste vier besproken we de voorkeuren tot dusver en dat waren Jeffrey en Dylan en uitgerekend zij stonden in de sing-off. Victor en Paul waren oké daarna en ook Tristan beviel mij wel. Een echte Danny Zuko heb ik echter nog niet gezien. Kijkcijfers waren matig, hopelijk wordt dat vanaf volgende week beter nu de Masked Singer ook ten einde is.

  [ # 38 ] 31 December 2022 01:21 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Net teruggekeken ivm gisteravond niet kunnen kijken:

Victor sprong er voor mij qua performance uit maar vond hem niet echt een Danny. Ik zie in hem juist een geweldige T-bird! Beste optreden wat mij betreft.

Jarno zou ik wel zien passen als gentleman in Pretty Woman juist!

Als Danny: Ik denk dat Tristan en Davy wel ver komen!

Echter er zullen ook wel alternates / understudy’s moeten komen dus denk dat we een aantal jongens wel terug gaan zien. Shay verwacht ik ook wel terug te zien bv als T-bird…

  [ # 39 ] 31 December 2022 02:26 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik stoorde me trouwens ontzettend aan Marlijn. Op basis van haar commentaar gleed ze zowat van haar stoel… Kom op, zulke opmerkingen kunnen toch niet meer?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 40 ] 01 January 2023 02:54 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Als ik me niet vergis deed Pia dit bij Joseph en Zorro ook weleens en Peter van der Velden was destijds elke week bij Brigitte tijdens Op zoek naar Evita ook enorm flirterig. Het is natuurlijk ook een beetje televisiemaken.

Ik merk dat deze reeks van Op zoek naar me niet zo boeit. Komt wellicht omdat ik Grease niet zo heel denderend vind als Nederlandse musical en helemaal niet nu het de zoveelste versie is.

  [ # 41 ] 02 January 2023 10:00 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Grappig dat er hierboven positief wordt gesproken over iemand die ik linea recta naar huis had gestuurd;

Misschien ben ik milder, maar heb tot nog toe niet zo veel moeite met het commentaar. Ik vind het ook niet kunnen om er meteen met gestrekt been in te gaan. Dat commentaar zal vast scherper worden. Nog even afgezien van de medelijden-stemmen die volgen als er iemand wordt afgekraakt. (Je zag het al bij uitzending 1 toch, dat degene waarvan de jury wel impliciet zei dat ze er nog niet aan toe was, niet eens in de sing-off stond).

Het type Danny. Wat is dat eigenlijk. In mijn ogen een watje dat zich stoer voordoet bij zijn vrienden. (we zijn niet Kenickie aan het casten he, met als terzijde dat de originele naam van de T-Birds, Burger Palace Boys ook al wel aangeeft dat het hier niet echt om hell’s angels gaat). Enige voorwaarde is dus dat Sandy een nog iets grotere muts is, om dit geloofwaardig te kunnen spelen. Dus sluit ik nog niemand uit als type Danny.

Maar goed: van mij mag Grease als stage-show ook gewoon gecanceld worden, met z’n dubieuze moraal. Maak een leuk concert van de nummers en klaar.

[ Gewijzigd: 02 January 2023 10:05 AM by Jeroen ]
  [ # 42 ] 02 January 2023 02:52 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Dit zou ik inderdaad ook een stuk beter vinden.

Jeroen - 02 January 2023 10:00 AM

Maar goed: van mij mag Grease als stage-show ook gewoon gecanceld worden, met z’n dubieuze moraal. Maak een leuk concert van de nummers en klaar.

  [ # 43 ] 06 January 2023 08:26 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Hopelijk deze keer wat drukker dan 😊 http://www.musicalworld.nl/chat

  [ # 44 ] 06 January 2023 10:21 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/01/04/wie-worden-de-sterren-van-musical-grease-in-op-zoek-naar-beslissen-alleen-de-tv-kijkers-a4153271
Dank Laush voor het delen van dit artikel in de chat.
Uit het artikel:
“Volgens AvroTros wil de omroep met het aangepaste format „optimale betrokkenheid” creëren bij het publiek. De omroep laat de spanning in de sing-off dan ook flink oplopen. Er zullen veel kijkers zijn die zich zo betrokken voelen dat ze zich – na een eenmalige gratis stem per stemronde via de omroepsite – tot de betaalde sms-service wenden, waarmee onbeperkt doorgestemd kan worden.”
En dus gaat het gewoon om geld…

  [ # 45 ] 07 January 2023 01:11 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Wat duurden alle tussenstukjes lang hè? Overigens hebben we met de chat een nieuwe jury bedacht: Vera Mann, Lone van Roosendaal en Edwin Jonker. Marlijn mag presenteren. Jim en Frits mogen backstage gaan vegen ofzo.

Enfin, ik vond het een redelijke uitzending. Het vertrek van Lya vond ik wel onterecht, haar optreden was erg leuk. Op basis van de prestaties van gisteravond had Aimee toch zeker in de sing-off moeten staan, maar soit. Wel balen voor d’r dat ze zo’n rotnummer had. Over de liedjes(keuze) gesproken, uit bovengenoemd artikel:

Ze bepalen bijvoorbeeld niet zelf welke nummers ze zingen. Dat doet producent Warner Bros., in samenspraak met zangcoach Esther Pierweijer en muzikaal leider Mike Schäperclaus.

Weten we dat ook weer. Nu nog verantwoording voor de vreselijke outfits en de rare ensceneringen 😄

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 7
‹‹ #LOS      Lokroep ››