3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Jesus Christ Superstar (2024)
  [ # 31 ] 27 November 2023 11:30 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Officiële bericht op de socials van JCS:

Producent Albert Verlinde maakt vandaag bekend dat Lucas Hamming de rol van Judas gaat spelen in de nieuwe versie van Jesus Christ Superstar, geregisseerd door Ivo van Hove. Freek Bartels was in eerste instantie gecast maar heeft de rol onverhoopt teruggegeven. De musicalacteur kampt met burn-out klachten en moet daarom een stap terugdoen om zich volledig te kunnen focussen op zijn herstel. Voor de rol van Judas in dit bijzondere project wil je alles kunnen geven’, licht Bartels toe. ‘Momenteel lukt dat mentaal en fysiek niet en dan moet je daar open en eerlijk over zijn. Ik ben erg dankbaar voor het begrip van de producenten en vind het geweldig dat Lucas de rol van mij over gaat nemen.’

Producent Albert Verlinde steunt de moeilijke beslissing van Bartels. ‘We kunnen alleen maar respect hebben voor het feit dat een acteur zelf zijn grenzen aan durft te geven, het is nogal een beslissing. Judas is niet de meest gemakkelijke rol om te casten. We hebben kritisch gezocht naar een geschikte vervanger die alle capaciteiten voor deze rol in huis heeft, en we zijn ervan overtuigd dat Lucas met zijn muzikale talent en ervaring deze rol vorm kan geven.’

Hamming was blij verrast toen hij gebeld werd. ‘Ik volgde de bijzondere ontwikkelingen van dit project al een tijdje en ben groot fan van de iconische muziek van Jesus Christ Superstar. Ik kijk er naar uit om met deze fantastische cast en Ivo van Hove te werken.’

Hamming speelde al eerder de rol van Judas, in The Passion, hij won het televisieprogramma Maestro, speelde in de musical All Stars, bracht 3 albums uit, heeft 10 miljoen streams, verkocht Paradiso en Het Concertgebouw uit, speelde op Pinkpop en was een heel seizoen de huisband van De Wereld Draait Door.

  [ # 32 ] 15 December 2023 08:01 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Amsterdam, 4 december 2023

Zes weken voor de première
50.000 verkochte tickets voor Jesus Christ Superstar

Op de eerste repetitiedag van de musical Jesus Christ Superstar hebben producenten Albert Verlinde, Jaco Kaasschieter en Matthijs Bongertman bekendgemaakt dat er inmiddels al meer dan 50.000 tickets verkocht zijn. Daarmee is deze productie, met Jeangu Macrooy als Jesus in de hoofdrol, nu al een succes te noemen.

‘We zijn heel blij dat de kaartverkoop zo ontzettend goed gaat,’ laat Albert Verlinde weten. ‘De première vindt plaats op 21 januari 2024. Het is ongelooflijk dat, zes weken voor die datum, er al zoveel interesse is. Vandaag is de eerste repetitiedag en van wat ik gehoord heb wordt het veelbelovend. Regisseur Ivo van Hove is een ware meester als je ziet hoe hij het beste uit de cast haalt. Of ze nu in het ensemble staan of een hoofdrol vertolken. Als producent is het een waar genoegen om hen allen aan het werk te zien. Ze gaan voor elkaar door het vuur.’ 
Sterrencast
De musical Jesus Christ Superstar heeft een sterrencast. Jeangu Macrooy (Jesus), Lucas Hamming (Judas), Edwin Jonker (Pilate), Alex Klaasen (King Herod), Paul de Leeuw (alternate King Herod) en Magtel de Laat (Mary Magdalene) spelen de hoofdrollen.

Het Verhaal
Jesus Christ Superstar vertelt, vanuit Judas, het verhaal van Jezus in de laatste week van zijn leven. De rockopera beschrijft hoe Judas afstand neemt van Jezus, die in Judas’ ogen de aandacht te veel op zijn persoon laat vestigen en te weinig op de goede daden die hij doet; Judas meent dat de aanvankelijk nobele beweging rond Jezus gestopt moet worden voordat zij uit de hand loopt. Tegelijkertijd zijn de hogepriesters bang voor het afnemen van hun gezag als steeds meer volk Jezus volgt en hem aanspoort hun land te bevrijden van de Romeinse overheersing. Deze houding van het volk beangstigt ook Jezus, die weet welk lot hem te wachten staat. Uiteindelijk vinden de hogepriesters en Judas elkaar en wordt Jezus verraden, waarna Judas uit wroeging zelfmoord pleegt.

Na de musical Grease wordt dit de tweede iconische musical die Albert Verlinde in samenwerking met Matthijs Bongertman en Jaco Kaasschieter naar het theater brengt. Uniek aan Jesus Christ Superstar is dat er op het toneel stoelen komen te staan van waaruit het publiek de voorstelling van heel dichtbij kan bekijken.

Jesus Christ Superstar gaat op 21 januari 2024 in première in DeLaMar Amsterdam en is daarna slechts zeven maanden te zien in 23 theaters.

Meer informatie: https://superstarmusical.nl

  [ # 33 ] 01 January 2024 02:29 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2004-01-16

MusicalN - 17 August 2023 10:37 AM

Bij deze voorstelling worden er ook kaarten verkocht voor op het toneel. Je kunt achteraan plaatsnemen of links/rechts voor de coulissen. Het toneel wordt zo dus omringd door bezoekers.

Er zit een groot verschil in kaartprijs, want je betaalt of de hoofdprijs of een hele lage prijs. Natuurlijk afhankelijk van je plek, maar ook jawel… de stoel die je krijgt…

Ben benieuwd wat hier precies het doel van is. Zouden deze mensen de apostelen gaan spelen hahaha ;)

Ik had destijds nagevraagd bij DeLaMar omdat ik al kaartjes voor de 1e rij zaal had toen dit bekend werd gemaakt.
Die losse stoeltjes hebben dus geen vast nummer (wie het eerst komt?) en de voorste rij daarvan bestaat zelfs uit houten banken, alleen voor studenten. Er is geen publieksparticipatie.

  [ # 34 ] 05 January 2024 06:35 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Bij Shownieuws werd wel gezegd dat het publiek op het podium bij het Laatste Avondmaal ook mee-eet.

Doet denken aan Soof de Musical. Al liep die voorstelling iets beter af.

  [ # 35 ] 05 January 2024 11:03 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2004-01-16

Ik zag het stukje, ja. Ik heb alleen de tekst die DeLaMar mij stuurde.
Maar die mensen zijn er toch eigenlijk ook helemaal niet op gekleed?  🤷‍♀️

  [ # 36 ] 06 January 2024 05:37 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2004-01-16

EXCUSES, ik zie niet hoe ik mijn bericht kan verwijderen, alleen wijzigen.

Ik heb de kaarten geruild voor latere voorstellingen in het jaar.

 

[ Gewijzigd: 11 January 2024 02:18 PM by mnie ]
  [ # 37 ] 06 January 2024 09:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Misschien nuttig: bij DeLaMar kun je kaartjes tot een week vantevoren omruilen voor een andere voorstelling.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 38 ] 07 January 2024 08:31 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2004-01-16

Bedankt voor de tip, ik wist het.
Ik heb de kaartjes geruild voor latere voorstellingen dit jaar.

[ Gewijzigd: 11 January 2024 02:19 PM by mnie ]
  [ # 39 ] 13 January 2024 11:18 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2019-07-28

Ben vanavond naar de eerste try out geweest en wat vond ik het geweldig, ik zou het een 8.7 geven. Als je echt van musicals houdt ga hier naar toe.
Ik vind Jeangu Macrooy heel goed gecast als Jezus. Zijn nummers doet die heel goed, soms lijkt het acteren wat neppig maar dat heeft meer te maken met ervaring, ik geloofde veel stukken wel van hem
Lucas hamming moet duidelijk groeien in zijn rol. Ik ben geen fan van zijn stem, maar dat heeft met smaak te maken, ik denk met meer vlieguren dat hij zijn rol zeer goed neerzet. Ik vond toen hij in een scène ga schreeuwen wel heel kippenvel.
Magtel de Laat Kan mij niet bekoren, ik vind haar te braaf en te netjes zingen, maar na afloop in de foyer hoor de ik heel veel mensen juist heel positief over haar spreken.
Mijn ster van de avond was Edwin jonker. Ik ben echt verliefd op die man geworden vanavond. Wat een stom, mimiek en wat een lijf. Ik voelde hem echt. Hij was zijn rol, wat mij betreft de ster van de avond
Alex klaasen was super leuk en vond ik zeer goed in zijn rol. Fijne stem heeft hij
Graag noem ik ook richard spijker, prachtig hoe hij zijn rol neerzette

Ik vond de staging , geluid en het licht subliem. West end /broadway goed. Ik ga zeker hier nog een keer naar toe.

Ga heen! Ben nog steeds zwaar onder de indruk

 

  [ # 40 ] 22 January 2024 11:16 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Recensie van de Volkskrant - 5 sterren (van 5). Weer een mooie parel in het werk van Ivo van Hove:
https://www.volkskrant.nl/theater/de-jesus-christ-superstar-van-ivo-van-hove-is-eigentijds-en-zal-geen-toeschouwer-onberoerd-laten~b8da9843/

  [ # 41 ] 23 January 2024 12:33 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  98
Geregistreerd  2011-08-08

Helaas kan ik het niet lezen, ben geen abonnee

  [ # 42 ] 24 January 2024 11:32 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Bij de premiere werd dringend verzocht geen beeldmateriaal te maken van het slotapplaus, was dat alleen bij de premiere zo of is dat vanaf nu een algemene regel bij alle shows? Heeft zeker te maken met de wat bloedigere beelden?

En iemand al geweest en zijn of haar mening wilt delen over de super seats? Krijg je daadwerkelijk brood en wijn bij het laatste avondmaal? En word je nog meer betrokken bij het verhaal?

  [ # 43 ] 24 January 2024 03:38 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik heb de voorstelling de dag voor de première gezien en toen werd er ook verzocht geen foto’s te maken bij het slotapplaus. Dit zal zo blijven neem ik aan. Ik zat zelf in de zaal en dus geen ervaring met de superseats. Behalve idd tijdens het laatste avondmaal is er geen publieks participatie. Het lijkt me een leuke ervaring de superseats maar ik ben blij dat ik voor de zaal had gekozen. Indrukwekkende voorstelling. Ik wil hem wel nog een keer zien. Verklaar me voor gek maar ik ben niet heel bekend met JCS haha. En dan ook nog geheel in het engels. Dus heb hier en daar wel wat gemist.

  [ # 44 ] 24 January 2024 09:30 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Ze weten die plekken op het podium wel slim te verkopen. Ze noemen het SUPER seats (alsof het VIP is) en een zéér unieke ervaring, maar:
1) je kijkt best vaak tegen de ruggen van de spelers aan
2) je zit niet op een lekkere stoel
3) je betaalt net zo veel als een eersterangsplek
4) zó uniek is het nou ook weer niet (zo’n ronde opstelling hebben we al vaker gezien toch?)

  [ # 45 ] 24 January 2024 09:36 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Hanstmf - 22 January 2024 11:16 PM

Recensie van de Volkskrant - 5 sterren (van 5). Weer een mooie parel in het werk van Ivo van Hove:
https://www.volkskrant.nl/theater/de-jesus-christ-superstar-van-ivo-van-hove-is-eigentijds-en-zal-geen-toeschouwer-onberoerd-laten~b8da9843/

Ja, overal goede recensies! Interessant dat Musicalworld wel wat kritischer is op de twee hoofdrolspelers.

Ik was al een beetje bang dat Lucas niet genoeg body zou hebben… Je wilt toch aan het begin al weggeblazen worden bij Heaven On Their Minds… Ook benieuwd hoe Freek zou zijn geweest in de rol van Judas (wel minder een rockstem, maar zingt wel met ballen).

 < 1 2 3 4 > 
3 of 4