4 of 4 | ‹ First  < 2 3 4
Jesus Christ Superstar (2024)
  [ # 46 ] 26 January 2024 03:18 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Sndr - 24 January 2024 09:36 PM

Ik was al een beetje bang dat Lucas niet genoeg body zou hebben… Je wilt toch aan het begin al weggeblazen worden bij Heaven On Their Minds… Ook benieuwd hoe Freek zou zijn geweest in de rol van Judas (wel minder een rockstem, maar zingt wel met ballen).

Same. Ik hoop sowieso voor Freek dat hij snel herstelt, maar het zou helemaal mooi zijn als hij toch nog de rol zou kunnen spelen (al is het maar 1x per week ofzo). Ik vind Lucas overigens een erg leuke gast, maar door enkele van zijn interviews vraag ik me wel af of hij zo’n rol langdurig, 6x per week gaat trekken.

Nou ja, ik loop een beetje op de zaken vooruit. JCS wordt mijn eerste theateruitje in ruim een jaar, dus de verwachtingen zijn hooggespannen!

 

  [ # 47 ] 27 January 2024 08:11 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Sndr - 24 January 2024 09:30 PM

Ze weten die plekken op het podium wel slim te verkopen. Ze noemen het SUPER seats (alsof het VIP is) en een zéér unieke ervaring, maar:
1) je kijkt best vaak tegen de ruggen van de spelers aan
2) je zit niet op een lekkere stoel
3) je betaalt net zo veel als een eersterangsplek
4) zó uniek is het nou ook weer niet (zo’n ronde opstelling hebben we al vaker gezien toch?)

Ik heb de voorstelling nu 1 keer vanuit de zaal gezien en misschien dat als ik nog een keer ga wel leuk vanaf de superseats. Vooral de goedkopere studentenplekken zijn mindere plekken toch? Dat zijn bankjes. Of de andere ook niet geschikt voor een ouder iemand die nog wel goed ter been is?

  [ # 48 ] 27 January 2024 12:47 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

-

  [ # 49 ] 27 January 2024 12:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Gisteren geweest. Ai, vond het een tegenvaller. Baal er een beetje van. Het klinkt heel onaardig, maar ik vond het af en toe net een schoolvoorstelling…  😪

De castingkeuze voor Lucas als Judas is onbegrijpelijk. Hij kan heus zingen, maar hij kan deze rol niet aan 😖. Heel slecht te verstaan, acteert vlak, loopt vaak maar een beetje heen en weer, en mist qua zang echt de power & sound. Superzonde voor zo’n gave hoofdrol… Het krachtige openingsnummer komt niet over.

Ik denk dat ze het beter in het Nederlands hadden kunnen doen. Engelse uitspraak en verstaanbaarheid was bij de meesten matig en het kwam het spel niet ten goede. Er was weinig inleving in de rollen en dan maakt het geheel toch weinig impact. Magtel (Mary Magdalene), Gino (Peter) en Edwin (Pilate) deden dit wél heel goed en sprongen er positief uit.

Dave als Jezus deed echt z’n best, maar ook voor hem is dit te moeilijk. Wiebelige Gethsemane… Daar wil je weggeblazen worden.

Toneelbeeld is erg mooi! Muziek is natuurlijk top en de groepsnummers waren ook goed.

  [ # 50 ] 27 January 2024 01:40 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Oei jammer dat het zo tegenviel. De verstaanbaarheid vond ik ook niet goed. (Hier had ik vooral last van bij Judas) Dit lag er dus niet alleen aan dat ik de teksten niet kende.. Vreemd dat de recensies alleen maar lovend zijn dan…
@ Sander Dave moet Jeangu zijn neem ik aan?

[ Gewijzigd: 27 January 2024 01:44 PM by myrte ]
  [ # 51 ] 27 January 2024 01:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

myrte - 27 January 2024 01:40 PM

@ Sander Dave moet Jeangu zijn neem ik aan?

Ik neem aan dat Dave Rijnders dan de understudy is voor Jezus.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 52 ] 27 January 2024 01:59 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Aha ok! Nu al een understudy op.. Het zijn ook zware rollen. Maar als het voor de first cast al moeilijk is… Zo jammer dat Freek niet in staat is te spelen. Voor zichzelf het allermeest natuurlijk.

  [ # 53 ] 27 January 2024 06:45 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

June - 27 January 2024 01:52 PM
myrte - 27 January 2024 01:40 PM

@ Sander Dave moet Jeangu zijn neem ik aan?

Ik neem aan dat Dave Rijnders dan de understudy is voor Jezus.

Ja, Dave is (blijkbaar) understudy voor Jesus.

Ik zou het wel nog graag een keer met Jeangu en de understudy van Judas willen zien! (al weet ik niet wie dat is)

  [ # 54 ] 27 January 2024 11:02 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Volgens mij heb ik in een interview gehoord dat Stijn Proesmans understudy is voor Judas.

  [ # 55 ] 28 January 2024 01:56 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

Hier de recensie van de Theaterkrant met daaronder uittreksels uit de recensies uit de gedrukte pers.

  [ # 56 ] 28 January 2024 02:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Sndr - 24 January 2024 09:30 PM

Ze weten die plekken op het podium wel slim te verkopen. Ze noemen het SUPER seats (alsof het VIP is) en een zéér unieke ervaring, maar:
....
4) zó uniek is het nou ook weer niet (zo’n ronde opstelling hebben we al vaker gezien toch?)

Vooral Albert Verlinde is altijd héél enthousiast als het om die Super Seats gaat :-) Het is niks nieuws inderdaad. Ik weet nog dat ze bij de Londense productie destijds in het Lyceum Theatre al plaatsen op het podium hadden. Dat was in 1996.

Ik heb voor deze versie ook gewoon plaatsen in de zaal geboekt.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 57 ] 24 February 2024 12:07 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik heb de voorstelling nu twee keer vanuit de zaal gezien. Je hebt dan wel het beste zicht. Er wordt een stuk meer richting zaal gespeeld. Volgende week zaterdag ga ik toch een keer vanuit de superseats kijken. Het lijkt me wel leuk om van zo dichtbij te beleven.. Ik stoorde me vanuit de zaal wel een beetje aan het uitdelen van wijn en brood want werd er door afgeleid. Misschien dat het anders is als je er zelf onderdeel van bent.. :-)

  [ # 58 ] 26 February 2024 05:37 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Ik heb de voorstelling 1,5 week geleden gezien (Delamar) vanaf de Superseats.
Eens (en logisch) dat er meer naar de zaal wordt gespeeld, maar dat was voor ons absoluut niet storend.
Het delen van het laatste avondmaal vond ik mooi, best goeie wijn ook 😉 .

Jeangu heeft mij positief verrast. Ik had (natuurlijk?) alleen zijn songfestivaloptreden in mijn hoofd, maar dat was niet te vergelijken met hoe goed hij dit deed. Ook Lucas Hamming viel mij alleszins mee. Het openingsnummer maakt of breekt voor mij de show. Ik had heel graag Freek gezien (gehoord), maar het rauwe randje van Lucas was prettig.
Verder nog complimenten voor Edwin, die een indrukwekkende Pilatus neerzette en Alex Klaassen die met zijn ene King Herod nummer iedereen (ons in ieder geval) omver blies. Ik hou enorm van de hippiegrappige versie van de film, maar eerlijk vond ik deze interpretatie wel veel beter passen.

Kritiekpuntje: ik begrijp niet waarom ze We Are Decided uit de musical hebben ‘gesloopt’. Zeker als je zo’n geweldig duo als Kajafas en Annas hebt staan.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

‹ First  < 2 3 4
4 of 4