6 of 6 | ‹ First  < 4 5 6
Pretty Woman Nederland 2023-24
  [ # 76 ] 04 October 2023 02:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanavond Pretty Woman (de film) op tv. Ik vraag me toch af wie bedenkt dat het een goed idee is de film uit te zenden waarop een musical is gebaseerd als die musical in het theater staat. Ik denk dan altijd dat dat de kaartverkoop eerder negatief beïnvloed…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 77 ] 06 October 2023 04:48 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

June - 04 October 2023 02:55 PM

Vanavond Pretty Woman (de film) op tv. Ik vraag me toch af wie bedenkt dat het een goed idee is de film uit te zenden waarop een musical is gebaseerd als die musical in het theater staat. Ik denk dan altijd dat dat de kaartverkoop eerder negatief beïnvloed…

Ik denk dat het toch omgekeerd is. Deze musical moet het vooral hebben van de goede filmherinneringen ‘beleven’. Zonder voorkennis het het maar een heel matig product.

  [ # 78 ] 09 October 2023 05:32 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Ongelooflijk. De première is al geweest, maar de castpagina is nog altijd niet compleet. Wel bij de rollen, maar bij het ensemble ontbreken de foto’s en de bio’s.

  [ # 79 ] 09 October 2023 01:14 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2019-07-28

Nou ik zou zeggen lees de recensie van Parool, daar zou ik een goede kater van krijgen als ik jan kooyman was

  [ # 80 ] 09 October 2023 03:15 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Oei ja die recensie is wel heel erg negatief.. Ik ga het toch wel zelf bekijken denk ik. En als het mij wel bevalt misschien nog een keertje om ook Charley Luske te zien. :-)

  [ # 81 ] 10 October 2023 03:21 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Bij de recensie van het nrc is een foto geplaatst waar onder staat: Jan Kooijman en Shanna Slaap in Pretty woman. Terwijl het Charley Luske is die te zien is op de foto… Beetje dom foutje.

  [ # 82 ] 11 October 2023 03:22 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

Stefanhaarlem - 09 October 2023 01:14 PM

Nou ik zou zeggen lees de recensie van Parool, daar zou ik een goede kater van krijgen als ik jan kooyman was

Niet alleen Jan Kooyman. Hier is de link naar de recensie van Parool

en hier de link naar die van Theaterkrant met daaronder ook nog citaten en links naar andere recensies.

  [ # 83 ] 12 October 2023 01:02 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2016-07-24

Oei de recensies… “kortom de musical is mislukt” auch.

  [ # 84 ] 13 October 2023 10:15 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Oei Parool niet mals…

  [ # 85 ] 16 October 2023 11:49 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Komt er geen recensie van musicalworld?

  [ # 86 ] 17 October 2023 08:23 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Het valt mij op dat er behoorlijk weinig matinees in de verkoop zijn. Zo zijn er in de hele maand november maar 2 matinees in de verkoop… Ik moet uit Groningen komen dus de shows van 20u haal ik niet qua trein. Weet iemand waarom deze matinees eruit zijn? Zijn dit allemaal uitkopen???

  [ # 87 ] 18 October 2023 10:30 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

myrte - 16 October 2023 11:49 AM

Komt er geen recensie van musicalworld?

Vooralsnog is niemand geweest om de voorstelling te recenseren, dus voorlopig niet.

  [ # 88 ] 29 November 2023 09:56 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik heb de voorstelling nu 2 keer gezien en ik vind hem eigenlijk heel erg leuk.:-) Gewoon een lekkere feel food show. Eerste keer met Jan Kooijman en Shanna Slaap en laatste keer met Charley Luske en Anouk Rietveld. Die laatste combinatie beviel mij het beste. Zeker geen hoofstaand verhaal en ook niet echt liedjes die je bijblijven maar wel super veel energie, gave choreografie en spelers waar je blij van wordt. In het bijzonder Mitch Wolterink en Dana van der Geer. Wat een plezier en energie straalt daar van af! :-)

[ Gewijzigd: 29 November 2023 09:59 AM by myrte ]
  [ # 89 ] 11 February 2024 03:06 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ik heb gisteren de show voor het eerst gezien en enorm genoten! Van te voren hebben mijn moeder en ik de film gezien en het script komt vrijwel overeen met het script uit de film, heel leuk om te zien. Het decor vond ik erg functioneel en Shanna en Charly waren ongelooflijk goed! Ook Dana als Kit vond ik er echt uitspringen, hopelijk musical award waardig! Er was vlak voor de opera scene een showstop van 20 minuten, volgens mij iets met het geluid, maar gelukkig kon de show hervat worden! Zeker voor herhaling vatbaar en hopelijk kan ik Jan dan zien!

Wat mij nog wel opviel was dat een mevrouw naast ons zei ´Oh, hebben jullie ook gratis tickets?’ Dat hadden wij inderdaad, van de Vriendenloterij. Deze mevrouw was samen met haar gezin en vriendengroep (12 kaarten) en hadden al deze kaarten gratis gekregen, niet via een loterij of iets, maar via een online code. Zij zaten midden rij 7, dus premium plekken. Volgens deze mevrouw waren er nog veel meer mensen in de zaal die gratis tickets hadden door middel van een online code. Het viel mij al op dat 2 dagen voor de show bijna heel rij 5,6 en 7 nog vrij waren, maar op de dag zelf deze tickets allemaal weg waren. Weten jullie meer van deze code af? Beetje lullig voor de mensen die wel constant de hoofdprijs betalen dat de tickets gewoon worden weggegeven….

  [ # 90 ] 25 February 2024 08:40 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanmiddag deze voorstelling voor het eerst in Nederland gezien. Pretty Woman is geen hoogvlieger, maar ik heb een vermakelijke middag gehad. Vorig jaar zag ik de show in Londen; ik stoorde me niet aan de non-replica versie.

Shanna Slaap als Vivian miste voor mij wat sprankeling en vocale power. Aimie Atkinson heb ik veel meer horen doorbelten, dat deed Shanna niet waardoor ik het wat flauw en lafjes vond overkomen. Ze wist voor mij niet voldoende laagjes aan Vivian over te brengen.
Charly Luske als Edward vond ik zeer overtuigend in van de rol. Beheerst maar toch sprekend, en vocaal heel goed. Blij dat ik hem gezien heb.
Speciale vermelding voor Dana van der Geer: ze kan hier stukken meer laten zien en horen dan in Rebecca. Leuk!

Wat ik wel miste is de bordjes met tekst van het titelnummer. Voor mij blijft het dan toch *nanana*. In Londen hadden ze borden met de tekst om het publiek te helpen, dat zou hier zeker niet misstaan hebben.

[ Gewijzigd: 25 February 2024 08:42 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

‹ First  < 4 5 6
6 of 6