2 of 5 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
The bodyguard 2023
  [ # 16 ] 02 March 2023 08:36 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Zojuist is er op de instagram van thebodyguardnl een kort stukje van de repetitie van ‘How will I know” te zien. Hierin is een meisje te zien als kind van Rachel Marron in deze versie van the Bodyguard.

Verder viel me ook op dat de rol Bill Devaney in deze versie als Devaney wordt genoemd. In de film en in de vorige versie was dit een mannelijke rol. Nu is de rol niet meer aan gender gebonden, want Noah Blindenburg is first cast en zij heeft een mannelijke understudy.

Ik ben benieuwd of er nog verdere aanpassingen zijn t.o.v. de vorige versie.

  [ # 17 ] 03 March 2023 12:24 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Ik zag net een foto voorbijkomen op de instagram story van Frank Beurskens. Op die foto stonden Frank, Nurlaila Karim en niemand minder dan… Romy Monteiro…

De foto is inmiddels weer verwijderd van zijn instagram story. Ben benieuwd of zij dan toch alternate gaat worden van Rachel? We’ll see…

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 18 ] 03 March 2023 12:30 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Oh God nee, alsjeblieft niet!!

  [ # 19 ] 03 April 2023 08:29 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2016-07-24

Ik heb meerdere filmpjes van de week gezien… Het maakt mij niet nieuwgierig na de show gezien te hebben in 2017. Ik denk dat veel mensen dit denken na de show al gezien te hebben. Mamma Mia maakt mij wel nieuwgierig omdat het een tourende show is die dus nu dichtbij te zien is ipv weer naar utrecht te moeten met de trein.

  [ # 20 ] 03 April 2023 10:49 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik heb ook een aantal filmpjes gezien en hoewel je natuurlijk niet je volledige mening kunt baseren op filmpjes moet ik zeggen dat ik er ook niet warm of koud van werd. Ik vond Nyassa een geweldige Tina, maar wat ik van haar hoorde met de muziek van Whitney ben ik nog niet overtuigd. Ook Nurlaila en het ensemble vond ik niet denderend klinken. Ensemble danste ook heel erg ongelijk. Normaal zie ik dat niet maar dit viel heel erg op. Het voelt echt aan alsof de snel even een oude show hebben neergezet om het Beatrixtheater even op te vullen. Het voelt alsof er totaal geen liefde en aandacht in deze reprise is gestopt. Of ik ga weet ik nog niet, maar in ieder geval zeker niet voor de volle prijs

  [ # 21 ] 05 April 2023 07:40 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  361
Geregistreerd  2011-11-01

Gisteren ben ik naar de nieuwe versie geweest, nadat ik de vorige versie 13x heb gezien. Ik heb een redelijke avond gehad, met de opening als hoogtepunt. Deze versie haalt t echter niet bij de vorige, maar slecht was het ook zeker niet (6.5). Mn vriend die sporadisch naar musicals gaat en de vorige versie niet heeft gezien, herkend onderstaande maar had er minder ‘last’ van dan ik en vond het heel leuk.

Nyassa vond ik als Tina goed, maar qua zang miste ik bij de hogere noten de power van Romy en April. Ook was het af en toe vals. De lagere nummers zoals all the man that i need, waren goed en I will always love you was ook een van haar sterkere nummers. Spel was wel op orde.

Ook Juneoer als Sy Spector komt niet helemaal uit de verf. Waar Patrick Martens continu de lachers op zijn hand had, werd er bij deze versie een stuk minder gelachen. Tarik als Frank vond ik goed gecast en heel anders dan de andere Franks. Leuk om te zien! Nurlaila was net als bij de vorige versie gewoon goed. Ze heeft niet veel tijd op het podium, maar wat ze doet is van kwaliteit.

Als geheel viel me op dat de zang bij de up tempo nummers niet altijd even fantastisch was en de nummers dan leunen op de visuals, die zeer mooi zijn. Ook zijn wat arrangementen licht veranderd, de ene keer positief (bij club maya), de andere keer minder (bij i’m every woman).

  [ # 22 ] 06 April 2023 05:07 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  198
Geregistreerd  2008-07-19

GXP - 05 April 2023 07:40 AM

Gisteren ben ik naar de nieuwe versie geweest, nadat ik de vorige versie 13x heb gezien. Ik heb een redelijke avond gehad, met de opening als hoogtepunt. Deze versie haalt t echter niet bij de vorige, maar slecht was het ook zeker niet (6.5). Mn vriend die sporadisch naar musicals gaat en de vorige versie niet heeft gezien, herkend onderstaande maar had er minder ‘last’ van dan ik en vond het heel leuk.

Bizar dat een tweede try-out het nog niet haalt bij een volledig ingespeelde voorstelling.

  [ # 23 ] 07 April 2023 01:16 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  20
Geregistreerd  2019-07-26

Talita Angwarmasse gaat vandaag iets bekend maken op haar IG…….alternate Rachel??

  [ # 24 ] 07 April 2023 05:16 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  361
Geregistreerd  2011-11-01

Zojuist bevestigd dat ze walk-in cover wordt.

Ik ben me natuurlijk ervan bewust dat een try out niet te vergelijken is met een ingespeelde voorstelling. Sommige dingen zullen ook zeker groeien, zoals de timing van grappen en het inspelen op elkaar. Maar met een kaartprijs die gelijk is aan de voorstellingen zonder try out en duurder is dan de vorige versie (logisch, alles wordt duurder ik weet het), had ik ondanks een try out op meer vocale stabiliteit en verstaanbaarheid gehoopt. Het is voor mezelf bij deze musical namelijk wel het aspect dat ik veruit het zwaarst meeweeg, gezien het flinterdunne verhaal.

[ Gewijzigd: 07 April 2023 05:34 PM by GXP ]
  [ # 25 ] 12 April 2023 10:49 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ik heb de show afgelopen zondag gezien en ben het redelijk eens met GXP. De vorige versie heb ik ook meerdere keren gezien en ligt mij nauw aan het hart, daarom ging ik (na het zien van het openingsnummer en slotnummer op YouTube) met lichte spanning het theater binnen. Maar alsnog heb ik genoten!

Ik heb Nyassa niet in Tina gezien, dus ik was heel benieuwd hoe zij deze rol ging vertolken. Ze heeft een mooie stem en dansen kan ze natuurlijk ook heel goed. Het acteren was vaak nog wat oppervlakkig, maar ik ga ervan uit dat dit nog wel wordt bijgeschaafd.
Tarikh vond ik een hele fijne Frank. Ik zag in het interview met onze Frans dat hij wilde dat het publiek met hem meeleeft en empathie voor hem krijgt, dat was bij mij zeker gelukt. Fijn spel, humoristisch en kan ook nog wel een aardig nootje zingen hahah.

Maar de ster van de middag was wel duidelijk voor ons, namelijk Jeannine als Nicki! Zij zet een Nicki neer die ik nog niet eerder had gezien. Waar in de vorige versie Nicki nog wel eens werd weggezet als zure zus, laat Jeannine zien dat Nicki heel kwetsbaar is en heel veel van Rachel houdt, ondanks dat ze altijd maar in de schaduw staat. En wat een stem heeft ze! Geweldige uitvoering van Saving all my love for you.

Al met al heb ik dus weer genoten van deze versie. Wat al werd gezegd over het licht, op sommige momenten is dit echt wel een verbeterpunt ten opzichte van de vorige versie. Maar toch zie je wel een beetje dat deze show er puur is voor opvulling van het theater voor 4 maandjes. Ik ga zeker nog wel een keertje heen, maar hopelijk wel met een mooie korting, want 110 euro voor deze show vind ik toch niet helemaal op zijn plaats.

  [ # 26 ] 12 April 2023 09:44 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  198
Geregistreerd  2008-07-19

Wel bijzonder dat er voor de try-outs dezelfde prijs is als voor de reguliere voorstellingen.

Jeannine speelde toen ook Nicki en zij sprong er vocaal voor mij ook echt uit.

  [ # 27 ] 17 April 2023 01:43 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Zaterdagavond naar de voorstelling geweest en sluit mij grotendeels aan de meningen die hier al in het forum zijn gegeven over de show.
Ik ben er blanco in gegaan, heb de vorige versie niet gezien en de film ook niet. Het verhaal vind ik simpel en hangt wel echt rond de muziek van Whitney Houston heen.

Nyassa was afwezig (ik denk omdat ze in de middag al een show had gespeeld en gisteren natuurlijk de premiére was).  Ik zag Melissa Kanza in de rol van Rachel en ik vond zowel haar spel en zang erg sterk! Ik hoop dat zij nog vaker de kans krijgt om op te mogen als Rachel en te groeien in deze rol!
Twee andere acteurs die er voor mij uit sprongen waren Tarikh als Frank en Jeannine als Nicki. Tarikh is een sterke acteur en kwam erg overtuigend over als ‘Bodyguard’ van Rachel.
Jeannine heb ik als G.G gezien in Tina maar vond die rol die zij speelde niet per se bijzonder. Als Nicki straalt Jeannine veel meer. Haar solo’s en het duet tussen Nicki en Rachel gaven mij kippenvel!

Ik zal snel nog een keer gaan waarschijnlijk want ik ben nu ook nieuwschierig geworden naar Nurlaila & Nyassa!

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 28 ] 26 April 2023 02:09 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Weet iemand of er merchandise is zoals fotoboeken etc?

  [ # 29 ] 06 May 2023 07:52 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het meest ironische moment in de voorstelling is als er iets over b-scripts wordt gezegd, want oh wat is dit verhaal bespottelijk. Gisteren de show gezien met 2,5 oorspronkelijke rolvertolking, en ik heb geen moment het gevoel gehad wat ik recensies teruglees: ‘het verhaal is flinterdun maar dat geeft niet’. Mijn gevoel: Een achterlijk verhaal over een topbeveiliger die die beveiliging nog onnozeler aanpakt dan ik het zelf zou doen, dramaturgisch zo in elkaar geflanst dat zelfs topacteurs er geen fatsoenlijke acteerprestatie kunnen neerzetten. Wel met sterk uitgevoerde liedjes van een artieste, waarvan ik alleen het uptempowerk echt kan waarderen. (Haar I will always love you behoort voor mij tot de grootste verkrachtingen van een prachtig origineel).

Ik mocht mee met iemand die twee gratis kaartjes had (deze niet naast elkaar kon boeken, maar bij het begin van de voorstelling was er zoveel plek vrij dat iedereen richting midden werd gedirigeerd en kon ik alsnog een naast hem zitten) ging naar de voorstelling in de hoop dat ze wat hadden gesleuteld aan het oorspronkelijke script, zodat het niet zo bespottelijk zou zijn als de vorige. En dan natuurlijk fantastisch uitgevoerd en gevisualiseerd, zodat ik inderdaad dat recensiegevoel zou krijgen. Natuurlijk begint het dan met een teleurstelling als zowel Nyassa Alberta als Nurlaila Karim niet op het bord staan bij de zusjes Marron, een andere eerste cast-lid bij een zijn ook nog eens bij een andere, kleinere rol wordt vermeld. Het is kennelijk cover-avond, want al dan niet walk-in, er staan er maar liefst 5 op dit bord. En dan schiet de schrik je om het hart als daartussen ook nog eens de valse kraai uit ONE staat.

Ik heb een heerlijke avond gehad op dezelfde manier als ik bij ONE of Sky heb genoten: als ramptoerist, af en toe kijkend naar mijn buurman vol begrip over de verbijstering in elkaars ogen. Een of ander bespottelijk tussendoortje met een autootje van het zoontje Fletcher, de vreemde Hair-dresscode in een karaoke-bar, het oh-was dit het-einde, waar je op de voorste rijen echt geen moer van snapt. Over de erbarmelijke poging rollen grappig te laten zijn. Over de verbijsterende keuze twee keer mensen op het podium zo lang bewust vals te laten zingen (waaronder dus de normaal mooie variant van I will always love you). En daarop aanhakend begon het bij mij al bij de gemiste kans tijdens de mededelingen vooraf. Dat er vijf agenten in de zaal komen in de tweede akte en dat dit bij de show hoort. Het was het bruggetje geweest om nog even te vermelden dat meezingen niet de bedoeling is. Het bleef overigens bij licht ongewenst mee neuriën op sommige momenten.
Als de knop eenmaal is omgezet en je weet dat genieten van een serieus goede voorstelling geen optie is, kan je van al dit prutswerk genieten. Ramptoerisme natuurlijk, zoals eerder gezegd, maar wel de onschuldige variant. Een nare gedachte? Dan mag je je verkneukelen over het volgende. De valse kraai had niets te zingen (wel een erbarmelijke rol, maar daar kan hij niets aan doen). Toen hij dat dus bij de toegift alsnog deed en daarmee mijn oordeel weer bevestigde schoot ik zo in de lach dat alle spieren rond de borstkas pijn deden, en het echt wel even duurde voor dat weer was gekalmeerd.

De vorige Bodyguard had ook geen blijvende indruk achtergelaten, maar bij het zien van deze komen er dan wel weer flarden terug. Hoe veel mooier de blokhut toen was bijvoorbeeld, maar ook enkele ten voordele van deze ten opzichte van die vervaagde herinnering. De stalker is volgens mij nu veel zichtbaarder. Sowieso is het beste moment in de show een schrikmoment waar hij bij betrokken was. Echt heel sterk. Ik kan me ook voorstelling dat in deze dynamiek een vrouwelijke Sam beter past, maar ja: dat heb ik niet kunnen ervaren.

Rolverdeling deze avond:
Frank Farmer - Tarikh Jansen
Rachel Marron - Talita Angwarmasse
Nicki Marron - Jeannine la Rose
Sam Devaney - Danny Houtkooper
Tony Scribelli - Jasper Kerkhof
Sy Spector - Juneoer Mers
Ray Court - Dieter Spieleers
Stalker - Alessandra Pierotti
Fletcher - Lucas Roseboom-McCrossan

  [ # 30 ] 06 May 2023 08:06 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Het valt me op dat Nyassa bar weinig speelt.

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 5