Moet de producent niet zelf mensen voordragen voor nominatie? En daar een fee voor betalen? Ik zou daar dan wel een paar keer over nadenken, zeker als de productie al voorbij is. Voor bv. Les Mis is het dan waarschijnlijk interessanter om de bekende namen voor te dragen, dat helpt ze ook bij verdere promotie. “Wij wisten al dat we een fantastische cast hadden, maar nu zegt de jury van het MAG het ook!”
Voor het nageslacht ook nog hier de lijst:
Beste Grote Musical:
Charlie and the Chocolate Factory
Disney’s AIDA
Les Misérables
The Prom
Beste Kleine Musical:
Blind Date
De regels van Floor
Checkpoint Charlie
Sweeney Todd
Beste Oorspronkelijk Nederlandse Musical:
Blind Date
Checkpoint Charlie
Dagboek van een Herdershond
De regels van Floor
Misfit de Musical
Beste Vrouwelijke Hoofdrol in een grote musical:
Nandi van Beurden (Dagboek van een Herdershond)
Pia Douwes (The Prom)
Danique Graanoogst (Grease)
Gaia Aikman (Disney’s AIDA)
Beste Vrouwelijke Hoofdrol in een kleine musical:
Brigitte Heitzer (Blind Date)
Simone Kleinsma (Sweeney Todd)
Valerie Curlingford (Sweeney Todd)
Desi van Doeveren (Before After)
Beste Mannelijke Hoofdrol in een grote musical:
William Spaaij (Dagboek van een Herdershond)
Remko Vrijdag (Charlie and the Chocolate Factory)
Barry Beijer (The Prom)
Milan van Waardenburg (Les Misérables)
Freek Bartels (Les Misérables)
Beste Mannelijke Hoofdrol in een kleine musical:
Coen Bril (Before After)
Max Laros (De regels van Floor)
Hans Peter Janssens (Sweeney Todd)
Jonathan Demoor (Sweeney Todd)
Beste Vrouwelijke Bijrol:
Suzan Seegers (Dagboek van een Herdershond)
Sanne Franssen (Blind Date)
Vajèn van den Bosch (Les Misérables)
Esmée Dekker (Grease)
Nurlaila Karim (The Bodyguard)
Lone van Roosendaal (Sweeney Todd)
Beste Mannelijke Bijrol:
Peter van Heeringen (Charlie and the Chocolate Factory)
Mark Roy Luykx (Les Misérables)
Yannick Plugers (Les Misérables)
Samir Hassan (Sweeney Todd)
Beste Aanstormend Talent:
Joes Brauers (Dagboek van een Herdershond)
Juliëtte van Tongeren (The Prom)
Soraya Gerrits (The Prom)
Sem Gerritsma (Les Misérables)
Beste Regie:
Joep Onderdelinden (Blind Date)
Naomi van der Linden (De regels van Floor)
Laurence Connor en James Powell (Les Misérables)
Frank van Laecke (Sweeney Todd)
Beste Choreografie:
Pim Veulings (Charlie and the Chocolate Factory)
Chiara Re (The Prom)
Daan Wijnands (Grease)
Darrell Grand Moultrie (Disney’s AIDA)
Beste Decor, Toneelbeeld of Projecties:
Arjen Klerkx (Charlie and the Chocolate Factory)
Carla Janssen Höfelt (Sweeney Todd)
Matt Kinley (Les Misérables)
Bob Crowley (Disney’s AIDA)
Beste Lichtontwerp:
Marc Heinz (Charlie and the Chocolate Factory)
Jordy Veenstra (De regels van Floor)
Paule Constable (Les Misérables)
Natasha Katz (Disney’s AIDA)
Beste Geluidsontwerp:
Mick Potter (Les Misérables)
Maarten Houdijk (Sweeney Todd)
Tony Gayle (Disney’s AIDA)
Maarten Houdijk (Before After)
Beste Kostuums, Kap en Grime:
Mattijs van Bergen (Charlie and the Chocolate Factory)
Arno Bremers (The Prom)
Bob Crowley (Disney’s AIDA)
Arno Bremers (Blind Date)
Beste Muziek, Liedteksten en Arrangementen:
André Breedland (Dagboek van een Herdershond)
Sam Verhoeven (Blind Date)
Stef Bos (Checkpoint Charlie)
Helmer Kant (Checkpoint Charlie)
Beste Script en Dialogen:
Allard Blom (Blind Date)
Marjon Hoffman en Ernst Jan van Rossen (De regels van Floor)
André Breedland (Dagboek van een Herdershond)
Fleur van Greuningen (Checkpoint Charlie)
Beste Vertaling:
Thomas van Luyn (Charlie and the Chocolate Factory)
Rik van den Bos (Charlie and the Chocolate Factory)
Jurrian van Dongen (The Prom)
Elly Scheele (Before After)