54 of 55 | ‹ First  < 52 53 54 55 > 
Les Miserables terug naar Nederland
  [ # 796 ] 24 April 2008 12:03 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Bij deze dan de ultieme aanvulling op de kindernamen, dan hebben we dat ook compleet:

[ Gewijzigd: 24 April 2008 04:54 PM by Marilena ]
  [ # 797 ] 24 April 2008 01:28 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Lance zou je de foto aub wat kleiner kunnen maken of een link naar de grote foto kunnen maken. Het topic wordt nogal uit zijn voegen getrokken en hij laadt erg langzaam. Dank je!

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 798 ] 24 April 2008 04:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Lance - 24 April 2008 01:54 AM

Het enige is dat ik soms dacht: ‘Had ik maar dat boek gelezen of die film gekeken dan had ik het misschien beter begrepen’. Valjean gaat naar de barricade, waarom? Hij is heel beschermend over Cosette. Zij is altijd bij hem of veilig op hun eigen terrein. Dan komt iemand ‘inbreken’ met een briefje voor Cosette. Hij leest daarin dat een studentje van z’n dochter houdt en dan…? Ik snapte niet helemaal waarom, maar goed, da’s input voor een volgende kijkbeurt. Zorgen dat ‘t me niet ontgaat… 😉

Ik heb het boek, als soort voorbereiding op de musical, wel gelezen. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het in het boek ook nogal vaag vind. Ik had eerst het idee dat Jean Valjean dan naar de barricade gaat om Marius juist ‘van kant te maken’, maar dat lijkt me niet…Ik had in ieder geval niet het idee dat hij daar dan naartoe ging om Marius te redden.

  [ # 799 ] 24 April 2008 04:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Kiepkantel - 24 April 2008 11:06 AM

In het boek vind Valjean de afdruk in Cosette’s brievenboek van de brief die Marius later van Eponine krijgt.  Daardoor beseft hij dat ze niet meer alleen van hem houd en na lang nadenken komt hij tot de conclusie dat hij haar niet wil beknotten in haar geluk, en gaat hij naar de barricades om Marius “op te halen”

Zo een idee kreeg ik er dus inderdaad bij.
Hij zorgt zo dat Cosette ook na zijn dood goed verzorgd achterblijft, bij de man op wie ze verliefd is/van wie ze houdt 😄

Thanks voor de scans Lance!

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 800 ] 24 April 2008 04:33 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

lisaatje - 24 April 2008 04:25 PM
Lance - 24 April 2008 01:54 AM

Het enige is dat ik soms dacht: ‘Had ik maar dat boek gelezen of die film gekeken dan had ik het misschien beter begrepen’. Valjean gaat naar de barricade, waarom? Hij is heel beschermend over Cosette. Zij is altijd bij hem of veilig op hun eigen terrein. Dan komt iemand ‘inbreken’ met een briefje voor Cosette. Hij leest daarin dat een studentje van z’n dochter houdt en dan…? Ik snapte niet helemaal waarom, maar goed, da’s input voor een volgende kijkbeurt. Zorgen dat ‘t me niet ontgaat… 😉

Ik heb het boek, als soort voorbereiding op de musical, wel gelezen. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het in het boek ook nogal vaag vind. Ik had eerst het idee dat Jean Valjean dan naar de barricade gaat om Marius juist ‘van kant te maken’, maar dat lijkt me niet…Ik had in ieder geval niet het idee dat hij daar dan naartoe ging om Marius te redden.

Ik denk dat hij daar wil zijn waar Marius ook is, voor het geval dat hij hulp nodig heeft.  Zoals Veertje zegt, hij wil haar toekomst verzekeren.

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 801 ] 24 April 2008 04:43 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Ik moet ook zeggen dat ik op dat punt vooral bezig was met Marius’ opmerking over dat ‘sterven nu een hel wordt’.

  [ # 802 ] 24 April 2008 05:19 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Lance - 24 April 2008 04:43 PM

Ik moet ook zeggen dat ik op dat punt vooral bezig was met Marius’ opmerking over dat ‘sterven nu een hel wordt’.

In het boek heeft hij meer ontmoetingen met Cosette gehad dan alleen die botsing.  Ze spreken elke avond af in haar tuin, maar door de poging tot inbraak van Thenardier en een door Marius geschreven boodschap op de muur denkt Valjean dat Javert hem weer op het spoor is en verhuist hij hals over kop met Cosette naar een ander adres. Dus als Marius die avond op bezoek komt is ze weg, en is hij dus zijn grote liefde kwijt, en hopeloze romanticus dat hij is, hij wil eigenlijk alleen maar dood. Hij hoort Eponine’s stem (maar weet niet dat zij het is)  die hem vertelt waar zijn ABC-vrienden hun barricade hebben opgebouwd. Hij wandelt verdwaasd door Parijs en komt eigenlijk als vanzelf daar terecht.  Wanneer hij later via Eponine die brief van Cosette krijgt, weet hij dat ze er nog steeds voor hem is, maar dan kan hij al niet meer terug.  Het barricade-fort is af en de nationale garde heeft het geheel omsingeld.  En daarom is sterven opeens een hel, omdat hij Cosette toch had kunnen hebben, en dat nu niet meer mogelijk is.

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 803 ] 24 April 2008 06:40 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Kiepkantel - 24 April 2008 05:19 PM

In het boek heeft hij meer ontmoetingen met Cosette gehad dan alleen die botsing.  Ze spreken elke avond af in haar tuin, maar door de poging tot inbraak van Thenardier en een door Marius geschreven boodschap op de muur denkt Valjean dat Javert hem weer op het spoor is en verhuist hij hals over kop met Cosette naar een ander adres. Dus als Marius die avond op bezoek komt is ze weg, en is hij dus zijn grote liefde kwijt, en hopeloze romanticus dat hij is, hij wil eigenlijk alleen maar dood. Hij hoort Eponine’s stem (maar weet niet dat zij het is)  die hem vertelt waar zijn ABC-vrienden hun barricade hebben opgebouwd. Hij wandelt verdwaasd door Parijs en komt eigenlijk als vanzelf daar terecht.  Wanneer hij later via Eponine die brief van Cosette krijgt, weet hij dat ze er nog steeds voor hem is, maar dan kan hij al niet meer terug.  Het barricade-fort is af en de nationale garde heeft het geheel omsingeld.  En daarom is sterven opeens een hel, omdat hij Cosette toch had kunnen hebben, en dat nu niet meer mogelijk is.

Ja… maar om Brigitte K. te quoten: Dat haal je d’r zà³ooo niet uit. 😉

  [ # 804 ] 24 April 2008 06:55 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Lance - 24 April 2008 06:40 PM
Kiepkantel - 24 April 2008 05:19 PM

In het boek heeft hij meer ontmoetingen met Cosette gehad dan alleen die botsing.  Ze spreken elke avond af in haar tuin, maar door de poging tot inbraak van Thenardier en een door Marius geschreven boodschap op de muur denkt Valjean dat Javert hem weer op het spoor is en verhuist hij hals over kop met Cosette naar een ander adres. Dus als Marius die avond op bezoek komt is ze weg, en is hij dus zijn grote liefde kwijt, en hopeloze romanticus dat hij is, hij wil eigenlijk alleen maar dood. Hij hoort Eponine’s stem (maar weet niet dat zij het is)  die hem vertelt waar zijn ABC-vrienden hun barricade hebben opgebouwd. Hij wandelt verdwaasd door Parijs en komt eigenlijk als vanzelf daar terecht.  Wanneer hij later via Eponine die brief van Cosette krijgt, weet hij dat ze er nog steeds voor hem is, maar dan kan hij al niet meer terug.  Het barricade-fort is af en de nationale garde heeft het geheel omsingeld.  En daarom is sterven opeens een hel, omdat hij Cosette toch had kunnen hebben, en dat nu niet meer mogelijk is.

Ja… maar om Brigitte K. te quoten: Dat haal je d’r zà³ooo niet uit. 😉

LOL…LOL…LOL

Om Prinses Amneris te quoten:  “.....Ook weer waar…”      😉  😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 805 ] 24 April 2008 10:09 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  275
Geregistreerd  2006-04-14

Scarletwoman - 23 April 2008 05:30 PM

Maar goed, on topic met Les Mis maar weer… Ik lees net op Clubs dat Les Mis nu officieel verlengd is tot 4 januari 2009!

Er komt ook nog een verlenging aan in Carré, t/m maart.

  [ # 806 ] 26 April 2008 09:23 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Lance - 24 April 2008 01:54 AM

Het Thenardiers echtpaar werd gespeeld door Gerben Grimmius en Kirstel Cools.

Nou al? :omg:

Overigens geweldig te lezen hoe je genoten hebt!
Je kunt het ook altijd zo heerlijk schrijven.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 807 ] 27 April 2008 12:15 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Vanmiddag speelde Kirsten ook!
Ze is geweldig, ik heb Marjolein geen seconde gemist :ohoh: 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 808 ] 27 April 2008 07:53 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Veertje - 27 April 2008 12:15 AM

Vanmiddag speelde Kirsten ook!
Ze is geweldig, ik heb Marjolein geen seconde gemist :ohoh: 😉

Ik kwam er pas achter toen jij zei dat het Marjolein niet was, haha.
Vanmiddag komt een uitgebreid verslag…

  [ # 809 ] 27 April 2008 12:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Haha ja kun je nagaan hoe goed ze is 📣
Ben benieuwd naar je verslag!
Ik schrijf er daarna ook nog wel eentje, of ik vul jou aan ofzo…

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 810 ] 27 April 2008 04:30 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  59
Geregistreerd  2007-04-17

Heidi - 26 April 2008 09:23 PM
Lance - 24 April 2008 01:54 AM

Het Thenardiers echtpaar werd gespeeld door Gerben Grimmius en Kirstel Cools.

Nou al? :omg:

Opnames hè? Had in een ander topic ook al gezet dat Carlo sowieso niet te zien zal zijn op 29 april, 7 mei, 13 mei en 15 mei vanwege opnames van Ik Wed Dat Ik Het Kan.

   Handtekening   

When destiny calls you,
You must be strong…
I may not be with you,
But you’ve got to hold on!

http://www.carloirene.nl & http://fan.clubs.nl/CarloBoszhard

‹ First  < 52 53 54 55 > 
54 of 55