4 of 7 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Parkmusicals/entertainment (TiTaTovenaar in de Efteling)
  [ # 46 ] 16 April 2007 07:38 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

[quote author=“sardientje”]Ook norman ...vind ik leuk ook als heertje al vind ik mark leuker hihi die brengt het echt zo supper…al doet norman het ok toch leuk 😛

van Huut? 😊

  [ # 47 ] 16 April 2007 08:26 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

[quote author=“ilonavg”]Overigens een *groot* compliment voor één van de Cornelia’s; zó grappig heb ik nooit iemand eerder in het Efteling Theater zien staan.

Bedoel je misschien Yvonne van den Eerenbeemt?
(Maar zij heeft wel eerder in het Eftelingtheater gestaan.)  :D

  [ # 48 ] 16 April 2007 08:43 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2005-05-25

Ik heb de show ook gezien. Sorry dat ik het zeg maar het is de slechtste show ooit! Hoe goed ze ook kunnen zingen en acteren maar de show zelf is gewoon slecht! Er zit geen verhaal in en het past totaal niet bij het park! Erg jammer want de andere show hier voor waren wel heel erg goed en leuk! Want die heb ik echt te vaak gezien.

Naar deze show ga ik ook niet meer als ik in het park ben 1 keer is meer dan genoeg bij deze show. :(

   Handtekening   

kijk nu ook op: http://www.freewebs.com/shirley2701
📣

  [ # 49 ] 16 April 2007 08:58 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2007-03-27

[quote author=“RoosjeBertens”][quote author=“ilonavg”]Overigens een *groot* compliment voor één van de Cornelia’s; zó grappig heb ik nooit iemand eerder in het Efteling Theater zien staan.

Bedoel je misschien Yvonne van den Eerenbeemt?
(Maar zij heeft wel eerder in het Eftelingtheater gestaan.)  :D

Nee, die juist niet! Die zag ik gisteren voor het eerst, en ik vond haar een stuk minder dan de andere Cornelia. 😊

  [ # 50 ] 17 April 2007 07:34 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

[quote author=“ilonavg”][quote author=“RoosjeBertens”][quote author=“ilonavg”]Overigens een *groot* compliment voor één van de Cornelia’s; zó grappig heb ik nooit iemand eerder in het Efteling Theater zien staan.

Bedoel je misschien Yvonne van den Eerenbeemt?
(Maar zij heeft wel eerder in het Eftelingtheater gestaan.)  :D

Nee, die juist niet! Die zag ik gisteren voor het eerst, en ik vond haar een stuk minder dan de andere Cornelia. 😊

Bedoel je dan de Cornelia van de eerste dag?
Die heb ik alleen nog maar gezien.
Yvonne heb ik nog niet gezien in die rol. Ben heel erg benieuwd. Vindt haar echt super goed!

  [ # 51 ] 17 April 2007 08:02 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2007-03-27

[quote author=“RoosjeBertens”]
Bedoel je dan de Cornelia van de eerste dag?
Die heb ik alleen nog maar gezien.
Yvonne heb ik nog niet gezien in die rol. Ben heel erg benieuwd. Vindt haar echt super goed!

Ja, die bedoel ik inderdaad. Die vind ik voortdurend écht heel grappig, terwijl die Yvonne het vooral op een raar stemmetje en veel overacting gooit. 😊

  [ # 52 ] 17 April 2007 01:06 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2005-03-07

[quote author=“ilonavg”]Ik heb ‘m inmiddels ook wel een heel aantal keer gezien, en ik blijf het jammer vinden dat er toch wel flinke verschillen zitten tussen de verschillende castleden. Dit heeft een behoorlijke invloed op de kwaliteit van de show.

Ik moet zeggen, Kristel van Grunsven begint er aardig in te komen, en houdt zich keurig aan de rol. Die Marieke vind ik echter vrij beroerd - een grove, houterige motoriek, geen prettige stem en vooral een hoop maniertjes die écht niet bij de rol van Tika horen. Een Tika roept geen “effe” en blèrt geen “woooohooooo!”. Zonde!

Overigens een *groot* compliment voor één van de Cornelia’s; zó grappig heb ik nooit iemand eerder in het Efteling Theater zien staan.

Verder is er een duidelijk verschil tussen de Kwarks. De nogal uitbundige Jaap Strijker doet het écht hartstikke goed, maar de andere twee maken er een beetje een potje van.

Toch vervelend dat de voorstelling - indien voorzien van de best mogelijke cast (liefst met Manon, maar Kristel is een heel goede tweede) - zo ontzettend veel beter is dan wanneer er een B-cast op het podium staat.

Ben ik het helemaal mee eens!!
Ik heb hem ondertussen 37 keer gezien in 2 weken oeps! en dan zie je echt zo veel verschil! Elke show.. net als zaterdag, elke show was er ineens iets veranderd opzich wel leuk ze zijn nog wel met experimentele periode bezig. Ook woensdag de show was toen zo boring! gewoon omdat er 1 speler niet was die gewoon goed is 😛 hihi maar goed. Ik vind de show opzich echt mega gezellig en lol! en leuke muziek!! De band die ik nu ook weer krijg met sommige spelers is best leuk!! zoals met ene mark!! hij speelt dan heertje(lijkt op adje) maar zo wil hij niet vergeleken worden) maar speelt die rol wel mega goed en leuk van heertje en dan is de show gewoon meteen al helemaal leuk! en ook als kruidenier is hij supper leuk!

  [ # 53 ] 17 April 2007 07:02 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

[quote author=“ilonavg”][quote author=“RoosjeBertens”]
Bedoel je dan de Cornelia van de eerste dag?
Die heb ik alleen nog maar gezien.
Yvonne heb ik nog niet gezien in die rol. Ben heel erg benieuwd. Vindt haar echt super goed!

Ja, die bedoel ik inderdaad. Die vind ik voortdurend écht heel grappig, terwijl die Yvonne het vooral op een raar stemmetje en veel overacting gooit. 😊

Die Cornelia heeft ook een apart stemmetje hoor 😉.

(Ik ben al bevooroordeeld, terwijl ik Yvonne nog helemaal niet in die rol heb gezien.)  :D

Maar…ik dacht haar te herkennen vanuit Rembrandt. Misschien is dat helemaal niet zo.
Nadine???

  [ # 54 ] 21 April 2007 10:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Vanmiddag heb ik de show voor het eerst gezien nadat ik eerst De Vliegende Hollander twee keer heb ‘ervaren’ (Man wat een ongelofelijk sterke muziek is dat).

Kristel speelde de rol van Tika. Ik vond haar nogal mat en haar stem erg iel, maar dat vond ik van echt iedereen. Allemaal van die iele stemmen dat ik echt bij mezelf dacht: Dit moet toch aan het geluid liggen? ik kan me niet voorstellen dat het echt zo is namelijk, al ken ik deze Tika alleen van hier en nu als Tika, maar Hans (nu in de rol van TiTa) heb ik eerder in producties gezien en die heeft toch een flinke stem. Ook Jaap klonk nogal in de verte en iel. Hij is erg hyper en met z’n kleding lijkt hij zo weggelopen te zijn uit de jaren 70, het ziet er echt top uit. Of Kwark nou wel of niet homosexueel is was in de musical nog een ‘beetje’ gissen, maar bij Jaap hoef je er niet aan te twijfelen (tenzij je gaydar wel héél slecht afgesteld staat 😉 ).

Het decor is zo goed als volledig uit het archief getrokken, een goede keuze, want met het decor was destijds niets mis. Een paar nieuwe toevoegingen en het ziet er allemaal pieckfijn verzorgd uit.

Heel prettig dat het aandeel van de Grobbebollen tot een minimum is beperkt, want ze zijn nu zo mogelijk nog irritanter omdat ze zo mogelijk nog slechter bespeeld worden dan destijds in de musical al het geval was.

Erg leuk wel om in het ensemble een aantal gezichten van de opleidingen in Tilburg te zien. Zo zag ik de jongedame meedansen die de rol van Fien speelde in Fien de musical van de dansacademie vorig jaar. Deze dame valt op en ik hoop echt dat we meer van horen.

Verder vind ik de show wel een erg hoog recyclegehalte hebben. Er staat nog net geen kringloopstempel in het logo…  😉

Ik denk dat ik de komende tijd de show nog wel een paar keer zal zien, maar dat merk ik vanzelf wel als ik in de Efteling sta…

  [ # 55 ] 21 April 2007 10:38 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2007-03-27

[quote author=“Lance”]
Kristel speelde de rol van Tika. Ik vond haar nogal mat en haar stem erg iel, maar dat vond ik van echt iedereen. Allemaal van die iele stemmen dat ik echt bij mezelf dacht: Dit moet toch aan het geluid liggen?

Nou Timmie, daar heb je volstrekt gelijk in. Het geluid is al sinds het begin ontzettend beroerd, wat de verstaanbaarheid van de personages overigens ook niet bepaald ten goede komt. Erg jammer.

  [ # 56 ] 21 April 2007 11:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Die Grobbebollen he; die waren toch “gered” van de “grobbenbollenbegraafplaats” na het afgelopen seizoen?

Ze zijn nog weggegeven op een of andere site, omdat ze anders weg zouden gaan.
Suggereerde dat nu dat er nimmer meer een grobbebol zou zijn te zien?
Of heeft de productie gedacht: we brengen Tika.. - Shit! Geen grobbenbollen meer! Kan er even iemand iets regelen?

Met andere woorden: zijn de grobbebollen in tegenstelling tot het toneel opnieuw gecreeerd?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 57 ] 22 April 2007 12:53 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“Luna24”]Die Grobbebollen he; die waren toch “gered” van de “grobbenbollenbegraafplaats” na het afgelopen seizoen?

Ze zijn nog weggegeven op een of andere site, omdat ze anders weg zouden gaan.
Suggereerde dat nu dat er nimmer meer een grobbebol zou zijn te zien?
Of heeft de productie gedacht: we brengen Tika.. - Shit! Geen grobbenbollen meer! Kan er even iemand iets regelen?

Met andere woorden: zijn de grobbebollen in tegenstelling tot het toneel opnieuw gecreeerd?

De Grobbebollen van de Efteling zijn nooit van de hand gedaan… Dat waren de Grobbebollen van Forbidden Musicals vorig jaar… Musicalfan.net heeft ze toen weggegeven 😉 .

  [ # 58 ] 22 April 2007 03:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“ilonavg”][quote author=“Lance”]
Kristel speelde de rol van Tika. Ik vond haar nogal mat en haar stem erg iel, maar dat vond ik van echt iedereen. Allemaal van die iele stemmen dat ik echt bij mezelf dacht: Dit moet toch aan het geluid liggen?

Nou Timmie, daar heb je volstrekt gelijk in. Het geluid is al sinds het begin ontzettend beroerd, wat de verstaanbaarheid van de personages overigens ook niet bepaald ten goede komt. Erg jammer.


Het geluid was vandaag een stuk beter op orde. Ik kon mensen tenminste verstaan.

Wat mij opviel vandaag zijn de ‘dramaturgische foutjes’. Het Heertje wil graag trouwen met Cornelia. Ik neem aan dat ze elkaar dan al een tijdje kennen. Het Heertje roept als hij opkomt ook ergens dat zowel hij als cornelia niet van muziek houden. Maar ik heb Cornelia daarvoor toch wel echt ontzettend zien swingen op haar stoeltje (waarvan de poten al dermate scheef staan dat het wachten is op het bezwijken ervan). Even later in de show spring Cornelia uit zichzelf op om heerlijk mee te dansen… Waarop is de liefde van deze twee mensen gebaseerd? Louter fysieke aantrekkingskracht?

Maar goed… verder wel een leuke show, met lekkere muziek van Joop Stokkermans (die vanmiddag zelf ook in de zaal zat), vooral de ballad van Cornelia en het Heertje is muzikaal erg mooi.

Jammer wel dat de teksten van Lo Hartog van Banda net zo dramatisch zijn als die van Harrie Geelen. En helemaal jammer dat een schrijver als Koen van Dijk daar dan mee aan de slag moet.

  [ # 59 ] 02 May 2007 07:49 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

Dit las ik net op de site van Manon Novak.

Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat ze morgen in ieder geval op de Efteling is. Zoals ik het begrepen heb loopt ze een dagje mee om te kijken of het gaat.

Hopelijk gaat het lukken, het is wel goed nieuws denk ik.

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 60 ] 05 May 2007 08:09 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Waar zijn mijn reacties gebleven?
Zie alleen maar mijn handtekening.

Heb deze week voor het eerste Yvonne v/d Eerenbeemt gezien als Cornelia en ik vond het echt super.

Verder zal a.s. dinsdag en donderdag Manon weer Tika gaan spelen.
Dit hoorde ik van iemand die het van haar persoonlijk heeft.

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 7