6 of 7 | ‹ First  < 4 5 6 7 > 
Parkmusicals/entertainment (TiTaTovenaar in de Efteling)
  [ # 76 ] 23 July 2007 07:50 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

StephanieMangano - 23 July 2007 07:48 PM

Zou ‘t leuk vinden als ze 28 juli op is, maar met een understudy ben ik ook wel tevreden!

Dat ligt er dan wel aan welke understudy er speelt… Marieke van der Sluis is fantasisch en is op dit moment overduidelijk beter dan Manon, maar als de andere Tika speelt heb je het slecht getroffen (tenzij je graag valse noten hoort, dan zit je goed bij haar).

  [ # 77 ] 23 July 2007 07:53 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

Lance - 23 July 2007 07:50 PM
StephanieMangano - 23 July 2007 07:48 PM

Zou ‘t leuk vinden als ze 28 juli op is, maar met een understudy ben ik ook wel tevreden!

De CD van de Parkshow Tita Tovenaar is nu te koop in de Efteling met o.a. Mijn vader is een tovenaar,Tum Tum Toveren en Hoor de Toverfluit.De muziek is van Joop Stokkermans en tekst van Lo Hartog van Banda.

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 78 ] 24 July 2007 11:06 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  67
Geregistreerd  2005-05-20

marloes2 - 23 July 2007 07:53 PM
Lance - 23 July 2007 07:50 PM
StephanieMangano - 23 July 2007 07:48 PM

Zou ‘t leuk vinden als ze 28 juli op is, maar met een understudy ben ik ook wel tevreden!

De CD van de Parkshow Tita Tovenaar is nu te koop in de Efteling met o.a. Mijn vader is een tovenaar,Tum Tum Toveren en Hoor de Toverfluit.De muziek is van Joop Stokkermans en tekst van Lo Hartog van Banda.

Die liedjes zijn leuk! <3 Vooral het tapstuk van Tum tum toveren en de zang van de vis. Hip 😊

   Handtekening   

Ga maar naar Artis, kun je tokken voor een kwartje XD

  [ # 79 ] 25 July 2007 03:01 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Kristel van Grunsven (de andere Tika) heeft een periode die rol niet gespeeld.
Volgens mij mocht ze gisteren weer op.

Maar ik moet wel zeggen dat zij ook weer dingen heeft dat ze beter doet dan Manon en Marieke.
En qua stemgeluid vind ik het prettiger om naar haar te luisteren dan naar Manon. Die heeft zo’n schelle stem. Dat gaat soms door merg en been.

Toch is Marieke, sinds de veranderingen, echt wel mijn favoriet.
Had eerst geen favoriet, omdat ze allemaal wel iets leuks/goeds hadden. Dat is nu ook nog zo, maar Marieke is super gegroeid en nu pas zeg ik ook dat deze rol wel bij haar past. Dat vond ik eerder nog niet.

Manon vind ik momenteel angstig overkomen op het podium en lijkt zich wat in te houden.

Ook Nadine (die Cornelia) speelt vind ik een stuk minder geworden na haar stemproblemen. Ze doet het wel nog steeds erg leuk, maar ze kan beter. Yvonne is en blijft mijn favoriet als Cornelia. Dat zal niet veranderen.

Maar mensen, wat zijn er veel blessures dit jaar. Francis van Druten is al een tijdje uitgeschakeld, Manon op de eerste dag, Lieve, Kristel heb ik ook al zien strompelen en laatst ook weer één van de dames (schouderblessure)...  Niet te geloven.

  [ # 80 ] 27 July 2007 10:44 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2005-03-07

tsja dat kan allemaal gebeuren blessures,natuurlijk allemaal niet prettig maar het gebeurt.
Heb overigens francis van de week weer gezien na afloop!

Zelf vind ik kristel ook erg slecht geworden,ze komt erg nep over en zingt me toch vals.
tussen marieke en manon kan ik niet echt kiezen omdat ik hun 2 allebij hartstikke tof vind.
Al is wel zo dat manon meer aan het spelen is op het podium dan dat ze oplet wat ze doet en dat is voor ons wel soms erg grappig maar voor de mensen in het publiek ja kan het misschien wel afleidend zijn.
Met manon heb ik en nog een paar andere ook een erg leuk contact tijdens de show en dat is tof,al heb ik dat ook wel met marieke.

Heb de show ook ondertussen 316 keer gezien,ja echt te veel dus,maar hij blijft leuk en ook de mensen enz.

  [ # 81 ] 27 July 2007 11:17 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

sardientje - 27 July 2007 10:44 AM

Met manon heb ik en nog een paar andere ook een erg leuk contact tijdens de show en dat is tof,al heb ik dat ook wel met marieke.

 

Kristel heb ik al vanaf de eerste show die ik met haar zag niet heel erg kunnen waarderen. De valse noten gaan soms door merg en been, en de manier waarop ze Tika neerzet is mij toch te dozerig.

Als je citaat waar is vind ik dat wel heel onprofessioneel van Manon en Marieke. Je staat op het podium te spelen voor een hele zaal, niet voor een paar mensen die in het theater wonen. Sterker nog, die mensen die de show 1 x zien zijn een stuk belangrijker dan de theaterfans die toch alles wel goed vinden.

  [ # 82 ] 27 July 2007 03:34 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2004-12-04

Ik heb de parkshow nu 2 x gezien, en moet er iet aan denken om hem honderden keren te zien…vreselijk!!
Maar heb 1 x Manon gehad en 1 x een andere dame…nou geef mij maar Manon,dat is in mijn ogen gewoon de juiste Tika…die andere was echt nep…ze had nog net niet het scriptin de hand om het voor te lezen, en dan dat vreselijke neplachje erbij…gruwelijk!

En om er nou elke dag 4-5 show te gaan bekijken…sorry je kan ook te ver gaan…maar dat is mijn mening.

   Handtekening   

Voer eendjes, geen oorlog.

  [ # 83 ] 30 July 2007 01:12 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2007-03-27

Ik heb wegens Eftelingabonnement én een grote voorliefde voor het hele Tita Tovenaar-concept de parkshow inmiddels ook talloze malen gezien, en ik moet zeggen dat ik het juist bijzonder storend vind als ik merk dat de cast zich laat verleiden tot ‘lollige’ improvisaties of geintjes naar fans op de eerste rij. Zoiets sluipt er in de shows van de Efteling helaas altijd wel in na een paar maanden, en ik vind dat bijzonder onprofessioneel. Het is niet de bedoeling dat het publiek iets merkt van sleur of verveling, hoe leuk sommige showfans dat soort dingen ook schijnen te vinden. Sommige fans meten hun waardering voor een show nu eenmaal vooral af aan de hoeveelheid knipoogjes en zwaaihandjes die ze vanaf het podium toebedeeld krijgen.

Gelukkig valt het bij Tika Is Jarig vooralsnog wel mee. Maar het feit blijft dat de kwaliteit van de voorstelling enorm inconsistent is. Op sommige dagen is er werkelijk niets op aan te merken, en verlaat ik met een bijzonder blij gevoel het theater. Maar op andere dagen kan het best eens voorkomen dat er een beroerde cast op het podium staat die er ook nog eens een zooitje van maakt door onzinnige grapjes te maken die ver van de personages afstaan.

Overigens moet mij toch eens uitgelegd worden waarom sommige mensen een voorkeur hebben voor Marieke als Tika, in plaats van Manon Novak. Ik kan me best indenken dat Manon Novak een geluid produceert waar niet iedereen weg van is (al heeft ze natuurlijk verreweg het meeste volume en het grootste bereik, en gewoonweg de meest professionele stem), maar afgezien daarvan zit er z೑n wereld van verschil in hoe beide dames Tika neerzetten! Waar de kleine, sierlijke Manon vaak precies de goede soort vrolijke en soms innemend onnozele toon weet te raken en haar spel và³l zit met subtiele details, doet Marieke Tika naar mijn mening weinig eer aan. Een slungelige, grove motoriek, véél te gemakzuchtige tekstbeheersing (een Tika zegt géén “Effe feesten!”), simpelweg helemaal niet overtuigend in haar rol.
Misschien is het zo dat ze bewust een andere interpretatie aan de rol geeft dan Manon, maar dan is het in elk geval een keuze die ik niet bepaald kan waarderen. Jammer.

  [ # 84 ] 30 July 2007 07:15 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Ik ben 24 juli naar de show geweest.
Ik had Kristel als Tika, Nick als Titatovenaar en Jaap Strijker als Kwark.
Ik vind Kristel helemaal niet slecht, zeker niet wat het zingen betreft. Ik ga waarschijnlijk 24 augustus nog een keer en als ik dan een andere Tika heb, kan ik pas echt oordelen. Ik vond iig niet dat Kristel het slecht deed. Nick deed het ook niet slecht. En Jaap…ja die is gewoon geweldig.

  [ # 85 ] 30 July 2007 10:13 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

ilonavg - 30 July 2007 01:12 AM

Sommige fans meten hun waardering voor een show nu eenmaal vooral af aan de hoeveelheid knipoogjes en zwaaihandjes die ze vanaf het podium toebedeeld krijgen.

Hier heb ik dit seizoen weinig tot niets van gemerkt. En daarnaast vind ik wel een verschil zitten tussen “knipoogjes en zwaaihandjes”. Als iemand van de cast een bekende in de zaal ziet zitten en dan even snel een knipoogje geeft, omdat hij/zij diegene heeft zien zitten. Zie ik het probleem eigenlijk niet. Zoiets is niet storend voor de voorstelling en valt voor de dagjesmensen e.d. (bijna) niet op.

Daarnaast gebeurt dit ook in andere producties. Het geven van een knipoog of een glimlach naar een bekende.

ilonavg - 30 July 2007 01:12 AM

Overigens moet mij toch eens uitgelegd worden waarom sommige mensen een voorkeur hebben voor Marieke als Tika, in plaats van Manon Novak.

Bij mij is er heel wat veranderd in voorkeur hebben rond de persoon Tika, maar op dit moment is Marieke zeker mijn favoriet. Ze zet in mijn ogen een leuke, lieve, stoere en baldadige Tika neer. En heeft een prachtige stem, die met veel plezier mijn oortjes bereikt. Qua dans haal t ze het niet bij Manon en ook niet bij Kristel, maar je ziet dat ze er mega hard aan werkt. Dit gaat namelijk steeds beter. Verder vind ik dat de verandringen, dus meer swingen, heel goed past bij de Tika van Marieke. Ook bij het liedje over de toverfluit -speel maar op de fluit- twijfelt ze even en geeft ze bij dat zinnetje toch de toverfluit aan Kwark. Dat gezicht wat ze daarbij trekt, plus de tekst en beweging is precies zoals het moet zijn in mijn ogen.

Manon vind ik momenteel wat minder. Het sprankelt minder dan dat het heeft gedaan. Ze lijkt nog steeds wat voorzichtig. Wel ben ik het met je eens dat Manon precies weet wanneer ze wat moet doen en weten hoe je dingen moet oplossen. Dat stukje proffesionaliteit. En ik had er veel plezier in om Manon laatst super melig op het podium te zien staan (beide shows die ik ben gegaan). Dat had ik nog nooit van haar gezien. Want dat mag best een keer. Als het maar niet storend is voor het publiek.

Gisteren had ik zinds lange tijd Kristel weer eens als Tika. Het was zeker twee maanden geleden dat ik haar in die rol heb gezien. Jammer genoeg zag ik gisteren niet echt vooruitgang, maar dat lag niet echt alleen aan Kristel. Toch blijft haar “dansje” bij het stukje -zo losjes uit je voet- een mooie sierlijke beweging. Mooier dan bij manon vind ik. En haar gewone zangstem (niet als ze echt de hoogte in moet) is fijn om naar te luisteren. Maar dat vind ik, want ik merk dat vele mensen dat niet echt vinden op dit forum.

Mar alle drie de meiden hebben iets. Ze zetten alle drie een andere Tika neer, waarbij iedere zijn sterkere en minder sterken punten heeft. Mij maakt het dan ook niet echt uit wie ik heb als Tika. Al heeft ieder wel zijn voorkeuren.

 

Dit schreef ik gisteren op Efteldingen:

Kom net van een zeer hilarische laatste show thuis. De laatste is altijd wat rommelig, maar in de lach schieten, teksten vergeten / totaal verkeerde dingen zeggen en ga zo maar door. Zo “erg” had ik het nog nooit gezien. Gelukkig hadden de dagjesmensen naast ons er veel plezier van. Wat een leuke show zeiden ze aan het eind. En ik ving ook nog op dat een man zei dat het vooral zo leuk was, omdat de mensen op het podium zoveel plezier hadden.

Er ging echt veel mis en het kon niet meer goed gemaakt worden. Tika (al hield ze het lang vol om alles volgens het boekje te doen), Tita Tovenaar, Dame 2 (nou ja, bijna iedereen)... het leek wel of iedereen er last van had. Maar de dagjesmensen hadden er juist wel plezier om. En ik hoorde wat mensen met een abbo tegen elkaar zeggen “waar die last van hadden”.

Maar zoals ik al eerder zei. Als de (dagjes)mensen er maar geen last van hebben. En de reacties die ik heb gehoord vonden ze het juist hilarisch en maakte het volgens een man juist de show leuker en losser.

  [ # 86 ] 30 July 2007 04:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik weet niet of de “dagjesmensen” nu bij uitstek een kritisch publiek zijn.
Zaterdag met de medemusicalworlders zag ik de show en ik vond er werkelijk niet veel aan: waar Tita Tovenaar nog het nodige verhaal bevatte, was dit meer een “simpel wegkomen met een bestaand concept”. De show heet “Tika is jarig”, dan verwacht je op zijn minst dat Tika ook daadwerkelijk jarig IS en een feestje krijgt. Niet dat ze moet leren wat jarig zijn is, dan maar bedenkt “goh weet je wat? ik vier mijn verjaardag ook en ik doe het vandaag” en dat 90% van de show over andere dingen gaat dan haar verjaardag, zoals een toverfluit, een huwelijksaanzoek en weet ik wat nog meer. Ik vond het allemaal behoorlijk ver gezocht en daar veranderde ook de cast niets aan (wie speelde Tika eigenlijk?), al was Jaap van Egeraat een goede Kwark.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 87 ] 30 July 2007 04:34 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

Luna24 - 30 July 2007 04:31 PM

Ik weet niet of de “dagjesmensen” nu bij uitstek een kritisch publiek zijn.
Zaterdag met de medemusicalworlders zag ik de show en ik vond er werkelijk niet veel aan: waar Tita Tovenaar nog het nodige verhaal bevatte, was dit meer een “simpel wegkomen met een bestaand concept”. De show heet “Tika is jarig”, dan verwacht je op zijn minst dat Tika ook daadwerkelijk jarig IS en een feestje krijgt. Niet dat ze moet leren wat jarig zijn is, dan maar bedenkt “goh weet je wat? ik vier mijn verjaardag ook en ik doe het vandaag” en dat 90% van de show over andere dingen gaat dan haar verjaardag, zoals een toverfluit, een huwelijksaanzoek en weet ik wat nog meer. Ik vond het allemaal behoorlijk ver gezocht en daar veranderde ook de cast niets aan (wie speelde Tika eigenlijk?), al was Jaap van Egeraat een goede Kwark.

Manon Novak was Tika. Ook ik vond de show niet zo heel erg goed.. Te ver gezocht en te lief + te zoet!

  [ # 88 ] 30 July 2007 04:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Nieluhs - 30 July 2007 04:34 PM
Luna24 - 30 July 2007 04:31 PM

Ik weet niet of de “dagjesmensen” nu bij uitstek een kritisch publiek zijn.
Zaterdag met de medemusicalworlders zag ik de show en ik vond er werkelijk niet veel aan: waar Tita Tovenaar nog het nodige verhaal bevatte, was dit meer een “simpel wegkomen met een bestaand concept”. De show heet “Tika is jarig”, dan verwacht je op zijn minst dat Tika ook daadwerkelijk jarig IS en een feestje krijgt. Niet dat ze moet leren wat jarig zijn is, dan maar bedenkt “goh weet je wat? ik vier mijn verjaardag ook en ik doe het vandaag” en dat 90% van de show over andere dingen gaat dan haar verjaardag, zoals een toverfluit, een huwelijksaanzoek en weet ik wat nog meer. Ik vond het allemaal behoorlijk ver gezocht en daar veranderde ook de cast niets aan (wie speelde Tika eigenlijk?), al was Jaap van Egeraat een goede Kwark.

Manon Novak was Tika. Ook ik vond de show niet zo heel erg goed.. Te ver gezocht en te lief + te zoet!

Sluit ik me bij aan, ik heb bijna alleen maar zitten gapen…

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 89 ] 30 July 2007 05:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ook ik vond er niet zoveel aan
en vond de musical leuker

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 90 ] 30 July 2007 06:16 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik moet zeggen dat ik het best leuk vond..

Oke ik heb betere pretpark shows gezien.. maar ook slechtere..

Oke het verhaallijntje was fluts.. maar wel vrolijk!

‹ First  < 4 5 6 7 > 
6 of 7