2 of 5 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
"Equus"
  [ # 16 ] 17 February 2007 01:16 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Equus is een prachtig toneelstuk, maar wel ERRUG jaren 80. Het stuk legt alles wel heel erg uit, en persoonlijk werkt me dat nogal op de zenuwen. Dirk Tanghe en de Paardenkathedraal speelden dit stuk een jaar of 3/4 geleden en hadden alle holle symboliek (als paard verkleede acteurs als paard en zo…) vervangen door video beelden. Opeens werkte het stuk fantastisch.

De rol die Daniel gaat spelen is geweldig, maar ster van de avond moet de psycholoog zijn: het is ZIJN drama. En ja….het meisje en de jongen moeten bloot….de reden waarom het amateurtheater dit stuk toch links laat liggen….wij ook….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 17 ] 27 February 2007 03:20 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Hier een artikel die (op humoristische wijze) de Harry Potter-gekte rond de stage door van Equus beschrijft:

 

De kop: “Stars flee Harry Potter mob through window”, zegt genoeg.

  [ # 18 ] 27 February 2007 06:44 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik vind dat toch een beetje jammer, want ik denk dat dat af gaat doen aan het Equus; Daniel Radcliffe die onmiddellijk met Harry Potter geassocieerd wordt, hordes met fans die alleen daarvoor komen en wss gillend voor de deur (en hoop niet in de zaal!) hangen, terwijl ik best Equus wil zien. En dat daar toevallig Daniel Radcliffe in staat - die overigens mooi overkomt op de promo - vind ik op zich wel interessant; ik wil wel eens zien hoe hij zich in een compleet andere rol gedraagt.

Ik vind de hele HarryPotter-hype rondom dit toneelstuk verwacht, maar wel een beetje jammer :?


@ Brian; zie jij kans om dit te zien en kun je me dan hopelijk een beetje gerust stellen voor hysterische tijdens-de-show taferelen?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 19 ] 27 February 2007 07:03 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Ik ga het stuk aanstaande dinsdag zien en zal dan verslag doen. Hopelijk kan ik je dan gerust stellen. Ik heb begrepen dat er in het theater zelf niet veel van de hype te merken is. Het stuk grijpt mensen zelfs zo aan dat het gedurende de hele voorstelling muisstil schijnt te zijn.

  [ # 20 ] 27 February 2007 08:24 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Ik heb een misschien rare vraag. Ik stel hem uit pure nieuwschierigheid en hoop niet dat jullie vreem/raar gaan denken :oops:

Maar krijgen de bezoekers nu zijn “geslachtsdeel” te zien???

  [ # 21 ] 27 February 2007 08:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

In een preuts Groot-Brittannie?  😉 dat denk ik niet direct.

Maar daar kan Brian je vast straks meer over vertellen..

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 22 ] 27 February 2007 09:26 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Daniel schijnt een minuut of 10 naakt op het podium te zien zijn :!:

Marly en ik wouden vorige week gaan, maar er waren alleen nog een paar kaarten van 35 pond te verkrijgen.. iets te duur voor ons budget

  [ # 23 ] 27 February 2007 10:54 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

k heb een misschien rare vraag. Ik stel hem uit pure nieuwschierigheid en hoop niet dat jullie vreem/raar gaan denken Embarassed

Maar krijgen de bezoekers nu zijn “geslachtsdeel” te zien???

Jazeker.

In een preuts Groot-Brittannie?

Dat valt reuze mee. Vele acteurs hebben naakt in Londen op de planken gestaan. Ik denk aan Jude Law, Nicole Kidman, Iain Glen, Kathleen Turner, Alan Cumming, het ensemble van “Cabaret” (regie: Rufus Norris) en ga zo maar door.

[ Gewijzigd: 28 February 2007 11:42 PM by ]
  [ # 24 ] 28 February 2007 10:15 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Hier zal ik links naar de recensies plaatsen:

The Independent is redelijk positief over Radcliffe, maar niet erg enthousiast over de productie zelf.

4 sterren van Michael Billington, mijn favoriete recensent, in The Guardian .

Ook de Telegraph is behoorlijk enthousiast.

The Evening Standard is wat minder euforisch, maar geeft desondanks toch 3 sterren.

Ook 3 sterren van de London Times .

theatre.com

4 sterren van Whatsonstage .

De teller van de voorverkoop staat inmiddels op $3.9 miljoen.

[ Gewijzigd: 01 March 2007 09:49 AM by ]
  [ # 25 ] 28 February 2007 03:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

[quote author=“brian”]

k heb een misschien rare vraag. Ik stel hem uit pure nieuwschierigheid en hoop niet dat jullie vreem/raar gaan denken Embarassed

Maar krijgen de bezoekers nu zijn “geslachtsdeel” te zien???

Jazeker.

Oke ik ga toch maar weer eens een trip naar Londen plannen :twisted:

  [ # 26 ] 03 March 2007 10:06 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Vraagje… Heeft iemand van de Londen-gangers ervaring met de stage seats voor deze voorstelling ?

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 27 ] 03 March 2007 10:26 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Wat ik heb vernomen van het forum van dress circle is dat de plaatsen niet geweldig zijn. Je zit hoog boven het podium en dan ook nog eens aan de achterkant. Waren mensen die hun tickets al om hadden gewisseld voor kaarten gewoon in de zaal. Dus weet zo niet of het een aanrader is.
Greetz

  [ # 28 ] 03 March 2007 10:34 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Oké dank. Niet echt de moeite waard dus en ze zijn bijna net zo duur als plaatsen in de stalls, maar had er nog niets over gelezen vandaar mijn vraag. Bij de revival van ‘Jesus Christ Superstar’ destijds waren die kaarten wel de moeite waard en een aparte ervaring om eens mee te maken.

*edit* Heb even verder gekeken dan mijn neus lang is en de ‘stage seats’ zijn volgens http://www.theatremonkey.com een absolute afrader omdat je 4 - 5 meter hoog zit

These seats are in two elevated “curves” looking down on the actors’ playing area from behind. The lower row AA is around 14 feet above the stage, row BB is behind and above at 17 feet above. To give some idea of scale, row BB begins just below the height of the Upper Circle boxes.

Each row is of proper theatre seats, not benches, and is constructed above the set in a tiered corridor with a padded wall in front to lean on.

Row AA provides a view of around a quarter of the stage without leaning forward. Those seated here will need to lean forward throughout the production to see the whole stage. Row BB provides no view at all of the stage without leaning forwards.

The seats are designed to be an “experience” rather than to see the play from, and the monkey cannot emphasise enough that the seats are NOT suitable for anyone unwilling to lean forward the whole time to see the performance. The value is in the experience, not the view, in Judge Monkey’s opinion.

Tussen alle musicals probeer ik altijd een toneelstuk in te plannen dus ervaringen over ‘Equus’ zijn welkom omdat ik twijfel tussen deze voorstelling en ‘Kiss Of The Spiderwoman’ in het Donmar Warehouse

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 29 ] 03 March 2007 01:04 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Of te wel: stalls plaatsen is het devies.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 30 ] 05 March 2007 11:21 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik heb neer Radcliff vorige week in Londen 3 seconden gezien op zijn opening night. Hij kwam heel even naar buiten. De Engelse kranten stonden toch vol verhalen over gillende pubermeisjes tijdens de (inderdaad full frontal) naaktscene. Als je het stuk een beetje kent is dat onvergeeflijk!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 5