3 of 9 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Stanley wordt Che!
  [ # 31 ] 03 February 2007 06:50 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van de hele tijd dit gedoe en geklaag.
Bijna iedere keer als een bekend iemand wordt gecast draait het op hetzelfde uit; dat er veel beter talent rondloopt voor een bepaalde rol dat maar geen kans maakt omdat Stage Entertainment (te) commercieel denkt.
Natuurlijk zit daar echt iets in, vind ik ook, en ik heb ook wel eens meegedaan als ik dacht dat iemand niet echt geschikt was voor een rol. Ook ik zou ‘t leuk vinden om onbekend talent te zien, maar ik snap de redenen van SE ook wel en zoals al werd gezegd; wat kun je eraan doen? Weinig, volgens mij.
Maar dat zo’n bekend iemand gecast wordt, mssch (mede) om zijn/haar bekendheid, betekent toch niet meteen dat ie ‘t slecht zal doen? ‘t Is jammer dat er mssch mensen zijn die de rol beter kunnen en die niet gecast worden, maar dat betekent voor mij niet meteen dat de bekende persoon ‘t slecht zal doen. En dan kun je toch ook nog wel genieten van de show?
En die mensen zijn toch niet voor niks bekend geworden; ooit hebben ze toch iets goeds gedaan dan, anders was SE ze niet zo gaan promoten. Natuurlijk betekent dat niet dat ze meteen voor iedere show perfect zijn, maar…. nou goed jullie snappen m’n punt hoop ik 😉

Ik ben mssch niet zo kritisch als sommigen hier, ben nogal snel tevreden. En mssch zeg ik er ook wel juist nu iets van omdat ik Stanley wel goed vind en ik ‘t leuk zou vinden om ‘m in Evita te zien. (ik ken zelf ook eigenlijk geen onbekende mensen dus zou ook geen voorbeeld weten wie de rol beter zou kunnen doen. In ‘n ander topic werd Ara Halici geopperd, en dat leek me ook wel ‘n goede op zich. Maar Stanley vind ik ook prima) Maar goed.
Ik wil ook echt niemand beledigen hiermee ofzo, maar ik word soms gewoon een klein beetje moe van alle kritiek en negativiteit die hier m.b.t. bepaalde onderwerpen steeds komt 😊

Goed, dat moest ik even kwijt… ik ken de rol van Che niet zo goed (ga toevallig vnv de film met Madonna kijken dus wie weet kom ik dan nog wel op m’n mening terug), maar voorlopig vind ik ‘t wel leuk dat Stanley ‘m gaat spelen. Denk dat dat idd van de shows die SE volgend seizoen heeft de meest geschikte rol is voor hem..

  [ # 32 ] 03 February 2007 07:51 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  17
Geregistreerd  2006-02-01

ER zou misschien eens wat genuanceerder met uitspraken van STage-entertainment omgegaan moeten worden.

Na de hele pr stunt met Jamai en Les Mis. Gaan we natuurlijk straks weer de periode tegemoet met uitspraken als “Stanly heeft zoooo hard moeten vechten voor deze rol”, “Van alle 15000 aanmeldingen was de meest begeerde rol van komend theaterseizoen alleen voor Stanley weggelegt”, “Stanley overtuigde ons tijdens de audities met de vele lagen in zijn spel, dat hij rijp is voor een intens volwassen rol”

Chantal had het ook al zo zwaar met de audities voor Jane. Vreemd, Jane was voor Chantal de meest logische invulling voor komend seizoen. Die laten ze heus niet thuis zitten met salaris garantie.

Net zo met STanley, Che is de meest logische invulling voor hem komend seizoen.

  [ # 33 ] 03 February 2007 08:35 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

[quote author=“IngeG”] En die mensen zijn toch niet voor niks bekend geworden; ooit hebben ze toch iets goeds gedaan dan, anders was SE ze niet zo gaan promoten. 

Ken je het nummer “One Day Fly” van een paar jaar terug nog?

  [ # 34 ] 03 February 2007 08:43 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

uh nee eigenlijk niet 😛

  [ # 35 ] 03 February 2007 08:56 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

http://nl.wikipedia.org/wiki/One_day_fly

Bottomline: Alles en iedereen kan een hit zijn / worden als de promotie erom heen maar goed is.

Dat kleine producenten naar bekende namen grijpen zou daardoor logisch zijn, zij hebben geen geld om een nieuwe aankomende ster te promoten. Een grote producent als Van den Ende heeft genoeg budget om elke onbekende tot BN’er te bombarderen.

  [ # 36 ] 03 February 2007 09:24 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

[quote author=“DENZEL”]ER zou misschien eens wat genuanceerder met uitspraken van STage-entertainment omgegaan moeten worden.

Na de hele pr stunt met Jamai en Les Mis. Gaan we natuurlijk straks weer de periode tegemoet met uitspraken als “Stanly heeft zoooo hard moeten vechten voor deze rol”, “Van alle 15000 aanmeldingen was de meest begeerde rol van komend theaterseizoen alleen voor Stanley weggelegt”, “Stanley overtuigde ons tijdens de audities met de vele lagen in zijn spel, dat hij rijp is voor een intens volwassen rol”

Chantal had het ook al zo zwaar met de audities voor Jane. Vreemd, Jane was voor Chantal de meest logische invulling voor komend seizoen. Die laten ze heus niet thuis zitten met salaris garantie.

Net zo met STanley, Che is de meest logische invulling voor hem komend seizoen.

Helemaal mee eens!!!
Dat eeuwige gezeik…..

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 37 ] 03 February 2007 09:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

[quote author=“Milan”][quote author=“Luna24”]


De enige rol die ik hem serieus nog wel zie spelen is The Phantom, als hij die gekweldheid aan kan en er niet staat als zichzelf.
quote]

Stanley als Phantom?...euh…...NEE?!

Jaaaaa… Stanley als de Phantom was inderdaad ook mijn idee… Vind hem voor de rauwheid van Che gewoon erg “showy”...

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 38 ] 03 February 2007 10:28 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

[quote author=“Klaske”]
Bottomline: Alles en iedereen kan een hit zijn / worden als de promotie erom heen maar goed is.

ja dat weet ik wel.. maar er moet (in de meeste gevallen) ooit toch iets geweest zijn waarom SE juist DIE mensen heeft ‘uitgekozen’ om te gaan promoten 😛
Dat bedoelde ik meer. 😊

  [ # 39 ] 03 February 2007 11:17 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Aan alle mensen die vinden dat de rest van het forum zeikt:

Ik zou willen zeggen: geniet ervan, dat je nog zo onbevangen en als nieuw van musical kunt genieten.
Voor ons (laat ik voor mezelf spreken: voor mij) is het ook teleurstellend dat er in Nederland qua musical steeds commercieler wordt gedacht.
Het is frustrerend dat daardoor een groot deel van de Nederlandse musicalproducties steeds oninteressanter wordt.
Behalve dan voor mijn portemonnee 😛

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 40 ] 04 February 2007 10:16 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3396
Geregistreerd  2004-12-05

ik vind Stanley nog niet eens zo commercieel gekozen eigenlijk :roll: aangezien het grote publiek echt geen idee heeft wie Burleson is :roll: als ze echt commercieel hadden gewild was Carlo het wel geworden, of Bastiaan Ragas o.i.d.

  [ # 41 ] 04 February 2007 10:35 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Rodermondje”]ik vind Stanley nog niet eens zo commercieel gekozen eigenlijk :roll: aangezien het grote publiek echt geen idee heeft wie Burleson is :roll: als ze echt commercieel hadden gewild was Carlo het wel geworden, of Bastiaan Ragas o.i.d.

Daar heb je wel een punt mee.. zie mijn opmerking meer als algemene dan.
Ik heb mijn motivatie om teleurgesteld te zijn in deze casting nog eens bezien en kom tot de volgende argumentatie:

Mijn vraag bij Stanley is ook of hij niet te oud is (doe in dat geval als Evita maar Dorien 😉 )
Los daarvan vind ik Stanley niet de meest geschikte man voor deze rol. Zoals bij alle rollen die hij gespeeld heeft - op Kardinaal Richelieu en in zekere zin de Dood na - mis ik bij hem de intensie en de inleving die hem tot het personage van de rol máákt. Ik vind het toch veelal meer van hetzelfde en meer Stanley dan rol. Wat dat betreft is hij echt een showdanser, veel meer dan een acteur.
Dat is niet erg, want ook een kwaliteit, maar naar mijn mening komt hij gewoon veel beter uit in showballets en staat hij niet zo op zijn plek in musicals…

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 42 ] 04 February 2007 10:39 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Neem me niet kwalijk dat ik ‘zeik’ maar het is toch van de zotte dat rollen tegenwoordig op deze manier in Nederland worden ingevuld ! Er wordt niet meer gekeken naar talent en of iemand wel bij de rol past. Nee we trekken een la open en bekijken wie er komend seizoen nog onder de pannen moet. In het geval van Burleson als Che, even los van het feit of je wel of geen liefhebber van zijn werk bent, is hij simpelweg te oud voor de rol… ! Het zal mij eerlijk gezegd worst wezen of Burleson wel of niet in Evita staat. Probleem is alleen dat Nederland inmiddels met tweederangsprodukties wordt opgescheept waarvoor een toegangskaartje veel geld kost en die het ‘grote publiek’ misschien slikt voor zoete koek, maar waarbij veel getalenteerde en jongere mensen langs de zijlijn moeten toekijken hoe ‘hun’ rollen worden vergeven aan de vaste krachten.
Groeten
Theo

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 43 ] 04 February 2007 11:07 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Amen!

En nu gaat het toevallig over één persoon, maar het is natuurlijk niet alleen deze.
Beetje lullig dat het nu overkomt alsof er door ons op de persoon wordt gespeeld, maar het is natuurlijk de grote organisatie die de touwtjes strak in handen heeft.

[ Gewijzigd: 04 February 2007 11:12 AM by ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 44 ] 04 February 2007 11:11 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3396
Geregistreerd  2004-12-05

[quote author=“eastwick”]Neem me niet kwalijk dat ik ‘zeik’ maar het is toch van de zotte dat rollen tegenwoordig op deze manier in Nederland worden ingevuld ! Er wordt niet meer gekeken naar talent en of iemand wel bij de rol past. Nee we trekken een la open en bekijken wie er komend seizoen nog onder de pannen moet. In het geval van Burleson als Che, even los van het feit of je wel of geen liefhebber van zijn werk bent, is hij simpelweg te oud voor de rol… ! Het zal mij eerlijk gezegd worst wezen of Burleson wel of niet in Evita staat. Probleem is alleen dat Nederland inmiddels met tweederangsprodukties wordt opgescheept waarvoor een toegangskaartje veel geld kost en die het ‘grote publiek’ misschien slikt voor zoete koek, maar waarbij veel getalenteerde en jongere mensen langs de zijlijn moeten toekijken hoe ‘hun’ rollen worden vergeven aan de vaste krachten.
Groeten
Theo

vaste krachten? vergeet vooral de talentloze bn-ers niet :!: ik heb echt 1000 keer liever een Stanley of een Pia dan een Carlo, Jamai, Jim, Tooske, Bastiaan etc. Dat vind ik pas irritant :!:

  [ # 45 ] 04 February 2007 11:14 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3396
Geregistreerd  2004-12-05

en dat is trouwens ook waar ik me mateloos aan irriteer, als Jamai voor de zoveelste keer in een musical gestopt wordt is ierdereen helemaal blij, en als een Stanley (die wèl talent heeft) een rol gaat spelen is iedereen kwaad….....hoezo hypocriet? :roll:

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 9