2 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Nieuwe Nederlandse Musical La Dia
  [ # 16 ] 23 July 2007 08:09 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

Ik zie dus dat iemand de eerste pagina weggehaald heeft, maar ook berichtjes van mij. Hoe kan dit?????
Dus hier nog maar een keer, voor de mensen die willen lezen waar het over gaat.

Uniek theaterspektakel La Dia vanaf september 2007 in Nederlandse theaters

Hoofdrollen voor Frédérique Sluyterman van Loo, Manon Novak en Ramà³n Hopman in theaterspektakel La Dia

Het Nederlandse theaterpubliek kan vanaf september 2007 kennismaken met een vorm van theater wat nog nooit eerder is vertoond in dit land. La Dia is een unieke totaaltheatervoorstelling die door het Nederlandse productiebedrijf Kees Janssen Theatre Productions is ontwikkeld. Na een lange weg van voorbereidingen, het samenstellen van een uitmuntend creatief team en het contracteren van musicalsterren Frédérique Sluyterman van Loo, Manon Novak en de wereldberoemde komiek Ramà³n Hopman begint de bijzondere theatervoorstelling La Dia steeds meer vorm te krijgen. La Dia wordt een combinatie tussen musical, Cirque du Soleil achtige acts, fysiek theater en muziektheater. Dit alles gegoten in een enerverend verhaal over een jonge vrouw die door haar gehaaste levensstijl geen keuzes kan maken en niet meer kan dromen, maar door een aantal bijzondere gebeurtenissen haar dromen terugkrijgt en eindelijk weet voor welke keuzes ze staat. De volledige cast wordt in de loop van dit jaar bekendgemaakt.

La Dia, het verhaal
Als de succesvolle Isabelle zich realiseert dat zij morgen 30 wordt, voelt zij zich bedrukt in plaats van vrolijk. Dan vindt zij bij de post een mysterieus pakje. Als Isabelle het opent blijkt het een magische uitnodiging te zijn van haar Italiaanse tante Rosita om haar verjaardag in Italië te komen vieren. De uitnodiging laat haar zo haar droomverjaardag invliegen!

Isabelle belandt in een bruisend Toscaans kunstenaarsdorp waar speciaal voor haar een groots feest wordt aangericht. Tussen waanzinnige muziek en belevenissen door krijgt ze van iedereen een cadeau. Het ene cadeau nog idioter en fantasierijker dan het andere. En met het cadeau van haar tante, een dagboek van Isabelle’s eigen jeugdbrieven, vindt ze zichzelf terug: Het kind dat kon dromen… Het feest groeit naar een hoogtepunt als de gasten haar in het tafellaken jonassen. Onder de klanken van prachtige muziek vliegt ze langzaam omhoog.

Ze heeft haar dromen terug… en weet eindelijk voor welke keuzes ze staat.


Hoofdrolspelers

Frédérique Sluyterman van Loo was eerder te bewonderen in vele musicals, zoals: Funny Girl, My Fair Lady, Sunset Boulevard, 42nd Street, Joe - de Musical, Chicago, A little night music, Sinatra - That’s life!, Witches of Eastwick, Into the woods, Life is a Cabaret, Cabaret en vorige maand was zij te zien in de openingsvoorstelling van het Parktheater Eindhoven Dreamin’ in the park with Alice.

Manon Novak was op TV te zien in Costa!, Zomertour van Cartoon Network en het Musical Award Gala 2003. Zij maakte haar professionele debuut in A Chorus Line. Daarna volgden Musicals in Ahoy’, Doornroosje — de musical, Mamma Mia!, Tita Tovenaar en momenteel is zij te zien in The Wiz


Ramà³n Hopman was met het comedynummer Les Frères Taquins over de hele wereld te zien. Ondermeer in het befaamde Zwitserse circus Knie en als enige Europeaan dé comedian van het Groot Chinees Staatscircus waarmee hij ook in het Koninklijk theater Carré stond. Hij maakte furore in de grote Duitse Varietétheaters, het Berlijnse Wintergarten Varieté en Friedrichsbau in Stuttgart. Ramà³n won een Zilveren Leeuw tijdens het Chinese Wuquao Circusfestival in 2005 en een Bronzen Clown op het Internationale Circusfestival van Monte Carlo in 2007.

Creatieve team

Idee & artistiek producent Kees Janssen, Regie Marc Krone, Script& teksten Erik Brey, Muziek Paul M. van Brugge, Muzikale leiding Frank Bilsen, Choreografie Saskia Gardien, Productie Caroline Janssen.

La Dia is vanaf september 2007 in de grotere Nederlandse theaters te zien. Voor meer informatie, het laatste nieuws en een speellijst kunt u kijken op http://www.ladia.nl en www.ruuddegraaf.nl.

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 17 ] 23 July 2007 08:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

De verklaring over de verdwenen berichtjes is al een tijd te vinden in “Over Musicalworld” en dan - dacht ik - bij FAQ.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 18 ] 23 July 2007 08:48 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

Luna24 - 23 July 2007 08:28 PM

De verklaring over de verdwenen berichtjes is al een tijd te vinden in “Over Musicalworld” en dan - dacht ik - bij FAQ.

Ik heb gezocht, maar kan het antwoord niet vinden.

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 19 ] 23 July 2007 08:55 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

tijdens het omzetten naar nieuwe forumsoftware zijn alle lange berichten gesneuveld..

  [ # 20 ] 23 July 2007 09:03 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

dokter_P - 23 July 2007 08:55 PM

tijdens het omzetten naar nieuwe forumsoftware zijn alle lange berichten gesneuveld..


Bedankt! en mijn berichten, weet je dat ook.

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 21 ] 21 August 2007 11:49 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

Repetitie’s La Dia begonnen!!!!

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 22 ] 21 August 2007 04:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

marloes2 - 21 August 2007 11:49 AM

Repetitie’s La Dia begonnen!!!!

Da’s te hopen met de eerste voorstelling over twee weken… 😉

  [ # 23 ] 21 August 2007 07:13 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

Lance - 21 August 2007 04:23 PM
marloes2 - 21 August 2007 11:49 AM

Repetitie’s La Dia begonnen!!!!

Da’s te hopen met de eerste voorstelling over twee weken… 😉

Ze zijn de eerste week van augustus begonnen, lijkt me erg kort eigenlijk.

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 24 ] 11 September 2007 04:53 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2007-09-11

Ik ben naar de eerste try-out geweest in Bussum. ALs de try-out al zo goed is, hoe geweldig moet dan de premiere wel niet worden!
Ben ook naar opening in Eindhoven geweest. Deze musical is net zoiets, maar dan natuurlijk langer en je kan lekker blijven zitten 😉
Maar La Dia moet je echt gaan zien, het is een te gekke show, een leuke mix van musical, theater en circusachtige acts. Je weet soms niet waar je moet kijken, overal gebeurd wat. Manon Novak acteert geweldig en zingt ook een prachtige ballad. Ben gelijk helemaal fan van haar geworden. De muziek is sowieso heel apart en vernieuwend. Heb veel gelachen, en werd er zelfs door ontroerd, en dat overkomt mij niet zo snel bij een musical! Maar ja, dit is natuurlijk niet zomaar een doorsnee musical, maar een nieuw verhaal gebracht
door topartiesten. Ik heb een geweldige avond gehand, en dit is zeker een frisse wind in musical-land. A must see!

  [ # 25 ] 11 September 2007 06:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

Doornrooske - 11 September 2007 04:53 PM

Ik ben naar de eerste try-out geweest in Bussum. ALs de try-out al zo goed is, hoe geweldig moet dan de premiere wel niet worden!
Ben ook naar opening in Eindhoven geweest. Deze musical is net zoiets, maar dan natuurlijk langer en je kan lekker blijven zitten 😉
Maar La Dia moet je echt gaan zien, het is een te gekke show, een leuke mix van musical, theater en circusachtige acts. Je weet soms niet waar je moet kijken, overal gebeurd wat. Manon Novak acteert geweldig en zingt ook een prachtige ballad. Ben gelijk helemaal fan van haar geworden. De muziek is sowieso heel apart en vernieuwend. Heb veel gelachen, en werd er zelfs door ontroerd, en dat overkomt mij niet zo snel bij een musical! Maar ja, dit is natuurlijk niet zomaar een doorsnee musical, maar een nieuw verhaal gebracht
door topartiesten. Ik heb een geweldige avond gehand, en dit is zeker een frisse wind in musical-land. A must see!

Er was net een interview met Manon op TV Oost in het programma Tijd voor Theater. Het wordt vanavond nog 3 keer herhaald.

Ik ben naar de derde try-out geweest in Hengelo vond het geweldig, heel ontroerend ook. Ik denk dat niemand Manon Novak nog zo gezien heeft. Inderdaad een hele mooie ballad, maar ook haar spel is erg goed en aan het eind haar acrobatische gedeelte in de doeken, heel mooi maar ook eng, petje af. Ramon Hopman, Frédérique Sluyterman van Loo en de acrobaten en dansers super!!! Staande ovatie. Echt een aanrader

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 26 ] 12 September 2007 08:52 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  161
Geregistreerd  2004-09-23

Ik baal, ik keek gisteren waar ik zou kunnen gaan, kon ik naar het Oude Luxor.
Hartstikke leuk theater, in de buurt…........blijkt de voorstelling van 2 oktober afgelast te zijn   :sad:

Nu maar even verder zoeken…........

  [ # 27 ] 12 September 2007 09:34 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

Balen dat hij is afgelast zeg!
Ik ben ook naar de try out in Bussum geweest en heb ook ontzettend genoten!! Je weet inderdaad vaak niet waar je moet kijken, zoveel gebeurt er, dus ik ga zeker nog een keer, want ik denk dat ik best veel gemist heb!

  [ # 28 ] 12 September 2007 10:11 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Ik ga 13 oktober samen met Niels, ben erg benieuwd 😄

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 29 ] 12 September 2007 05:30 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2004-12-04

zo jammer at ze niet in de buurt van Nijmegen komen, had het graag gezien,maar om nou een uur te moeten rijden..

   Handtekening   

Voer eendjes, geen oorlog.

  [ # 30 ] 15 September 2007 02:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

Op clubs heeft iemand een hele mooie site gemaakt van La Dia. Hele mooie foto van Manon in de doeken.

http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=379027

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

 < 1 2 3 4 > 
2 of 4