3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Nieuwe Nederlandse Musical La Dia
  [ # 31 ] 22 September 2007 02:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

marloes2 - 15 September 2007 02:21 PM

Op clubs heeft iemand een hele mooie site gemaakt van La Dia. Hele mooie foto van Manon in de doeken.

http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=379027

La Dia vanavond in Premiere!!!!

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 32 ] 23 September 2007 01:42 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Onze recensie van la dia vind je op de homepage onder artikelen of op de productiepagina van La Dia.

  [ # 33 ] 26 September 2007 03:28 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

Jeroen - 23 September 2007 01:42 PM

Onze recensie van la dia vind je op de homepage onder artikelen of op de productiepagina van La Dia.


Als je een impressie wilt zien van La Dia, kijk dan op http://www.ladia.nl bij extra’s. Ziet er erg goed vind ik.

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 34 ] 10 October 2007 11:11 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Voor de laatste voorstelling op 20 oktober heeft Musicalworld een leuke kortingsactie!

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 35 ] 10 October 2007 01:12 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Mooie actie voor een prachtige voorstelling. Helaas heb ik dat specifieke weekend al vier voorstellingen op het programma staan.

  [ # 36 ] 11 October 2007 03:24 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

Jeroen - 10 October 2007 01:12 PM

Mooie actie voor een prachtige voorstelling. Helaas heb ik dat specifieke weekend al vier voorstellingen op het programma staan.

Ik heb dan ook al een feest, wat jammer. Zou de musical heel graag nog een keer gezien willen hebben.

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 37 ] 12 October 2007 11:39 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

HELP!!!! Ik vraag me af wat er met me is gebeurd? Ik zou zoà³o graag weer willen genieten van alles wat kleurtjes heeft en beweegt…

Gisteren La Dia gezien en ik vond het een zeer magere voorstelling.

  [ # 38 ] 13 October 2007 07:47 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Had je soms teveel musical verwacht?
Dan kan het idd tegenvallen.
Voor een visueel theater a la Cirque du Soleil productie vond ik het betoverend als een droom.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 39 ] 13 October 2007 09:17 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Luna24 - 13 October 2007 07:47 AM

Had je soms teveel musical verwacht?
Dan kan het idd tegenvallen.
Voor een visueel theater a la Cirque du Soleil productie vond ik het betoverend als een droom.

Ik ging er heen met het idee een nieuwe vorm van theater te zien… Iets vernieuwends en bijzonders. Dat heb ik er niet echt uitgehaald.

La Dia was absoluut leuk en had een aantal prachtige momenten zoals de omslag van tante Rosita wanneer ze het boek met de brieven geeft aan Isabel. Kippenvel. Het nummer van Isabel als ze zichzelf afvraagt hoe ze toch zo geworden is. Kippenvel. De artiesten zijn elk op zichzelf fantastisch en het constant in spontane optredens uitbarstende dorp heeft een aantal ontzettend leuke momenten.

Daartussenin zaten toch wel heel wat dingen dat ik dacht: Jeetje, wat mager. Een scriptdat zich voortsleept. Meerdere recensies bejubelden d eerste akte om het tempo, maar ik heb zelden zo’n trage eerste akte gezien. Alle informatie komt in zesvoud, wat echt vervelend begon te worden op den duur. Hadden ze de hele eerste akte samengevoegd tot vijf minuten had je echt niets gemist aan informatie, hoogstens wat minder “lang ze leve” en “Welkom in Italia”. Die eerste helft gaf een nogal stuurloos gevoel. Ik vond de liedteksten soms wel erg gekunsteld om maar een Sondheimiaans rijmschema te verkrijgen, maar er zaten zeker mooie/leuke vondsten tussen (De mannen van de pizza’s en Chianti’s, in het Italiaans klinkt alles heel romantisch). De songs van Frederique zijn verder niet echt bijzonder of muzikaal interessant, alleen de song over de Italiaanse mannen was echt leuk, maar deed ook wel weer heel erg denken aan Ti Voglio Bene uit de musical Nine. Daarnaast deed het geheel à³à³k wel heel erg denken aan Mamma Mia en die finale is zoà³o TiTaTovenaar inclusief gezwaai. Het scriptheeft een paar zeer geslaagde grappen en oneliners*, maar al met al aan de magere kant voor een man als Erik Brey wiens cabaretteksten voortreffelijk zijn.

Manon speelt haar rol van stresskip erg lekker en ik vond het samenspel met Frederique prachtig. Hun spelscènes behoren tot de hoogtepunten. Ik was overigens aardig onder de indruk van Ramon als Giorgio. Ik ken hem alleen van zijn acts uit de Efteling waarin ik hem absoluut niet uit kon staan (Grappig zijn over de rug van je publiek is niet grappig). Maar hier… Hij heeft een hele fijne klankkleur en is erg prettig om naar te luisteren. Zijn zang was inderdaad niet briljant, maar de manier waarom het nummer geschreven is maakt het wel erg mooi. Ik heb zeer van hem genoten. Nu alleen nog iets minder gekkebekkentrekkerij en ik wil deze man vaker aan het werk zien.

Muzikaal vond ik het zeker mooi, al zijn de zigeunerklanken wel erg clichematig, maar het kabbelde lekker voort.

Ik heb een erg leuke avond gehad, maar toch bekruipt me het gevoel van een ‘halve show’. Ik zat mezelf af te vragen of ik niet gewoon een zeur begin te worden, zeker ook na Hair van vorige week… 😉 En dat terwijl La Dia gewoon voldoet aan de eis: “Zolang het maar beweegt en kleurtjes heeft.”
   
   
   
   
   
 
* (Ik weet ook wel dat ik niet bijzonder ben, maar ik weet zeker dat als ik niet was geboren iedereen had willen weten waarom niet),

PS. Het decor? Doet het vast leuk in de open haard.

  [ # 40 ] 13 October 2007 10:25 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Dankjewel voor je verslag Tim!

Ik ga vanavond samen met Niels naar deze musical, en ben benieuwd!

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 41 ] 13 October 2007 04:13 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

La Dia is gewoon geen musical en ga er ook zeker niet met die verwachting naartoe, want dan kan het zwaar tegenvallen, omdat je iets totaal anders verwacht.
Wat het dan wel is? Geen idee. Ik zou niet weten hoe je dit in 1 woord moet omschrijven. Totaal theater komt dan wel redelijk in de buurt, maar dat is ontzettend vaag. Ik denk ook dat het moeilijk uit te leggen is wat het dan is.
Er zit een klein verhaaltje in, er zitten een aantal nummers in, er zit dans, acrobatiek en allerlei ‘kunstjes’ in.
Voor mij is het gewoon een heerlijke ontspannen avond. Een voorstelling waarbij je niet hoeft na te denken, maar gewoon achterover kan zitten en genieten.

Ik heb de voorstelling gister voor de derde keer gezien. Hiervoor zag ik de premiere en daarvoor een doorloop. De doorloop viel me zwaar tegen, maar toen was het ook nog niet wat het nu is. Op de premiere werd ik weg geblazen en daar was iedereen ontzettend enthousiast.
Naar mijn mening is het Bredase publiek (waar ze gisteravond speelde) vaak erg lastig. Er wordt amper gereageerd vanuit de zaal en dat is erg jammer. In Zoetermeer daarintegen was (volgens Kees Janssen) iedereen helemaal uit z’n dak gegaan. Ik denk dat dat ook zeker invloed heeft op hoe je de voorstelling ervaart.

Ik zou zeggen, als je naar La Dia gaat, ga dan zonder verwachtingen, want ik denk niet dat er iemand is die uit kan leggen wat je gaat zien. Het is geen musical, het is geen circus, het is geen toneel en het is ook geen muziek- of fysiektheater. Het is gewoon een lekker avondje uit!

  [ # 42 ] 13 October 2007 04:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Crazy/Beautiful - 13 October 2007 04:13 PM

Ik zou zeggen, als je naar La Dia gaat, ga dan zonder verwachtingen, want ik denk niet dat er iemand is die uit kan leggen wat je gaat zien. Het is geen musical, het is geen circus, het is geen toneel en het is ook geen muziek- of fysiektheater.

Het is dus eigenlijk gewoon niks? Haha… 😉

Maar we zijn allemaal mensen en zo goed als iedereen heeft die hokjes nou eenmaal nodig…  :tong:

Hokjesgeest he. Ik wil kunnen bestempelen en onderverdelen wat ik gezien heb… of zoiets.

  [ # 43 ] 13 October 2007 11:13 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Qua Mamma Mia moment had je gelijk: ook ik (en de rest van mijn gezelschap) had één heel groot Mamma Mia moment in het begin. Maar dat vergeet (of vergeef?) je gedurende de rest van de voorstelling heel snel.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 44 ] 14 October 2007 07:39 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

Lance - 13 October 2007 04:27 PM
Crazy/Beautiful - 13 October 2007 04:13 PM

Ik zou zeggen, als je naar La Dia gaat, ga dan zonder verwachtingen, want ik denk niet dat er iemand is die uit kan leggen wat je gaat zien. Het is geen musical, het is geen circus, het is geen toneel en het is ook geen muziek- of fysiektheater.

Het is dus eigenlijk gewoon niks? Haha… 😉

Maar we zijn allemaal mensen en zo goed als iedereen heeft die hokjes nou eenmaal nodig…  :tong:

Hokjesgeest he. Ik wil kunnen bestempelen en onderverdelen wat ik gezien heb… of zoiets.

Hihi… Ze noemen het zelf geloof ik totaal theater, maar dat is een hokje dat niemand kent, omdat het nog niet eerder gedaan is. Tijd voor een nieuw hokje dan! 😉

  [ # 45 ] 14 October 2007 09:05 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Ik ben gister naar de voorstelling geweest en vond hem erg bijzonder! Had inderdaad ook wel Mamma Mia flashbacks, maar vond dat niet storend.
Van het verhaal moet de musical het niet hebben, want dat gaat eigenlijk helemaal nergens over. Maar ik vond de combinatie van musical en circusacts heel bijzonder!
Heb af en toe echt ademloos zitten kijken, en had vaak plaatsvervangende angst 😉
Manon en Frederique vond ik een leuke toevoeging hieraan, hun scenes samen waren een mooie afwisseling met de massa scenes…

Ik heb al met al een leuke avond gehad!

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

 < 1 2 3 4 > 
3 of 4