12 of 14 | ‹ First  < 10 11 12 13 14 > 
Carlo in Les Mis?
  [ # 166 ] 17 April 2007 08:51 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  44
Geregistreerd  2006-08-28

Nou ja, misschien dat Mackintosh eerst dacht: “Jemig, wat is dit voor opera-zooi…” om vervolgens bij te draaien tot: “Omggweldigwemoetenjouhebben!!!!”
Ik haalde mijn informatie overigens uit dat boek van Hilde Scholten, Musicals in Nederland of De Musical in Nederland oid.

   Handtekening   

Wicked is stom, Phantom is gaaf, en Joop van den Ende heeft een geweldige musical- en castingkeuze.

  [ # 167 ] 17 April 2007 08:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Dat boek bevat een paar foutjes 😉
Maar is verder wel heel leuk..

Overigens klopt het wel dat Henk Poort na de premiere van PotO werd uitgeroepen tot (een van de) beste Phantom van Europa (of ook omstreken?).
Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen of dat ook door Mackintosh was.

[edit] wss was dat Harold Prince.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 168 ] 17 April 2007 09:07 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  44
Geregistreerd  2006-08-28

Foutjes? Wat voor foutjes nog meer dan? Ik moet zeggen dat ik het een geweldig en ook uniek boek vind, zo ongeveer het enige zinnige dat er op het gebied van musical in Nederland in boekvorm verschenen is. Alleen jammer van die foutjes dan, maar dat kan ik haar wel vergeven. 😊

Overigens was dat Harold Prince die Henk Poort de beste Phantom die hij tot dan toe gezien had, noemde. Wat Mackintosh ervan vond, weet ik eigenlijk niet.

   Handtekening   

Wicked is stom, Phantom is gaaf, en Joop van den Ende heeft een geweldige musical- en castingkeuze.

  [ # 169 ] 17 April 2007 09:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik zag de foto net nog op de rechterpagina staan met alle drie de Phantoms op rij; HP Jansens had ik destijds als eerste en ik weet weer waarom hij zo’n mooie uitstraling had als ik die foto zie.
Wat was hij jong nog!

Maar goed, inmiddels zijn we weer aardig off-topic 😊
Back to Les Mis en Carlo dus…

PS: toch nog ff snel; ik hoop dat er snel weer zo’n boek komt. Ik heb weer zoveel moois gezien!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 170 ] 17 April 2007 09:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“Luna24”]Dat boek bevat een paar foutjes 😉
Maar is verder wel heel leuk..

Nou Luna toch… Je weet toch dat je niet mag liegen? Dat boek bevat niet een paar foutjes, dat boek staat bol van de foutjes.  😉

  [ # 171 ] 18 April 2007 12:06 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

[quote author=”*Ramoon*”]Ja, eerst zien, dan oordelen toch? Iedereen verdient een eerlijke kans! Dus Carlo ook, alleen ‘t nadeel is dat iedereen sowieso al zo’n duidelijke mening heeft over Carlo… Mensen moeten gewoon blanco naar een show gaan en niet meteen al met vooroordelen. Laat het over je heenkomen!

Dat iedereen een duidelijke mening heeft over Carlo is toch ook gedeeltelijk de bedoeling van Stage Entertainment. Iedereen kent Carlo en dat is een van de redenen om hem te casten. Ik heb althans Erwin van Lambaart nog nooit een interview zien geven om de casting van een onbekend ensemblelid bekend te maken. Het is dus onmogelijk blanco naar een show te gaan waarin een bekende Nederlander meespeelt (of een musicalartiest die je goed kent), dat is nou juist het hele uitgangspunt van dit soort casting.

  [ # 172 ] 18 April 2007 03:57 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  59
Geregistreerd  2007-04-17

Die bekendmaking was nu ook toevallig in Life & Cooking omdat dat zo geweldig uitkwam met de première van Tarzan, waar toch al live mee geschakeld werd. Bij de bekendmaking van zijn rol als Lumière is dat ook niet via de tv gegaan.
Stage Entertainment kan iemand wel op een bekende naam uitnodigen voor een casting, maar als iemand geen talent heeft en niet aan de eisen voor een bepaalde rol voldoet, kan diegene alsnog vertrekken. Bekende naam of niet. Het gaat om de musical, niet om alleen grote namen. Als een musical zonder grote namen klopt, er gewoon goed staat, en het verhaal en/of muziek veel mensen aanspreekt, bereikt het vanzelf het grote publiek! Via de media is dit ook nog behoorlijk te sturen, ook zonder grote namen. En nogmaals, Cameron Mackintosh kende heel Carlo niet, het enige wat voor hem en zijn team van belang is, is dat de acteurs passen bij zijn rollen. Hij had nog geen mening over Carlo en heeft dus alleen naar zijn kunnen gekeken.
Ok, als publiek blijf je bij een naam wel een mening houden, dat klopt… Maar als ik naar een show ga, waarin iemand speelt die ik niet leuk vind overkomen als persoon (voor zover je daarover kan oordelen dan), geef ik die toch een eerlijke kans op toneel. En als je er zo instapt, kunnen mensen je alsnog totaal verrassen. Als je van te voren al in je hoofd zet “Oh, die mag ik niet, dus dat wordt ook niets” ja, dat wordt ‘t ook niets. Dat bedoelde ik.

   Handtekening   

When destiny calls you,
You must be strong…
I may not be with you,
But you’ve got to hold on!

http://www.carloirene.nl & http://fan.clubs.nl/CarloBoszhard

  [ # 173 ] 18 April 2007 04:43 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik las in een discussie hierover op een andere site dat heel wat van de voorgestelde (bekende) namen door Disney zijn teruggestuurd, omdat ze niet geschikt bevonden werden voor de rollen van Les Mis.
Omdat Stage Entertainment hen echter wél in die rollen wilde zien, heeft Stage Entertainment ervoor gezorgd dat ze opnieuw auditie konden doen.

Stage Entertainment weet dus wel wat hij (zij) wil en zal er ook alles aan doen om dit voor elkaar te krijgen.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 174 ] 19 April 2007 12:17 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik las in een discussie hierover op een andere site dat heel wat van de voorgestelde (bekende) namen door Disney zijn teruggestuurd, omdat ze niet geschikt bevonden werden voor de rollen van Les Mis.
Omdat Stage Entertainment hen echter wél in die rollen wilde zien, heeft Stage Entertainment ervoor gezorgd dat ze opnieuw auditie konden doen.

DISNEY en Les Mis…..Ik ben de draad nu helemaal kwijt. Je moet zo’n musicalboek met foutjes gaan schrijven Luna hahahaha (sorry….laat….)[/url]

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 175 ] 19 April 2007 12:48 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  59
Geregistreerd  2007-04-17

[quote author=“Luna24”]Ik las in een discussie hierover op een andere site dat heel wat van de voorgestelde (bekende) namen door Disney zijn teruggestuurd, omdat ze niet geschikt bevonden werden voor de rollen van Les Mis.
Omdat Stage Entertainment hen echter wél in die rollen wilde zien, heeft Stage Entertainment ervoor gezorgd dat ze opnieuw auditie konden doen.

Ik zou als ik Disney was ook die acteurs terugsturen, ze produceren heel Les Mis niet! En als Stage Entertainment zou ik de acteurs ook opnieuw auditie laten doen, maar dan bij Cameron!

   Handtekening   

When destiny calls you,
You must be strong…
I may not be with you,
But you’ve got to hold on!

http://www.carloirene.nl & http://fan.clubs.nl/CarloBoszhard

  [ # 176 ] 19 April 2007 01:01 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

[quote author=“Jaccozoveel”]

Ik las in een discussie hierover op een andere site dat heel wat van de voorgestelde (bekende) namen door Disney zijn teruggestuurd, omdat ze niet geschikt bevonden werden voor de rollen van Les Mis.
Omdat Stage Entertainment hen echter wél in die rollen wilde zien, heeft Stage Entertainment ervoor gezorgd dat ze opnieuw auditie konden doen.

DISNEY en Les Mis…..Ik ben de draad nu helemaal kwijt. Je moet zo’n musicalboek met foutjes gaan schrijven Luna hahahaha (sorry….laat….)[/url]


hahahahahah!

  [ # 177 ] 19 April 2007 01:14 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

ff een wat late reactie over dat het “tegen carlo” kamp carlo geen kans zou gunnen
Ik ben zelf een van de mensen die carlo meerdere malen in zowel SNF als in BATB heeft gezien en MIJN MENING is gewoon dat ik het een carlo show vond Ik heb ook Derek blok gezien als lumiere en die vond ik gewoon vele malen beter die WAS gewoon Lumiere. Je hoeft mijn mening absoluut niet te delen hoor even goede vrienden, maar zeg niet dat we Carlo geen kans geven
Ik ga sowieso naar Les Mis want dat is mijn favoriete musical en die staat of valt niet met carlo als thenardier ik zie wel hoe hij de rol in gaat vullen.
als het een teveel carlo show gaat worden (is niet gezegd dat het dat gaat worden) let ik wel op de hoofdrollen en de andere rollen en het prachtige verhaal.
nee een avondje Les mis kan bij mij niet zo snel stuk
en dit is voor mij het laatste woord wat ik heb gezegd over het Carlo gedoe (ja zo noem ik het maar even ik heb namelijk het gevoel dat ik in herhaling blijf vallen en me continue moet verdedigen om mijn meningen en mijn ervaringen bij de andere musicals

Zo dit was weer een heel ei zeg en dat zo laat in de nacht 😉

Maar ik geef hem dus wel een kans

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 178 ] 19 April 2007 04:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Jaccozoveel”]

Ik las in een discussie hierover op een andere site dat heel wat van de voorgestelde (bekende) namen door Disney zijn teruggestuurd, omdat ze niet geschikt bevonden werden voor de rollen van Les Mis.
Omdat Stage Entertainment hen echter wél in die rollen wilde zien, heeft Stage Entertainment ervoor gezorgd dat ze opnieuw auditie konden doen.

DISNEY en Les Mis…..Ik ben de draad nu helemaal kwijt. Je moet zo’n musicalboek met foutjes gaan schrijven Luna hahahaha (sorry….laat….)[/url]

Oei.. 😖 Topic Tarzan, Topic Les Mis 😖
Ik was wel een beetje heel erg van de wereld toen ik dit schreef.

Disney had uiteraard niet Disney moeten zijn.
Het ging om de casting van Les Mis.

*gaat zich schamen*

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 179 ] 19 April 2007 11:50 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2005-07-29

[quote author=“ivje”]ff een wat late reactie over dat het “tegen carlo” kamp carlo geen kans zou gunnen
Ik ben zelf een van de mensen die carlo meerdere malen in zowel SNF als in BATB heeft gezien en MIJN MENING is gewoon dat ik het een carlo show vond Ik heb ook Derek blok gezien als lumiere en die vond ik gewoon vele malen beter die WAS gewoon Lumiere. Je hoeft mijn mening absoluut niet te delen hoor even goede vrienden, maar zeg niet dat we Carlo geen kans geven
Ik ga sowieso naar Les Mis want dat is mijn favoriete musical en die staat of valt niet met carlo als thenardier ik zie wel hoe hij de rol in gaat vullen.
als het een teveel carlo show gaat worden (is niet gezegd dat het dat gaat worden) let ik wel op de hoofdrollen en de andere rollen en het prachtige verhaal.
nee een avondje Les mis kan bij mij niet zo snel stuk
en dit is voor mij het laatste woord wat ik heb gezegd over het Carlo gedoe (ja zo noem ik het maar even ik heb namelijk het gevoel dat ik in herhaling blijf vallen en me continue moet verdedigen om mijn meningen en mijn ervaringen bij de andere musicals

Zo dit was weer een heel ei zeg en dat zo laat in de nacht 😉

Maar ik geef hem dus wel een kans

We leven in een vrij land, waar het een ieder tot zijn recht is, om zijn of haar mening te uiten toch?

Les Mis een disneymusical… neej volgens mij klopt daar idd iets niet. Die Victor Hugo, zou die in 1862 hebben gedacht dat ie ooit vergeleken zou worden met een disneymusical :roll:

Maar ik ben en blijf er van overtuigd dat Carlo als Thénardier, ook al zit hij in een luik op het podium, tot grote hoogtes uit zal stijgen!!

  [ # 180 ] 19 April 2007 11:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“xki”]Les Mis een disneymusical… neej volgens mij klopt daar idd iets niet.

Ik dacht dat ik al gezegd had dat de topics Les Mis en Tarzan éven door elkaar waren gaan lopen; een mens kan zich eens vergissen toch?

Beetje flauw om daar op terug te blijven komen :?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

‹ First  < 10 11 12 13 14 > 
12 of 14