13 of 14 | ‹ First  < 11 12 13 14 > 
Carlo in Les Mis?
  [ # 181 ] 22 April 2007 04:24 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  17
Geregistreerd  2006-02-01

Toegegeven

Op dit moment is er maar één BN’er die geloofwaardig op voorhand Thenardiér kan verkopen.

Over de stuntcasting van honderdjaar geleden in 1785 in Carré. Niemand wist wat Les Miserables was. Dus of nou Danny de Munck en Paul de Leeuw toen stuntcasting waren valt te betwijfelen.

Als je nu zou willen stuntcasten voor Thenardiér moet je kiezen tussen André van Duin of Carlo Boshardt.

Zoals iemand anders al terecht zei, gaat Erwin van den Ende echt niet bekend maken dat een onbekend Ensemblelid die meeer lessen en spelervaring heeft dan Boshardt, Thenardier gaat spelen. Daarnaast moet er ook perswaarde aan zitten. Carlo heeft perswaarde dus krijgt Les Mis perswaarde. Als Jan van de Bakker om de hoek die rol had gekregen had daar weer een campagne voor moeten worden opgestart om hem binnen no-time een BN’er te maken.

DAt is het spel zo zijn de knikkers, in vergelijking met stuntcasting uit 1679, was men toen terecht boos als publiek, dat een understudy opging in plaats van Danny de Munck, Paul de Leeuw of Simone Kleinsma. Nu is het cultuur geworden. DAt de “namen” na de premiere een paar voorstellingen spelen per week en dat de andere dagen, alternates (waarschijnlijk ook BN’ers of stage-entertainment incrowds)of understudies op gaan.

Praktisch voordeel is dat als ik, of jullie Carlo niet willen zien al Thenardier, je moet gaan boeken als ie life en cooking heeft of de staatsloterij.

:D :lol:  :D :lol:  :D :lol:

  [ # 182 ] 22 April 2007 10:59 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  59
Geregistreerd  2007-04-17

[quote author=“Luna24”]Ik las in een discussie hierover op een andere site dat heel wat van de voorgestelde (bekende) namen door Disney zijn teruggestuurd, omdat ze niet geschikt bevonden werden voor de rollen van Les Mis.
Omdat Stage Entertainment hen echter wél in die rollen wilde zien, heeft Stage Entertainment ervoor gezorgd dat ze opnieuw auditie konden doen.

Niet alles wat op internet staat is waar 😉 Op http://www.carloirene.nl morgen trouwens de eerste column van Carlo zelf over Les Mis.

*kucht* Het is Carlo Boszhard, niet Carlo Boshardt en Erwin van Lambaart ipv Erwin van den Ende!  Staatsloterij is ook pas sinds december 2006 van de buis, maar dat geeft niet… *kucht*

   Handtekening   

When destiny calls you,
You must be strong…
I may not be with you,
But you’ve got to hold on!

http://www.carloirene.nl & http://fan.clubs.nl/CarloBoszhard

  [ # 183 ] 22 April 2007 11:04 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

[quote author=”*Ramoon*”] *kucht* Het is Carlo Boszhard, niet Carlo Boshardt en Erwin van Lambaart ipv Erwin van den Ende!  Staatsloterij is ook pas sinds december 2006 van de buis, maar dat geeft niet… *kucht*

Heb je iets aan je keel? Misschien moet je er even naar laten kijken, want ik geloof dat het sarcasme in het bericht van Denzel je ontgaat.

Wat ik wel heel erg leuk vind is dat die site opent met een variatie op de tekenfilmvertaling van BatB, en niet Martine Bijl’s vertaling.

  [ # 184 ] 24 April 2007 12:47 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  59
Geregistreerd  2007-04-17

Ik heb al een keelsnoepje genomen, helpt ook geweldig heur. Ik irriteer me gewoon kapot aan ‘t feit dat namen en informatie verkeerd staat, hoe ‘t dan ook bedoeld is…
De site opent met die variant omdat Carlo & Irene de tekenfilmversie meerdere keren in Telekids hebben gezongen, deze heeft dus met het duo te maken, als ik de variant op Kom Erin had gebruikt, had ie alleen betrekking gehad op Carlo. Vandaar die keuze 😉

   Handtekening   

When destiny calls you,
You must be strong…
I may not be with you,
But you’ve got to hold on!

http://www.carloirene.nl & http://fan.clubs.nl/CarloBoszhard

  [ # 185 ] 24 April 2007 02:09 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ben net terug van uitreiking De Duimen en het nummer wat Ger Otte en Carlo samen brachten, mocht met recht een “serieus nummer” worden genoemd.
Het was een ontroerend liedje waarbij ik dacht:
Oké Carlo; als je dat weet vast te houden, dan geloof ik je.
Het maakt je een stuk kwetsbaarder op toneel, maar ook veel mooier.

 

 

 

 

 

 

 


Zet speciaal mijn pc om deze tijd nog aan om dit te kunnen schrijven, erg he…

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 186 ] 28 April 2007 11:05 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  59
Geregistreerd  2007-04-17

Ik vond ‘t ook een supermooi nummer, is er iemand die geweest is en het gefilmd heeft of op mp3 heeft? Zo zie je maar dat Carlo ook een serieuze kant heeft 😉 Mooi dat hij die zo heeft kunnen laten zien!

   Handtekening   

When destiny calls you,
You must be strong…
I may not be with you,
But you’ve got to hold on!

http://www.carloirene.nl & http://fan.clubs.nl/CarloBoszhard

  [ # 187 ] 28 April 2007 08:04 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

Net zoals Les Misérables in 1991 een showcase was van het talent wat Nederland toen rijk was, gebeurt dat volgend voorjaar opnieuw. Joop van den Endes directeur Erwin van Lambaart kondigt een ware sterrencast aan: “De komende periode zullen we alle namen onthullen.”
Naast Carlo Boszhard als herbergier gaan we Celine Purcell (die nu schittert in My Fair Lady) zien in de rol van Eponine (de naar de ogen gekeken dochter). Erwin: “En we zijn net akkoord over de rol van de moeder Fantine van zijn latere stiefdochter Cosette. Dat wordt onze huidige ster uit The Wiz Nurlaila Karim. Ook voor haar een heel andere ervaring. Want Fantine is een heel tragische rol.”
Les Misérables zal slechts zes maanden in Nederland te zien zijn. “We engageren onze grootste namen en hen kun je niet langer vastleggen. Ook voor de hoofdrollen Jean Valjean, Marius en Cosette zijn we in vergevorderd stadium en ik verwacht snel de rol van Carlo’s echtgenote, de valse herbergiersvrouw, te kunnen vertellen. Om zoveel mogelijk publiek van Les Mis te laten genieten zetten we de productie vast in een van de grootste theaters van Nederland: het nieuwe Luxor in Rotterdam.”

De tranen sprongen Carlo Boszhard in de ogen, hij was er even helemaal stuk van. Irene Moors wist niet wat ze met haar goede vriend aan moest. Live bij Life and Cooking hoorde publiekslieveling Carlo vorige week dat de Australische producent Cameron Mackingtosh hem heeft uitgekozen voor de rol van de gluiperige herbergier Thenardier in de moeder aller musicals Les Misérables, die volgend voorjaar zes maanden ‘terugkomt’ naar Nederland. “Je hebt geen idee wat dit voor mij betekent”, zegt Carlo.

“Ik mag alleen maar slecht zijn”, valt een voor de gelegenheid ernstige Carlo met de deur in huis. “Ik ga een heel andere kant van mezelf laten zien. Ik lach wel, maar ondertussen heb ik je portefeuille al gerold. Ik schater in je gezicht terwijl ik onderwijl bedenk hoe ik je ‘s nacht ga beroven. Ik ben de ergste gluiperd, die er bestaat. Het wordt moeilijk, ik heb eigenlijk een heel andere inborst. Paul de Leeuw heeft de rol in 1991 gespeeld. Simone Kleinsma was zijn vrouw. Ik hoop dat ik ook iemand krijg met wie ik klik.”
Carlo is een teamspeler en dat heeft hij in Les Misérables hard nodig. “Ik ga Chantal Janzen missen. Met haar heb ik, toen we in Scheveningen Beauty and the Beast speelden, vaak in één bed geslapen. In het Kurhaus. Dat kunnen toch weinig mensen zeggen. Zo heel kameraadschappelijk, samen knus, arm in arm naar een horrorfilm kijken en dan slapen. Of dan sprong ik, om haar te laten schrikken, opeens uit de badkamer. Wij zijn echt vrienden geworden, maar Chantal zit in de musical Tarzan. En mijn tegenspeelster in Les Misérables zal ook wel rondborstiger worden. Zo doen ze het bij Les Mis vaak. Als de herbergier slank is, wordt de herbergierster volslank, of omgekeerd. Flinke Paul kreeg dus slanke Simone.”

Grote liefde
Les Misérables komt na vijftien jaar terug naar Nederland. Het is het stuk waardoor Nederland zijn grote liefde voor de musical ontwikkelde. Toen nog voor de musical onbekende talenten als Pia Douwes, Vera Mann, Danny de Munk, Henk Poort en Ernst Daniel Smid bewezen wat ze in huis hadden. Beroemdheden als Simone en Paul bevestigden hun reputatie alleen maar. “De prachtige muziek, de kostuums, het verhaal van Victor Hugo over de held Jean Valjean die na jarenlang onterecht in de gevangenis te hebben gezeten, als burgemeester wordt achtervolgd door zijn verleden. De verschrikkelijke herbergier Thenardier, die zijn klanten voorliegt en zijn stiefkind laat uitbuiten. De studentenleider Marius, die verliefd wordt op het stiefkind van de herbergier maar wordt aanbeden door haar zus Eponine.” Carlo lacht: “Het is te ingewikkeld om in drie woorden uit te leggen, maar het is een epos dat zijn weerga niet kent. Ik vergelijk het met Starwars of In de ban van de Ring. Dat boek van Tolkien heeft me geholpen bij de auditie. Ik leefde me in in Gollum, de gluiperd die de magische ring jaren verbergt.”
Pauzeert: “In Les Misérables speel je ook niet, je leeft erin. Je bent met z’n allen onderdeel van iets fenomenaals, een kunstwerk van emoties en diepgang.”
RTL 4-icoon Carlo struikelt over zijn woorden. “Ik ben zo vereerd dat ik ben uitgekozen. Ik ben niet eens zanger en alle tekst is gezongen. En toch heeft Cameron me uitgekozen uit de groep die in de auditie was overgebleven. Hij weet niets van mijn carrière, heeft mijn cv niet eens gezien. Het is een wonder.”
Grinnikt: “Marianne van Wijnkoop belde me op of ik auditie wilde doen. Haar hebben Irene en ik heel vaak gepersifleerd dus ik dacht eerst nog dat Irene een geintje met me uithaalde. Maar het was bloedserieus. Ik kwam steeds verder. Oefende met goede vriend Ger Otten, die de klok speelde in Beauty, de zangpartijen. En ik lag tijdens de audities duivels op de grond tegen God te praten. Waar ik het vandaan heb kunnen halen? Ik ben nog steeds helemaal verbouwereerd dat ik het ben geworden. Ik ben de RTL-bazen Fons van Westerloo en Bart in ‘t Hout ook heel dankbaar. Zij zorgen in de zes maanden dat ik Les Misérables moet spelen dat ik geen andere tv-verplichtingen dan Life and Cooking heb. Top toch?”

Carlo Boszhard is 38. Hij is er zeker van dat hij over een paar jaar nog wel terug zal denken aan Les Misérables. “Het is voor veel artiesten een springplank geweest. Ik heb Paul de Leeuw gebeld, en hij is er zeker van dat ik er veel van zal leren. En mijn moeder? Die is apetrots. Negentien jaar geleden liep ik helemaal stil van ontroering met haar Carré uit. Nu sta ik zelf in Les Mis. Mijn moeder is mijn thuisregisseur. In het reclameblok rond zes uur van Life and Cooking bel ik haar altijd even om te horen hoe het gaat. Voor Les Misérables heeft ze aangekondigd dat ze er minstens één keer per week zal zijn.” Schatert: “Kan ze Cameron Mackingtosh af en toe bijsturen.”

bron: Telegraaf

  [ # 188 ] 28 April 2007 11:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik ben trouwens ook wel zeer benieuwd wie de rol van Enjolras gaat spelen

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 189 ] 29 April 2007 08:55 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  143
Geregistreerd  2006-11-10

Misschien heel dom van mij, maar wat betekent “de naar de ogen gekeken dochter” (zoals Eponine beschreven wordt)?

  [ # 190 ] 29 April 2007 10:06 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  59
Geregistreerd  2007-04-17

Is dat niet de betekenis van haar naam? Ik heb anders ook geen idee…

   Handtekening   

When destiny calls you,
You must be strong…
I may not be with you,
But you’ve got to hold on!

http://www.carloirene.nl & http://fan.clubs.nl/CarloBoszhard

  [ # 191 ] 29 April 2007 10:20 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Zullen we dit topic over Carlo in les Mis houden en over de andere zaken rondom les Mis in het andere Les Mis topic bespreken…

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 192 ] 01 May 2007 12:57 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik begin er toch meer vertrouwen in te krijgen als ik dit zo lees. Ik vind alleen de quote over Nurlaila nogal raar: Nurlaila mag toch op meer ervaring in dramatische rollen geschat worden, getuige haar Mimi vertolking in Rent. Het staat er nu alsof feelgood haar enige ervaring is.


Maar dit past misschien beter in het topic over Les Mis…

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 193 ] 01 May 2007 09:05 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  59
Geregistreerd  2007-04-17

Krijg je vertrouwen in de héle show of in Carlo als Thénardier?

   Handtekening   

When destiny calls you,
You must be strong…
I may not be with you,
But you’ve got to hold on!

http://www.carloirene.nl & http://fan.clubs.nl/CarloBoszhard

  [ # 194 ] 01 May 2007 10:46 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

*Ramoon* - 01 May 2007 09:05 AM

Krijg je vertrouwen in de héle show of in Carlo als Thénardier?

In Carlo; op basis van het Duimengala en dit simpele stukje: “Ik mag alleen maar slecht zijn”, valt een voor de gelegenheid ernstige Carlo met de deur in huis. “Ik ga een heel andere kant van mezelf laten zien. Ik lach wel, maar ondertussen heb ik je portefeuille al gerold. Ik schater in je gezicht terwijl ik onderwijl bedenk hoe ik je ‘s nacht ga beroven. Ik ben de ergste gluiperd, die er bestaat. Het wordt moeilijk, ik heb eigenlijk een heel andere inborst.”

En ook wel een beetje (klein beetje) in de rest van de productie.
Ik ben vooral nieuwsgierig.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 195 ] 01 May 2007 01:10 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Het duurt nog even, maar ik heb in ieder geval alvast een kaartje voor volgend jaar gekocht! Volgend jaar 15 april ga ik zelf bekijken hoe Carlo in de rol is :tanden:

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

‹ First  < 11 12 13 14 > 
13 of 14