Abbacadabra. Wie heeft hier ooit van gehoord…
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Een vriend uit Spanje vroeg mij vanavond naar de musical Abbacadabra. Ik had er zelf nog nooit van gehoord, maar hij bestaat daadwerkelijk. Het is een nieuwe musical geschreven door Will Hoebee en Joost Timp gebaseerd op de liedjes van Abba. Vandaar ook ABBAcadabra voor wie ‘t niet direct doorhad…

Ongelofelijk fout met onder andere Ron Brandsteder, Bonnie St. Claire en Peter Koelewijn…

Mijn vraag: Is er iemand in bezit van deze LP of weet iemand waar ik aan deze LP kan komen? Via Fonos kan ik ‘m helaas niet verkrijgen want deze hebben heb hem niet. Helaas is Fonos niet zo compleet als ik zou willen, Barnum hadden ze ook al niet… :-(.


http://img02.picoodle.com/img/img02/8/5/11/f_06784back1m_75bc87c.jpg
Edit Jeroen. Plaatje haalt forum uit verband door grootte.

[ Gewijzigd: 12 May 2007 11:26 AM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 11 May 2007 10:10 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2007-02-23

Het is een oorspronkelijk Frans concept en is in 1985 door de TROS in een Nederlandse versie uitgezonden. Het schijnt dat als je contact opneemt met de TROS dat je een video kan bestellen. Google is your best friend 😉

   Handtekening   

http://www.mymusicals.eu

  [ # 2 ] 11 May 2007 10:15 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Nimpkish - 11 May 2007 10:10 PM

Het is een oorspronkelijk Frans concept en is in 1985 door de TROS in een Nederlandse versie uitgezonden. Het schijnt dat als je contact opneemt met de TROS dat je een video kan bestellen. Google is your best friend 😉

Haha… Dat roep ik zelf ook altijd. Hij vroeg het me een kwartier voordat ik het hier op Musicalworld postte en mijne eerste gedachte was om het hier te vragen, maar Google is inderdaad je beste vriend…  😄

Bedankt, ik ga er eens achteraan…

  [ # 3 ] 12 May 2007 10:00 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Kan me Abbacadabra nog heel goed herinneren.
Ik ben nog steeds in het bezit van de lp (inclusief wat krassen er op). Ik ben er heel zuinig op.
Vroeger (jaren ‘80) speelde ik deze show met de liedjes na samen met mijn nichtjes.
Een paar jaar geleden heb ik een verkorte versie gedaan met mijn toenmalige klas. (Werk in het basisonderwjs)

Het programma wa inderdaad niet echt hoogstaand, maar het is inmiddels wel een soort cult geworden. Hoewel het programma al behoorlijk oud is (ruin 20 jaar), wordt er hier en daar nog wel naar gevraagd, maar superbekend is het niet.
Ook op de website kindertv en het forum ban bubblegum (beide sites over jeugdprogramma’s) wordt er nog wel eens iets over gevraagd.

Het herkenbare zit ‘m natuurlijk in de Abba liedjes.
De BN’ers die de rollen speeldes waren toen wel de top van de nederlandse muziek (Bonnie St.Claire, Corry Konings, Peter Koelewijn, Marga Scheide, José Hoebee, Nico Haak, Willem Duyn).

Abbacadabra is voor mij pure nostalgie, maar dat is ook leuk! 
Wie nog wat meer wilt weten, stelt zijn/haar vraag maar.

  [ # 4 ] 12 May 2007 05:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

‘Abbacadabra’ was ook Björn en Benny’s eerste musical in Londen nog voor ‘Chess’. Het originele script van ‘Abbacadabra’ was van Alain en Daniel Boublil, voor Londen bewerkt door David Wood met teksten van Don Black.

De Londense produktie die speelde van 8 december 1983 tot 21 januari 1984 in het Lyric Theatre Hammersmith werd geproduceerd door Cameron Mackintosh. In de hoofdrollen onder andere Elaine Paige als de heks Carabosse en B.A. Robertson.

Twee nummers uit die musical zijn vereeuwigd op ‘Hey Mr Producer The Musical World Of Cameron Mackintosh’ uit 1990.
‘Like An Image Passing By’ door Elaine Paige (op de melodie van ABBA’s ‘My Love My Life’) en ‘I Am A Seeker’ door B.A. Robertson. De laatste is uiteraard ook geschreven door Björn en Benny maar nooit door ABBA uitgebracht.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 5 ] 29 May 2007 01:38 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Bedankt voor de moeite van iedereen… Via Argentinie heb ik de lp inmiddels op cd gekregen. Het was een omweg, maar het loont. Het is apart om terug te horen.

Like An Image Passing By en I Am A Seeker staan overigens niet in een nederlandse versie op de lp van Abbacadabra.

  [ # 6 ] 29 May 2007 03:13 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Jaaaa ik bedenk ineens dat ik dat ken :D! Volgens mij hadden wij die vroeger op een bandje, “Abbacadabra, Abbacadabra, doe je ogen dicht, zeg het zachtjes na, in het grote toverboek in een diepe la, staat een oude toverspreuk, Abbacadabra”, die toch? 😊

  [ # 7 ] 29 May 2007 07:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Aaah… maar dat ken ik ook wel! :-D

“In het grote toverboek, abbacadabra…. Abbacadabraaaaah!”

Jeugdsentiment! Er gaan hier knipperlichten aan! :-D

En ik maar denken (vééle jaren later) dat er een Engels liedje gemaakt was op die muziek :geenidee:

(ik heb nooit begrepen - als kind - waarom ik het ‘originele’ liedje nooit meer hoorde dat ik als klein kind hoorde als ik met mijn lego achter de bank speelde en mijn moeder aan het stoffen was)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 8 ] 30 May 2007 10:40 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

dat ik als klein kind hoorde als ik met mijn lego achter de bank speelde en mijn moeder aan het stoffen was)

Die Luna….er schuilt een butch in je!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 9 ] 31 May 2007 06:25 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Jaccozoveel - 30 May 2007 10:40 PM

Die Luna….er schuilt een butch in je!

Een butch?  :geenidee:

Ik hoop niet dat je een lettertje fout hebt geschreven, of ik moet eens in mijn woordenboek gaan zoeken…

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 10 ] 31 May 2007 12:30 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Jaccozoveel - 30 May 2007 10:40 PM

dat ik als klein kind hoorde als ik met mijn lego achter de bank speelde en mijn moeder aan het stoffen was)

Die Luna….er schuilt een butch in je!

Haha LOL

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 11 ] 31 May 2007 02:32 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Luna24 - 31 May 2007 06:25 AM
Jaccozoveel - 30 May 2007 10:40 PM

Die Luna….er schuilt een butch in je!

Een butch?  :geenidee:

Ik hoop niet dat je een lettertje fout hebt geschreven, of ik moet eens in mijn woordenboek gaan zoeken…

Butch is engels voor Pot (in de lebsische zin).

  [ # 12 ] 31 May 2007 02:38 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  384
Geregistreerd  2007-05-09

Lance - 31 May 2007 02:32 PM
Luna24 - 31 May 2007 06:25 AM
Jaccozoveel - 30 May 2007 10:40 PM

Die Luna….er schuilt een butch in je!

Een butch?  :geenidee:

Ik hoop niet dat je een lettertje fout hebt geschreven, of ik moet eens in mijn woordenboek gaan zoeken…

Butch is engels voor Pot (in de lebsische zin).

En dan ook nog eens de mannelijkere vorm.

  [ # 13 ] 31 May 2007 10:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

En bedankt 😉

[ Gewijzigd: 31 May 2007 10:37 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 14 ] 01 June 2007 03:36 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  26
Geregistreerd  2004-01-24

Ik heb het toen ook gezien op tv en het enige dat ik mij er echt van kan herinneren is Money, money, money met Nico Haak als Pinoccio.

   Handtekening   

We’re free to fly the crimsom sky, the sun won’t melt our wings tonight