1 of 2 |  1 2 > 
Antje’s premiere in Cats
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Gisteren heeft Antje Monteiro haar premiere als Grizabella in Breda gespeeld. Het is dat Marco Bakker het zei in de pauze, anders had ik het niet geweten. Ze kreeg niet eens bloemen op het toneel, alleen een applausje van een paar castleden. (een heel hard gejoel uit de zaal)

In de paar scenes dat ze op het toneel is, acteerde ze super. Echt een eenzaam katje. Ze zong ook erg goed, soms een beetje ‘pop’. Uhm… zeg maar extra rideltjes in de woorden (tijhijhijd in de zon) Maar Memory geweldig!! Ik vond wel dat ze een beetje raar liep. Ik vond dat te overdreven, maar anderen vonden dat juist weer geweldig. Ze is echt een hele goede Grizabella!


En uitgebreid verslag komt nog, maar ik wilde dit alvast melden voordat ik ga werken.

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 1 ] 12 May 2007 10:28 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ellow, ik ben blij dat je zo genoten hebt van Antje, ik kan zelf niet wachten haar te zien (13 juni mag ik pas :’( ) Maar de pop-stem zoals tijhijhijd in de zon heeft ze denk ik nog een beetje overgehouden van Aida.

  [ # 2 ] 12 May 2007 02:54 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Ik ga woensdag. Echt leuk dat ze t zo goed doet. Ben heel benieuwd naar An.

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 3 ] 12 May 2007 05:24 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Nou ik heb Aida dus ook gezien en ik dacht dat ze heel nasaal zou zingen, maar dat was niet zo.

Wel bleef ze bij het opstijgen met haar jas aan de trap zitten. Die heeft ze op het laatste moment los kunnen rukken. Dat opstijgen zag er sowieso heel wankel uit bij haar, maar ze heeft last van hoogtevrees zei ze

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 4 ] 12 May 2007 05:31 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

Ja ik was er ook. Vond dat ze wel heel mooi acteerde, maar die extra riedeltjes vond ik té. Ze klinkt al zo dramatisch van zichzelf en dat maakte het nog is extra erg. Dat vond ik jammer, maar verder deed ze het heel goed. Lone is nog steeds m’n favo Grisa 😊

   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk

  [ # 5 ] 13 May 2007 12:01 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Verslag Cats 11 mei: Antje’s premiere zonder Annemieke

Hmm niet zoveel spoilers denk ik…


Vrijdagavond was het zover: na 2 jaar Annemieke (van der Veer — Antimakassa) niet meer gezien te hebben, ging ik naar Cats met 2 vriendinnen en mijn zusje. Ik ging eigenlijk speciaal voor haar naar Cats, maar een blik op het castbord vertelde me genoeg: Penny Vos ging op. Eerste reactie: balen! Tweede reactie: ook balen! Maar met de instelling om toch maar te genieten namen we plaats op rij 22, zaal vak C (helemaal rechts achterin in het Chasse). We zaten vlak bij de klapdeur van het techniekhokje en dat bleek later nogal van belang te zijn. De cast:

Oom Deuteronium: Marco Bakker. Hij zong goed, maar in het begin danste hij mee. (should i say more?) Maar nadat ik mijn lach had ingehouden, was hij nog best oke. We hebben de hele pauze met hem zitten praten. Dat was opvallend gezellig. Hij was gewoon eerlijk over de productie en over collega’s, maar hij stak ook een promotiepraatje af over wat hij nog gaat doen. Laat zeggen: hij gaf genoeg roddelvoer voor een dikke Prive en hij vertelde over zondagmatinee’s dat kinderen gaan vragen waar de andere poesjes zijn enzo: heel lief.

Grizabella: Antje Monteiro. Het was haar premiere als Grizabella, maar dat hoorde we pas in de pauze van Marco. Ik vond dat ze wat overdreven liep: erg gebogen knieen en bij elke stap kon ze neervallen, leek het. Ze zong geweldig en ze acteerde ook mooi. Echt een verstoten kat met een glorieuze carriere achter de rug. Misschien iets te ‘pop’ gezongen, maar verder goed. Bij het eindapplaus kreeg ze geen bloemetje op het toneel (belachelijk vind ik!) maar wel een applaus van de cast en hard gejoel uit de zaal (of dat waren wij?). Oja, bij het opstijgen wankelde ze een beetje en Marco hielt haar wel heel stevig vast, ik weet niet of dat erbij hoorde. Het gaf wel een mooi effect: net alsof ze bang was om op te stijgen (letterlijk en figuurlijk). Op de trap bleef haar jas nog haken die ze oncharmant moest losrukken voor ze door kon lopen.

Spikkelpikkelmies: Marleen van der Loo. Belachelijk dat zij niet genomineerd is. In haar dansnummer is haar expressie helemaal super en ze valt als ‘gewone’ kat heel erg op. Ik heb in ieder geval veel op haar zitten letten en ik moest vaak glimlachen als ze weer aan het ‘katten’ was tegen Anouk van Nes of de jonkies uit elkaar aan het houden was of een of ander onderonsje met bijvoorbeeld Ghiselbert. Ze is een van de weinige in de cast die ook echt een kat is en blijft. Natuurlijk danst ze en zingt ze heel goed. In een woord geweldig :D

Ghiselbert/Abrikoos: Paul Donkers. Stem helemaal goed. Ghiselbert is eigenlijk een rol van niets, maar in de 2e akte heeft ie echt een groot aandeel. Ik vond hem overtuigend en schattig als oude theaterkat. Een oude zeur die iedereen wel kent, maar dan wel lief. Als Snauwtijger was hij totaal onverstaanbaar, maar zijn energie spatte het toneel af. De overgang naar Koos was dan echt weer heel lief. Ik had echt met hem te doen. Ik heb in de show 1x kippenvel gehad en dat was toen Koos een kopje gaf aan Grizabella toen ze mocht opstijgen. Twee oude katten, maar Koos gunt het Grizabella. Wauw.

Antimakassa: Penny Vos. Ik had heel erg gehoopt op Annmieke, maar helaas. En ik moet eerlijk zijn: Penny deed het erg goed. Lief en bemoederend en ze zong erg goed. Die laatste hoge noot als Gillebeen :O.

Bomballerien: Anouk van Nes: Hmm omdat ze genomineerd was had ik hoge verwachtingen, maar haar rol is ten eerste al klein en ze is me als kat alleen maar opgevallen als ze met Marleen bezig was. Ze was wel een van de lenigste katten. Al haar bewegingen deed ze ook voluit.

Tuk stuk rukker: Merijn. In zijn nummers is hij geweldig. Lekker arrogant en hij is een van de beste mannelijke zangers. Maarja, als je op hem let als het niet om hem gaat, is daar maar weinig van over. Als danser is hij ook niet geweldig. In een stukje beweegt iedereen zijn armen als een vogel: heel sierlijk vanuit de schouders, maar hij zwaaide op en neer met zijn armen. Naja, ik vond het niet mooi. Ook trok hij tijdens de pirouettes van Diavolo de aandacht door hard te klappen en het publiek mee te krijgen. Het past bij zijn rol, maar hij trok de aandacht naar zich toe, terwijl Diavolo dat op dat moment verdiende. Jammer. Wat hij wel leuk deed was dat hij met iemand in de zaal ging dansen. Die vrouw was hoogzwanger en hij legde zijn hoofd op haar buik enzo.

Dokter Diavolo: Marc John Richardson. Onverstaanbaar, maar dan op een andere manier. Maar zijn dans: met open mond heb ik zitten kijken. Ik weet niet hoeveel pirouetten achter elkaar en dan recht weglopen :O. En hij draaide ook zo ontzettende snel… Respect!

Snorrescha: Roberto de Groot. Ook genomineerd, maar ook niet opgevallen eerlijk gezegd. Hij zingt alles een beetje aan elkaar en kondigt katten aan en af, maar hij sprong er voor mij niet uit ofzo…

Scharrelnelis en Lorrejopie: Mark en Cindy Bell. Cindy zong erg duidelijk. In tegenstelling tot Mark kon ik bij haar wel verstaan wat er allemaal gebeurde in het lied. Zang en dans bij beide super.

Victoria: Anique Bosch. wow! Wat een danseres zeg! Dan denk je dat het al onmogelijk is om zo met je been omhoog te staan, draait ze ook nog een rondje… Geweldig!

Iedereen die ik niet heb genoemd: Goed gedanst, goed gezongen. Het ensemble is erg sterk. De 2 katten die ALLES hetzelfde doen waren erg leuk om op de letten :D


We zaten dus naar de klapdeur, dus daar kwamen een aantal katten uit. De eerste keer schrokken we ons echt kapot, gewoon omdat je het niet verwacht. (Zie je ineens een reusachtige Marco Bakker uit dat deurtje komen :D) Daarna wordt het wel leuk, omdat je de katten al van ver ziet aankomen. Alleen 1x was Grizabella weggepest en toen dansten de katten door. Het was wel afleidend dat Grizabella dan ineens de trap op strompelt en door de deur gaat. Voor mijn gevoel was ze al weg; is ze er ineens weer. En na de pauze kwamen er weer een aantal door die deur, onder andere Anouk van Nes. Een vriendin en ik herkende haar en we zeiden iets te hard: Da’s Anouk! Ze draaide verbaast om en lachte, maar maakte daar gauw een kattengezicht van. Heel grappig :D. De katten liepen wel heel veel door de zaal, dat leek me voor de balkonmensen niet zo fijn.

Na de voorstelling snel de jassen gepakt en toen naar de artiestenuitgang. We stonden er nog geen 2 minuten toen er al iemand naar buiten kwam. Ik dacht: wow da’s wel snel. Ze zei iets Engels tegen een man en liep toen door. Toen zei mijn zusje: dat is toch Annemieke? Dus ik kijk. JAA! Het was Annemieke! Dus ik zei haar naam en toen keek ze me heel raar aan. En toen zei ze: ik herken je gezicht wel, maar ik ben even je naam vergeten. (lees: het is ruim 2 jaar geleden dat ik haar zag en toen had ik nog een bril en een beugel). Ze was geblesseerd, maar ze traint achter de schermen mee. Ze is natuurlijk geen danseres en heeft die techniek ook niet. Daar werkt ze nu aan en ze gaat langzaamaan opbouwen met spelen. Maar ze vond het heel jammer dat ik was komen kijken en dat ze niet speelde (heeft ze wel 4x gezegd) en ze was gewoon heel lief. Mijn hele avond was weer helemaal goed. In september komt Cats nog een keer terug naar Breda en dan zou ze laten weten wanneer ze speelt. Echt heel lief :D. Toen een foto en ging ze weg. Ondertussen had een vriendin al Antje uit een hele grote passerende cast geroepen. Natuurlijk gefeliciteerd met haar premiere en op de foto. (In het echt is ze heel klein!).Die ging toen ook in d’r eigen autootje weg. We wilden eigenlijk ook nog wel met Marleen op de foto en we hadden het nog niet gezegd of ze kwam het trapje af. Daar natuurlijk mee op de foto en een praatje. (ook al zo’n schat). Toen hadden we nog 1 wens en dat was Mark van Beelen en als je het over de duivel hebt… Hij hielt een vinger op zijn gezicht omdat hij niet met zijn puist op de foto wilde :D. Snel een foto want hij moest naar de bus ‘en anders worden ze boos op mij’.
Toen de vriendin naar het station gebracht en op ons fietsje terug naar huis.

Ik wist dat Cats niet mijn favoriet zou worden, maar ik vind wel dat ik hem gezien moet hebben als musicalfan. Ik ging eigelijk voor Annemieke en ik baalde enorm dat ze niet speelde, maar dat ze wel bij de AU was, maakt alles weer goed. Nu heb ik in september nog een reden om weer naar Cats te gaan :D. Eigenlijk waren de gesprekjes bij de AU leuker dan de show.

Zo, ik ben de helft vergeten, dus vraag maar raak. Nu ga ik slapen en morgen weer lekker leren 😊 altijd leuk…


Liefs, Bregje

Edit: de goede namen erbij gezet en een paar spelfouten eruit gehaald

[ Gewijzigd: 13 May 2007 07:14 PM by gordijntje ]
   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 6 ] 13 May 2007 01:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

Leuk verslag,lekker uitgebreid :D Ben het niet over alles met je eens, maar dat is juist wel grappig om te lezen 😊 alleen .. jij was er toch ook vrijdag? Toen was Marijn namelijk Rukker en niet Gino 😉 Ook speelde Marjolein (helaas) niet. Cindy Bell was op als Lorrenjopie. En het witte katje heet Victoria en werd gespeelt door Anique Bosch.

[ Gewijzigd: 13 May 2007 01:33 PM by Sophie_mfan ]
   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk

  [ # 7 ] 13 May 2007 06:05 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Sophie_mfan - 13 May 2007 01:30 PM

Leuk verslag,lekker uitgebreid :D Ben het niet over alles met je eens, maar dat is juist wel grappig om te lezen 😊 alleen .. jij was er toch ook vrijdag? Toen was Marijn namelijk Rukker en niet Gino 😉 Ook speelde Marjolein (helaas) niet. Cindy Bell was op als Lorrenjopie. En het witte katje heet Victoria en werd gespeelt door Anique Bosch.

Oeps, dat is wel heel slordig. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed op het schermpje had gekeken, alleen of Annemieke speelde (ik wil hier zo’n ouderswetse roll smiley doen 😛)

Oke, dan zijn het andere namen, maar ik vind er nog steeds hetzelfde van :D.

Maar waar ben je het dan niet mee eens? Daar ben ik wel benieuwd naar…

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 8 ] 13 May 2007 06:24 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Leuk verslag. Antje heeft idd echt heel erg hoogtevrees, het ‘opstijgen’ zag ze ook wel tegenop. Ik ben heel benieuwd woensdag, hoop dat k dr nog ff spreek.

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 9 ] 13 May 2007 08:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

Nou ik vind sowieso Marco helemaal niks. Z’n stem is inderdaad wel oke, maar verder vind ik hem veel te weinig uitstraling hebben. Hij staat daarecht alsof hij het saai vind ..
IK vond Antje’s bewegingen juist erg mooi.En haar zang af en toe een beetje te dramatisch. Door die poppie riedeltjes erdoor.
IK vond Marijn niet zo goed. Hij miste naar mijn idee veel noten, en hij acteerde veel minder leuk dan Gino. Stanley was té aanwezig, hij was niet aanwezig genoeg vond ik.
Waar ik het absoluut niet mee eens ben is je mening over Roberto, hij sprong er voor mij juist wel uit. *is ook lastig missen als ie voor je neus gaat zitten je gaat zitten aanstaren:P* Ik hou van zijn stem, hoe hij beweegt en speelt. Hij is voor mij echt een kat, houd zich soms op de achtergrond, maar wil wel graag iedereen beschermen. Iedereen respecteert hem. Ik vind dat hij heel mooi speelt.
Volgens mij stonden wij trouwens ook vlak naast jullie bij de AU 😉 Wij stonden met Roberto te praten 😊

   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk

  [ # 10 ] 13 May 2007 09:35 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Sophie_mfan - 13 May 2007 08:02 PM

Nou ik vind sowieso Marco helemaal niks. Z’n stem is inderdaad wel oke, maar verder vind ik hem veel te weinig uitstraling hebben. Hij staat daarecht alsof hij het saai vind ..
IK vond Antje’s bewegingen juist erg mooi.En haar zang af en toe een beetje te dramatisch. Door die poppie riedeltjes erdoor.
IK vond Marijn niet zo goed. Hij miste naar mijn idee veel noten, en hij acteerde veel minder leuk dan Gino. Stanley was té aanwezig, hij was niet aanwezig genoeg vond ik.
Waar ik het absoluut niet mee eens ben is je mening over Roberto, hij sprong er voor mij juist wel uit. *is ook lastig missen als ie voor je neus gaat zitten je gaat zitten aanstaren:P* Ik hou van zijn stem, hoe hij beweegt en speelt. Hij is voor mij echt een kat, houd zich soms op de achtergrond, maar wil wel graag iedereen beschermen. Iedereen respecteert hem. Ik vind dat hij heel mooi speelt.
Volgens mij stonden wij trouwens ook vlak naast jullie bij de AU 😉 Wij stonden met Roberto te praten 😊

Ik zat op de achterste rij, dus van die uitstraling van Marco heb ik niets gezien. Over Tuk stuk rukker: dit is mijn eerste Cats, dus ik kan niet vergelijken. Ik probeer het me telkens te herinneren, maar er komen maar weinig momenten met Roberto naar boven. Misschien als je verder weg zit dat je op andere dingen let. Ik kon de gezichten van de katten niet goed zien, wel de fysieke bewegingen. Marleen was bijvoorbeeld erg fysiek bezig, misschien Roberto wat minder dat ie daarom niet opviel.

Haha ja klopt; wij stonden ook bij de AU.

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 11 ] 14 May 2007 08:29 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

Ja dat is ook wel zo. De show is weer anders aan de hand van de plek waar je zit. Vanaf het balkon was ie heel anders dan vanaf rij 1. Verder af heb je meer overzicht, dichtbij kan je juist op kleine details letten. En het is toch elke keer weer anders, omdat ze elke keer weer anders spelen (had je tijdens Koos die 2 katten gezien die links ergens bovenop zaten? Die zaten met stukjes decor in hun mond te flapperen :’)).

   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk

  [ # 12 ] 16 May 2007 07:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26


Dit zijn 2 foto;s van Antje in Cats

  [ # 13 ] 16 May 2007 08:15 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

Vind haar in het echt een mooiere Grisa dan op de foto’s.

   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk

  [ # 14 ] 16 May 2007 11:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Ik dacht net “wat een mooie foto’s”, maar of Antje in het echt als Grizabella mooier is daar kan ik niet over oordelen. Wel dat ik het mooie foto’s vind!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 15 ] 17 May 2007 10:20 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Ik ga de 27ste naar Cats.
Dan is Antje er ook als het goed is.
Mijn oma wilde haar zien, dus hopelijk wordt er niets veranderd in haar speelschema.

 1 2 > 
1 of 2