2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Verslag Kuifje zaterdagmiddag 19 mei 2007 (Errrrg lang en bevat spoilers)
  [ # 16 ] 20 May 2007 12:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik ben erg benieuwd naar ‘Kuifje’ ! Op een of andere manier heb ik de vorige versie in Antwerpen gemist, maar ga volgende week deze voorstelling zien.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 17 ] 20 May 2007 12:22 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2006-11-24

dat was ik nog vergeten te vraag, ivm de geprojecteerde film, is dat de vervanging voor deze oorspronkelijk scène:http://youtube.com/watch?v=TeHnFgU-KOg
waarbij je nog dan Bianca voor het scherm te zien krijgt en op het einde van het nummer, weg scherm en kuifje en bobby hangend aan de arend?

   Handtekening   

Impossible is only a word

  [ # 18 ] 20 May 2007 01:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Wout - 20 May 2007 12:22 PM

dat was ik nog vergeten te vraag, ivm de geprojecteerde film, is dat de vervanging voor deze oorspronkelijk scène:http://youtube.com/watch?v=TeHnFgU-KOg
waarbij je nog dan Bianca voor het scherm te zien krijgt en op het einde van het nummer, weg scherm en kuifje en bobby hangend aan de arend?

Ja, precies die scene! Ik moet zeggen dat hij er zonder animatie een beetje rommeliger uit ziet.
De vogel komt nu dus maar één keer overvliegen en laat dan Kuifje los. Hierdoor lijkt de vogel gewoon minder nep, omdat hij korter in het echt in “beeld” komt.

Trouwens ik heb nog een keer zitten kijken naar de scene met de 7 kristallen en vond het jammer dat die eruit is, maar….. wat zingt die man vreselijk zeg!
Het zal wel aan mij liggen, maar door de zang ben je bijna blij dat de scene eruit is :ohoh:

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 19 ] 20 May 2007 04:42 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Monieky heb je verslag niet helemaal gelezen, want ik ga aanstaande donderdag dankzij musicalworld de voorstelling zelf bekijken.
Maar voor zover ik het gelezen heb: Leuk verslag om te lezen!

Ben echt super benieuwd donderdag, na al die positieve verhalen over Kuifje!

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 20 ] 20 May 2007 06:47 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

bianca18 - 20 May 2007 04:42 PM

Monieky heb je verslag niet helemaal gelezen, want ik ga aanstaande donderdag dankzij musicalworld de voorstelling zelf bekijken.
Maar voor zover ik het gelezen heb: Leuk verslag om te lezen!

Ben echt super benieuwd donderdag, na al die positieve verhalen over Kuifje!

Veel plezier, maar ik weet zeker dat dat wel zal lukken 😉
Ben benieuwd naar jouw mening, maar die hoor ik daarna wel 😄

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 21 ] 20 May 2007 07:17 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Momenteel ben ik nog even gezellig met m’n visite van vandaag aan het bijbabbelen over wat we er nou van vonden vanmiddag, maar één ding wil ik alvast kwijt (al is het eigenlijk oud nieuws):

KUIFJE IS GEEN FAMILIEMUSICAL!!! (En al helemaal geen kindermusical!)

Ik heb me gruwelijk zitten ergeren aan een kind achter me dat elke keer riep dat het pijn deed aan z’n oren of luidkeels vroeg wanneer ze die kapitein of die mevrouw klaar waren met zingen. Als je dan nagaat dat Haddock en Castafiore toch echt erg veel te zingen hebben kun je je voorstellen dat ‘t uitzonderlijk irritant was. Al die bewegende kinderen die het niet voor elkaar krijgen om rustig te zitten… En je kunt het ze ook niet kwalijk nemen, want nogmaals: Kuifje is nooit bedoeld geweest voor kindertjes. Dat is destijds in Antwerpen ook zo aangegeven.

Vooral genoten van Miranda van Kralingen, alleen zij is al reden genoeg om vaker te gaan dan één keer…


PS. Meeklappen zou verboden moeten worden, net als autodrop!

  [ # 22 ] 20 May 2007 07:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Lance - 20 May 2007 07:17 PM

KUIFJE IS GEEN FAMILIEMUSICAL!!! (En al helemaal geen kindermusical!)

Nou dat ben ik niet helemaal met je eens, wel dat het niet geschikt is voor KLEINE kinderen, maar kinderen vanaf een jaar of 8 vinden het geweldig en kunnen ook lang genoeg stil zitten en mond dicht houden!

Lance - 20 May 2007 07:17 PM

Ik heb me gruwelijk zitten ergeren aan een kind achter me dat elke keer riep dat het pijn deed aan z’n oren of luidkeels vroeg wanneer ze die kapitein of die mevrouw klaar waren met zingen. Als je dan nagaat dat Haddock en Castafiore toch echt erg veel te zingen hebben kun je je voorstellen dat ‘t uitzonderlijk irritant was. Al die bewegende kinderen die het niet voor elkaar krijgen om rustig te zitten… En je kunt het ze ook niet kwalijk nemen, want nogmaals: Kuifje is nooit bedoeld geweest voor kindertjes. Dat is destijds in Antwerpen ook zo aangegeven.

Ohhhh wat vreselijk en daar was ik gisteren dus zooooo bang voor, maar dat viel gistermiddag echt 200% mee, gelukkig!!

Lance - 20 May 2007 07:17 PM

Vooral genoten van Miranda van Kralingen, alleen zij is al reden genoeg om vaker te gaan dan één keer…

Ze is echt goed he? Ohhh en als ze dan samen zingt met Henk Poort….. kippenvel!!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 23 ] 20 May 2007 08:34 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Lance - 20 May 2007 07:17 PM

KUIFJE IS GEEN FAMILIEMUSICAL!!! (En al helemaal geen kindermusical!)
PS. Meeklappen zou verboden moeten worden, net als autodrop!

Ze hebben getry-out op schoolklassen en die vonden het geweldig. Maar goed: ik denk wel dat je wel minimaal een jaar of 8 moet zijn. En ja, ook de discipline op moet kunnen brengen in de spaarzame stukken dat het een versnelling lager gaat. Blame the parents.

Meeklappen? Tja, als het gezellig is moet het kunnen. Als ze de laatste dagen van hun leven aftellen en 1000 bommen en granaten keert terug heb je het werkelijk niet begrepen als je gaat meeklappen. Ik hield het op “Rotterdampas"publiekdommigheid en hoop ook dat het niet terugkeert als de voorstelling voor gewoon publiek loopt.

  [ # 24 ] 20 May 2007 08:39 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Helemaal met je eens mbt de leeftijd en ouders, Jeroen!
En over het klappen: De eerste keer dat iedereen ging klappen had ik zoiets van: HEEE?????. Maar bij één nummer was het de bedoeling en vroeg de dirigent erom, dat iedereen meeklapte!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 25 ] 20 May 2007 09:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Jeroen - 20 May 2007 08:34 PM
Lance - 20 May 2007 07:17 PM

KUIFJE IS GEEN FAMILIEMUSICAL!!! (En al helemaal geen kindermusical!)
PS. Meeklappen zou verboden moeten worden, net als autodrop!

Ze hebben getry-out op schoolklassen en die vonden het geweldig. Maar goed: ik denk wel dat je wel minimaal een jaar of 8 moet zijn. En ja, ook de discipline op moet kunnen brengen in de spaarzame stukken dat het een versnelling lager gaat. Blame the parents.

Tja, destijds in Antwerpen werd ook gezegd dat de musical gericht was op volwassenen. Het gaat mij er in dit geval vooral om dat het muzikaal voor kinderen voor 90% niet interessant is. Als ik wil genieten van de stukken van Castafiore zoals Het Leven Is Als Een Opera en achter en voor mij zuchten en steunen de irritant kinderen luidkeels dat het lang duurt en pijn doet aan hun oren, dan denk ik: Sterf!!! (Ik zou het graag iets liever uit willen drukken, maar dat dacht ik echt). Ik betaalde 40 euro en wil genieten. De rest van de zaal zat waarschijnlijk voor een tientje en kan het weinig schelen, mij doet het wel iets.

Jeroen - 20 May 2007 08:34 PM

Meeklappen? Tja, als het gezellig is moet het kunnen. Als ze de laatste dagen van hun leven aftellen en 1000 bommen en granaten keert terug heb je het werkelijk niet begrepen als je gaat meeklappen. Ik hield het op “Rotterdampas"publiekdommigheid en hoop ook dat het niet terugkeert als de voorstelling voor gewoon publiek loopt.

Meeklappen bij de pauzefinale Duizend Bommen En Granaten kan ik me voorstellen, maar mag het dan alsjeblieft wel in de maat. Want het “Rotterdampas"publiek dat hier aanwezig was heeft geen ritmegevoel. Maar het stoorde me dus voornamelijk bij Haddock’s Afscheid aan het einde waar Duizend Bommen En Granaten nog kort terugkomt. Het slaat de plank volledig mis om dan te denken: Oh, leuk, klappen…  :boos2:

MoNieky - 20 May 2007 08:39 PM

Helemaal met je eens mbt de leeftijd en ouders, Jeroen!
En over het klappen: De eerste keer dat iedereen ging klappen had ik zoiets van: HEEE?????. Maar bij één nummer was het de bedoeling en vroeg de dirigent erom, dat iedereen meeklapte!

Op welk punt vroeg de dirigen er om om mee te klappen? Want dat heb ik dan toch echt gemist… ?

  [ # 26 ] 20 May 2007 09:40 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Helaas moet ik je het antwoord schuldig blijven, want ik ken de liedjes nog niet zo goed.
Maar ik ben gisteren geweest, misschien reageerde de dirigent vandaag anders?
Aanstaande zondag ga ik weer en dan zal ik even opletten bij welk nummer het nu was.
Hier kom ik op terug! Of misschien was het Jeroen ook opgevallen gisteren en weet hij wanneer de dirigent zich omdraaide en de zaal aanwijzingen ging geven?

[ Gewijzigd: 20 May 2007 09:43 PM by MoNieky ]
   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 27 ] 20 May 2007 10:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik ben vanmiddag geweest, daarom lees ik dit nu pas.
Zoals gezegd: louter superlatieven van mijn kant, daarom wacht ik nog even met het plaatsen van een verslagje, als ik dat al doe. Misschien wacht ik nog wel even tot ik de voorstelling van verder in de cyclus nogmaals heb gezien.

Wat wel gezegd mag worden: de cast is briljant! Ze lijken zo uit de boekjes weggelopen én - niet onbelangrijk - Fleur en Zorrino zijn ook heel goed!
Normaal zwijg ik net als Jeroen graag over het aandeel van de kinderrollen, tenzij ze echt iets in hun mars hebben (gelukkig, dat komt ook voor, zie Annie). Maar deze kinderen Fleur en Zorrino (anderen dan gisteren begreep ik) konden zingen én hielden de spanning er goed in!
Ik had de tranen in mijn ogen staan toen Fleur tegen haar moeder begon te zingen (dit was ontroering) en ging helemaal mee in de spanningsopbouw die Zorrino wist te bewerkstelligen vlak voor het verschijnen van de waterval.
(dat vervolgens de voorstelling een klein showstopje bevat is jammer voor het spanningsmoment, maar enkele minuten later was dit verholpen en werd de voorstelling hernomen bij het deel van Zorrino; waar Zorrino zijn scene mocht herhalen en luid met bemoedigend applaus werd onthaald en het kunstje vervolgens weer flikte)

Ik ben om: ik had mij al heel lang op deze voorstelling verheugd en soms valt het dan alleen maar tegen. Dit keer waren de verwachtingen zo hoog gespannen en zijn ze ook compleet beantwoord.
Ik geloof vast dat deze voorstelling met heel veel liefde is gemaakt: dat straalde de regisseur, de dirigent en de gehele bezetting uit. Ik heb gelachen om de humor (mijn god, ik dacht dat die kast écht viel!) en genoten van de visuele hoogstandjes die afgewisseld worden met intieme momenten die weten te ontroeren.
Kuifje is een voorstelling met een hart, door alle grote effecten heen.

En nu is het verdorie toch nog bijna een verslag geworden 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 28 ] 20 May 2007 10:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Tip voor Lance: ga voortaan op rij 1 zitten (= feitelijk 3 in nummering) Je hebt alle kids achter je zitten en je ziet alles nog buitengewoon goed. Inclusief voeten! (dat ontbreekt vaak)
Daarbij komt dat je de dirigent volledig meekrijgt die méér dan hilarisch op bepaalde Diva-scenes van La Castafiore reageert. Dat is het leuke van een voorstelling die theater brengt in theater: het zaalgebruik en de dirigent die reageert.
Ik heb een prima plek gehad daar en zat nog in het midden ook.

Wat meeklappen betreft: 1000 bommen vraagt erom, de 1e keer. In de gevangenis is het idd Not Done!
Gelukkig had bij ons de halve zaal dat ook begrepen, maar de andere helft klapte onverschrokken mee.
Dan denk ik ook idd: Rotterdampas… 😖

Sorry voor iedereen en alle vooroordelen die ik nu bevestig.

[ Gewijzigd: 20 May 2007 10:08 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 29 ] 20 May 2007 10:29 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Luna24 - 20 May 2007 10:05 PM

Tip voor Lance: ga voortaan op rij 1 zitten (= feitelijk 3 in nummering) Je hebt alle kids achter je zitten en je ziet alles nog buitengewoon goed. Inclusief voeten! (dat ontbreekt vaak)

Ik heb de voorstelling in Antwerpen twee keer vanaf de eerste rij mee mogen maken… Twee ervaringen die nog op netvlies staan. Ik weet wat je ervaren hebt…  😄

 

Luna24 - 20 May 2007 10:05 PM

Wat meeklappen betreft: 1000 bommen vraagt erom, de 1e keer. In de gevangenis is het idd Not Done!
Gelukkig had bij ons de halve zaal dat ook begrepen, maar de andere helft klapte onverschrokken mee.
Dan denk ik ook idd: Rotterdampas… 😖

Sorry voor iedereen en alle vooroordelen die ik nu bevestig.

En uiteraard zaten al die meeklappende mensen rondom mij.

Ook vervelend: Achter mij een man die constant foto’s maakte. Wellicht zonder flits (Op 1 keer na tijdens Bobbie En Ik), maar dat rode lampje dat oplicht om scherp te stellen is vrij fel. Het is zeer irrtant als alle bezoekers om je heen rood oplichten… Als ik rood opgelicht wil worden ga ik wel naar de wallen.

  [ # 30 ] 20 May 2007 10:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

O mijn god, dat is echt grappig! :lol:
Ik lig hier dubbel, je weet het wel te melden!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 < 1 2 3 > 
2 of 3