5 of 6 | ‹ First  < 3 4 5 6 > 
De grote donor-show…
  [ # 61 ] 01 June 2007 09:59 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Dubbele post.

Ik haal steeds wijzingen en quoten door elkaar, ik voel me ineens heel blond…  :tong:

[ Gewijzigd: 01 June 2007 10:07 PM by Lance ]
  [ # 62 ] 01 June 2007 10:06 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Om te zeggen dat je het raar vind dat ze dingen uit je halen moet je wel beseffen dat je dan al dood bent!!

Het is niet zo dat ze je nieren alvast weghalen met de kreet: U bent toch terminaal!

  [ # 63 ] 01 June 2007 10:53 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Wat zijn eigenlijk de eisen van een goede donor?

Ik bedoel, ik kom vaak zat in kroegen waar veel sigaretten rook te vinden is (mee-roken), ik lust graag meerdere drankjes, sport bijna niet… En zo zijn er vast nog wel wat ongezonde dingen, maar goed ik ben wel donor maar hebben ze er eigenlijk ook echt iets aan?

Ookeenmedewerker, bedankt voor je posts. Lang geleden dat ik dubbel heb gelegen van het lachen op dit forum!  📣

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 64 ] 01 June 2007 10:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

tuurlijk hebben er wat aan rop ze kunnen echt zo onwijs veel dingen gebruiken van je lichaam

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 65 ] 01 June 2007 10:58 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

ivje - 01 June 2007 10:57 PM

tuurlijk hebben er wat aan rop ze kunnen echt zo onwijs veel dingen gebruiken van je lichaam

Ga je dit ook uitleggen???  📣  📣
Sorry beetje melig :ohoh:

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 66 ] 01 June 2007 11:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

ga ik dit uitleggen

kijk eens op http://www.donorcodicil.nl of zo
daar staat precies op welke organen ze kunnen gebruiken
en nee ik ga dit dus niet uitleggen

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 67 ] 02 June 2007 12:41 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

ookeenmedewerker - 01 June 2007 09:14 PM
YokiPerzik - 27 May 2007 09:51 AM

Ik heb mijn twijfels een beetje over deze show, aan de ne kant vind ik het wel goed omdat mensen dan weer even nadenken over het wel of niet donor zijn. En door zo’n show zie je ook waarom het nou zo vreselijk belangrijk is dat mensen donor worden, maar aan de andere kant vind ik het een vreselijk idee dat er drie mensen moeten strijden om een nier. het is zo’n ongelukkig spel voor de mensen die verliezen.

Ik ben zelf ook geen donor, omdat ik dan het gevoel heb dat de artsen minder voor het behouden van mijn leven zullen doen omdat ik 3 andere mensen kan helpen met mn organen. Ik leef zelf met 1 nier door een operatie toeen ik nog baby was. Dat gaat ook prima, maar ik heb wel een heel erg lelijk litteken op mn buik dus zo dankbaar ben ik artsen nooit geweest.

Groetjes, Tessa

dus als de artsen jouw als baby niet hadden geholpen, had je nu niet meer van al die musicals kunnen genieten. Ik zou die artsen wel dankbaar zijn!!

Het was niet levens bedreigend mijn lichaam kon, juist omdat ik zo jong was, nog goed wennen aan maar 1 nier… tijdens die operatie zijn trouwens veel fouten gemakt…

[ Gewijzigd: 02 June 2007 09:14 AM by Jeroen ]
  [ # 68 ] 02 June 2007 10:42 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Opeens vind ik BNN een van de beste zenders van nederland!!
Ik had dit echt niet verwacht, maar ik vond het wel een super goede actie!!

  [ # 69 ] 02 June 2007 11:05 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

YokiPerzik - 02 June 2007 12:41 AM

Het was niet levens bedreigend mijn lichaam kon, juist omdat ik zo jong was, nog goed wennen aan maar 1 nier… tijdens die operatie zijn trouwens veel fouten gemakt…

Dat moet je er wel bijzetten, want je eerste post gaf de indruk dat je boos bent omdat je door die artsen geen bikini aankunt. (Hoewel je natuurlijk met of zonder litteken altijd een bikini aankunt)

Ik zit dinsdag voor de tv te kijken naar het vragenuurtje in Den Haag, D66 is weer lekker volgzaam en heeft al toegezegd vragen te gaan stellen over de donorshow :tong:

  [ # 70 ] 02 June 2007 11:11 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Ik heb de show niet gezien, maar toen ik hoorde dat het nep was, was ik wel heel blij. Ik krijg een ‘She’s the man’ - flashback: I hate to say “I told you so”, but I told you so! 😉


Ik ga me niet mengen in die discussie, omdat ik wel vind dat je iedereen in z’n waarde moet laten. Ik ben inderdaad ook voor het systeem dat iedereen automatisch donor is, tenzij je aangeeft dat je dat niet wil. Ik denk dat Ikkuh en Eva doodongelukkig worden als ze donor zijn omdat ze denken -terecht of onterecht- dat hun organen verkeerd terecht komen en dat de artsten dan minder zorgvuldig zouden zijn. Dan moet je gewoon geen donor worden. Maar stel dat van de 16 miljoen mensen er 1 miljoen niet willen, hebben we alsnog 15 miljoen donoren. Dat moet genoeg zijn, lijkt me!?


Trouwens, stel dat mijn longen naar een roker gaan en mijn lever naar een alcoholist, maar mijn nieren gaan naar een nierpatient wiens leven nu vele malen verbeterd. Dan maakt het me echt niet meer uit dat er 2 organen ‘slecht’ terecht zijn gekomen. Die ene goed benutte niet maakt voor mijn gevoel dan alles weer goed.

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 71 ] 02 June 2007 12:38 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Ik heb een paar weken geleden een brief binnen gekregen of ik me wil registreren als donor. Ik ben echt heftig aan het twijfelen of ik dit wel of niet wil.

Aan de ene kant wil ik wel donor zijn, je kunt het leven van een ander redden en zo ook het leven van meerdere mensen positief beinvloeden. Bovendien, als iemand uit mijn familie of van mijn vrienden een nier ofzo nodig zou hebben en ik kan die nier aan hem/haar afstaan zou ik dit ook doen.

Aan de andere kant vind ik het ook een heel eng idee dat er na mijn dood organen uit mij gehaald worden en dat andere mensen nog rondlopen met mijn organen.

Ik denk idd niet dat artsten je eerder hersendood verklaren o.i.d. als je donor bent, natuurlijk laten artsen je niet ‘zomaar’ doodgaan omdat je toevallig donor bent.

Al met al ben ik nog niet uitgetwijfeld, en denk er dus nog even rustig over na.

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 72 ] 02 June 2007 01:16 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

ivje - 01 June 2007 10:57 PM

tuurlijk hebben er wat aan rop ze kunnen echt zo onwijs veel dingen gebruiken van je lichaam

Tuurlijk kunnen ze nog wel veel gebruiken, maar ik denk dat je mijn vraag niet helemaal begrijpt. Om iemands longen over te nemen mag de donor neem ik aan niet roken? Maar als je net als ik vaak in rokerige ruimtes bent (mee-roken) in hoeverre zijn mijn longen dan wel gezond? Hoe controleren ze dat? Lijkt mij dat als artsen mijn longen nodig hebben ze niet eerst weet ik hoeveel onderzoeken doen of de mijne wel gezond zijn, aangezien het met donoren altijd erg snel moet.

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 73 ] 02 June 2007 02:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  458
Geregistreerd  2005-02-19

Ik zie dat ik nog al wat los heb gemaakt hier en daar en mss zou ik op sommige punten mijn mening moeten herzien, maar dan nog zou ik geen donor worden.

En ja ik heb een zorg verzekering en ja als ik een blinde darm ontsteking heb laat ik me opereren, simpelweg omdat ik daar geen organen van een ander voor nodig heb, maar als ik in een situatie terecht kom dat ik b.v. nieuwe nieren nodig heb dan wil ik die niet ( ik zou niet kunnen leven met het idee dat er iets van iemand anders in mijn lijf zit) is ook weer mooi voor die wachtlijst want als ik er niet op sta kunnen ze iemand anders daar blij mee maken die ze wel wil hebben.

Daarbij wil ik wel even laten weten dat ik niet tegen orgaandonatie ben. Ik vind het mooi dat er mensen zijn die hun organen beschikbaar stellen voor anderen mensen.

Daarbij (en dat weet mijn familie) als ik in een situatie terecht kom dat ik te redden ben maar dat de kans groter is dat ik een kastplant word dan kleiner mogen ze van mij de stekker er uit te trekken.

Dan mogen mensen mij eng vinden of vinden dat ik domme argumenten geef, maar voor mij is dat nou eenmaal zo. Ik hoop dat mensen dat respecteren, net als dat ik mensen respecteer die er wel voor kiezen om orgaan donor te zijn.

[ Gewijzigd: 02 June 2007 02:43 PM by ikkuh ]
  [ # 74 ] 02 June 2007 02:30 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

ikkuh - 01 June 2007 06:48 PM

Ik sta mijn organen niet af,

2 omdat ik niet wil dat iemand het krijgt die mijn organen absoluut niet waard is. Mijn buurvrouw heeft nieuwe longen nodig, rookt al jaren stevig (ze is van de generatie waarvan bekend is dat roken slecht voorje is) en zelfs nu ze bijna niks meer kan rookt ze harstikke hard door, sorry maar in mijn ogen doe je er dan zelf ook niets aan. Er zijn tegenwoordig zulke goede technieken om te stoppen.

Maar dat dit zo bij jouw buurvrouw is, betekend toch niet dat dat ook zo met de anderen is??
Mijn vader heeft nooit iets verkeerd gedaan met zijn nieren, maar van de een op de andere dag deden ze het gewoon niet meer…....

  [ # 75 ] 02 June 2007 02:36 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  458
Geregistreerd  2005-02-19

Ik vind dit heel vervelend voor je vader.

[ Gewijzigd: 02 June 2007 02:38 PM by ikkuh ]
‹ First  < 3 4 5 6 > 
5 of 6