1 of 3 |  1 2 3 > 
Het van den Ende theater, Amsterdam
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Na een periode van stilte rondom de bouw van het nieuwe musical theater van Joop van den Ende op de zuidas in Amsterdam zijn er nu weer wat ontwikkelingen gaande.

De omwonenden protesteren vel tegen de bouw van het theater en de toekomstige naastliggende parkeergarage, de bouw van de parkeergarage is inmiddels tijdelijk geschorst omdat de gemeente volgens de rechtbank eerst de gevolgen van de luchtkwaliteit en de verkeersstromen rond het gebied beter in kaart moet brengen.

Er kan wel al worden begonnen met de bouw van het theater, waarschijnlijk start de bouw eind oktober 2007. Joop van den Ende verwacht eind 2009 de deuren van het theater te openen voor het publiek

Bron: Parool

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 1 ] 25 September 2007 11:38 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

saigon - 25 September 2007 09:09 AM

Na een periode van stilte rondom de bouw van het nieuwe musical theater van Joop van den Ende op de zuidas in Amsterdam zijn er nu weer wat ontwikkelingen gaande.

De omwonenden protesteren vel tegen de bouw van het theater en de toekomstige naastliggende parkeergarage, de bouw van de parkeergarage is inmiddels tijdelijk geschorst omdat de gemeente volgens de rechtbank eerst de gevolgen van de luchtkwaliteit en de verkeersstromen rond het gebied beter in kaart moet brengen.

Er kan wel al worden begonnen met de bouw van het theater, waarschijnlijk start de bouw eind oktober 2007. Joop van den Ende verwacht eind 2009 de deuren van het theater te openen voor het publiek

Bron: Parool

Dat vel protesteren? Komt dat uit het Parool of is dat van jou? Ik moet er wel om lachen.

Fel protesteren zou het moeten zijn. Het valt me de laatste tijd op dat zelfs journalisten niet meer kunnen schrijven dus het zou me niet verbazen als het zo uit de copy and paste komt.

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 2 ] 25 September 2007 11:43 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  143
Geregistreerd  2006-11-10

saigon - 25 September 2007 09:09 AM

...de bouw van de parkeergarage is inmiddels tijdelijk geschorst omdat de gemeente volgens de rechtbank eerst de gevolgen van de luchtkwaliteit en de verkeersstromen rond het gebied beter in kaart moet brengen.

Het zal de luchtkwaliteit ter plaatse vast ontzettend goed doen (NOT!) als er geen parkeergarage wordt gebouwd en toekomstige bezoekers van het theater dus urenlang rondjes gaan rijden om een parkeerplaats te vinden. Komen er ook vanzelf heel interessante verkeersstromen op gang!

  [ # 3 ] 25 September 2007 11:59 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

AuntieNoxie - 25 September 2007 11:43 AM
saigon - 25 September 2007 09:09 AM

...de bouw van de parkeergarage is inmiddels tijdelijk geschorst omdat de gemeente volgens de rechtbank eerst de gevolgen van de luchtkwaliteit en de verkeersstromen rond het gebied beter in kaart moet brengen.

Het zal de luchtkwaliteit ter plaatse vast ontzettend goed doen (NOT!) als er geen parkeergarage wordt gebouwd en toekomstige bezoekers van het theater dus urenlang rondjes gaan rijden om een parkeerplaats te vinden. Komen er ook vanzelf heel interessante verkeersstromen op gang!


of een pendel bus, parkeer plaats buiten amsterdam en dan met de bus naar het theater..
(of een keer met het OV, maar auto mensen zijn niet uit hun auto te slepen) Stage zal er wel overnadenken hoor

  [ # 4 ] 25 September 2007 08:08 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Mo - 25 September 2007 11:38 AM
saigon - 25 September 2007 09:09 AM

Na een periode van stilte rondom de bouw van het nieuwe musical theater van Joop van den Ende op de zuidas in Amsterdam zijn er nu weer wat ontwikkelingen gaande.

De omwonenden protesteren vel tegen de bouw van het theater en de toekomstige naastliggende parkeergarage, de bouw van de parkeergarage is inmiddels tijdelijk geschorst omdat de gemeente volgens de rechtbank eerst de gevolgen van de luchtkwaliteit en de verkeersstromen rond het gebied beter in kaart moet brengen.

Er kan wel al worden begonnen met de bouw van het theater, waarschijnlijk start de bouw eind oktober 2007. Joop van den Ende verwacht eind 2009 de deuren van het theater te openen voor het publiek

Bron: Parool

Dat vel protesteren? Komt dat uit het Parool of is dat van jou? Ik moet er wel om lachen.

Fel protesteren zou het moeten zijn. Het valt me de laatste tijd op dat zelfs journalisten niet meer kunnen schrijven dus het zou me niet verbazen als het zo uit de copy and paste komt.

Dat is mijn fout, slordig van me…

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 5 ] 25 September 2007 08:10 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

jouke - 25 September 2007 11:59 AM
AuntieNoxie - 25 September 2007 11:43 AM
saigon - 25 September 2007 09:09 AM

...de bouw van de parkeergarage is inmiddels tijdelijk geschorst omdat de gemeente volgens de rechtbank eerst de gevolgen van de luchtkwaliteit en de verkeersstromen rond het gebied beter in kaart moet brengen.

Het zal de luchtkwaliteit ter plaatse vast ontzettend goed doen (NOT!) als er geen parkeergarage wordt gebouwd en toekomstige bezoekers van het theater dus urenlang rondjes gaan rijden om een parkeerplaats te vinden. Komen er ook vanzelf heel interessante verkeersstromen op gang!


of een pendel bus, parkeer plaats buiten amsterdam en dan met de bus naar het theater..
(of een keer met het OV, maar auto mensen zijn niet uit hun auto te slepen) Stage zal er wel overnadenken hoor

Pendelbus lijkt me niet handig omdat je dan zit met laatkomers, files etc etc. Die parkeergarage zal er vast wel komen.

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 6 ] 25 September 2007 11:57 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2006-11-27

Ach handig handig, laat ze t lekker uitzoeken, al zetten ze een Zeppelin in, ik ben gewoon benieuwd naar dat gebouw. Of t een gedrocht wordt, zoals daar meer zijn op de zuidas, of dat het nog wel de charme van een theater kan wegdragen. Show me the drawings!

  [ # 7 ] 26 September 2007 08:43 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  217
Geregistreerd  2004-02-29

zou er dan ook een theaterschool bijkomen ? Ik herinner me dat daar ook ooit eens sprake van was, net zoals in Hamburg.

  [ # 8 ] 26 September 2007 09:38 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

[/quote]
of een pendel bus, parkeer plaats buiten amsterdam en dan met de bus naar het theater..
(of een keer met het OV, maar auto mensen zijn niet uit hun auto te slepen) Stage zal er wel overnadenken hoor[/quote]

Ik wil best met het openbaar vervoer, maar de laatste trein richting Brabant (waar ik woon) is meestal rond half 11, 11 uur. En dan moet je je wel erg haasten om op tijd bij het OV te zijn. En als je moeilijk loopt (zoals ik op dit moment) is dat niet te doen. Dan maar de auto.

Het Beatrix doe ik trouwens altijd met het OV. Lekker makkelijk.

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

  [ # 9 ] 26 September 2007 09:51 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ik woon in Den Bosch en vanaf amsterdam gaat de laatste trein om 23.37 dus kom altijd thuis

  [ # 10 ] 26 September 2007 12:22 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

En ik woon in een klein rotdorp, dus bij mij gaat de laatste bus vanuit Breda om half 11. Ik kom na een voorstelling in het Chasse al niet eens meer thuis, dus de auto is ideaal!
Daarnaast kun je dan ook tenminste zelf bepalen hoe laat je naar huis gaat enzo en hoef je niet zo’n rekening te houden. Vandaar dus dat mensen met een auto er niet uit te krijgen zijn.

  [ # 11 ] 26 September 2007 01:29 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Maria M. - 25 September 2007 11:57 PM

Ach handig handig, laat ze t lekker uitzoeken, al zetten ze een Zeppelin in, ik ben gewoon benieuwd naar dat gebouw. Of t een gedrocht wordt, zoals daar meer zijn op de zuidas, of dat het nog wel de charme van een theater kan wegdragen. Show me the drawings!

Via de volgende link kan je een filmpje zien die gaat over de moeilijkheden die van den Ende tegenkwam bij het kiezen van de perfecte locatie in Amsterdam. Ook zijn er in dit filmpje diverse tekeningen en schetsen te zien van eerdere ontwerpen.

http://www.jocoenen.com/fl/movies/vdende001.htm

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 12 ] 26 September 2007 01:57 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Via de volgende link kan je een filmpje zien die gaat over de moeilijkheden die van den Ende tegenkwam bij het kiezen van de perfecte locatie in Amsterdam. Ook zijn er in dit filmpje diverse tekeningen en schetsen te zien van eerdere ontwerpen.

http://www.jocoenen.com/fl/movies/vdende001.htm

dankje voor het posten, zeer interesant

  [ # 13 ] 26 September 2007 02:38 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

leuk filmpje!

grappig dat ze zeggen “er wordt verwacht dat het theater eind 2007 zijn deuren opend voor de eerste open eind musical”

Ik snap alleen 1 ding niet.. als je het gebouw zit (dat stukje dat je alles opgebouwd word) dan is duidelijk waar het podium is en waar de tribune is..
alleen is er niet een beetje weinig ruimte voor een toneeltoren?

  [ # 14 ] 26 September 2007 08:39 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Ik weet niet of ik het wel zo leuk vindt dat het theater een beetje afgelegen (van het centrum) komt te liggen. Het krijgt nu een aparte plaats, waar je speciaal voor naar toe moet rijden. Het wordt echt een gebouw. Misschien niet zo een mooi theater tussen de bruisende sferen van de binnenstad…

  [ # 15 ] 27 September 2007 08:52 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Sndr - 26 September 2007 08:39 PM

Ik weet niet of ik het wel zo leuk vindt dat het theater een beetje afgelegen (van het centrum) komt te liggen. Het krijgt nu een aparte plaats, waar je speciaal voor naar toe moet rijden. Het wordt echt een gebouw. Misschien niet zo een mooi theater tussen de bruisende sferen van de binnenstad…

Probeer in de binnenstad eens een theater van dit kaliber neer te zetten, ik denk dat dat nog meer stubbelingen gaat veroorzaken. En zo ver afgelegen is het niet hoor, met de tram ben je er zo en straks met de nieuwe noord/zuid lijn binnen 6 min.

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

 1 2 3 > 
1 of 3