4 of 5 | ‹ First  < 2 3 4 5 > 
HAIR
  [ # 46 ] 25 November 2007 04:47 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  517
Geregistreerd  2007-04-04

jouke - 25 November 2007 03:50 PM

ben net terug (een verslag volgt nog) maar ik zit nu in het programaboekje te kijken, maar klopt het dat NIET elk ensamble lid met een mini CV en foto staat genoemd?

klopt.. in ons programmaboekje zat dan ook een blaadje dat je voor de complete cast en uitgebreide beschrijvingen op de site moet kijken..

  [ # 47 ] 25 November 2007 05:33 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  384
Geregistreerd  2007-05-09

jouke - 25 November 2007 03:50 PM

ben net terug (een verslag volgt nog) maar ik zit nu in het programaboekje te kijken, maar klopt het dat NIET elk ensamble lid met een mini CV en foto staat genoemd?

Schijnt ook nog ruzie over te zijn (geweest?).
Weet er verder niet veel van, maar ik snap wel dat sommige mensen niet blij zijn dat ze niet in het boekje staan.

  [ # 48 ] 25 November 2007 06:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

ik plaats mijn verslag van vanmiddag ook maar in dit topic:

Als ik deze musical in 1 zin zou moeten omschrijven, zou ik zeggen:
Getalenteerde cast maar slecht verhaal! Maar dit zou dan wel een erg kort verslagje worden, dus hier mijn uitgebreide verslag:

2 weekjes geleden zag ik dat Hair in den Bosch zou komen en omdat ik er al veel over had gehoord, besloot ik er naartoe te gaan. Ik ging in m’n eentje en ik moet toegeven dat dat best spannend was. Maar eigenlijk is het heeel goed bevallen. Lekker om met niemand rekening te hoeven houden!

Maar goed, het gaat natuurlijk om de musical, dus misschien handig om daar ook wat over te vertellen.
Ik had al gehoord dat er veel interactie zou zijn met het publiek. Dat vind ik best, als het maar niet met mij is! Gelukkig viel het mee, er werd alleen aan me gevraagd of iemand met mij mee naar huis mocht.
Ik vind dat er een paar mensen in de cast zitten die gewoon echt heeeel goed zijn. Bettina Holwerda springt eruit, maar ook vrouwen als Dunya Khayame, dewi Pechler en Margreet Boersbroek.
Bettina zingt echt prachtig net als Dewi en Margreet en Dunya is gewoon erg grappig.
Marcel veenendaal zong veel te hard, of eigenlijk kon je het meer schreeuwen noemen en de uitspraak van Yuli Minguel was ook niet al te best. Welke uitspraak eigenlijk? Je verstond er gewoon helemaal niks van, ze kwam niet boven de muziek uit.
En dan voor de pauze gaan ze even naakt. Nou leuk, denk ik dan. Voegt verder ook niks toe aan het verhaal, het is gewoon een soort traditie of gewoonte dat je bij Hair naakt gaat.
Het grote probleem van deze musical werd mij duidelijk toen ik in de pauze een bekende tegenkwam, hij zei: De cast is wel goed alleen ik snap niks van het verhaal!
Je snapt niks van het verhaal omdat er gewoon geen verhaal is!
Voor de pauze snap je er nog een beetje van en is het allemaal nog wel duidelijk, maar na de pauze vind ik het eigenlijk gewoon nergens meer op slaan. Ja, een hoop herrie maar verder…..
Voor mij was het einde het grote hoogtepunt. Het lied ‘let the sunshine’ of ‘laat de liefde toe’ is gewoon heel leuk en mooi gedaan!
Als het zo de hele musical was gegaan, dan was het gewoon een leuke musical geweest, maarja het is niet anders.
Naderhand hebben we nog met een paar spelers gesproken. Jim was naar zijn Bettina komen kijken en die slopen samen via de zij-ingang weg, erg jammer!
En trouwens nog een aanmerking: Voor zo’n programmaboek moet je 5 euro betalen!!Ik kan het echt niet een programmaboek noemen! 5 bladzijdes.
Ik zeg nooit dat een musical slecht was of dat ik de neiging had om weg te gaan, maar het is toch wel, qua verhaal, het minste wat ik tot nu toe heb gezien.

  [ # 49 ] 25 November 2007 09:06 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ey ik ben ook vandaag naar Hair geweest, hier mijn verslag

Zo eindelijk weer een musical dicht bij huis, 5 minutjes fietsen naar het Theater aan de Parade voor Hair..
Eerst natuulijk weer het programaboekje kopen, €5 voor een zeer, zeer dun boekje is eigenlijk veel te duur, maar als dan ook blijkt dat niet de gehele cast er instaat voel je wel dubbel ge***id..
Maar goed, ons plekje maar eens opgezocht, rij 11 zo goed als in het midden.. op een geven moment zagen we Jim met een mega undercover pet/hoed door de zaal lopen, dat gaf mij een beetje goede moet: betekende dat dat Betinna op zou gaan als Sheila? Ik vond Jelka namelijk erg marig op de Sing A Long, dus ik was erg blij toen bleek dat Betinna inderdaad op het toneel verscheen.

Het begon, en begon met een projectie over 3 ‘echte” hippie’s en wie was de ene man? Ja inderdaad mijn economie leraar hahah hij loopt op school ook echt als een hippie rond dus wel goede keus hem te kiezen…En de rest van de opening was meteen erg mager, de muziek was eigenlijk te hard waardoor je de zang totaal NIET verstond, vreselijk jammer, alleen de solo zinetjes kon je verstaan als je je best aan het doen was. Maar de solo van Betinna was wel erg mooi, het + puntje van de show! Het verhaal, ja het verhaal is erg marig en lijkt soms helemaal weg tevallen, de LSD trip die in de 2de akte zit, duurt en duurt.. vreselijk, kheb me nooit zo erg verveeld tijdens een musical. De kleding, ja dan kan je wel een dure kleding ontwerper inhuren, maar het resultaat is alsnog alsof er een 2de hans winkel modeshow bezig is (wat natuurlijk bij de hippies erg toepasselijk, maar daar heb je toch geen ontwerper voor nodig??) Het decor was ook erg matig, en het ontbreken van een coulise was ook uiterst hindelijk. Ohja het lijkt me ook handig als de cast de mensen op het toneel gewoon bij hun rol namen aanspreekt, Rogier (rol naam = Hut)  werd medere malen met Rogier aangesproken. De vertaling was trouwens wel super, echt niks op aan te merken!

De cast:
Betinna Holwerda als Sheila: Ja super, prachtige stem, echt super niks op aan te merken
Marcel Veenendaal als u/s Burger: ja cool dat we hem hadden als Burger (kom er nu pas achter dat hij u/s is !!) maar kvind hem zeker 1 van de hoogtepunten!! Prachtige stem, humor gewoon een heerlijke persoonlijkheid..
Jorrit Ruijs als Kloot: ja goed, maar niet meer, een 6je.. wel goed, maar niet meer
Mathijs Wessels als Woef: ja ook erg goed, mooi stem, goed acteer werk!
Joël de Tombe als White Boy: ik wilde hem ook even noemen omdat ik hem zo vreselijk vond, niet kunnen acteren, niet kunnnen, elke solo zin van hem was vals, bij het eindapplaus ging hij mega uit zijn dak, alsof HIJ de ster was.. nee sorry dit is echt een mega mis casting…

Dus alles + en - puntjes bij elkaar:

+ Betinna Holwerda als Sheila
+ Marcel Veendendaal als u/s Burger
+ Matijs Wessels Woef
+ de Nederlandse vertaling

- acteer werk van veel ensamble leden was zeer matig
- Dewi Pechler
- Joël de Tombe
- geluid
- verstaanbaarheid
- regie
- licht
- programaboekje
- verhaal
- engergie loos (somige castleden)

kortom, een zeer matige show, een paar mensen zijn ijzersterk, de vertaling is super maar de rest sucks..

  [ # 50 ] 25 November 2007 10:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

carolienelske - 25 November 2007 04:47 PM
jouke - 25 November 2007 03:50 PM

ben net terug (een verslag volgt nog) maar ik zit nu in het programaboekje te kijken, maar klopt het dat NIET elk ensamble lid met een mini CV en foto staat genoemd?

klopt.. in ons programmaboekje zat dan ook een blaadje dat je voor de complete cast en uitgebreide beschrijvingen op de site moet kijken..

Nou, dat is ook stom; waar koop je dan uiteindelijk een programmaboekje voor?
Ik koop die dingen zodat ik ze kan bewaren en later nog eens overlezen.
Niet om later te bedenken dat alles wat ik wilde weten OOIT op internet stond…

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 51 ] 25 November 2007 11:06 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

jouke - 25 November 2007 09:06 PM

kortom, een zeer matige show, een paar mensen zijn ijzersterk, de vertaling is super maar de rest sucks..

Hey… Je verslag lijkt erg op dat van mij… Ben het helemaal met je eens…

En jij had nog geluk dat je Bettina had als Sheila, dat had ik graag willen horen…

  [ # 52 ] 26 November 2007 10:06 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

ik ben bezig met een recensie ik zal deze zo snel mogelijk plaatsen het belooft alleen niet veel soeps, veel van de kritieken van jouke zijn een gedeeld emening van mij

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 53 ] 26 November 2007 01:01 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De taal van de jeugd is vooral onverstaanbaar
door Henri van der Steen


Maandag 26 november 2007 - De musical Hair in het bomvolle Theater aan de Parade begint deze zaterdagavond met gefilmde interviewtjes met enkele oude hippies, onder wie Armand (‘Ben ik te min?’) en Ton Wagenaars uit Vught, een ‘eeuwige puber’ bij wie volgens zijn vrouw Maria de denkbeelden uit de jaren zestig in de botten zijn gestanst. De filmpjes zijn een pijnlijk contrast met wat de avond verder te bieden heeft: authentiek, goed verwoord idealisme tegenover talentloos entertainment, amateurtoneel.

De musical is een beproeving: zwakke zang, een rammelverhaal, herrie, schrijnend slecht acteerwerk, goeddeels onverstaanbare teksten. En wat je verstaat is de adhd-taal van de literaire kleuter Ronald Giphart - die weer wel grote bossen scholieren tot zijn fans mag rekenen. Ziedaar het nieuwste generatieconflict!
Ton Wagenaars schrikt iets minder hard, maar ja, de even populaire als gedreven docent Nederlands van het St. Janslyceum maakt het elke dag mee dat de jeugd geen woorden meer heeft, niet eens interesse in woorden. “De taal staat heel ver van de jeugd af. Spelling interesseert ze niks, leestekens idem, de creativiteit ontbreekt totaal. Ik stel ‘Bint’ nog verplicht, maar je hoeft echt niet meer aan te komen met ‘Eline Vere’. Ze hebben ook geen belangstelling meer voor een goed gesprek, ze duiken in het weekend kroegen in waar elke conversatie op voorhand uitgesloten is. Wij filosofeerden ons vroeger een ongeluk, over nieuwe lp’s, de luchtvervuiling, machtsmisbruik van de politie, Trotski, alles.” Hij is wel blij als hij de fleurige straten van tegenwoordig ziet. “Alto’s, gabbers, gothics, emo’s, kakkers, skeelers, niksen, ze zijn allemaal gekoppeld aan muziek, geweldig die vrijheid in kleding en gedrag!”
Maar een dag eerder was hij er getuige van dat ook op zijn school plots werd gestaakt. Thuis schreef hij meteen een vlammend artikel voor de schoolkrant waarin hij zijn pubertjes de oortjes wast. ‘Ik zal het nog één keer uitleggen: staken doe je samen, met een vooropgezet doel. Dan ga je dus geen brood, flesjes en vuurwerk naar elkaar gooien, bij gebrek aan een tiran.’ Zwelgend in ironie: “Het is nu wachten op de revolutie van de basisscholieren en een opstand in de peuterspeelzalen.”

Bron: Brabants Dagblad

  [ # 54 ] 26 November 2007 02:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

hahaha das mijn school uit dat artikel 😛 (of ik er trots op moet zijn is natuurlijk weer iets heel anders) trouwens geen echte recentie

  [ # 55 ] 26 November 2007 02:55 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

jouke - 26 November 2007 02:37 PM

hahaha das mijn school uit dat artikel 😛 (of ik er trots op moet zijn is natuurlijk weer iets heel anders) trouwens geen echte recentie

Geen recensie, maar wel rake opmerkingen over de draconische teksten van Giphart, herrie, de verstaanbaarheid en zwakke zang.

  [ # 56 ] 29 November 2007 06:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

jouke - 25 November 2007 09:06 PM

Dus alles + en - puntjes bij elkaar:

+ Betinna Holwerda als Sheila
+ Marcel Veendendaal als u/s Burger
+ Matijs Wessels Woef
+ de Nederlandse vertaling

- acteer werk van veel ensamble leden was zeer matig
- Dewi Pechler
- Joël de Tombe
- geluid
- verstaanbaarheid
- regie
- licht
- programaboekje
- verhaal
- engergie loos (somige castleden)

Bettina ROCKS! Maar, wat vond je zo slecht aan Dewi? Tijdens de voorstelling die wij zagen deed ze het heerlijk (maar je moet wel van haar geluid houden denk ik).

Verder een leuk verslag om te lezen (ookal ben ik het er niet mee eens, maar wie ben ik?!). Boeiend om te zien hoe iedereen iets anders verwoord en interpreteerd!

Gr.

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 57 ] 29 November 2007 07:32 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Dewi haar stem vond ik erg matig, te beperkt, vandaar

  [ # 58 ] 29 November 2007 09:21 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

jouke - 29 November 2007 07:32 PM

Dewi haar stem vond ik erg matig, te beperkt, vandaar

dat 1,5 nummer die ze mocht zingen waren niet zo speciaal nee..

  [ # 59 ] 02 December 2007 09:04 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  115
Geregistreerd  2003-08-14

Net terug van Hair Amstelveen. Na een paar reacties hier te hebben gelezen was ik op het ergste voorbereid. Maar eerlijk gezegd was ik onder de indruk!! Na alle zoetsappige disneyshows van Van den Ende (die ik overigens ook erg waardeer!) was dit een welkome afwisseling: rauw, experimenteel en controversieel. Een bekend verhaal maar zo anders opgevoerd dan de voorgaande versies. Ik heb de vorige tour waar Rene (die toen ziek was en niet speelde) en Chaira gezien en eerlijk gezegd vond ik die nogal mak. Deze versie vond ik enthousiast en uitgesproken. Mensen die duidelijk plezier hebben in wat ze doen en die een zaal meeslepen. De interactie met het publiek was erg leuk en goed ingepast in het stuk. Een aantal spelers sprongen er met kop en schouders bovenuit! Ik had eigenlijk alleen moeite met Joel maar hij zong in de slotscene toch een mooie solo. Marne speelde bij de solo van jelka prachtig gitaar maar vond hem verder niet een grote toevoeging. De anderen hebben wel een mooie indruk achtergelaten. Oren, Marcel, Martijn en Jelka sprongen er wat betreft echt ver bovenuit! De naaktscene was idd niet een hele grote toevoeging maar hoort wel bij Hair. De teksten waren prima vertaald en het verhaal was wat mij duidelijk, evenals de boodschap.

Mijn enige echte minpuntjes waren de stemmen die niet altijd verstaanbaar waren en de trip vlak na de pauze die wat mij betreft te lang duurde. Misschien leek de show op sommige punten een ongstructureerde chaos maar ik vond het passen in het geheel en heb me er niet aan gestoord. Het stuk heeft me niet verveeld en ik heb tegen mijn verwachtingen in een hele leuke middag gehad!!

  [ # 60 ] 02 December 2007 09:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

marije - 02 December 2007 09:04 PM

Net terug van Hair Amstelveen. Na een paar reacties hier te hebben gelezen was ik op het ergste voorbereid. Maar eerlijk gezegd was ik onder de indruk!! Na alle zoetsappige disneyshows van Van den Ende (die ik overigens ook erg waardeer!) was dit een welkome afwisseling: rauw, experimenteel en controversieel. Een bekend verhaal maar zo anders opgevoerd dan de voorgaande versies. Ik heb de vorige tour waar Rene (die toen ziek was en niet speelde) en Chaira gezien en eerlijk gezegd vond ik die nogal mak. Deze versie vond ik enthousiast en uitgesproken. Mensen die duidelijk plezier hebben in wat ze doen en die een zaal meeslepen. De interactie met het publiek was erg leuk en goed ingepast in het stuk. Een aantal spelers sprongen er met kop en schouders bovenuit! Ik had eigenlijk alleen moeite met Joel maar hij zong in de slotscene toch een mooie solo. Marne speelde bij de solo van jelka prachtig gitaar maar vond hem verder niet een grote toevoeging. De anderen hebben wel een mooie indruk achtergelaten. Oren, Marcel, Martijn en Jelka sprongen er wat betreft echt ver bovenuit! De naaktscene was idd niet een hele grote toevoeging maar hoort wel bij Hair. De teksten waren prima vertaald en het verhaal was wat mij duidelijk, evenals de boodschap.

Mijn enige echte minpuntjes waren de stemmen die niet altijd verstaanbaar waren en de trip vlak na de pauze die wat mij betreft te lang duurde. Misschien leek de show op sommige punten een ongstructureerde chaos maar ik vond het passen in het geheel en heb me er niet aan gestoord. Het stuk heeft me niet verveeld en ik heb tegen mijn verwachtingen in een hele leuke middag gehad!!

Ja, dat was mijn idee ook!
Wel mis ik Betina in je verslag, want die stak er voor mij ook bovenuit. Ook was ik erg van Woef gecharmeerd! Maar verder ben ik het helemaal met je eens!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

‹ First  < 2 3 4 5 > 
4 of 5