1 of 2 |  1 2 > 
Nog een verslag van Assepoester
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Ik kan het niet zo vertellen zoals Lance, maar ik heb toch een verslag gemaakt 😉

Gisteren was het eindelijk zover. De eerste try-out van Assepoester. Jaap speelt hierin de prins dus ik wilde erg graag bij deze show aanwezig zijn. Gisteren vertrok ik al met de trein van 11.19 richting de Efteling. Ik kwam anderhalf uur later dan gepland aan. Volgens mij planner zou ik rond 14.10 in de efteling zijn, maar omdat ik in Den Bosch op een bus stond te wachten die niet kwam was ik er om 15.25. Gelukkig nog wel op tijd. Ik zat op rij 12. Op zich best een goeie plek, maar volgens mij ben ik het vooraan zitten zo gewend dat ik nauwelijks nog wat zie als ik verder naar achteren zit:P Ik had gezien dat bijna de hele eerste rij nog vrij was en daar ben ik na de pauze gaan zitten.

Ik zal eerst even beginnen met de cast:
Assepoester: Do, ik vond haar met het MAG al niet slecht (in tegenstelling tot vele anderen) en ik vind dat ze erg mooi zingt. Af en toe wat hees, maar ik vind dat het erg mooi klonk. Acteren deed ze ook erg goed, alleen het huilen was iets minder, maar het lijkt mij sowieso erg moeilijk om ‘nep’ te huilen.
Prins Chris: Jaap, deed het ook geweldig. Ik dacht echt dat de prins pas later in het stuk op zou komen, maar hij komt al heel snel in het begin op. Wat ik ook heel leuk vind is dat hij best wel veel zingt in de show. Weliswaar samen met Do, maar dat maakt me niet veel uit. Acteren ging ook super. Kan ik ook nog iets slecht zeggen…Nee!!!:P En die kleren….WOW. Staan hem errug goed moet ik zeggen:P Ik zou er toch wel graag een keer een paar foto’s van willen hebben:P
Stiefmoeder: Esther Roord, ze speelde erg goed. Ik heb alleen zo erg dat beeld van Sonja uit Kees & Co in mijn hoofd, dat ik Esther niet echt zie als boze stiefmoeder. Eerder een goede fee:P
Medusa: Marike Folles, deed het ook erg leuk. Dat lachje wat ze heeft…echt heel leuk. Zo’n onnozel typ.
Andere stiefzus (kan even niet op haar naam komen): Britt Lenting, deed het goed. Niks op aan te merken.
Koningsvader: Koen Crucke, het wordt eentonig, maar ook Koen speelde erg leuk. Erg grappige rol. Je moet hem maar als vader hebben:P
Koningsmoeder: Melise de Winter, was ook erg leuk. Het zijn wel geen grote rollen, maar ze hebben deze rollen perfect gecast.
Goede Fee: Loeki Knol, ook geen grote rol, maar wederom goed gecast. Ik vind dat Loeki een hele mooie stem heeft, maar ook het acteren gaat haar goed af.
Hofmaarschalk: Barend van Zon, speelde ook erg goed. Verder ook niks op aan te merken.

Volgens mij heb ik de grootste rollen nu wel genoemd. Ik vind het een erg mooie musical, met een zeer goed cast. Ik vind de scene waarin de goede fee, iedereen omtovert voor het feest erg mooi gemaakt. Al snap ik nog niet hoe Do zich zo snel kan verkleden. Maar de jurk die Do aanheeft is echt geweldig. En de jurk die ze op het eind aanheeft ook. Prachtig. Ik vind sowieso de kostumen erg mooi. Vooral die van de prins en Assepoester. De grappigste scene vond ik toch wel de scene waarin de prins op zoek gaat naar het meisje die het glazen muiltje past. Je moet maar een keer naar de show toegaan om te zien wat ik bedoel:P
De chemie tussen Do en Jaap was ook erg goed. Ze speelden goed samen, vind ik.
Het enige wat wat minder was, was het geluid. Ik had er niet de hele show last van, maar bij een bepaalde scene hoorde ik gewoon helemaal niks. De scene vond plaats aan de andere kant van de zaal. Het was de eerste try-out, dus ik hoop dat dit nog gaat veranderen.

Na de show heb ik buiten nog even gewacht op Jaap. Ik wilde ook wel met andere spelers op de foto, maar ik sta alleen met Mark en Jaap op de foto. Het was zo koud en ik wilde wel erg graag de bus van 18.55 halen, dus ben ik maar een stukje met Jaap meegelopen. Ik hoop wel dat, als ik een keer met de auto ga, ik met de andere op de foto kan. Maar ik ga nog wel een aantal keren naar deze geweldige musical.

  [ # 1 ] 22 November 2007 11:20 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Leuk verslag Sandra!!!
Ik weet wél hoe Do zich zo snel om kon kleden, maar wil t niet rechtstreeks op t forum zetten, omdat dat echt een dikke vette spoiler is.
Dus wil je het weten, stuur me een PB.
Ik weet niet of je Beauty and the Beast kent, en weet hoe het Beest heel snel naar Prins om kon kleden, maar het is iets soortgelijks.

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 2 ] 22 November 2007 11:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Veertje - 22 November 2007 11:20 PM

Leuk verslag Sandra!!!
Ik weet wél hoe Do zich zo snel om kon kleden, maar wil t niet rechtstreeks op t forum zetten, omdat dat echt een dikke vette spoiler is.
Dus wil je het weten, stuur me een PB.
Ik weet niet of je Beauty and the Beast kent, en weet hoe het Beest heel snel naar Prins om kon kleden, maar het is iets soortgelijks.

Nou eigenlijk heeft ze aardig de tijd om zich om te kleden hoor… 😉

  [ # 3 ] 29 July 2010 11:58 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

Veertje - 22 November 2007 11:20 PM

Leuk verslag Sandra!!!
Ik weet wél hoe Do zich zo snel om kon kleden, maar wil t niet rechtstreeks op t forum zetten, omdat dat echt een dikke vette spoiler is.
Dus wil je het weten, stuur me een PB.
Ik weet niet of je Beauty and the Beast kent, en weet hoe het Beest heel snel naar Prins om kon kleden, maar het is iets soortgelijks.

wil je de transformatie van het beest aub uitleggen? alvast bedankt:d

  [ # 4 ] 29 July 2010 01:19 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Hihi, ik werd ook heel benieuwd :ohoh: ik was toen best jong en snapte er echt niks van… (ook al is het nu voor het forum totaal irrelevant)

  [ # 5 ] 29 July 2010 01:26 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  343
Geregistreerd  2009-10-12

Hoe het beest bij Beauty and the Beast zich zo snel kon verkleden naar prins heb ik nooit gesnapt! Als iemand het weet wil die het mij dan vertellen! Bedankt!

   Handtekening   

Don`t miss it, get Wicked!

  [ # 6 ] 29 July 2010 01:36 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

jeetje oud topic 😄

Maar ik dacht altijd zelfs “blinde” mensen zagen dat er 2 verschillende mensen waren :ohoh:
Zowel bij Assepoester als BatB 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 7 ] 29 July 2010 01:38 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  343
Geregistreerd  2009-10-12

MoNieky - 29 July 2010 01:36 PM

jeetje oud topic 😄

Maar ik dacht altijd zelfs “blinde” mensen zagen dat er 2 verschillende mensen waren :ohoh:
Zowel bij Assepoester als BatB 😉

Ik heb het wel altijd gedacht maar, nooit zeker geweten! Dankje! 😊

   Handtekening   

Don`t miss it, get Wicked!

  [ # 8 ] 29 July 2010 01:41 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

ja dat wist ik ook bedankt voor bevestiging!:d maar bij batb zit er dan een soort lift in die toeren waar stanley dan beneden is?

  [ # 9 ] 29 July 2010 01:47 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Nee, hij ligt op de trap aan de achterkant 😄

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 10 ] 29 July 2010 01:51 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

MoNieky - 29 July 2010 01:47 PM

Nee, hij ligt op de trap aan de achterkant 😄

maar als er 2 personen zijn moet er een ensamble lid ook 3kwartier in de shmink voor een kwartier het beest te spelen?

  [ # 11 ] 29 July 2010 01:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

that’s showbizz en zolang speelt hij hem toch niet 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 12 ] 29 July 2010 02:00 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

MoNieky - 29 July 2010 01:55 PM

that’s showbizz en zolang speelt hij hem toch niet 😉

dankjewel!!

  [ # 13 ] 29 July 2010 03:08 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Nee, omdat hij korter op het toneel is en het grootste gedeelte probeert zijn gezicht af te wendden hoeft het allemaal minder netjes te zijn. Volgens mij redde hij het altijd wel met 15-20 minuten omschminken.

banaan - 29 July 2010 01:51 PM
MoNieky - 29 July 2010 01:47 PM

Nee, hij ligt op de trap aan de achterkant 😄

maar als er 2 personen zijn moet er een ensamble lid ook 3kwartier in de shmink voor een kwartier het beest te spelen?

  [ # 14 ] 29 July 2010 03:18 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  343
Geregistreerd  2009-10-12

Grappig dat ik nu weet hoe die wissel plaats vond! 😊

   Handtekening   

Don`t miss it, get Wicked!

  [ # 15 ] 29 July 2010 03:20 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

BenGekVanMusicals - 29 July 2010 03:18 PM

Grappig dat ik nu weet hoe die wissel plaats vond! 😊

wat bedoel je?:p

 1 2 > 
1 of 2