3 of 10 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
De Nederlandse Fame
  [ # 31 ] 04 January 2008 07:49 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  155
Geregistreerd  2007-12-14

Heb nog geen kaarten,dus hoop toch echt wel naar ‘Fame’ te kunnen kijken!! *duimt voor kaartjes*

  [ # 32 ] 09 January 2008 04:25 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2005-09-12

De reacties op de eerste try out van gister zijn veelbelovend van wat ik heb gehoord. Ik ga 2 februari, maar ik hoor alom lovende kritieken.

Overigens is maandag officieel bekend gemaakt bij RTL Boulevard dat Cystine Carreon zoals verwacht Kim Lian gaat vervangen in de rol van Carmen tijdens haar zwangerschapsverlof.

  [ # 33 ] 09 January 2008 05:03 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Cystine heeft het inmiddels ook zelf bekend

  [ # 34 ] 09 January 2008 05:36 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ben benieuwd :D ik ga 5 feb. in Rotterdam, helaas dan nog geen Cystine.
Maar ik ga in mei nog een keer dus hoop dan op Cystine

  [ # 35 ] 09 January 2008 08:45 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Lisette - 12 December 2007 10:14 PM

Daar zou ik niet zo zeker van zijn, Lisa. Misschien speelt Kim-Lian dan al (gedeeltelijk) weer.

Beetje late reactie van mij, maar je hebt inderdaad gelijk dat ze dan misschien al weer speelt. Mijzelf maakt het trouwens niet uit, maar ik ga met mijn moeder en die is nou niet zo dol op kim-lian.

  [ # 36 ] 10 January 2008 08:14 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Dat doen ze snel!

  [ # 37 ] 10 January 2008 11:30 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Ahw leuke foto. <3

Ik heb dinsdag de 1e try-out gezien en ik ben heel blij met deze productie. Dat is alles wat ik er over te zeggen heb. 😊

  [ # 38 ] 11 January 2008 04:33 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  234
Geregistreerd  2007-09-15

Aaaaah, Talita is ja cover Carmen!!! Wow, ik moet haar zien in deze role 😊)) Ze is zoooo fantastisch!!!

   Handtekening   

Officiele Fansite: http://www.suzan-seegers.net

]Officiele Fansite: http://www.willemijn-verkaik.com

  [ # 39 ] 20 January 2008 09:12 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2005-09-12

Vandaag de première in Tilburg. Hieronder een interview met Boris Schreurs, William Spaaij en Tim vd Straeten:

http://www.musicalsite.be/report.php?id=893

  [ # 40 ] 20 January 2008 10:18 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

ik had vandaag even naar de rode loper willen gaan, maar helaas moet ik naar een verjaardag.

  [ # 41 ] 20 January 2008 09:19 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2005-09-12

Energieke Fame soms te eentonig
20 jan 2008, 21:52 - TILBURG - Heel veel ‘Fame’ op dit moment in de theaters. De Engelstalige versie met Nederlandse inbreng van onder andere Jody Bernal, Hans van der Togt en Heddy Lester is nog niet uit getourd, of de nieuwe Nederlandse versie dient zich al weer aan. De nieuwe productie uit de stal van Albert Verlindes V&V Entertainment beleefde gistermiddag de première in de Tilburgse Schouwburg. Waar de Engelstalige versie vooral leunt op doorgewinterde oudere acteurs, die jonge studenten spelen, zet V&V volop in op jong talent. Een terechte keus want de energie en het jeugdige elan van deze club jonge honden zet meteen de juiste toon voor die bruisende New Yorkse High School of Performing Arts, die we al kennen uit de film en tv-serie uit de jaren tachtig.

Bij de Nederlandse vertaling ligt daar, net als eerder bij de musical Hair, meteen het eerste struikelblok. Blijven nummers zoals de titelsong ‘Fame’ die je nooit meer uit je hoofd krijgt, overeind in je moerstaal. En zijn de hoofdrolspelers Jim Bakkum (Nick) en Kim-Lian van der Meij (Carmen) net zo geloofwaardig als New Yorkse studenten als ze gewoon Nederlands zingen. Door de bank genomen is het antwoord hierop: ja. De vertaling en bewerking van Allard Blom (eerder tekende hij voor Grease) doet nergens geforceerd aan en de intenties van het lief en leed van de steren-in wording blijven in tact. Al is de verstaanbaarheid niet altijd gewaarborgd bij de vette arrangementen van de zevenkoppige band.

Net als de muziek wordt de boodschap van ‘Fame’: dat acteren, muziek maken of dansen: vooral een vak, een ambacht en een passie is, wel erg vaak herhaald en zwaar aangezet. Als directrice Sherman ramt Doris Baaten het verhaal er bij herhaling in bij zowel haar haar studenten als het publiek.

Ook nummers als ‘Ik leef voor mijn dromen’ en ‘Liefde in het echt’ komen meerdere keren voorbij zodat het af en toe net teveel samenklontert tot meer van hetzelfde. Hoe kleurrijk en energiek het New Yorkse kunstschooltje ook mag zijn, daarmee ligt eentoningheid af en toe op de loer.

Deze versie van ‘Fame’ is dan ook het sterkst op momenten dat er wel contrasten opgezocht worden. Een lesje klassiek ballet met viool en piano dat overgaat in een grote swingpartij. Of even a-capella zingen als opmaat voor de volgende uitbarsting van dans en zang met de hele cast op de bühne.

V&V richt zich met deze musical via HYVES gericht op een nieuw jong publiek. Maar juist voor die doelgroep had het af en toe best allemaal wat rauwer en puurder gemogen. Het rapnummer van Tyrone, lekker gebracht door Juvani Richardson, bewijst dat het werkt.

http://www.brabantsdagblad.nl

  [ # 42 ] 21 January 2008 02:30 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Verslag van MW staat inmiddels ook online, kun je terugvinden op de homepage.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 43 ] 21 January 2008 03:18 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  123
Geregistreerd  2005-09-10

Jammer dat de recensent er niet van heeft kunnen genieten.

  [ # 44 ] 21 January 2008 05:33 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2005-09-12

Opvallend, de recensie van MW wijkt behoorlijk af van de rest van de recensies die ik heb gelezen en de reacties die ik om me heen heb gehoord en gelezen. Nu vind Brian Fame zowiezo niet echt fantastisch dus dat kan meespelen, maar toch verrassend.

Hier overigens de recensie van Spits (pagina 12)
http://digi.spitsnet.nl/2008-01-21/1024/

  [ # 45 ] 21 January 2008 05:39 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

ik heb wel meer recensies gezien die matig positief waren..

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 10