14 of 19 | ‹ First  < 12 13 14 15 16 >  Last ›
Het laatste…. concert!
  [ # 196 ] 20 October 2011 03:47 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Maandag ben ik dus naar Tori Amos en wauw wat was dat een bijzondere ervaring. Zonder twijfel het mooiste concert wat ik van haar gezien heb. Ze was bijzonder goed bij stem en de samenwerking met het strijkkwartet was prachtig. En we hadden super mooi plaatsen. Zaten recht voor haar.

Wat filmpjes die ik gevonden heb.

https://www.youtube.com/watch?v=6G85A7OJCFI
https://www.youtube.com/watch?v=qJWRadzv3Zw
https://www.youtube.com/watch?v=Jd9wmNaQvm0

  [ # 197 ] 20 October 2011 09:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Vanavond in mijn woonplaats Delft het solo-optreden gezien van Roger McGuinn, in de jaren 60 door zijn gitaarspel (op de Rickenbacker) en zijn ietwat hoge stem, bepalend voor het geluid van de Amerikaanse groep The Byrds, een groep waarvan men zegt dat die de Folk-Rock en Country-Rock heeft uitgevonden. De nu 69-jarige McGuinn laat het geluid van The Byrds prima herleven, maar door de leeftijd heeft zijn stem wat in kracht ingeboet en zingt hij vaak binnensmonds, waardoor de verstaanbaarheid te wensen overlaat (of maskeert hij daarmee dat hij sommige teksten kwijt is?).

The Byrds hebben in de jaren 60 hits gehad als Mr. Tambourine Man (wie kent ‘m niet?), Turn Turn Turn en Eight Miles High. Het laatste hit-pareltje was Chestnut Mare uit 1970 dat gelukkig ook vanavond in de lange uitvoering voorbij kwam, evenals de eerder genoemde hits. Ook nummers die ik vooral ken van anderen, Ballad of Easy Rider (Sandy Denny) en Pretty Boy Floyd (Shusha), maar toch al eerder door The Byrds werden opgenomen worden overtuigend gebracht. McGuinn begeleidde zichzelf op de Rickenbacker elektrische gitaar of op een 7-snarige (“the better part of the 12-string guitar”) akoestische gitaar. Na het uiteenvallen van The Byrds heeft McGuinn diverse soloplaten en platen met oud-collega’s gemaakt, maar die songs hebben nooit het niveau uit de jaren 60 bereikt en ook vanavond waren dit de mindere nummers.

  [ # 198 ] 29 October 2011 10:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Tori is fantastisch! Echt een vakvrouw!

Ben ook bij Night of Hunters geweest.
Prachtige performance, zoals altijd blinkt ze uit in haast erotiserende chemie met haar piano; prachtige belichting, zeer sfeervol gedaan en een schitterend virtuoos strijkkwartet waarmee ze zeer goed samen optrad. Vond het zeer bijzonder en mooi als geheel, waarbij ik me bedacht: ik zou hier wel een dvd van willen.

Jammer alleen dat mensen tijdens de laatste nummers van de toegift weggaan; ik kan mij daar oprecht over verbazen, aangezien ik niet begrijp dat je dan niet tussen de nummers tijdens het applaus vertrekt. Het is zo storend om als rij te moeten opstaan omdat iemand je wil passeren terwijl je tijdens een nummer zo helemaal meegevoerd en in de sfeer zit. M.i. getuigt dat van weinig respect naar de artiest en naar het publiek.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 199 ] 02 March 2012 11:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik ben vanavond naar het concert van LA the Voices geweest in het Nieuwe Luxor Theater Rotterdam. In een nagenoeg uitverkochte zaal (2e balkon was gesloten) zag ik een bijna drie uur durend concert (incl. pauze) dat weliswaar muzikaal gezien niet zo heel interessant was, maar de manier waarop de groep het bracht was sterk. Vijf mensen die kunnen zingen, al zijn er natuurlijk gradaties. En het publiek werkte goed mee en had een prima avond uit. Veel gestaan, geklapt en met de armen gezwaaid. En ik vond het vooral leuk om Remko Harms en Roy van den Akker weer eens op een podium te zien.

Begeleid door het 17-koppige orkest van Maurice Luttikhuis kwamen alle bekende LA the Voices nummers voorbij. De sfeer was uitbundig, zat dicht tegen de Toppers aan. Ieder groepslid mocht ook een solo-nummer zingen, bij Remko hoopte ik op een musicalnummer als Lege Stoelen Lege Tafels maar het werd het klassieke Nessun Dorma. De groep bracht ook hun sterke songfestivalnummer Luchtkasteel ten gehore en werd daarbij gesteund door Belinda Vermeer van Opera Familia, bekend van Holland’s Got Talent. Apart hoogtepunt, of dieptepunt, was dat tijdens een nummer over verliefdheid de vijf solisten de zaal ingingen en uiteindelijk twee mensen meenamen naar het podium, waarvan de vrouw de man ten huwelijk vroeg. Gordons solo, Mijn Laatste Lied voor Jou, opgedragen aan zijn overleden moeder, was een emotioneel en echt hoogtepunt en liet vele mensen niet onberoerd.

  [ # 200 ] 03 March 2012 04:26 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  25
Geregistreerd  2011-10-30

Mijn laatste concert was Night of the Proms afgelopen november.
Daar heb ik John Miles, Miss Montreal, Mick Hucknall (Simply Red) en vele anderen op zien treden.

  [ # 201 ] 06 April 2012 08:17 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Afgelopen maandag met Ronny naar Therapy? geweest!

Leuk concert, alleen het laatste album ken ik niet, en als ik het zo hoorde hoef ik hem ook niet perse in huis te halen… Maar de oude nummers waren zeker weer een feest!

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 202 ] 06 April 2012 09:14 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Mijn laatste concert was Wouter Hamel
waar echt geweldige nummers gespeeld werden en vooral toronto en lohengrin en little boy lost waren echt juweeltjes

https://www.youtube.com/watch?v=vWehzsa9It8

https://www.youtube.com/watch?v=nvar6vGQHvA
deze is van de uitmarkt van vorig jaar

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 203 ] 18 April 2012 03:59 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Over concerten gesproken.
Iemand ervaring met het Sportpaleis in Antwerpen?

Ik krijg plekken in vak 212 toegewezen. Weet iemand of dit wat is? Omdat het zo aan de zijkant van het podium is, twijfel ik.

  [ # 204 ] 18 April 2012 05:47 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Mijn laatste concert was gisteren een klassiek concert door leerlingen van een muziekschool in Arnhem.
Maar dat viel me heel erg tegen, was erg saai.
Zelfs zo saai dat ik nog voor het eind vertrokken was en besloot het voor gezien te houden.
Kortom, ik heb er maar 1 voord voor: WAARDELOOS
:moe:

[ Gewijzigd: 18 April 2012 05:57 PM by ErikB. ]
  [ # 205 ] 25 April 2012 01:10 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Gisteren naar Il Divo live in Ahoy geweest het was prachtig, heb er erg van genoten.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 206 ] 15 May 2012 06:31 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  440
Geregistreerd  2002-06-02

Jubileum concert/avond van Joke de Kruijf.
Erg mooi avond met mooie momenten en optredens van vrienden zoals Pia Douwes en Marleen van der Loo 😊

   Handtekening   

Twee harten, één liefde.
Uit liefde, één hart.

  [ # 207 ] 26 May 2012 08:57 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Mijn laatste concert was vanavond een jubileum concert (90 jaar(!)) van een fanfare uit Arnhem.
En die speelden o.a. muziek uit Soldaat van Oranje en een Andrew Loyd Webber medley.

  [ # 208 ] 26 May 2012 10:15 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  538
Geregistreerd  2012-01-31

Dat was 31 maart in Oberhausen, het concert van Alex Melcher.

  [ # 209 ] 28 May 2012 07:59 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ik weet eigenlijk niet of dit telt als concert, maar ik ben gisteren een dagje naar Pinkpop geweest. Was echt heel gaaf! Vooral Linkin Park was zà³ goed!

  [ # 210 ] 27 June 2012 02:05 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Pearl Jam en vanavond ga ik naar ... Pearl Jam me is happy

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

‹ First  < 12 13 14 15 16 >  Last ›
14 of 19