2 of 7 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
CHESS in Albert Hall
  [ # 16 ] 21 February 2008 05:45 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Het lijstje met de hoofdrollen voor de Chess concerten is compleet

Josh Groban als Anatoly Sergievsky
Idina Menzel als Florence
Adam Pascal als Frederick Trumper
David Bedella als Molokov
Kerry Ellis als Svetlana
Clarke Peters als Walter
Marti Pellow als The Arbiter

Bron http://www.royalalberthall.com

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 17 ] 21 February 2008 09:21 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De zanger van Wet Wet Wet mag ook mee doen? Verrassend

  [ # 18 ] 22 February 2008 12:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Misschien maar Marti Pellow heeft ook als Billy Flynn in ‘Chicago’ op West End en Broadway gestaan en is gecast als Darryl van Horne in de Britse tour van ‘The Witches Of Eastwick’ die dit najaar van start gaat.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 19 ] 23 February 2008 07:51 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

eastwick - 22 February 2008 12:25 PM

Misschien maar Marti Pellow heeft ook als Billy Flynn in ‘Chicago’ op West End en Broadway gestaan en is gecast als Darryl van Horne in de Britse tour van ‘The Witches Of Eastwick’ die dit najaar van start gaat.

Op Broadway ook? Ik kon me het van het West End wel herinneren. Nu is Chicago wel van het “beroemde’ mensen neerzetten dus zei me dat niet veel. En als hij Witches of Eastwick gaat doen wordt de man misschien nog een bekend musicalster (Hoewel, de oorspronkelijke speler was meer een acteur dan zanger, mij bekend van de serie Lovejoy).

Maar er staat een zeer indrukwekkende lijst namen; wel een CD of DVD’tje waard.

  [ # 20 ] 14 May 2008 10:20 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

De reacties die ik lees zijn ronduit vijandig: het geluid moet dramatisch geweest zijn en Idena een aanfluiting en op alle fronten overvleugeld door Kerry Ellis. Wel veel lof voor Josh Groban.

Ik weet dat er Musicalworld vriendjes en vriendinnetjes in de zaal zaten en ben benieuwd naar HUN mening!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 21 ] 14 May 2008 10:22 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Idina schijnt maandag nogal Ruk te zijn geweest..

dinsdag was ze beter, maar vooral bij I know him so well overschaduwde Kerry haar..

dat is wat ik uit verschillende bronnen heb gehoord

Marloes, vertel eens hoe het was :-p

  [ # 22 ] 15 May 2008 11:49 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

dokter_P - 14 May 2008 10:22 PM

Idina schijnt maandag nogal Ruk te zijn geweest..

dinsdag was ze beter, maar vooral bij I know him so well overschaduwde Kerry haar..

dat is wat ik uit verschillende bronnen heb gehoord

Marloes, vertel eens hoe het was :-p

Voor zover ik het gehoord heb was het maandag nog lang zo ruk niet… 😉

Marloes vertel!!!!!

  [ # 23 ] 16 May 2008 09:14 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

filmpjes op Youtube gezien.. Ik heb echt iets gemist (maar kon echt niet ivm eindexamnes..)
Hopen op een CD/DVD!

  [ # 24 ] 16 May 2008 09:20 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

https://www.youtube.com/watch?v=Lt0sb-VmFXs
https://www.youtube.com/watch?v=kcQGOL0B570

  [ # 25 ] 16 May 2008 09:40 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Van mensen die bij beide shows geweest zijn, hoorde ik dat Idina dinsdagavond stukken beter was dan maandag. Nu heb ik van maandag een opname gehoord en ik moet zeggen dat ik het allemaal wel mee vindt vallen. Zo slecht klinkt ze naar mijn mening niet. Ik heb de show dinsdag gezien en ik heb absoluut niks te klagen. Idina en Kerry hebben laten zien dat ze allebei geweldige zangeressen zijn. Maar iedereen was echt enorm goed. Josh is echt mijn held! Qua geluid heb ik ook nergens last van gehad (maar misschien lag dat aan de plaats waar je zat).

Anyway, ik zeg: Laat die dvd maar komen!

  [ # 26 ] 16 May 2008 10:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

De Dames maken er een beetje een potje van (haal veel valse Menzel noten…en wat wiebelt ze toch…) MAAR DIT HAD IK GRAAG LIVE MEEGEMAAKT!
https://www.youtube.com/watch?v=pXSbAQsCHg8

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 27 ] 17 May 2008 12:40 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

De castlist klonk super!
Nog meer mensen die een mening/ verslagje hebben?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 28 ] 17 May 2008 07:22 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Ik weet dat Eastwick is gegaan maar die heb ik al een paar dagen niet meer online gezien dus wellicht dat hij er een vakantie heeft aangeplakt.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 29 ] 17 May 2008 11:00 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  272
Geregistreerd  2008-05-17

Nou, speciaal aangemeld om eventjes een reactie te plaatsen hier…  😊

Ik was er afgelopen maandag bij en kan niet anders zeggen dan dat ik een topavond heb gehad. Blijft beetje onwerkelijk om dan ineens die mensen voor je neus te zien staan, als je er al zo lang naar uit hebt gekeken… volg Adam en Idina op muzikaal vlak al sinds het begin van RENT en het was voor beiden pas de 2de keer dat ik ze live bezig zag: blijft gaaf!

De Royal Albert Hall is echt een schitterende oude hal en ik vond het een belevenis om nu eens echt een concert mee te maken daar.
Echter, hoe geschikt de akoestiek ook moge zijn voor uitvoeringen van symfonieorkesten, brassbands etc…, voor een versterkt concert als CHESS was het duidelijk minder handig. Ofwel: de geluidskwaliteit liet soms wat te wensen over (en we zaten vrij dicht bij het podium, in de Stalls, dus aan de plaatsen heeft het zeker niet gelegen)...

Groot voordeel van deze ‘herwerking’ van het materiaal is dat voor mij dit keer voor het eerst het verhaal eens helemaal duidelijk was. In die zin heeft Tim Rice dus daadwerkelijk zijn ‘definitieve’ CHESS in elkaar geknutseld, want het voelde wel als een compleet verhaal aan op deze manier (al blijft de rol van Svetlana vrij beperkt en wordt ze zonder al teveel introductie met “Someone Else’s Story” het podium op gestuurd).

Het enige grote minpunt voor mij deze avond was Marti Pellow. Ook al kende ik sommige teksten, er was geen woord van te verstaan bij hem. Hij leek bovendien de hele tijd te switchen tussen allerlei accenten (waarom?!?) en zong zonder enige overtuiging, soms zelfs ronduit vals. Erg jammer, maar gelukkig is de rol van de Arbiter toch niet echt groot.

Idina en Adam waren geweldig, in mijn ogen. OK, Idina zat er soms net tegenaan (ik vond het begin van “I Know Him So Well” bijvoorbeeld erg gehaast en haar eerste lange noot hikte net tegen het zuivere aan) en had soms nog wat steun van de ‘auto-cue’ nodig en Adam klonk vooral in de eerste akte soms nogal scherp/schreeuwerig, maar ik blijf het twee geweldige stemmen vinden. Er kan lang en breed over gediscussieerd worden: denk dat het een love it or hate it verhaal is…

Kerry Ellis had als Svetlana helaas niet al teveel podium tijd, maar ze wist meteen je volledige aandacht te trekken. Overtuigend in haar ‘stage-presence’ en wat een stem heeft die vrouw! En dan bleek ze ook nog een keel-infectie te hebben… was niks van te horen, pure klasse!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik Josh Groban nooit zo heb gemogen, met zijn kwijlerige liedjes en overdreven vibrato, maar na maandagavond moet ik mijn mening toch herzien: hij was een van de weinigen die constant glashelder verstaanbaar zong en ook al is hij misschien niet echt een goed acteur, qua stem stond zijn performance als een huis! “Where I Want To Be” en “Anthem” waren echt kippenvel nummers… dat laatste vooral ook door het gebruik van het enorme orgel van de Albert Hall, waarvan de vibraties letterlijk door merg en been gingen: geniaal!

Het projectiescherm dat wat ‘sfeer-tekeningen’ liet zien had voor mij niet echt veel toegevoegde waarde, al was het wel leuk om bijvoorbeeld tijdens “Merano” en “Endgame” wat van de teksten te kunnen volgen (ik vond het overigens erg tof dat o.a. deze nummers waren opgenomen in het concert: gaaf, met zo’n groot koor erbij) en ook het ballet, dat bijvoorbeeld de schaakwedstrijden uitbeelde, vond ik niet echt spectaculair. Maar goed, ik heb me er ook niet echt aan gestoord en voor anderen was het wellicht wel net dat beetje extra.

Tot zover mijn boekwerk over maandagavond.
Zoals gezegd: ik heb een topavond gehad en ben erg blij dat ik erbij was… kijk nu vol spanning uit naar de CD/DVD (die er hopelijk komen… er werden in elk geval wel opnames gemaakt)!

P.S.
Enige punt van irritatie was dat men het blijkbaar doodnormaal vond om tijdens het concert gewoon foto’s te maken, met flits. Vooral in het begin was het net een onweersbui in de hal - niet echt sociaal.

   Handtekening   

Life is music - play it louder!

  [ # 30 ] 17 May 2008 11:28 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  275
Geregistreerd  2006-04-14

Ik was er ook bij afgelopen maandag.
Hieronder knip & plakwerk uit het verslag dat ik schreef voor in ons Forum.

(Marloes is dus niet bovenstaande Marloes*, maar een andere 😊)

Recept:
Men neme…
1) de Royal Albert Hall in Londen
2) de musical Chess
en voegen daar Idina Menzel en Josh Groban aan toe.
Dat krijg je…een ideale invulling van jaarlijks terugkerende musical-uitje van Marloes en Marij. Haha.

Nou zo, was het niet helemaal.

Op mijn theater/concertzalen lijst prijkten nog 2 zalen die ik sowieso nog per se wilde bezoeken, namelijk de RAH in Londen en Carnegie Hall in NY.
Toen kwam er de aankondiging dat Chess in de RAH zou komen. En aangezien ik de muziek van deze musical wel erg goed vind (ok, het verhaal ik wat minder) leek me dat wel wat.
Toen ook nog de hoofdrolspelers Josh en Idina werden aangekondigd zijn we maar eens gaan kijken voor de mogelijkheden.
Later werd ook o.a. nog Kerry Ellis aan de cast toegevoegd 😉

Op naar de RAH. Die is al indrukwekkend van buiten! Maar van binnen was het helemaal grandioos.
De RAH is bijna 4x keer zo groot als CarrĂ©, maar heeft wel ongeveer een zelfde indeling. Je hebt de Arena plaatsen in de ‘piste’ allemaal gelijkvloers, dan een ring eromheen ‘stalles’ en daar dan 3 verdiepingen bovenop, en nog een vierde, met staanplaatsen. In totaal kunnen er 7000 bezoekers in… En die zaten er ook, want het was 2 avonden uitverkocht!
Ik heb me zitten vergapen aan het enorme orgel, het grote City of Londen Philharmonic (orkest) en het bijna 100-koppige West End Chorus.
En toen kwam ook Tim Rice nog op, om een korte inleiding te verzorgen.
En toen kon het beginnen met:
Josh Groban als Anatoly Sergievsky
Idina Menzel als Florenca Vassy
Adam Pascal als Frederick Trumper
Marti Pelllow als The Arbiter
David Bedella als Alexander Molokov
Kerry Ellis als Svetlana Sergievsky
Clarke Peters als Walter de Courcy
aangevuld met een zang-ensemble van 10 zangers, met o.a. DMJ (Britney in WWRY Keulen), een groep van 8 concert dansers en nog en groep van 12 ensemble-dansers.
Het was echt een geweldig mooi concert met ALLE muzikale delen uit Chess, dus ook de instumentale gedeelten. Een aantal nummers staan ook niet op de cd die ik heb (met Elaine Paige).
De akkoestiek was niet al te best, maar vooruit…
Van Josh was het Anthem (eind eerste acte) het indrukwekkendst, maar dat was ook voornamelijk omdat het zo groot werd gemaakt met het koor en het orgel erbij. De kleinere versie (Ned, Jeroen Phaff) raakte mij meer. In het begin leek Josh wat stijfjes en onzeker, maar dag ging er later wel af.
Idina, viel eigenlijk erg tegen. Ze was slecht te verstaan, zong erg nazaal en had een innige liefdesrelatie met de auto-cue. Kon ze dr ogen niet vanaf houden. Erg storend. Na de pauze werd het gelukkig een stuk beter.
En na de pauze kwam eindelijk Kerry Ellis aan bod, en hoe. Haar ‘Someone Else’s Story’, was absoluut het beste nummer van de avond. En ook later bij ‘I know him so well’ blies ze Idina van het podium. Wat mij betreft hadden ze wel van rol mogen ruilen 😉
Ik vond Adam erg goed als Freddie en ook de rollen Arbiter en Molokov waren goed bezet.
Al met al een geweldige ervaring! Er zijn opnamen gemaakt voor een dvd!

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 7