1 of 2 |  1 2 > 
Sunset Boulevard / Jozef…..
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

Hoi,

Ik ben zeer benieuwd naar het verhaal van Sunset Boulevard. En zijn er misschien liedjes die er in zitten die ik zou kennen?

Zelfde eigenlijk voor Jozef… Ik ken het lied Any Dream will do, maar het verhaal niet.

Wie legt het me uit?

Dank!

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

  [ # 1 ] 30 December 2007 01:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Jozef is een bijbel verhaal.
Ik zal het goed proberen te vertellen, maar het is inmiddels al bijna 10 jaar geleden dat ik voor het laatst naar de kerk ben geweest!

Jozef is de lievelingszoon van Jacob, omdat hij het kind is van de vrouw van wie hij het meste houdt. Zijn broers zijn daarom erg jaloers, dat wordt erger als hij een hele mooie mantel krijgt met alle kleuren van de regnboog (het het ook: Joseph and the technicolor dreamcoat). Ze pesten hem ook omdat hij vaak hele aparte dromen heeft en ze kan verklaren.
Op een dag gooien ze hem in een put en verkopen ze hem aan slavenhandelaars. Hij wordt meegenomen naar Egypte, waar hij als slaaf verkocht wordt aan een huishouden. De vrouw wordt verliefd op hem en probeert hem te verleiden. Jozef wijst haar af, waarna zij hem beschuldigd van ?. Hij komt in de gevangenis bij een bakker en een wijnschenker.
Zij hebben allebei dromen en Joseph verklaart ze. De dromen komen uit en als de farao dan een keer een vreemde droom heeft denken ze aan Jozef.
De farao is zo blij met hem dat hij hem zijn raadsman maakt. Het land Egypte heeft daardoor veel goede jaren en doordat Jozef het heeft voorspeld zijn ze voorbereid op de slechte jaren.
In die slechte jaren komen de andere streken bij Egypte aankloppen om eten.
Tussen de mensen ziet Jozef dan zijn broers.
Hij stopt een gouden beker in 1 van de zakken van zijn broers, waardoor er eentje gevangen wordt genomen.
In ruil voor zijn vrijlating moet dan de jongste broer komen, die hij nog nooit heeft gezien.

Hoe het verder loopt weet ik niet meer precies, maar uiteindelijk wordt hij verenigd met zijn inmiddels stokoude vader.
Dit is het bijbelse verhaal (in een beknopte versie), of de musical hetzelfde verhaal heeft weet ik niet precies.

[ Gewijzigd: 30 December 2007 03:20 PM by Caroline1 ]
   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 2 ] 30 December 2007 02:00 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Gebaseerd op de songlist moet dit de synopsis zijn voor Joseph.

Proloog
De verteller opent de voorstelling, ze verteld het verhaal van Joseph.

Any Dream Will Do
Hitsingle.

Jacob & Sons
Joseph is de favoriete zoon van Jacob. Zijn broers zijn jaloers, wat zich uit in afschuw en haat. Joseph krijgt van zijn vader een prachtige jas met heel veel kleurtjes.

Joseph’s dreams
Joseph heeft verschillende dromen die hij kan verklaren waaruit zijn broers op maken dat ze op zouden moeten kijken naar de geweldige Joseph. Ze worden er niet blij van. Ze beramen een plan.

Poor, poor Joseph
De broers zijn het nu echt spuugzat. Ze ontvoeren Joseph en verkopen hem aan slavenhandelaren. Het arme kind. De broers slachten een geit en besmeuren Joseph jas met bloed

One more angel in heaven
De broers vertellen hun vader de droeve relaas van de dappere Joseph die vocht met een geit maar het onderspit delfde.

Potiphar
Joseph wordt verkocht aan Potiphar een machtig man als nieuw lid van zijn huishouden. De vrouw van Pothipar wil Joseph verleiden, maar hij gaat niet in op haar avances. Ze is boos en beledigd en beschuldigd Joseph ervan dat hij haar heeft ‘aangerand’. Potiphar is boos en sluit Joseph op in de kerker.

Close Every Door
Joseph is zielig in de kerker.

Go, Go, Go Joseph
In de kerker ontmoet hij een butler een bakker. Beide hebben een droom gehad. Joseph verklaart de dromen. Hij voorspelt de butler dat hij spoedig vrij komt en de bakker dat hij spoedig het loodje zal leggen. De butler komt inderdaad vrij. Hij verteld de Farao over Joseph en deze nodigt Joseph uit.

Pauze.

Pharoah Story / Poor, Poor Pharoah
De verteller leidt de tweede akte in met wat achtergrond informatie over de Farao.

Song of the King (Seven fat cows)
De Farao vertelt Joseph zijn dromen over zeven vette koeien die worden verslonden door zeve magere koeien.

Pharoah’s Dreams Explained
Joseph verklaart de dromen. Er zullen zeven vette/rijke jaren komen gevolgd door zeven magere/arme jaren.

Stone the Crows
De Farao is blij met de info en maakt Joseph tot zijn tweede man. Joseph zorgt dat de zeven magere jaren goed zullen zijn.

Those Canaan Days
De broers hebben het arm. Ze hebben niks te eten. Niks te snuiven. Niks te spuiten *. Ze hebben het dus heel erg slecht.

The Brothers Come To Egypt / Grovel, Grovel
De broers vertrekken richting Egypte, want daar schijnt nog genoeg eten te zijn. Ze smeken Joseph om eten. Joseph herkent ze, maar zegt niet dat hij het is. Hij geeft elke van zijn broers een pot graan. In één van die potten zit een gouden beker verstopt. De pot van Benjamin..

Who’s the Thief
Joseph zegt bestolen te zijn en wil weten wie het heeft gedaan. Als Benjamin struikelt rolt de gouden beker over de grond. Joseph zegt beledigd te zijn (maar hij wist natuurlijk allang wat er aan de hand was, hij had ’t immers zelf beraamd).

Benjamin Calypso
De broers nemen het op voor Benjamin en swingen om z’n omschuld.

Joseph All the Time
Joseph bekend aan zijn broers dat hij Joseph is. Zijn broers hebbem hem al die tijd niet herkend (niet zo gek als je denkt dat je broer eigenlijk als slaaf z’n leven slijt en hij staat ineens voor je met make up op z’n gezicht en een rokje.)

Jacob in Egypt
Jacob komt naar Egypte. Er wordt geomhelsd.

Finale: Any Dream Will Do / Give Me My Colored Coat
Nogmaals de hitsingle.

Joseph Megamix
20 minuten slotapplaus.
 
 
 
 
 
* Quote geleend van Karin Bloemen.

  [ # 3 ] 30 December 2007 02:01 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Lance - 30 December 2007 02:00 PM

Gebaseerd op de songlist moet dit de synopsis zijn voor Joseph.

Proloog
De verteller opent de voorstelling, ze verteld het verhaal van Joseph.

Any Dream Will Do
Hitsingle.

Jacob & Sons
Joseph is de favoriete zoon van Jacob. Zijn broers zijn jaloers, wat zich uit in afschuw en haat. Joseph krijgt van zijn vader een prachtige jas met heel veel kleurtjes.

Joseph’s dreams
Joseph heeft verschillende dromen die hij kan verklaren waaruit zijn broers op maken dat ze op zouden moeten kijken naar de geweldige Joseph. Ze worden er niet blij van. Ze beramen een plan.

Poor, poor Joseph
De broers zijn het nu echt spuugzat. Ze ontvoeren Joseph en verkopen hem aan slavenhandelaren. Het arme kind. De broers slachten een geit en besmeuren Joseph jas met bloed

One more angel in heaven
De broers vertellen hun vader de droeve relaas van de dappere Joseph die vocht met een geit maar het onderspit delfde.

Potiphar
Joseph wordt verkocht aan Potiphar een machtig man als nieuw lid van zijn huishouden. De vrouw van Pothipar wil Joseph verleiden, maar hij gaat niet in op haar avances. Ze is boos en beledigd en beschuldigd Joseph ervan dat hij haar heeft ‘aangerand’. Potiphar is boos en sluit Joseph op in de kerker.

Close Every Door
Joseph is zielig in de kerker.

Go, Go, Go Joseph
In de kerker ontmoet hij een butler een bakker. Beide hebben een droom gehad. Joseph verklaart de dromen. Hij voorspelt de butler dat hij spoedig vrij komt en de bakker dat hij spoedig het loodje zal leggen. De butler komt inderdaad vrij. Hij verteld de Farao over Joseph en deze nodigt Joseph uit.

Pauze.

Pharoah Story / Poor, Poor Pharoah
De verteller leidt de tweede akte in met wat achtergrond informatie over de Farao.

Song of the King (Seven fat cows)
De Farao vertelt Joseph zijn dromen over zeven vette koeien die worden verslonden door zeve magere koeien.

Pharoah’s Dreams Explained
Joseph verklaart de dromen. Er zullen zeven vette/rijke jaren komen gevolgd door zeven magere/arme jaren.

Stone the Crows
De Farao is blij met de info en maakt Joseph tot zijn tweede man. Joseph zorgt dat de zeven magere jaren goed zullen zijn.

Those Canaan Days
De broers hebben het arm. Ze hebben niks te eten. Niks te snuiven. Niks te spuiten *. Ze hebben het dus heel erg slecht.

The Brothers Come To Egypt / Grovel, Grovel
De broers vertrekken richting Egypte, want daar schijnt nog genoeg eten te zijn. Ze smeken Joseph om eten. Joseph herkent ze, maar zegt niet dat hij het is. Hij geeft elke van zijn broers een pot graan. In één van die potten zit een gouden beker verstopt. De pot van Benjamin..

Who’s the Thief
Joseph zegt bestolen te zijn en wil weten wie het heeft gedaan. Als Benjamin struikelt rolt de gouden beker over de grond. Joseph zegt beledigd te zijn (maar hij wist natuurlijk allang wat er aan de hand was, hij had ’t immers zelf beraamd).

Benjamin Calypso
De broers nemen het op voor Benjamin en swingen om z’n omschuld.

Joseph All the Time
Joseph bekend aan zijn broers dat hij Joseph is. Zijn broers hebbem hem al die tijd niet herkend (niet zo gek als je denkt dat je broer eigenlijk als slaaf z’n leven slijt en hij staat ineens voor je met make up op z’n gezicht en een rokje.)

Jacob in Egypt
Jacob komt naar Egypte. Er wordt geomhelsd.

Finale: Any Dream Will Do / Give Me My Colored Coat
Nogmaals de hitsingle.

Joseph Megamix
20 minuten slotapplaus.
 
 
 
 
 
* Quote geleend van Karin Bloemen.


Hahahaha, beter had het niet uitgelegd kunnen worden 😉

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 4 ] 30 December 2007 02:07 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

Kijk, en nu durf ik gerust naar een try-out te gaan, want ik ken het hele verhaal. Thanx Lance en Caroline!

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

  [ # 5 ] 30 December 2007 10:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

rineke - 30 December 2007 02:07 PM

Kijk, en nu durf ik gerust naar een try-out te gaan, want ik ken het hele verhaal. Thanx Lance en Caroline!

Graag gedaan… Sunset laat zich niet zo simpel uitleggen als Joseph…
Maar ik zal eens kijken voor je…

  [ # 6 ] 30 December 2007 10:50 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  537
Geregistreerd  2006-07-21

Hier heeft ooit ergens een beschrijving van Sunset gestaan. Ik kan ‘m alleen niet meer terugvinden :sad:

   Handtekening   

Officiële fansite Willemijn de Vries:
http://willemijndevries.clubs.nl
Officiële fansite Michelle van de Ven:
http://michellevandeven.clubs.nl

  [ # 7 ] 31 December 2007 12:03 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Lance - 30 December 2007 02:00 PM

Gebaseerd op de songlist moet dit de synopsis zijn voor Joseph.

Proloog
De verteller opent de voorstelling, ze verteld het verhaal van Joseph.

Any Dream Will Do
Hitsingle.

Jacob & Sons
Joseph is de favoriete zoon van Jacob. Zijn broers zijn jaloers, wat zich uit in afschuw en haat. Joseph krijgt van zijn vader een prachtige jas met heel veel kleurtjes.

Joseph’s dreams
Joseph heeft verschillende dromen die hij kan verklaren waaruit zijn broers op maken dat ze op zouden moeten kijken naar de geweldige Joseph. Ze worden er niet blij van. Ze beramen een plan.

Poor, poor Joseph
De broers zijn het nu echt spuugzat. Ze ontvoeren Joseph en verkopen hem aan slavenhandelaren. Het arme kind. De broers slachten een geit en besmeuren Joseph jas met bloed

One more angel in heaven
De broers vertellen hun vader de droeve relaas van de dappere Joseph die vocht met een geit maar het onderspit delfde.

Potiphar
Joseph wordt verkocht aan Potiphar een machtig man als nieuw lid van zijn huishouden. De vrouw van Pothipar wil Joseph verleiden, maar hij gaat niet in op haar avances. Ze is boos en beledigd en beschuldigd Joseph ervan dat hij haar heeft ‘aangerand’. Potiphar is boos en sluit Joseph op in de kerker.

Close Every Door
Joseph is zielig in de kerker.

Go, Go, Go Joseph
In de kerker ontmoet hij een butler een bakker. Beide hebben een droom gehad. Joseph verklaart de dromen. Hij voorspelt de butler dat hij spoedig vrij komt en de bakker dat hij spoedig het loodje zal leggen. De butler komt inderdaad vrij. Hij verteld de Farao over Joseph en deze nodigt Joseph uit.

Pauze.

Pharoah Story / Poor, Poor Pharoah
De verteller leidt de tweede akte in met wat achtergrond informatie over de Farao.

Song of the King (Seven fat cows)
De Farao vertelt Joseph zijn dromen over zeven vette koeien die worden verslonden door zeve magere koeien.

Pharoah’s Dreams Explained
Joseph verklaart de dromen. Er zullen zeven vette/rijke jaren komen gevolgd door zeven magere/arme jaren.

Stone the Crows
De Farao is blij met de info en maakt Joseph tot zijn tweede man. Joseph zorgt dat de zeven magere jaren goed zullen zijn.

Those Canaan Days
De broers hebben het arm. Ze hebben niks te eten. Niks te snuiven. Niks te spuiten *. Ze hebben het dus heel erg slecht.

The Brothers Come To Egypt / Grovel, Grovel
De broers vertrekken richting Egypte, want daar schijnt nog genoeg eten te zijn. Ze smeken Joseph om eten. Joseph herkent ze, maar zegt niet dat hij het is. Hij geeft elke van zijn broers een pot graan. In één van die potten zit een gouden beker verstopt. De pot van Benjamin..

Who’s the Thief
Joseph zegt bestolen te zijn en wil weten wie het heeft gedaan. Als Benjamin struikelt rolt de gouden beker over de grond. Joseph zegt beledigd te zijn (maar hij wist natuurlijk allang wat er aan de hand was, hij had ’t immers zelf beraamd).

Benjamin Calypso
De broers nemen het op voor Benjamin en swingen om z’n omschuld.

Joseph All the Time
Joseph bekend aan zijn broers dat hij Joseph is. Zijn broers hebbem hem al die tijd niet herkend (niet zo gek als je denkt dat je broer eigenlijk als slaaf z’n leven slijt en hij staat ineens voor je met make up op z’n gezicht en een rokje.)

Jacob in Egypt
Jacob komt naar Egypte. Er wordt geomhelsd.

Finale: Any Dream Will Do / Give Me My Colored Coat
Nogmaals de hitsingle.

Joseph Megamix
20 minuten slotapplaus.
 
 
 
 
 
* Quote geleend van Karin Bloemen.

📣  Zo heb ik het nog nooit horen uitleggen,  LOL —->  dankjewel !

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 8 ] 31 December 2007 01:53 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2004-09-08

Ja, een hele leuke samenvatting! Vooral…hij heeft gevochten met een geit, maar verloren…wat een lapswans van een zoon heb je dan, als je als man niet eens van een geit kan winnen en je zoveel broers hem niet eens kunnen redden…. 😉

Ik heb deze show in Londen gezien en vond hem eerlijk gezegd helemaal niets!
Ik schrok al van het kinderkoortje dat links en rechts op een trap op het podium zat met volgend mij mooie Joseph and the amazing technicolor dreamcoats t-shirts aan. Echt zo passend bij het verhaal…not!!!
Ik hou al niet van niet-functionele kinderen in een musical, maar waarom er dan een heel kinderkoor nodig is…..
Als ik dat wil horen, ga ik wel naar een kindermusical…

Verder vond ik het ook wel een een kindermusical lijken eigenlijk. Het had zo als kerststuk (of afscheidsstuk ofzo) van een christelijke school opgevoerd kunnen worden.
Ik vond de show namelijk nogal kinderachtig overkomen. Dit zou zo door een groep acht van een basisschool gespeeld kunnen zijn, met de kleuterklassen als kinderkoortje langs de kant…

Begrijp me niet verkeerd…ik ben christelijk en heb ook niets tegen christelijke scholen, afscheidsmusicals en kinderkoren e.d. maar dit is niet waar ik naartoe wil met een echt avondje uit/theater avondje.
Als mijn neefje dit stuk als afscheidsstuk zou spelen, zou ik op de eerste rij zitten, hartstikke genieten en supertrots zijn….

Maar een heel koor met wildvreemde kinderen…. nee, dank je!

Persoonlijk had ik dit stuk dan liever gewoon volledig als opvoering van het bijbelverhaal gezien, zoals bij JCS. Hier wordt een scene bijvoorbeeld in elvis kostuum gespeeld en andere scenes weer in andere “niet uit die tijd” outfits… Echt zo niet-passend….

Nee, dit is niet mijn musical!
Als er dan een nieuwe webber musical opgevoerd moet worden in Nederland…waarom dan niet The Beautifull Game?
Dat lijkt mij nog eens een geweldige show voor hier! Een show met een boodschap.
Het hoeft niet over het verschil tussen katholiek en protestant te gaan, het kan ook vertaald worden naar het verschil tussen moslim en christen bijvoorbeeld. Oftewel ook hier erg aktueel!

Of als het dichter bij de bijbel moet blijven, Whistle down the Wind! Ook hier doet een groep kinderen in mee. Maar hier is dat ook logisch. Hoort het in het verhaal en doen ze ook echt mee, in plaats van langs de kant van het podium op een trap te zitten zingen.
Dit verhaal is ook supermooi, de liedjes zijn goed, kortom, ik vind het een hele mooie show, die ik graag nog eens in het Nederlands zou willen zien!

  [ # 9 ] 31 December 2007 06:22 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

jabos77 - 31 December 2007 01:53 PM

Verder vond ik het ook wel een een kindermusical lijken eigenlijk. Het had zo als kerststuk (of afscheidsstuk ofzo) van een christelijke school opgevoerd kunnen worden.
Ik vond de show namelijk nogal kinderachtig overkomen. Dit zou zo door een groep acht van een basisschool gespeeld kunnen zijn, met de kleuterklassen als kinderkoortje langs de kant…

En daar sla je de spijker ook op de kop, want zo is de musical oorspronkelijk ook bedoeld. Hij is geschreven als een musical voor scholen. Vandaar ook de korte duur, het kinderkoor en de kleurrijke setting. Als je niet met die instelling naar de voorstelling gaat, dan kan ik begrijpen dat het tegen valt. Ik heb een nederlandse versie gezien op een school in Den Bosch, en dat was erg leuk gedaan. Ik blijf het een leuke show vinden!

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 10 ] 01 January 2008 10:25 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Hoewel Lance de stomste musical met zijn beschrijving nog interessant kan doen lijken (thanx Lance) doet Joseph me nog steeds niets. Ik was bijna in de verleiding gekomen het mss toch wel leuk te vinden, als ik daarna de reacties van Jabos77 en Lotje niet had gelezen.

Geen Joseph voor mij dus :vaag:

Btw: als de musical zo kort duurt, zouden de kaartjes dan ook goedkoper worden?

Ik zie meer uit naar Sunset Boulevard: eindelijk weer iets nieuws en onbekends en spannends 😄

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 11 ] 01 January 2008 12:20 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Luna, het spijt me dat ik je beetje intresse de grond in heb gestampt, dat was uiteraard niet mijn bedoeling. Als Joseph je sowieso niks doet (ik mag aannemen dat je minstens de muziek gehoord hebt), dan denk ik dat de nederlandse versie daar ook weinig verandering in zal brengen. Het concept zal waarschijnlijk toch hetzelfde blijven, gezien de rechten…

Hoewel ik Sunset Boulevard niet goed ken, hebben sommige nummers me wel nieuwsgierig gemaakt. Heb ooit een mooie amateurvertolking van het titelnummer gezien, dus ik ben benieuwd hoe de hele show eruit ziet. Heb welliswaar de cd, maar daar kan ik nog niet het hele verhaal uithalen.

Hoewel ik Joseph graag zou zien in Nederland, ben ik dus ook nieuwsgierig naar Sunset Boulevard. Graag zou ik ze beide zien, Joseph als gezellige familiemusical en Sunset als volwassenmusical. Waarom kunnen ze niet beide komen?!

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 12 ] 01 January 2008 12:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

O zie het niet als een aanval hoor; zo was het niet bedoeld 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 13 ] 01 January 2008 01:17 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Luna24 - 01 January 2008 12:56 PM

O zie het niet als een aanval hoor; zo was het niet bedoeld 😉

Zo had ik het ook niet opgepakt hoor… 😉

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 14 ] 02 January 2008 11:49 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

En dan zijn er toch altijd nog mensen die zich daar niets van aantrekken en Joseph gewoon een heel erg leuke show blijven vinden   😉 😄

Ik heb thuis jarenlang de cd grijsgedraaid en ik ben blij dat ik deze voorstelling in het afgelopen jaar twee keer heb kunnen zien, met verschillende casts.

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 15 ] 04 January 2008 10:10 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

In Drunen heb ik een tijd terug een amateur versie gezien van de musical Joseph. Geweldige regie en heerlijke choreografie. De show werd zeer interessant. De show opende in een museum waar de figuur Joseph in een lijst staat (zoals Amneris aan het begin van Aida). Een aantal suppoost/rondleidster leid een schoolreisje rond door het museum. Als ze bij de beeltenis van Joseph komt begint ze met de ‘Prologue’. Joseph komt tot leven in de lijst en de show begint. Gaanderweg de voorstelling namen verschillende dames in suppoost/rondleidsterpakjes de rol van verteller over.

De rol van Potiphar werd gespeeld door een gigantische nicht met roze boa en cape, daardoor begreep ik ineens heeéeeel goed dat mevrouw Potiphar een hapje zoals Joseph wilde hebben… 😉 Het was typisch een van die zeldzame amateurvoorstelling waarbij de vocalen voor 75% om te huilen zijn, maar desondanks de show zo ongelofelijk bruist van de energie dat je een geweldige avond hebt. Ik zou zo nog een keer zijn gegaan als dat mogelijk was geweest. Ik heb ontzettend gelachen toen en wat een lol spatte er van dat podium af…

Ik blijf er bij dat ik bang ben voor 50-euro-kaartjes voor anderhalf uur theater…

 1 2 > 
1 of 2