2 of 5 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
The Last 5 Years
  [ # 16 ] 10 September 2008 01:08 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Op de homepage staat ook een leuke actie voor 2 van de prijs van 1!

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 17 ] 10 September 2008 02:13 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2008-08-15

Marilena - 10 September 2008 01:08 PM

Op de homepage staat ook een leuke actie voor 2 van de prijs van 1!

Waar staat dat? Ik kan het namelijk niet vinden op http://www.l5y.nl 😊

   Handtekening   

25-02-‘12: Next to Normal
28-10-‘12: Shrek

  [ # 18 ] 10 September 2008 02:44 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  795
Geregistreerd  2007-09-06

jas_sie - 10 September 2008 12:04 PM

Ik heb een aanbieding gekregen van de nationale theaterkasse dat je “gratis” naar 5 jaar met jou kan, de kosten zijn dan 5 euro en je krijgt dan twee consumpties en een programma boekje en de korting geldt alleen voor de voostellingen op 9,10 en 11 september in de Schouwburg in den haag. Het is de openingsaanbieding om de start van het nieuwe theaterseizoen te vieren.

Je moet er voor naar de Nationale Theaterkassa bellen 0900- 9203

Het mailtje met de preciese info heb ik weggegooid, omdat ik niet kan, toen ik dit topic zag wilde ik het toch laten weten.

Hoop dat ik er iemand misschien blij mee kan maken?

Met ongeveer die actie ga ik vanavond voor 10 euro 😉.
Ben benieuwd!

   Handtekening   

Life is what you make it 😉

  [ # 19 ] 10 September 2008 05:05 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

Ik ben afgelopen zondag in veenendaal geweest, de productie heeft een wat beter decor gekregen, iets groter van opzet. Alleen wat toch wel heel jammer is 1 ding

Jim de Groot, bah wat een enorme ..... hij heeft niet echt door dat ie geen rockmuziek staat te zingen, kan (naar mijn inzien, niet acteren. Birgit was ook niet helemaal bij stem (dat kan gebeuren) maar Jim heeft er inmiddels voor gezorgd dat ik deze productie niet meer ga bekijken.

Jammer, een mooie show met een enorm slecht gecaste Jona

  [ # 20 ] 10 September 2008 09:50 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Deze voorstelling gaat toch ook in België spelen. Weet iemand daar iets meer van? Hoe zijn die spelers?
Want om eerlijk te zijn trekken de namen van de spelers mij niet naar het theater, terwijl het verhaal dat wel doet. Vandaar eigenlijk dat ik benieuwd ben naar de Belgische productie.

  [ # 21 ] 10 September 2008 10:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

RoosjeBertens - 10 September 2008 09:50 PM

Deze voorstelling gaat toch ook in België spelen. Weet iemand daar iets meer van? Hoe zijn die spelers?
Want om eerlijk te zijn trekken de namen van de spelers mij niet naar het theater, terwijl het verhaal dat wel doet. Vandaar eigenlijk dat ik benieuwd ben naar de Belgische productie.

Er is al ergens een topic over (http://www.musicalworld.nl/forum/viewthread/9977/) maar die versie vond ik persoonlijk geniaal met Jan en Ann. Ben erg benieuwd naar deze versie

  [ # 22 ] 13 September 2008 07:36 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Donderdag 11 september was de première van de reprise van The Last 5 Years, nu getiteld Vijf jaar met jou. Musicalworld was erbij en Jacco bespreekt de voorstelling onder deze link. Inclusief een gefilmde reportage van Musicalworld.TV.

Groeten, Frans.

  [ # 23 ] 13 September 2008 07:54 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

cremi - 10 September 2008 05:05 PM

Ik ben afgelopen zondag in veenendaal geweest, de productie heeft een wat beter decor gekregen, iets groter van opzet. Alleen wat toch wel heel jammer is 1 ding

Jim de Groot, bah wat een enorme ..... hij heeft niet echt door dat ie geen rockmuziek staat te zingen, kan (naar mijn inzien, niet acteren. Birgit was ook niet helemaal bij stem (dat kan gebeuren) maar Jim heeft er inmiddels voor gezorgd dat ik deze productie niet meer ga bekijken.

Jammer, een mooie show met een enorm slecht gecaste Jona

Ik vond Jim juist fantastisch acteren en geweldig gecast als Jona. Ik had met Ara Halici veel meer moeite, om hem te geloven als schrijver, en in zijn relatie met Sanne.

Wat was er mis mee, jouw inziens?

  [ # 24 ] 13 September 2008 10:02 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  795
Geregistreerd  2007-09-06

Ik vind Jim ook prima gecast, hij heeft iets in zijn zang en spel wat me raakt. Hij gleed af een toe van de toon af, en zong niet overal geweldig, maar voor mij was dit niet storend omdat ik het wel bij zijn rol vond passen.
Birgit vond ik -ondanks dat ze ziek was en niet helemaal goed bij stem was toen ik ging (10-9)- het ook prima doen, mooi gezongen. Naar het einde toe steeds beter eigenlijk. Wat heeft zij qua stemontwikkeling een sprong gemaakt sinds ik haar een aantal jaar geleden in een workshop bij Matilde Santing zag.

   Handtekening   

Life is what you make it 😉

  [ # 25 ] 13 September 2008 10:54 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

Mm ik vond Jim te macho (naar mijn inzien iets wat voor vloeit uit evt acteergebrek) voor een schrijver daar ik Ara meer als creatief iemand zag. Tevens ben ik geen fan van Jim zijn zang"talent”, in veenendaal was het meer uit de toon dan in de toon.

Als ik dan bekijk wat Birgit neerzet ondanks haar ziek zijn denk ik dat Jim gewoon slecht gecast is. Mis had ie een slechte avond maarja een eerste indruk maak je maar 1 keer. Als ik de eerste keer jim had gehad ipv Ara was ik in iedergeval niet meer geweest. Nogmaals heel jammer want het is een mooie show.

  [ # 26 ] 14 September 2008 01:06 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik vond het juist een voordeel dat Jim wat meer macho is dan Ara. Dat is voor mij niet slecht acteren, maar meer een andere manier van het benaderen van het personage. Uit de tekst van het stuk haal je weinig over het karakter van Jona, je kan er aardig wat kanten mee op. Voor mij kunnen zowel Ara als Jim gezien worden als creatives, alleen alle twee op een andere manier, net zoals ik in alle twee iets joods terug zie.

Ik vond de relatie in het vorige seizoen ongeloofwaardig. Ik snapte niet wat die twee in elkaar zagen. Ook dat Ara zijn vriendin on hold zou zetten omdat ie moet schrijven of dat ie vreemd zou gaan, ging er bij mij niet in. Doordat ik Ara te aardig vind overkomen, ging ook enigszins de achterliggende gedachte van Schmuel (met een u, Jacco, niet met een o 😉 ) verloren. Of dat hij na het telefoontje van Sanne naar haar agent en ze zit in de put dat er geen audities voor haar zijn, tijdens “Beetje te Snel”, gelijk door zou blijven ratelen over zijn eigen succes. Da’s behoorlijk ongevoelig, en ik geloofde niet dat Ara zoiets horkerigs zou doen. Hetzelfde geldt in “Als ik het zeggen mocht”.

Jim’s stem was de eerste avond in Den Haag ook vreselijk, dat was echt hopen of ie het zou houden, maar dat maakte me in alle eerlijkheid heel weinig uit. Wat hij met de rol deed was echt genoeg om dat goed te maken 😊 Het materiaal van J.R. Brown is te hoog gegrepen voor Jim, hij zal het nooit perfect zingen, maar het wel perfect brengen.
Bij de première was zijn stem al een stuk beter (al was het nog niet wat het wezen moet).

[ Gewijzigd: 14 September 2008 01:10 AM by Klaske ]
  [ # 27 ] 14 September 2008 09:06 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

Mmm zo zie je maar dat iedereen de rol anders indenkt, en dat iemand geen macho is betekent natuurlijk niet dat die persoon geen slechte kanten heeft. Iemand met een zacht karakter kan ook vreemdgaan natuurlijk!?!

Doordat ik een ander beeld heb van Jona past Jim gewoon niet in dat plaatje, en door het feit dat zoals Klaske zegt dat het matriaal te hoog is gegrepen duidt dus aan dat ie slecht gecast is, in mijn mening.

  [ # 28 ] 14 September 2008 12:01 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Schmuel (met een u, Jacco, niet met een o

Aiii….mijn gebrekkige kennis van het Jiddish is hierbij openbaar…Thanks, heb het aangepast.

En Jim…..ik denk dat Jim een gevalletje “love him of hate him” is. Ik vind het fantastisch om naar hem te kijken omdat hij zijn hele ziel en zaligheid in de rol gooit. Hij neemt zijn eigenheid mee op de planken en dat werkt sommige mensen op de zenuwen. Ik hou van dat soort acteurs; ze nemen risico en kunnen daarbij op hun bek gaan. Jim ging dat als Jona zeker niet, ik geloofde elke zin. Prachtig!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 29 ] 14 September 2008 12:14 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Ben onwijs benieuwd naar deze voorstelling kleine producties zijn vaak intressant. Na die musical award van Birgit had ik spijt dat ik niet gegaan ben.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 30 ] 14 September 2008 05:47 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  7
Geregistreerd  2007-03-20

Klaske - 13 September 2008 07:54 PM
cremi - 10 September 2008 05:05 PM

Ik ben afgelopen zondag in veenendaal geweest, de productie heeft een wat beter decor gekregen, iets groter van opzet. Alleen wat toch wel heel jammer is 1 ding

Jim de Groot, bah wat een enorme ..... hij heeft niet echt door dat ie geen rockmuziek staat te zingen, kan (naar mijn inzien, niet acteren. Birgit was ook niet helemaal bij stem (dat kan gebeuren) maar Jim heeft er inmiddels voor gezorgd dat ik deze productie niet meer ga bekijken.

Jammer, een mooie show met een enorm slecht gecaste Jona

Ik vond Jim juist fantastisch acteren en geweldig gecast als Jona. Ik had met Ara Halici veel meer moeite, om hem te geloven als schrijver, en in zijn relatie met Sanne.

Wat was er mis mee, jouw inziens?

Ik heb de voorstelling gezien voor de premiere, en ik vond het spel van Jim niet eens acteren te noemen. (Buien zn zang die ECHT vals was, regelmatig brak en op andere momenten heel erg schreeuwend was. waardoor ik van geeneen lied van hem heb kunnen genieten)
Hij keek amper het publiek in, was een beetje over het podium aan het zwalken en maakte van zijn personage echt een sukkel (in mijn ogen). Hij luisterde nooit naar haar en zette ook geen opbouw aan in zijn rol, naar het punt dat hij uit de relatie stapt. Ik begrijp echt niet dat mensen daarvan genoten hebben, ik was ondanks de prachtige muziek en het goede optreden van Birgit gewoon blij dat t was afgelopen.
Dus dat was er wat mij betreft mis mee. Overigens heeft dit niks te maken wat ik normaal van Jim vind, heb hem in Rent gezien en dat was te gek. Een mooie jonah heb ik echter absoluut niet gezien, bah wat een enorme teleurstelling. Vond het echt het slechtste wat ik in tijden heb gezien!!!

[ Gewijzigd: 14 September 2008 05:50 PM by missKateMonster ]
 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 5