the Fantasticks
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Vanaf 17 april is de voorstelling the Fantasticks voor een beperkte periode in Amsterdam en Den Haag te zien. Vandaag was de perspresentatie. Het verslag kun je HIER terug vinden

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 1 ] 28 April 2008 09:49 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Ik ben gister geweest, en heb me vermaakt. Gewoon een goede show, niet super goed en zeker niet slecht. gewoon voldoende

  [ # 2 ] 01 May 2008 09:00 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Een echte aanrader! Hier kun je mijn recensie van de voorstelling vinden.

  [ # 3 ] 01 May 2008 10:37 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Net terug van de voorstelling even mijn indruk. Ik heb “mixed feelings” over de voorstelling. Eigenlijk sluit ik me in grote lijnen wel aan bij Jouke: wel aardig, maar (voor mij) niet meer dan dat. Eigenlijk hou ik wel van dit soort voorstellingen, klein, intiem, licht absurd…maar dit raakte me gewoon net niet. Net niet hilarisch genoeg, anderzijds ook net niet ontroerend..kortom: het zat overal tussenin.  Toch heb ik geen vervelende avond gehad. De locatie op zichzelf is al een feest om een voorstelling te zien: prachtig….dat helpt al. Ook (een deel van) de spelers kon me wel bekoren: Ederveen en Kraaijkamp speelden beiden goed, maar hadden net te weinig om mee te spelen. “Ster” van de voorstelling was voor mij Rolf van Rijsbergen. Wat een prachtige warme stem heeft deze man toch. Het is me jaren geleden al eens opgevallen; onbegrijpelijk dat hij niet eens een grotere rol weet te bemachtigen. Jammer dat hij in deze voorstelling, buiten het prachtige “September”, niet echt z’n vocale kwaliteiten kan benutten. Volgens mij gaat hij in Sunset spelen, ik hoop ‘m als understudy van Joe te zien…lijkt me een feest. De rest was ok, alleen Annelies Fieskens sprong er voor mij in negatieve zin uit, ik vond zowel haar zang als spel niet prettig om naar te luisteren/kijken. Ik kan er verder niet zoveel zinnigs over zeggen: leuk om gezien te hebben, maar niet meer dan dat. En als de versie van September van Rolf ergens op Internet verschijnt, zal ik ‘m met genoegen downloaden..maar veel meer dan dat zal me ook niet bijblijven.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 4 ] 04 May 2008 07:12 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Op de homepage staat een hele leuke kortingsactie waarbij er ook nog eens 25 x 2 vrijkaarten wordt verloot!

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 5 ] 05 June 2008 03:48 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

The Fantasticks
Samen met een vriendin heb ik the Fantasticks gezien in het Theater a/h Spui in Den Haag. Ik had me van te voren niet echt verdiept in deze voorstelling en wist niet meer dan op de site van het theater stond. Het ging om een try-out en de premiere was een paar dagen later. Ik heb de voorstelling dus bekeken met het idee, dat ze voor het eerst speelde en heb meerdere malen gedacht dat mensen nog in de rollen moesten groeien. Ik was flink teleurgesteld toen ik er thuis achter kwam, dat op de twee vaders na, iedereen de rol al een maand speelde… Dat veranderde mijn hele gevoel over de voorstelling, want als je na een maand nog niet overtuigd als je personage…
Het verhaal zelf is absoluut een Marly verhaal, absurd maar toch logisch, sprookjesachtig maar toch realistisch!En toch vind ik het geen topper. Ik weet niet of dit door de cast komt (denk het niet…) of door het script.  Ik heb me niet verveeld, maar de voorstelling zal ik me niet lang blijven herinneren. (op een enkele scène na)

Peter Tuinman
Speelde dus voor het eerst de vader van de jongen in het verhaal. Ik vond alles aan hem te groot. Hij stak overal boven uit (kan hij vrij weinig aan doen), zong net te hard. Ik geloofde hem nog niet helemaal, maar dat zou kunnen verbeteren.

Karel de Rooy
Deze man is briljant; alles klopt bij hem! Hij is zich zo bewust van wat hij doet. Ik heb zeer genoten van zijn aanwezigheid op het podium. Alleen moet hij de goocheltruc nog wat oefenen, want die ging niet helemaal geweldig. Maar verder niets dan lof voor deze boeiende man! Alleen al de mogelijkheid om zijn bewegingen en mimiek van dichtbij te kunnen bestuderen is al een rede om te gaan kijken.

Frans Schraven
De stervende indiaan is voor mij het hoogtepunt van deze musical! Ik hou van deze man, een geweldige danser met een super mooie mimiek (jeetje wat een superlatieven, sorry, maar ik ben echt heel enthousiast over zijn spel)

Rolf van Rijsbergen
Hij heeft mooie ogen! Doordat hij zo’n strakke blik heeft in dit personage, viel dit nog meer op. Het zorgde er wel voor, dat ik me zelf er op betrapte dat ik enkel naar zijn gezicht zat te staren ipv naar degene die dan zong. Zucht! Daarnaast vind ik dat hij een heel prettige stem heeft!

Jeroen Robben
Zwijgend de perfecte jongen voor deze rol. Als hij gaat zingen, articuleert hij zo overdreven, dat ik alleen maar zit te kijken naar hoe wonderbaarlijk zijn lippen bewegen. Een enkele zin zong hij met z’n rug naar het publiek toe en toen klonk het wel redelijk. Maar zijn drang tot articuleren leidde mij zeer af.

Annelies Fleskens
Het is nu een week later en ik weet niets zinnigs over haar te melden, behalve dat haar schoenen leuk waren! Dus daar laat ik het bij.

Al met al een best leuke avond gehad, maar als musical niet iets wat ik iemand zou aanraden of zelf nog eens zou willen zien. Al hoewel… zo’n stervende indiaan zie je natuurlijk ook nergens anders.

ps. het decor vond ik trouwens wel heel prettig.

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 6 ] 05 June 2008 04:22 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Eigenlijk ben ik het wel helemaal met jou eens :omg:
Gewoon bijna eng, haha.
Ikzelf ga wel nog een keer kijken, maar dat kaartje (voor juni 2009) had ik al voordat ik het gratis kaartje voor deze voorstelling kreeg 😄

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.