Evita 15-01
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Eindelijk was het zover, naar Evita! Ik had eerst nog stage, dus was pas laat thuis. Wij snel aangereden omdat we in de spits naar Breda moesten. Daar snel gegeten en uiteindelijk zaten we toch nog op tijd in het theater, na een heleboel gehaast en gevlieg.
Eindelijk ging het beginnen. Wat een ontzettend mooie muziek is Evita toch, dat vond ik al toen ik de film voor het eerst zag, en live is het nog 100 keer zo mooi.

De cast:
Evita — Brigitte Heitzer: Ik was helemaal blij toen ik op het castbord zag staan dat Brigitte speelde. En wat deed ze het goed! Stem, mimiek, het klopt gewoon allemaal. Ontzettend goed gezongen en gespeeld, echt megakippevel momenten kreeg ik van haar stem en haar zang. Bij ‘Jij blijft bij mij’ hield ik het echt niet meer droog…ik had me al een hele tijd in zitten houden, maar toen moest ik toch echt huilen, net als bij ‘Eva`s laatste radio-uitzending’. Ik voelde gewoon de wanhoop en het verdriet van Evita. Echt super gedaan, een ook zo goed verstaanbaar, in de hoogte maar ook met de snelle stukken zoals in ‘Buenos Aires’. Een minder puntje vond ik toch de ‘Wals voor Eva en Che’, ik weet niet wat ik er precies aan zag, maar die vond ik niet helemaal lekker lopen/mooi er uit zien.

Che — Stanley Burleson: Ik had verschillende negatieve verhalen over Stanley gelezen, ook ben ik zelf al niet zo`n fan van Stanley. Ik vond hem echter heel goed. Erg goed gezongen, hij is aanwezig op de momenten dat hij er moet zijn, en op de momenten dat hij niet in de ‘spotlight’ staat blijft hij op een prettige manier in zijn rol en verplaatst hij zich naar de achtergrond. Zijn ‘Hoog vloog je, te hoog’ was mega kippenvel. Echt super. Ik vond zijn sarcastische manier van praten goed passen, hij overdreef het niet maar liet dit goed zien. Ik was erg onder de indruk van hem.

Juan Péron — Roberto de Groot: Ik vind de stem van Roberto een prettige, krachtige stem om naar te luisteren. Zijn uitstraling vind ik ook heel goed voor deze rol. Tja, wat valt er verder over hem te vertellen, hij is veel op het podium, en ik vind het jammer dat hij in verhouding zo weinig zingt. Wat ik wel ontzettend goed en ontroerend vond, is op het einde als Evita op de grond valt, hij die 2 zinnetjes zingt (k weet niet precies wat hij zingt) iets van: maar wat moet ik nu. Zo ontroerend, vol wanhoop en verdriet. In zijn solonummer vond ik hem ook super.

Augustin Magaldi — Paul Walthaus: Tja…valt ook niet zo heel veel over te vertellen. Ik vond hem goed, vond dat hij het leuk deed met z`n gitaar erbij. Zijn ‘Eva, de stad is gevaarlijk’ vond ik leuk, maar niet heel bijzonder.

Maà®tresse — Anouk Maas: Tja, ook een kleine rol Ze zingt een erg mooi nummer, wat ik in de film nooit echt goed kon plaatsen, ik snapte niet zo goed waarom dat daar was. Maar in deze setting snapte ik het wel, en ze heeft t erg mooi gezongen.

Tangodansers — Robin van den Akker en Esther van Boxtel: Wow…wat kunnen zij goed dansen zeg. Ontzettend mooi, echt geweldig om te zien. Sowieso vond ik het hele ensemble super goed. Goed gedanst, goed gezongen, echt mooi.

De show:
Nou ja zoals ik al gezegd had vond ik de muziek gewoon helemaal geweldig. Zo`n mooie muziek, met een aantal nummers die er voor mij toch ewl uitspringen:
-  Jij blijft bij mij
-  Hoog vloog je, te hoog
-  Eva`s laatste radio-uitzending
-  Buenos Aires
-  Bakken geld
Huil niet om mij Argentina vond ik een heel mooi nummer, heel mooi gezongen. Ik wist al dat de echte Evita in dit liedje niet op het balkon stond. Hoewel ik deze oplossing ook mooi vind, en de gedachte erachter goed snap, vind ik toch hét moment uit de musical jammer dat dat er niet op die manier in zit. Maar het was wel heel mooi gezongen.
Het decor vond ik goed gevonden, de steiger die terugkwam vond ik heel effectief. Het was duidelijk wat het voorstelde en heel goed gevonden. De rest van het decor vind ik over het algemeen heel simpel gehouden, maar heel effectief.
Tja, ik vind alles gewoon kloppen aan deze show. Ik heb echt genoten en heb t echt niet droog kunnen houden.

De au:
Voor de geïnteresseerden nog even mijn au-belevenissen 😉 , valt deze keer niet zo veel over te vertellen. We stonden al vrij snel buiten, en de cast die met de bus mee moest kwam ook al vrij snel. Even een fototje gemaakt met Stanley. Daarna was het weer wachten, en wachten, en wachten op Brigitte. Gelukkig stond ik niet in mijn eentje. Er zat familie van Brigitte in de zaal, en zij gingen eerst nog wat drinken met z`n allen. Mn moeder wilde eigenlijk naar huis toe, maar ik kon haar toch nog over te halen om even te wachten. Ik beloofde dat we om 23.15 naar huis zouden gaan, ook al was Bri dr nog niet geweest. Nou om 23.15 was Bri er dus nog niet, maar er kwam iemand naar buiten die zei dat ze er nu echt aan kwam, dat Bri achter haar liep op de trap. Dus toch nog maar even wachten, en ja hoor: daar kwam ze eindelijk naar buiten. Heb even mn cd`tje met foto`s afgegeven. Bij de finale van ‘Op zoek naar Evita had ik foto`s gemaakt in de pauze en voor en na de show, die had ik voor Brigitte gebrand. Vond ze wel lief 😉  Nog even snel een fotootje,wat natuurlijk weer 2 keer moest omdat de eerste keer niet goed was :roll: ,  en toen zijn we richting parkeergarage gelopen. Was een erg geslaagde avond! Foto`s volgen nog, wss morgen.

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 1 ] 17 January 2008 05:50 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Toch nog ff tijd om me fototjes te plaatstenl)

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 2 ] 17 January 2008 08:42 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Hehe, eindelijk Monique! 😉

Leuk verslagje hoor, je maakt me nog meer nieuwsgierig, haha.

  [ # 3 ] 18 January 2008 08:25 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Thnxx haha…
Enne tja…dat nieuwsgierig maken 😉  kan dr ook nix aan doen :tong:

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

‹‹ Evita 10/01/08      Billie Holiday ››