stichting Stage Affairs presenteert Oliver!
change_status
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2008-10-07

Het verhaal speelt zich af in Londen, in het midden van de 19e eeuw, waar Oliver in een weehuis opgroeit. WAnneer Oliver op een dag om nog een bordje pap durft te vragen, wordt hij voor straf verkocht aan meneer Sowerberry, een begrafenisondernemer. Omdat Oliver ook daar niet al te best behandeld wordt, loopt hij weg en komt aan in Londen. Daar komt hij terecht bij de zakkenrollersbende van Fagin. Hier ontmoet hij Nancy, die als een soort moeder is voor de bende, en haar gemene vriend Bill Sikes. Oliver blijft dromen van betere tijden…

Oliver! is een verrassend, spannende en ontroerende musical voor jongen en oud!

Vrijdag 12 juni, zaterdag 13 juni en zondag 14 juni presenteert stichting Stage Affairs in theater de Blauwe Kei het oude en originele stuk Oliver!

Book, music and lyrics by LIONEL BART
by arrangement with the Southbook Group & Cameron Mackintosh Ltd

Eerder zette stichting Stage Affairs al grote producties op het toneel zoals Moulin Rouge, waarbij een maand lang de Franse club naar Veghel werd gehaald en één van Europa’s grootste spiegeltenten naar Nederland werd gebracht.. In 2007 voerden zij “Sweeney Todd, gevangen in een verhaal” op, een zelfgeschreven tekst met zelf gecomponeerde muziek. Verder voerde stichting Stage Affairs producties op zoals o.a. Tanz der Vampire (Carpe Noctum), Peter Pan, Charlie and the Chocolatefactory, the Wiz, Jesus Christ Superstar, etc.). Oliver! is echter een enigzins aparte productie voor Stage Affairs, voor het eerst delen circa 40 castlededen varierend in een leeftijd van 8 t/m 60 het podium, hierbij wordt het onderscheid tussen jeugdgroep en volwassengroep dus weggehaald bij deze productie.

Een vereenvoudigde lijst van verantwoordelijke:
Productieleiding - Marga de Geus
Regie - Marianne van Laere
Muzikale leiding - Erik van Vugt
Choreografie - Berdy Maertens

Meer dan dit rijtje is bij mij niet bekend, meerdere informatie volgt komende week.


Moulin Rouge


Sweeney Todd

recensie Carpe Noctum

[ Gewijzigd: 12 January 2009 08:37 PM by Appeltree ]
   Handtekening   

Willem van der Decken, toe zeg me waar gij zijt gebleven ...
Music

  [ # 1 ] 10 May 2009 02:07 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2008-10-07

Voor “Oliver!” komt het weekend eraan.. nog eventjes en het decor, de crew en zijn cast kunnen het theater binnentrekken…


Decor, gebasseerd op de tekenstijl van Charles Dickens, de grootvader van “Oliver!”

Kaarten voor de vrijdagavond, vrijdag diner, zaterdagmiddag en zaterdagavond zijn nog steeds te bestellen op http://www.blauwekei.nl

[ Gewijzigd: 10 May 2009 02:12 PM by Appeltree ]
   Handtekening   

Willem van der Decken, toe zeg me waar gij zijt gebleven ...
Music

  [ # 2 ] 14 June 2009 12:10 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  107
Geregistreerd  2009-01-11

Ik ben hier gisteren heen geweest (Een vriend van mij speelde de Glipper hierin),

en ik heb er erg van genoten! Het decor en de kostuums zagen er goed uit, en de hele cast had een hele goede energie!
De sfeer was erg goed, en ook de liedjes zijn aanstekelijk, met goede stemmen!

Vooral de stem van Nancy (gespeeld door Nine de Geus), vond ik erg goed en zij speelde haar rol dan ook erg overtuigend!

   Handtekening   

Still flying free and solo

  [ # 3 ] 20 June 2009 11:17 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2008-10-07


Food, Glorious Food


Old Sally


Noah en Charlotte


Nancy


The young lady has been killed!


Koop bij mij verse melk, vandaag.. juffrouw


Hé kom er maar bij!


En nog een keer…


That’s me :D


Fagin


Knaap te koop…


Na de beroving

Staande ovatie voor cast Oliver!
VEGHEL — Met een minutenlange staande ovatie is de cast van Oliver!, vrijdagavond tijdens de première in theater De Blauw Kei, terecht in het zonnetje gezet. De familiemusical van Stichting Stage Affairs is een schot in de roos en om je vingers bij af te likken.

Mg-9998-mg-9998
Een klaterend applaus en vette pluim voor de cast van Oliver! (foto: William Opheij)

De bijna twee en een half uur durende voorstelling verveelt geen moment. Integendeel. Iedere scène wordt er door de jeugd- en volwassen castleden juist een soort honger gekweekt om het volgende deel maar zo snel mogelijk te kunnen zien. Het decor, in zwart-wit, is sober maar wordt o zo doeltreffend gebruikt. Het ene moment dient de stellage aan de achterzijde van het toneel als onderkomen van de dievenbende of statig herenhuis, de andere keer als brug of als decor voor het weeshuis. Oliver! zit vol kleine én grote verrassingen. De achtervolgingsscènes, die een paar keer voorkomen, worden door het gebruik van licht en slow motion-bewegingen humoristisch, maar realistisch uitgebeeld. Vooral de momenten dat de hele cast zingend op het podium staat en de kinderen her en der over het podium schieten imponeren. Zo kom je ogen tekort om alles te volgen als Oliver op het marktplein de beginselen van zakkenrollen leert. Ontroering en spanning zitten vooral in het slot van de prachtige voorstelling.

Dickens
De familiemusical Oliver! is gebaseerd op het beroemde Dickens-verhaal ‘Oliver Twist’ en speelt zich af in het midden van de 19e eeuw, waar Oliver in een weeshuis opgroeit. Nadat hij een extra bordje pap heeft besteld wordt hij voor straf verkocht aan een begrafenisondernemer. Daar houdt Oliver het niet lang uit omdat hij slecht behandeld wordt en loopt weg. In London komt hij terecht bij de zakkenrollersbende van Fagin. Daar ontmoet Oliver echter Nancy, die hem uiteindelijk een echt thuis bezorgt.

Puur
Sjef van der Heijden dwarrelt als Oliver over het toneel. Zij stem klinkt puur, onschuldig en lief. Een joch om op te vreten. Fagin, die aanvankelijk een vriend blijkt, maar zich later toch ontpopt als écht dief wordt meesterlijk neergezet door Pieter Heessels. Stem, spel en zang klopt helemaal bij deze sluwe bendeleider. Voor de rol van de gemene boef Bill Sikes was lange tijd geen juiste speler te vinden tot het productieteam, héél dichtbij huis, Peter van Thiel tegen het lijf liep. Hij zei meteen ‘ja;’ en daardoor staat het karakter nu letterlijk als en huis. Nine de Geus speelt zijn vriendinnetje Nancy en zingt een paar ontroerend mooie solopartijen.
Mooie rollen zijn er verder voor Bart den Ouden (dokter Grimweg), Eric van der Heijden (meneer Brownlow), Joep de Geus (Glipper) en de beheerders van het weeshuis Meneer Bumble (Berry Reijnen) en weduwe Corney (Jocye van der Sangen).

Wie nog kaarten wil voor Oliver! moet snel zijn. Er zijn zaterdag vanaf 11.30 uur aan de theaterkassa van De Blauwe Kei nog enkele kaarten te verkrijgen voor de zaterdagmiddag voorstelling van 14.30 uur. Kaarten kosten € 13,50.

Met een roos en champagne — zonder alcohol — werd de cast van Oliver! vrijdag na afloop van de voorstelling in de kelder van De Blauwe Kei enthousiast onthaald. Applaus was er ook van sponsor Jeroen van den Akker die bovendien een leuk cadeau in petto had.

oliver!-stageaffairs1
Applaus én cheque voor cast Oliver!
“Ik heb de hele avond kippevel gehad. Het was écht fantastisch”, complimenteert Jeroen de opgetogen Oliver!-cast. Op zijn beurt bezorgt de eigenaar van Jeroen van den Akker Mode hen een ‘ooh-moment’ door een cheque te overhandigen van maar liefst € 2.051,11. “Dat geld is opgehaald bij de gelegenheid van de heropening van onze vrouwen- en mannenmodezaak in Veghel”, legt Jeroen uit. De cheque wordt in ontvangst genomen door hoofdrolspeler Sjef van der Heijden. Maar dat gebeurt pas nadat hij een stevige knuffel heeft gekregen van Jeroen. “Ik ben er bijzonder trots op dat we dit hebben mogen ondersteunen! Dankzij jullie inbreng was onze heropening trouwens à³à³k een succes.” De cast bracht toen al enkele liedjes van de musical ten gehore. (foto’s Margot van Kleef)
Stageaffairs2
Er was een rood en glas champagne voor de castleden

Stageaffairs4
Applaus én cheque voor cast Oliver!

Stageaffairs3
Applaus én cheque voor cast Oliver!

   Handtekening   

Willem van der Decken, toe zeg me waar gij zijt gebleven ...
Music

  [ # 4 ] 22 June 2009 10:27 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Oliver was een mooie voorstelling om te zien en te horen, al kon het me niet helemaal raken. Dit kwam vooral omdat de voorstelling in mijn ogen af en toe weldegelijk wat vaart miste.
Oliver deed t fantastisch en vooral Nancy zong haar partijen fantastisch. Minder geslaagd was de “lollige” dokter (kunnen die plastic kippen niet 5 jaar van het podium worden verbannen). Glipper deed het best goed, maar was voor mijn gevoel wel veel te oud voor de rol.
Stage Affairs levert weer een mooie voorstelling af. De groei is vooral mogelijk op regie-gebied; iets strakker en sneller.

  [ # 5 ] 23 June 2009 03:07 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2008-10-07

Jeroen - 22 June 2009 10:27 AM

Dit kwam vooral omdat de voorstelling in mijn ogen af en toe weldegelijk wat vaart miste.

Dit heb ik vaker gehoord inderdaad. Ik hoorde vooral dat mensen het deel in Memoriam met Noah en Charlotte enigzins vonden inkakken en in acte twee de scene met Old Sally tot de reprise van Nancy.

Jeroen - 22 June 2009 10:27 AM

Glipper deed het best goed, maar was voor mijn gevoel wel veel te oud voor de rol.

Ene kant snap ik je.. andere kant niet.. Glipper staat in de originele beschrijving van “Oliver!” beschreven als een 16jarige kleine jongen en wat dat betreft was het dat precies..

Jeroen - 22 June 2009 10:27 AM

Stage Affairs levert weer een mooie voorstelling af.

Danku :D

[ Gewijzigd: 23 June 2009 04:29 PM by Appeltree ]
   Handtekening   

Willem van der Decken, toe zeg me waar gij zijt gebleven ...
Music