Voorjaarsontwaken, een musical die je niet mag missen!
change_status
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2009-11-20

Duitsland, 1891. Een wereld waar volwassenen de baas zijn. De mooie, jonge Wendla ontdekt de mysteries van haar lichaam en vraagt zich af waar baby’s vandaan komen. Wanneer ze haar moeder ernaar vraagt, zegt haar moeder dat ze moet ophouden over dat onderwerp en een fatsoenlijk jurkje moet aantrekken.

Elders onderbreekt de slimme, dappere en jonge Melchior een les Latijn, om op te komen voor zijn maatje Moritz, een jongen die zo getraumatiseerd is door de puberteit dat hij zich nergens meer op kan concentreren.

Op een namiddag - op een speciaal plekje in het bos - komen Melchior en Wendla elkaar toevallig tegen. Als snel voelen ze beide een golf van verlangen. Begeerte, een gevoel wat ze nog nooit eerder hebben gehad…

Terwijl zij elkander in de armen sluiten, worstelt Moritz met het leven en wordt van school gezet. Als zelfs zijn enige volwassen vriendin, Melchior’s moeder, zijn roep om hulp negeert, is hij te radeloos om de belofte van het leven, door zijn verworpen vriendin Ilse gemaakt, te horen…

Op 12 en 13 december zal in S.c.c. De Boodschap de musical ‘Voorjaarsontwaken’ uitgevoerd worden door NoNonsense Jeugd. De musical is gebaseerd op het toneelstuk ‘Frühlings Erwachen’ uit 1890 van Frank Wedekind, een toneelstuk wat voor die tijd zo heftig was, dat het 15 jaar duurde voor het opgevoerd mocht worden en het na één show alweer gestaakt werd.

‘Voorjaarsontwaken’ is een musical met veel ontroerende scènes, maar ook prachtige muziek en veel humor! Meer informatie is te vinden op: http://www.voorjaarsontwaken.nl

Let op: deze voorstelling is niet geschikt voor kinderen onder de 12 jaar.

Regie: Joost de Jong
Muzikale leiding: DJ Jansen
Scenario & Libretto: Steven Sater
Muziek: Duncan Sheik
Vertaling: Herma Beute

[ Gewijzigd: 20 November 2009 12:18 PM by Niko ]
  [ # 1 ] 20 November 2009 11:31 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Ik ben sowieso voor een opvoering van Spring Awakening, maar ik vind de titel erg letterlijk genomen en niet lekker klinken.
Maar dat zal misschien wel aan mij liggen.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 2 ] 20 November 2009 01:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Scarletwoman - 20 November 2009 11:31 AM

Ik ben sowieso voor een opvoering van Spring Awakening, maar ik vind de titel erg letterlijk genomen en niet lekker klinken.
Maar dat zal misschien wel aan mij liggen.

Frühlings Erwachen is in de Nederlandse theaters altijd al vertaald als Voorjaarsontwaken… Het is niet echt nieuw… Ik vind het overigens wel tof klinken.

  [ # 3 ] 21 November 2009 10:20 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Als dit idd een Nederlandse amateurversie van Spring Awakening is, dan wil ik daar wel heen!

  [ # 4 ] 21 November 2009 02:11 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2009-11-20

Ja, dit is inderdaad een Nederlandse amateurversie van Spring Awakening;)