Terugkomend op mijn oude bericht met enkele aanvullingen:
Als ik producent was zou ik:
- Ieder seizoen een Originele Nederlandse productie willen neerzetten en ontwikkelen.
- Ieder seizoen in ieder geval 1 revival van een prachtige productie brengen
- Ieder seizoen 2 of 3 voorstellingen uit Engeland, Duitsland of Amerika naar Nederland willen halen.
Seizoen 2013/2014:
Mathilda naar Nederland halen als familievoorstelling in het Circustheater (met het decor uit Engeland).
Carrie allereerst een proefperiode in het M-Lab laten spelen, waarna een tour door Nederland met groter decor volgt.
Bare neerzetten in het M-Lab na de proefperiode van Carrie.
Rebecca naar Nederland halen met Pia Douwes als Miss. Danvers. Waarschijnlijk i.v.m. het decor in het Beatrix theater.
Een revival van Elisabeth met (doordat Pia zo langzaamaan iets te oud wordt om een meisje van 16 te spelen) Willemijn Verkaik als Elisabeth.
Tirza (een rockopera naar het boek van Arnon Grunberg)
Seizoen 2014/2015
Eerst Phantom in Carré zetten in een versie waarin veel nieuw en jong talent een kans krijgt. Deze acteurs ook gelijk contracteren voor het vervolg: Love Never Dies.
White Christmas van oktober tot en met februari als rondreizende productie welke een heerlijke intieme kerstsfeer geeft.
Roald (over het leven van Roald Dahl, wat een stuk interessanter is dan men op het eerste gezicht zou denken)
Na Mathilda een enorm fantasy spektakel in het Circustheater: Lord of the Rings (met de nodige aanpassingen om de show nog beter te maken).
In datzelfde seizoen toch de gok wagen met Avenue Q maar deze aantrekkelijk maken voor Nederlands publiek (bijvoorbeeld een Nederlandse B-artiest in plaats van Gary Coleman, die hier toch geen enorme bekendheid geniet enz.).
Seizoen 2015/2016
Love Never Dies met dezelfde cast als Phantom uit seizoen 2014/2015. Wellicht Pia Douwes als Madame Giry.
De Geur van Melisse (naar het boek van Per Nilsson, wat een jukeboxmusical zou kunnen worden met Marco Borsato nummers)
De musical Dracula, gemodelleerd naar de Duitse versie (niet de Engelse) met Uwe Kroger.
Een revival van Chess in een nieuwe vertaling en een prachtig decor gemodelleerd naar de Deense versie (als ik mij niet vergis in productie qua immens decor)
Seizoen 2015/2016
9/11 (een soort Titanic achtige musical, waarin verschillende verhaallijnen spelen op de dag van de aanslag. Een enorm groot spectakel met een gigantisch decor; met mogelijkheden voor een Amerikaanse versie en de rest van de wereld)
The dolls of New Albion van Paul Sharpera als eerste op de wereld uitbrengen als voorstelling.
Revival van Aïda als rondreizende productie met heerlijke muziek.
Disney’s Alladin naar Nederland halen, omdat deze tegen die tijd zijn vuurdoop op Broadway al gehad heeft.
Seizoen 2016/2017:
The New Albion Radio Hour als deel twee in de trilogie van Nieuw Albion eveneens van Paul Sharpera.
De klokkenluider van de Notre Dame vanuit het Duits naar het Nederlands.
Revival van Jesus Christ Superstar in het Ziggo Dome als Arena Show. En niet naar het EO-gevoel welke de voorstelling met Pasen telkens uitzendt, maar de richting op van het schoppen tegen heilige huisjes (ik noem bijvoorbeeld het neerzetten van de volgers van Jezus als Beliebers, net zoals in Engeland Herodes als quizmaster (ik zie hier een rol weggelegd voor Albert Verlinde, Beau van Erven Dorens of Carlo Bozshardt) en nog vele vernieuwingen gepresenteerd op een manier alsof men zich afvraagt “wat als er vandaag de dag een messias opstaat?”)
Kroniek van een Schandaal een nieuwe Nederlandse productie naar het boek “Notes on a scandal” van Zoë Heller over een docente die het met een leerling doet.
Finding Neverland in het Circustheater alleen al omdat het verhaal prachtig is.
Nog op het verlanglijstje:
Revival Next to Normal
The book of Mormon
Stephen Ward
The Color Purple
Singin’ in the rain
New Albion the Atompunk Opera (laatste deel uit de trilogie maar de muziek wordt pas in 2014 verwacht).
Revival van Sunset Boulevard
Revival Les Miserables