Hmmm goeie vraag.
Als producent -zeker gezien het huidige publiek- is het natuurlijk lastig om musicals te kiezen. We hebben al gezien dat te diepe voorstellingen (Billy Elliot bijvoorbeeld) absoluut niet werken in een groot theater en From Sammy with love, trekt ook nauwelijks bezoekers. Dus als ik producent was. Ik had het volgende gedaan.
Circus theater:
The Lion king: tot de zomer van 2019 laten doorspelen. Dan in oktober 2019 Aladdin erin.
De la mar theater:
Aida. En het daar ook laten staan. mischien net een seizoen. Het Delamar zou ik gaan gebruiken voor producties waarvan ik weet dat die het niet te lang goed zouden doen.
Beatrixtheater:
Tja als het dan toch een jukebox musical moet worden dan maar Tina Turner. Maar ik had niet alweer Mamma Mia geproduceerd.
kleine tour had ik geschrapt. Lets face it: het kost alleen maar geld. En de halve tijd komt er geen klap kijken. In plaats daarvan een grote tour productie waar kosten nog moeite voor gespaard zou worden.
Dan een dingetje dat ik zou doen: samen gaan werken met Koninlijk Theater Carre voor een internationale tour van Hamilton voor beperkte periode naar Amsterdam te halen. En dat gruwelijke idee voor een vertaling had ik verscheurd.