19 of 20 | ‹ First  < 17 18 19 20 > 
Als jij nou de producent was?
  [ # 271 ] 23 June 2013 03:49 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  227
Geregistreerd  2012-05-04

Tanz der Vampire - ??
The Wizard of Oz - Willemijn Verkaik als The Wicked Witch!
Rebecca - Celine Purcel als Ik en Pia Douwes als Mrs. Danvers
Sweeney Todd - ??
Dreamgirls - Nurlaila Karim,Leona en Carolina Dijkhuizen als de ‘Dreamgirls’!!!
The Phantom of the Opera - Rene van Kooten als the Phantom en ?Michelle als Christine?

lijkt me top als dit uitkomt!!

   Handtekening   

04-09-2014 - Hij gelooft in mij
16-11-2014 - Dreamgirls
11-12-2014 - Billy Elliot
15-01-2015 - War Horse
04-05-2015 - Billy Elliot (Londen)
05-05-2015 - Wicked (Londen)

  [ # 272 ] 18 September 2013 07:38 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  122
Geregistreerd  2012-07-19

Ik zou The Phantom of the Opera terughalen naar Nederland.

Cast:
Phantom:
Christine: Michelle van de Ven
Raoul: Freek Bartels
Carlotta: Karin Bloemen?
Piangi: ?

  [ # 273 ] 18 September 2013 08:24 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

Karin Bloemen als Carlotta?? Karin Bloemen is misschien wel een theater diva, maar ze is echt totaal geen opera sopraan. Ken je de musical wel?

  [ # 274 ] 19 September 2013 07:01 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

*proest*

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 275 ] 19 September 2013 01:56 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  122
Geregistreerd  2012-07-19

1979brigitte - 18 September 2013 08:24 PM

Karin Bloemen als Carlotta?? Karin Bloemen is misschien wel een theater diva, maar ze is echt totaal geen opera sopraan. Ken je de musical wel?

Ja, ik ken de musical erg goed maar kan zodanig niemand bedenken.

  [ # 276 ] 19 September 2013 07:48 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

Als Karin Bloemen zou mogen playbacken zou ze inderdaad een goede Carlotta zijn. Ik denk dat ze eerder iemand uit de opera wereld moeten halen om de rol van Carlotta te spelen, net als dat ze sopraan Miranda van Kralingen destijds in Kuifje de musical de rol van Bianca Castafiore hebben laten spelen. In de eerste Nederlandse versie van The Phantom werd de rol van Carlotta gespeeld door Wiebke Göetjes. Voor haar was the Phantom een eenmalige uitstap naar musical (omdat het echt een sopraanrol is), na die tijd heeft ze vele hoofdrollen gespeeld in opera’s als Nabucco, Turandot en Tosca. De rol van Christine Daaé hoeft niet zo opera-achtig te zijn. Wel klassiek (zeker!), maar wel helder. Carlotta moet echt een overtuigende opera diva zijn.

  [ # 277 ] 24 September 2013 08:20 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  23
Geregistreerd  2012-03-10

Terugkomend op mijn oude bericht met enkele aanvullingen:

Als ik producent was zou ik:

- Ieder seizoen een Originele Nederlandse productie willen neerzetten en ontwikkelen.
- Ieder seizoen in ieder geval 1 revival van een prachtige productie brengen
- Ieder seizoen 2 of 3 voorstellingen uit Engeland, Duitsland of Amerika naar Nederland willen halen.

Seizoen 2013/2014:
Mathilda naar Nederland halen als familievoorstelling in het Circustheater (met het decor uit Engeland).

Carrie allereerst een proefperiode in het M-Lab laten spelen, waarna een tour door Nederland met groter decor volgt.

Bare neerzetten in het M-Lab na de proefperiode van Carrie.

Rebecca naar Nederland halen met Pia Douwes als Miss. Danvers. Waarschijnlijk i.v.m. het decor in het Beatrix theater.

Een revival van Elisabeth met (doordat Pia zo langzaamaan iets te oud wordt om een meisje van 16 te spelen) Willemijn Verkaik als Elisabeth.

Tirza (een rockopera naar het boek van Arnon Grunberg)

 

Seizoen 2014/2015

Eerst Phantom in Carré zetten in een versie waarin veel nieuw en jong talent een kans krijgt. Deze acteurs ook gelijk contracteren voor het vervolg: Love Never Dies.

White Christmas van oktober tot en met februari als rondreizende productie welke een heerlijke intieme kerstsfeer geeft.

Roald (over het leven van Roald Dahl, wat een stuk interessanter is dan men op het eerste gezicht zou denken)

Na Mathilda een enorm fantasy spektakel in het Circustheater: Lord of the Rings (met de nodige aanpassingen om de show nog beter te maken).

In datzelfde seizoen toch de gok wagen met Avenue Q maar deze aantrekkelijk maken voor Nederlands publiek (bijvoorbeeld een Nederlandse B-artiest in plaats van Gary Coleman, die hier toch geen enorme bekendheid geniet enz.).

 

Seizoen 2015/2016

Love Never Dies met dezelfde cast als Phantom uit seizoen 2014/2015. Wellicht Pia Douwes als Madame Giry.

De Geur van Melisse (naar het boek van Per Nilsson, wat een jukeboxmusical zou kunnen worden met Marco Borsato nummers)

De musical Dracula, gemodelleerd naar de Duitse versie (niet de Engelse) met Uwe Kroger.

Een revival van Chess in een nieuwe vertaling en een prachtig decor gemodelleerd naar de Deense versie (als ik mij niet vergis in productie qua immens decor)

 


Seizoen 2015/2016

9/11 (een soort Titanic achtige musical, waarin verschillende verhaallijnen spelen op de dag van de aanslag. Een enorm groot spectakel met een gigantisch decor; met mogelijkheden voor een Amerikaanse versie en de rest van de wereld)

The dolls of New Albion van Paul Sharpera als eerste op de wereld uitbrengen als voorstelling.

Revival van Aïda als rondreizende productie met heerlijke muziek.

Disney’s Alladin naar Nederland halen, omdat deze tegen die tijd zijn vuurdoop op Broadway al gehad heeft.

 

Seizoen 2016/2017:

The New Albion Radio Hour als deel twee in de trilogie van Nieuw Albion eveneens van Paul Sharpera.

De klokkenluider van de Notre Dame vanuit het Duits naar het Nederlands.

Revival van Jesus Christ Superstar in het Ziggo Dome als Arena Show. En niet naar het EO-gevoel welke de voorstelling met Pasen telkens uitzendt, maar de richting op van het schoppen tegen heilige huisjes (ik noem bijvoorbeeld het neerzetten van de volgers van Jezus als Beliebers, net zoals in Engeland Herodes als quizmaster (ik zie hier een rol weggelegd voor Albert Verlinde, Beau van Erven Dorens of Carlo Bozshardt) en nog vele vernieuwingen gepresenteerd op een manier alsof men zich afvraagt “wat als er vandaag de dag een messias opstaat?”)

Kroniek van een Schandaal een nieuwe Nederlandse productie naar het boek “Notes on a scandal” van Zoë Heller over een docente die het met een leerling doet.

Finding Neverland in het Circustheater alleen al omdat het verhaal prachtig is.

 

Nog op het verlanglijstje:
Revival Next to Normal
The book of Mormon
Stephen Ward
The Color Purple
Singin’ in the rain
New Albion the Atompunk Opera (laatste deel uit de trilogie maar de muziek wordt pas in 2014 verwacht).
Revival van Sunset Boulevard
Revival Les Miserables

  [ # 278 ] 24 September 2013 09:12 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Gaffeljames - 24 September 2013 08:20 AM

Terugkomend op mijn oude bericht met enkele aanvullingen:

De klokkenluider van de Notre Dame vanuit het Duits naar het Nederlands.

Heel graag! Laat maar komen 😊

  [ # 279 ] 24 April 2015 10:52 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  196
Geregistreerd  2003-03-15

Jacco - 07 February 2009 12:35 AM

NEE…..Kiss of the Spiderwoman willen we zien, met Pia als Spinnenvrouw en Alex Klaassen en René van Kooten als mannelijke hoofdrollen…..

Wat grappig, deze vooruitziende blik/wens uit 2009.
Bijna goed, 2 van de drie!  :lol:

   Handtekening   

*Wil je alles weten over René van Kooten?
* http://www.renevankooten.net * Altijd up-to-date

  [ # 280 ] 27 April 2015 09:31 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Love Story met dezelfde cast laten terugkomen. Niet omdat het nou zo’n succes was, maar omdat ik die show elke dag wel kan zien, haha!
En ik zou Gypsy naar Nederland halen met de huidige West End Cast 😊

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 281 ] 28 April 2015 02:26 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2015-04-28

marijke1 - 24 April 2015 10:52 PM
Jacco - 07 February 2009 12:35 AM

NEE…..Kiss of the Spiderwoman willen we zien, met Pia als Spinnenvrouw en Alex Klaassen en René van Kooten als mannelijke hoofdrollen…..

Wat grappig, deze vooruitziende blik/wens uit 2009.
Bijna goed, 2 van de drie!  :lol:

Nou vind Ik Marjolein Teepen ook wel een goede! 😊

Ik zou héééél graag Aida weer een keer (meerdere keren, hihi) willen zien! En dan René en Carolina en Antje eigenlijk gewoon weer in de hoofdrollen. Maar goed, of dat nou nog realistisch is… René en Carolina misschien wel, maar Antje is nu echt te oud voor Amneris… Brigitte Heitzer vind ik qua type wel een goede als Amneris, maar ik weet niet zeker of zij het kan zingen…

   Handtekening   

* Somethings I can not change, but till I try I’ll never know *

  [ # 282 ] 28 April 2015 03:46 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  196
Geregistreerd  2003-03-15

Cindy86 - 28 April 2015 02:26 PM

Ik zou héééél graag Aida weer een keer (meerdere keren, hihi) willen zien! En dan René en Carolina en Antje eigenlijk gewoon weer in de hoofdrollen. Maar goed, of dat nou nog realistisch is… René en Carolina misschien wel, maar Antje is nu echt te oud voor Amneris… Brigitte Heitzer vind ik qua type wel een goede als Amneris, maar ik weet niet zeker of zij het kan zingen…

René wel en Antje niet? Ze schelen maar 3 jaar… 😉
René als Zoser, dat lijkt me ook wel wat.

Aida geeft heel veel gedoe ivm de rechten. Daarom is er ook nog geen (nieuwe) Aida in Concert geweest, wat we ook heel graag weer zouden zien. Allebei de shows daarvan waren binnen no time uitverkocht, dus er is animo genoeg voor.

[ Gewijzigd: 28 April 2015 03:49 PM by marijke1 ]
   Handtekening   

*Wil je alles weten over René van Kooten?
* http://www.renevankooten.net * Altijd up-to-date

  [ # 283 ] 28 April 2015 05:34 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Als ik de producent was zou ik van 9 to 5 een reizende productie maken met in de hoofdrollen:

Violet Newstead   :  Anouk van Nes
Judy Bernly         :  Willemijn Verkaik
Doralee Rhodes   :  Rosalie de Jong
Franklin Hart       :  Zjon Smaal
Roz Keith           :  Saskia Schà¤fer
Joe                 :  Jonathan Demoor

En dan het ensemble van de revue.

  [ # 284 ] 27 November 2017 07:29 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ik ben deze week achter de musical Heathers gekomen en wat lijkt het mij gaaf om deze in Nederland te zien. Het is een erg simpel decor dus het zou prima in een reizende productie passen. Het verhaal en de liedjes vind ik zo heerlijk, denk dat deze show best wel zou kunnen gaan lopen in Nederland. Meer mensen die het met mij eens zijn hier?  😊

  [ # 285 ] 29 November 2017 11:35 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Aladdin naar NL halen! Helaas kan alleen stage dit doen en zal de cast waarschijnlijk Freek als Aladdin en Anouk/ Vajen als Jasmine zijn. Ik had dan graag Leon de Graaf als Aladdin gezien

‹ First  < 17 18 19 20 > 
19 of 20
‹‹ Open brief Vera Mann      Kinderen in Joseph ››