jemar - 17 July 2017 05:30 PM
Ik vind het onbegrijpelijk dat Romy zo neergezet wordt als de ster van de show. Wat vond ik haar goed en leuk…in het begin… Maar ik ben enorm teleurgesteld in haar. En ook in Stage…. April heeft veruit de meeste shows gespeeld. Zij verdient aandacht en enorme media-aandacht.
Hoe heeft dit zo kunnen gebeuren? Waarom heeft Stage dit laten gebeuren? Dit is toch niet te verkopen op deze manier?!?!?! Als bedrijf en als artieste ben je op deze manier toch niet geloofwaardig?!?!?!
Ik heb ook weer met een mix van woede en teleurstelling zitten kijken naar het Boulevard item en ook Romy zelf kan ik inmiddels niet meer luchten of zien.
Om eerlijk te zijn, verweet ik het Romy zelf eerst heel erg dat ze haast nooit speelde. Want waarom doet ze er zoveel naast als ze deze rol zo graag wilde spelen? Als je het niet leuk vindt, zeg je dat gewoon tegen je baas en laat je je contract ontbinden. Dat zou ik ook doen, als ik mijn werk niet leuk vond. Prima dat Romy bezig is geweest met Dance Dance Dance, een eigen album, schnabbels, maar ik snap niet zo goed dat Stage Entertainment vorig jaar ofzo al niet heeft gezegd “Romy doet een stapje terug en speelt nog maar één keer in de week, hier zijn haar fantastische opvolgers”.
Romy zelf gaf op een bepaald moment aan dat Stage Entertainment haar voor een x aantal shows per week inplant en dat ze daar zelf niets over te zeggen heeft. Oké, dat kan. Maar dan vraag ik me af: waarom laat je het dan als Stage Entertainment gebeuren dat je werknemers dag in dag uit stront over zich heen krijgen omdat ze Romy niet zijn? En waarom staat niemand van die werknemers op om te zeggen dat het niet oké is als werknemers elke dag stront over zich heen krijgen omdat de werkgever bepaalde verwachtingen schept die op zo’n manier niet-realistisch zijn dat je melkkoe in een slecht daglicht staat?
Nu zag ik laatst een reactie van Romy waarin ze zei dat “het niet goed is voor je stem om zoveel te spelen”, dus dat ze daarom niet elke show speelt. “Niet elke show” is een manier om het te omschrijven, natuurlijk. En de ene stem is de andere niet, de een heeft bijna ijzeren stembanden, de ander heeft na een half uur technisch perfect zingen bij wijze van spreken al knobbels. Maar nogmaals: dan moet je daarover communiceren naar je publiek.
Er heeft twee jaar lang zo’n negatieve sfeer gehangen om de rol Rachel Marron. Ik ben zeker dat er veel mensen zijn die iemand anders dan Romy absoluut geen kans gegeven hebben, of de persoon in kwestie nou de sterren van de hemel zong of niet. Ik ben ook zeker dat er echt wel vals gezongen is in die rol, en als het Romy was dan hebben de mensen dat niet gehoord.
Zoals ik al schreef in mijn bericht over zaterdag, ben ik sinds september vorig jaar niet meer naar de show geweest omdat ik het gedoe omtrent de rol Rachel Marron zà³ spuugzat was. Ik heb serieus overwogen om Radar erbij te betrekken of om een open brief in een paar kranten te zetten, maar het is vechten tegen de bierkaai vrees ik. Het is me ontzettend duidelijk geworden waar het Stage Entertainment nu om draait (of eigenlijk CVC Capital, grootaandeelhouder): geld. Makkelijke hits à la The Lion King en Ciske de Rat mét Danny de Munk worden teruggehaald, reclame maken voor The Bodyguard met iemand anders dan Romy Monteiro is ondenkbaar, want - you love her or you hate her - ze heeft wel een stem die flink lijkt op die van Whitney Houston en haar vervangers niet (het is natuurlijk voor het publiek ondenkbaar dat iemand die niet het Whitney-geluid heeft het materiaal à³à³k goed kan laten klinken).
Enfin, inmiddels weet ik niet meer wie ik het moet verwijten dat ik me zo boos en teleurgesteld voel over een show waar ik best enthousiast over was. Om eerlijk te zijn ben ik blij dat het voorbij is. Laat Romy lekker haar ding doen in de muziek, hopelijk laat ze Aida toch schieten als die musical terugkomt want musical en Romy is, zoals ik het zie, een beroerde combi.