Pippin naar Londen
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Vandaag werd aangekondigd dat de succesvolle Hope Mill productie van Pippin, eerder dit jaar te zien in Manchester, de transfer maakt naar het Southwark Playhouse in London.  De kaartverkoop is vandaag geopend.
Verwacht overigens niet hetzelfde grootse spektakel als op Broadway of in Carre, het betreft hier een ‘kleine’ productie in het intieme theatertje vlakbij Elephant & Castle.

What’s on Stage meldt:

The Hope Mill Theatre’s production of Pippin is to run in London next year.

The production, which originally opened in August 2017 in Manchester, will run at Southwark Playhouse between 23 February and 24 March 2018.

Directed by Jonathan O’Boyle, the show has choreography from William Whelton, musical direction from Zach Flis and designs from Maeve Black.

The musical is composed by Stephen Schwartz, with a book from Roger O Hirson. Pippin is the tale of a young prince on a journey to find meaningfulness. A troupe of Victorian vaudeville players tell the story.

Pippin was originally directed by Bob Fosse and features songs including “Magic to Do” and “Corner of the Sky”. It opened on Broadway in 1972 and in the West End in 1973.

Schwartz said: “I am so pleased that such a successful and well-received production of Pippin has finally happened in the UK, and I’m incredibly excited to be sharing it with a London audience.”

Pippin runs from 28 February to 24 March with previews from 28 February.

  [ # 1 ] 27 October 2017 07:26 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

groots of intiem, toch maar geboekt. Heerlijk die preview prijzen van t swph. 😊

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 2 ] 27 October 2017 09:29 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Inderdaad heel prettig, maar ook na de previews zijn de toegangs prijzen in het Southwark nog zeer redelijk. Voor max 25 GBP heb je doorgaans een kwalitatief fijne voorstelling in een heerlijk intiem theater.

  [ # 3 ] 24 February 2018 10:22 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Wow… Ik heb de show 2 keer op Broadway gezien. Eerste keer met original cast, dat was absoluut geweldig. 2e keer met nieuwe cast, was wat minder.

Ik wilde deze versie graag zien en boy o boy wat was het goed!!! Deze versie is gebaseerd op de nieuwe BW versie met vrouwelijke leading Player. Wat had zij een macht over de show. Heerlijk spel en goede zang.
Pippin was de onschuldige teener met ook fijne zang en mooi spel.
Een stand out performance was toch wel de dame die zowel stiefmoeder als oma voor haar rekening neemt. Ze was hilarious!

Verder waren dans, harmonien, kostuums, set, muziek, etc echt top!

Ik denk dat de intieme setting echt goed werkt voor deze vrij bizarre show.

[ Gewijzigd: 26 February 2018 09:08 PM by 0 ]
  [ # 4 ] 24 February 2018 01:40 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Klinkt goed Twananas, ik moet nog een weekje wachten… na Broadway en CarrĂ© een van mijn favoriete shows nu in een van mijn favo theatertjes!

  [ # 5 ] 26 February 2018 08:36 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik ga vanavond, ben benieuwd!!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 6 ] 27 February 2018 08:09 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik weet niet goed wat ik er van vond. Inderdaad Twananas, die vrouw verdient echt een award, ze was fantastisch.
Verder eens over Pippin, fijne stem en acteerwerk heeft hij en ook qua bewegen zat t goed.
Ik vond het overall een goede show, een paar dingetjes zoals af en toe de verstaanbaarheid van de leading player, of momenten dat ze schreeuwen (wat echt VEEL te hard werd versterkt.. Het is het SWPH niet het Dominion haha!) maar toch is er iets waardoor ik deze show echt niet nog een keer hoef te zien. Maar wat dat dan precies is?  geen idee.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 7 ] 27 February 2018 10:37 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

@Anniek, wat vond je het van het verhaal, werd je geraakt door de zoektocht van Pippin en de wijze waarop die wordt uitgebeeld?

Ik vermoed dat het element spektakel een heel stuk minder is dan in de ‘grote’ productie, die ook in Carre te zien was. Als het verhaal je dan minder aanspreekt, dan wordt het misschien toch een wat lastige avond…..
Ik kan me nog aardige discussies herinneren uit de Carre tijd hier op het forum.

Ik ga het weekend 2x en laat mijn ervaringen nog wel weten.

  [ # 8 ] 27 February 2018 01:53 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik heb carre destijds niet gezien, dus geen idee hoe het op mij zou overkomen in een grotere productie.
Goede vraag wel, ik denk dat het daar een beetje aan schortte voor mij.
Het acteerwerk was prima, en ik ging wel echt mee in die zoektocht (sterke punt van de voorstelling, het geeft mij stof tot nadenken, waar word ik blij van, wat geeft mij voldoening of wat zou ik willen met mijn leven), maar wellicht de manier waarop was voor mij een beetje te ehm oppervlakkig?

Ik zou overigens niet weten hoe dit anders te moeten doen in de voorstelling hoor, maar hij probeerde iets, het lukte niet. Probeerde weer iets. Lukte weer niet. Probeerde weer iets. Lukte weer niet etc.
Mijn inziens werd er weinig meegenomen waarom iets niet lukte, of waarom het niet was wat hij wilde. Wat ook heel lastig is om uit te beelden als je echt niet weet wat je wilt, maar nu was het na elke scene eigenlijk een beetje desperate uitroepen dat dit het ook niet was en wachte ik weer op een nieuwe scene.. Benieuwd of dit ook maar enige sense maakt, en hoe jij dit gaat ervaren 😊

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 9 ] 27 February 2018 08:39 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Ik denk omdat het nu in zo’n intieme setting was, dat je die acrobatiek niet eens so mist. Natuurlijk was de Broadway versie een spektakel om te zien, maar ook deze versie heeft erg leuke (andere) vondsten.
Voor mij heeft deze show het meer nodig van goede acteurs dan wat dan ook. Zoals ik zei, 2e keer met een zwakkere Leading Player, was de show toch minder op Broadway. Ook al was de rest gelijk en Kyle DM was zeker een goede Pippin (misschien een beetje te knap? lol)

Het verhaal… tja het is een bizar verhaal. Ik denk dat je eruit kan halen wat je zelf wilt. Maar inderdaad, soms was de verstaanbaarheid een beetje minder.

  [ # 10 ] 02 March 2018 06:41 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

15 seconds of fame!

https://www.youtube.com/watch?v=https://youtu.be/x8lH6qCPe8s

  [ # 11 ] 05 March 2018 08:15 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

haha nice! goed accent ook! 😊

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 12 ] 05 March 2018 09:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Thanks! Ik kon mezelf niet goed horen door al t lawaai, maar woon hier ook al 6.5 jaar dus mag ook wel een beetje LOL

  [ # 13 ] 06 March 2018 09:55 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Afgelopen weekend de voorstelling tweemaal bezocht. Mixed feelings. Hier mijn recensie:

http://www.musicalworld.nl/artikel/30399/pippin_in_het_southwark_playhouse_in_londen

  [ # 14 ] 06 March 2018 12:49 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Fijne recensie! Kan me in veel stukken goed vinden. Inderdaad Leading Player.
Ik vond oma dan wel echt fantastisch en vond het qua dans eigenlijk wel sterk overkomen (maar ik heb Pippin dan ook niet in de grootste carre versie gezien dus geen vergelijkingsmateriaal) en vond daarentegen Bradley echt tenenkrommend, haha! Grappig.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)